Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor hiba
 
Témaindító: kisedison, idő: Jan 30, 2009
Lapozás: OK   7 / 8
(#) lóri válasza StMiklos hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 
Megnéztem test felé, már, ha az a földelés.
Nem mutatott ellenállásmérésben semmit a műszer, egyik ponton sem.
(#) VIM válasza lóri hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 
Ezzel az a baj, hogy amelyik előbb pörög fel annak a nyomása ellentart amásiknak aminek az indítása tovább tart. A többit most tapasztalod meg.
(#) lóri válasza VIM hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 
Na jó, de most mit csináljak? Ez kérem ilyen volt és ment.
Viszont St Miklósnak igaza lehet, hogy a motor rossz.
Hogyan kell szétszedni, hogy hozzáférjek az állórészhez?
Megnézem a pdf-et, mintha benne lenne.
Az enyém a T2134 AL.
(#) vision61 válasza VIM hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 
Nem egészen, mindegyikhez külön szelep van a nyomóágban, nálunk a 3 kompresszorosak is üzemelnek cirka 10 éve.
(#) VIM válasza vision61 hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 
És közösen egy po tra vannak bekötve?
(#) vision61 válasza lóri hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 
Nyomásmentesítés után a peremén lévő négy csavart kivéve, leemeled a fedelet. Tömítésre vigyázz. Belül 3-4 db rugóra "akasztva" lóg a motor, és a kétdugattyús kompresszor a tetején. A 230 V-os tápcsatlakozóra belül is sarukkal csatlakozik a motor. Ezeket lehúzod, rugókat kiakasztod, és kiemelhető egyben az egész. Vigyázz, mert olajban fogsz fürödni.
(#) vision61 válasza VIM hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 
Igen. Egyébként ezek nyomás alatt is indulnak. Az enyémre csak később került visszacsapó szelep, addig is működött. A kompresszor építés topikban vannak róla fotók.
(#) lóri válasza vision61 hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 
Köszi, de szerintem a kacskaringós rézcső nem engedi, mert valahogy oda van forrasztva/rögzítve.
(#) vision61 válasza lóri hozzászólására (») Jan 8, 2024 /
 

Jogos, én csak az elektromos részre figyeltem. A rézcső másik vége is forrasztva van?
(#) lóri válasza vision61 hozzászólására (») Jan 9, 2024 /
 
Az valahogy oda van csinálva.
Köszönök minden segítséget, elvittem egy tekercselőbácsihoz.
Ránézésre megmondta, hogy menetzárlatos, így otthagytam, hagy örüljön egy kis munkának.
(#) VIM válasza lóri hozzászólására (») Jan 9, 2024 /
 
Hát ez profi cucc! A kérdés még mindig az, hogy mi okozhatta a motor menetzárlatát.
(#) lóri válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2024 /
 
St Miklós azt írta, ha a másik motor ellene dolgozik, vagy szerintem, ha nem nyit ki a tehermentesítő. Állítólag nem bírja, ha lefogják. Azt vettem észre, hogy a beültetőgép, eldobálja félúton az alkatrészeket. Nem értettem sokáig, aztán kiírta, hogy kevés a nyomás. Akkor már nézegettem az órát, de nem értettem. Lehet, hogy elfáradt, vagy fennakadt a szelepdugó.
(#) VIM válasza lóri hozzászólására (») Jan 9, 2024 / 1
 
Visszaolvastam az írásodat és nekem az tűnt fel, hogy nálad hamar elvesztette a nyomást a tartály. Ez arra vezethető vissza, hogy a tartály oldalába csavart visszacsapószelep nem zár vissza. Az a két kompresszorból jövő nyomó ágat zárná el a tartálytól, hogy a kompresszorok fejszelepe ne legyen terhelve kikapcsolt állapotban. A nyomó ágakban szintén van visszacsapó minkét kompresszornak a nyíllal jelölt áramlási irránnyal és közösítve a tartály visszacsapó előtt abban a közösítő négyszögletes darabban. Nekem az a meglátásom, hogy a visszacsapók valamelyike nem zár megfelelően és ezt nem viselte jól a bal oldali kompresszorod, mert nagy áramokat vett fel és ez miatt az indításhoz bekapcsolva tartotta a kondenzátor ami többszöri üzem után kimelegítette a segédfázis tekercset ami kihatott a főfázis tekercsére is és leoldogatott a hővédelem.
(#) Vagyokaki hozzászólása Feb 14, 2024 /
 
A képeken látható kéthengeres kompresszorom, amit évente kb három alkalommal használok, a bekapcsolást követően nem termelte a levegőt. Kézi erővel megtekerve a szíjtárcsát, az könnyen tekerhető, a kompresszor tengelye forog....merre induljak el, mit kellene megnézni? köszönöm a javaslatokat.
(#) VIM válasza Vagyokaki hozzászólására (») Feb 14, 2024 /
 
Szia! A visszacsapó szelepet kellene megnézned, mert lehet, hogy a rugó el van benne törve vagy a tömítése a szelepüléken nem zár. A karternak van szellőzője a belső oldalon? A jó öreg Csepel kompresszor.
(#) Vagyokaki válasza VIM hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
Ha az olajnivóval egymagasságban a túloldalon ez az, akkor van....

A furcsa az, hogy kézzel nagyon könnyen hajtható, semmi ellenállasba, sürítési ellenállásba nem ütközik..
(#) VIM válasza Vagyokaki hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
A légszűrőnél csinálj füstöt és figyeld meg, hogy mit csinál a légáramlás. Ha nem csak befelé szívja hanem visszafelé is fújja a füstöt a működtetett kompresszor akkor már szíváskor sem zárnak a szívószelepek. Szerintem le kell venned a hengerfejet, hogy kiderüljön miért nem sűrítenek a hengerek.
(#) Vagyokaki válasza VIM hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
Levettem a légszűröt, semmi szivóhatás nincs. Se ki, se be......
Kitekertem a hengerfelyen a nagy csavart, a dugattyúk mozognak fel-le, ahogy forgatom a szíjtárcsát.
(#) Vagyokaki válasza Vagyokaki hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
Kitekertem a szelepet is, a rugó épp benne, nincs eltörve...
(#) VIM válasza Vagyokaki hozzászólására (») Feb 15, 2024 /
 
A kompressziógyűrűk be volnának sülve?
(#) zaza99 hozzászólása Feb 16, 2024 /
 
Sziasztok!
Boge vlex 15 r-7 kompresszor nem áll le hibajelenséggel fordulok hozzátok segítségért.

Mielőtt nekilátok tudnátok tippet adni hogy mit nézek először?
Kapsolási rajz is jól jönne, nem találtam hozzá.
(#) dB_Thunder válasza zaza99 hozzászólására (») Feb 16, 2024 /
 
Mire kellene megállnia?? Bizonyos nyomás szintre? Ezt eléri?
Csavar vagy dugattyús?
(#) Tomi111 válasza zaza99 hozzászólására (») Feb 16, 2024 / 1
 
Hát a felirata szerint csavarkompresszor. De a vezérlése nem az eredeti, ugye? Nem annak látszik. Ekkora motor biztosan csillag/deltában indul, erre utal a három mágneskapcsoló is. Időreléje a felső sorban lehet? Gondolom nyomásra kell megállnia, de ezek nem egyből állnak le! Mikor eléri a nyomást, utána ha minden igaz zár a szívószelep ( egy mágnesszelep vezérli) és a kompresszor hűti magát egy ideig. Ez a régiekben egy újabb időrelével volt megoldva( ezekkel találkoztam régebben), az újabbakat nem ismerem, lehet akár hőérzékelő is bennük. Biztos ír valaki, aki jobban érti ezeket. Ha időrelés, annak az áramkörét kellene átnézni!
(#) zaza99 válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 16, 2024 /
 
Még nem voltam a helyszínen, de elmondás alapján időrelés. A tehermentesítés nem töténik meg.
Most már kb képben vagyok hogy miket kell megnéznem, köszönöm.
(#) kroli1020 hozzászólása Márc 11, 2024 /
 
Sziasztok!
A kompresszorom hidegbe nehezen pörög fel. Most meg fel se pörgött hanem leállt. Azóta semmit se csinál. Mi lehet vele a gond?
(24 l-es kompresszor)
(#) VIM válasza kroli1020 hozzászólására (») Márc 11, 2024 /
 
Szia! Egy kép sokkal többet mondana Tőled, mert azt így én sem tudom hogy fiú vagy e vagy lány.
(#) kroli1020 válasza VIM hozzászólására (») Márc 11, 2024 /
 
Csatoltam képet!

IMG_4243.jpeg
    
(#) VIM válasza kroli1020 hozzászólására (») Márc 11, 2024 /
 
Olaj az van benne, vagy olaj nélküli kivitel? A motor tengelyét lehet forgatni vagy az nem is mozdul? Fronthajtásos ahogy nézem, ezér le kellene válayztani a motort a kompriról és azt megnézni, hogy megy e külön.
(#) erbe válasza VIM hozzászólására (») Márc 11, 2024 /
 
Általában ezeknek annyira egybeépített a szerkezetük, hogy inkább a hajtókart kell levenni a külön próbához. Láttam olyant, ahol a forgórésznek az ellenkező vége szabadon volt, nem volt rajta csapágy. Viszont a felépítés alapján olajosnak néz ki.
(#) btamas81 válasza kroli1020 hozzászólására (») Márc 12, 2024 /
 
Vedd le a burkolatot, lehet van alatta egy kis kapcsoló, azt kell benyomni.
Következő: »»   7 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem