Fórum témák
» Több friss téma |
Megnéztem test felé, már, ha az a földelés.
Nem mutatott ellenállásmérésben semmit a műszer, egyik ponton sem.
Ezzel az a baj, hogy amelyik előbb pörög fel annak a nyomása ellentart amásiknak aminek az indítása tovább tart. A többit most tapasztalod meg.
Na jó, de most mit csináljak? Ez kérem ilyen volt és ment.
Viszont St Miklósnak igaza lehet, hogy a motor rossz. Hogyan kell szétszedni, hogy hozzáférjek az állórészhez? Megnézem a pdf-et, mintha benne lenne. Az enyém a T2134 AL.
Nem egészen, mindegyikhez külön szelep van a nyomóágban, nálunk a 3 kompresszorosak is üzemelnek cirka 10 éve.
Nyomásmentesítés után a peremén lévő négy csavart kivéve, leemeled a fedelet. Tömítésre vigyázz. Belül 3-4 db rugóra "akasztva" lóg a motor, és a kétdugattyús kompresszor a tetején. A 230 V-os tápcsatlakozóra belül is sarukkal csatlakozik a motor. Ezeket lehúzod, rugókat kiakasztod, és kiemelhető egyben az egész. Vigyázz, mert olajban fogsz fürödni.
Igen. Egyébként ezek nyomás alatt is indulnak. Az enyémre csak később került visszacsapó szelep, addig is működött. A kompresszor építés topikban vannak róla fotók.
Köszi, de szerintem a kacskaringós rézcső nem engedi, mert valahogy oda van forrasztva/rögzítve.
Jogos, én csak az elektromos részre figyeltem. A rézcső másik vége is forrasztva van?
Az valahogy oda van csinálva.
Köszönök minden segítséget, elvittem egy tekercselőbácsihoz. Ránézésre megmondta, hogy menetzárlatos, így otthagytam, hagy örüljön egy kis munkának.
Hát ez profi cucc! A kérdés még mindig az, hogy mi okozhatta a motor menetzárlatát.
St Miklós azt írta, ha a másik motor ellene dolgozik, vagy szerintem, ha nem nyit ki a tehermentesítő. Állítólag nem bírja, ha lefogják. Azt vettem észre, hogy a beültetőgép, eldobálja félúton az alkatrészeket. Nem értettem sokáig, aztán kiírta, hogy kevés a nyomás. Akkor már nézegettem az órát, de nem értettem. Lehet, hogy elfáradt, vagy fennakadt a szelepdugó.
Visszaolvastam az írásodat és nekem az tűnt fel, hogy nálad hamar elvesztette a nyomást a tartály. Ez arra vezethető vissza, hogy a tartály oldalába csavart visszacsapószelep nem zár vissza. Az a két kompresszorból jövő nyomó ágat zárná el a tartálytól, hogy a kompresszorok fejszelepe ne legyen terhelve kikapcsolt állapotban. A nyomó ágakban szintén van visszacsapó minkét kompresszornak a nyíllal jelölt áramlási irránnyal és közösítve a tartály visszacsapó előtt abban a közösítő négyszögletes darabban. Nekem az a meglátásom, hogy a visszacsapók valamelyike nem zár megfelelően és ezt nem viselte jól a bal oldali kompresszorod, mert nagy áramokat vett fel és ez miatt az indításhoz bekapcsolva tartotta a kondenzátor ami többszöri üzem után kimelegítette a segédfázis tekercset ami kihatott a főfázis tekercsére is és leoldogatott a hővédelem.
A képeken látható kéthengeres kompresszorom, amit évente kb három alkalommal használok, a bekapcsolást követően nem termelte a levegőt. Kézi erővel megtekerve a szíjtárcsát, az könnyen tekerhető, a kompresszor tengelye forog....merre induljak el, mit kellene megnézni? köszönöm a javaslatokat.
Szia! A visszacsapó szelepet kellene megnézned, mert lehet, hogy a rugó el van benne törve vagy a tömítése a szelepüléken nem zár. A karternak van szellőzője a belső oldalon? A jó öreg Csepel kompresszor.
Ha az olajnivóval egymagasságban a túloldalon ez az, akkor van....
A furcsa az, hogy kézzel nagyon könnyen hajtható, semmi ellenállasba, sürítési ellenállásba nem ütközik..
A légszűrőnél csinálj füstöt és figyeld meg, hogy mit csinál a légáramlás. Ha nem csak befelé szívja hanem visszafelé is fújja a füstöt a működtetett kompresszor akkor már szíváskor sem zárnak a szívószelepek. Szerintem le kell venned a hengerfejet, hogy kiderüljön miért nem sűrítenek a hengerek.
Levettem a légszűröt, semmi szivóhatás nincs. Se ki, se be......
Kitekertem a hengerfelyen a nagy csavart, a dugattyúk mozognak fel-le, ahogy forgatom a szíjtárcsát.
Kitekertem a szelepet is, a rugó épp benne, nincs eltörve...
Sziasztok!
Boge vlex 15 r-7 kompresszor nem áll le hibajelenséggel fordulok hozzátok segítségért. Mielőtt nekilátok tudnátok tippet adni hogy mit nézek először? Kapsolási rajz is jól jönne, nem találtam hozzá.
Mire kellene megállnia?? Bizonyos nyomás szintre? Ezt eléri?
Csavar vagy dugattyús?
Hát a felirata szerint csavarkompresszor. De a vezérlése nem az eredeti, ugye? Nem annak látszik. Ekkora motor biztosan csillag/deltában indul, erre utal a három mágneskapcsoló is. Időreléje a felső sorban lehet? Gondolom nyomásra kell megállnia, de ezek nem egyből állnak le! Mikor eléri a nyomást, utána ha minden igaz zár a szívószelep ( egy mágnesszelep vezérli) és a kompresszor hűti magát egy ideig. Ez a régiekben egy újabb időrelével volt megoldva( ezekkel találkoztam régebben), az újabbakat nem ismerem, lehet akár hőérzékelő is bennük. Biztos ír valaki, aki jobban érti ezeket. Ha időrelés, annak az áramkörét kellene átnézni!
Még nem voltam a helyszínen, de elmondás alapján időrelés. A tehermentesítés nem töténik meg.
Most már kb képben vagyok hogy miket kell megnéznem, köszönöm.
Sziasztok!
A kompresszorom hidegbe nehezen pörög fel. Most meg fel se pörgött hanem leállt. Azóta semmit se csinál. Mi lehet vele a gond? (24 l-es kompresszor)
Szia! Egy kép sokkal többet mondana Tőled, mert azt így én sem tudom hogy fiú vagy e vagy lány.
Olaj az van benne, vagy olaj nélküli kivitel? A motor tengelyét lehet forgatni vagy az nem is mozdul? Fronthajtásos ahogy nézem, ezér le kellene válayztani a motort a kompriról és azt megnézni, hogy megy e külön.
Általában ezeknek annyira egybeépített a szerkezetük, hogy inkább a hajtókart kell levenni a külön próbához. Láttam olyant, ahol a forgórésznek az ellenkező vége szabadon volt, nem volt rajta csapágy. Viszont a felépítés alapján olajosnak néz ki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |