Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   144 / 276
(#) mpisti válasza Tambi hozzászólására (») Jún 26, 2014 /
 
500A-es Co-hoz ez az elrendezés nem lesz jó, de megkockáztatom- plazmához sem. A gyári plazmavágókban jellemző elrendezés a hosszú tekercselrendezés. Ez nem csak hűtés szempontjából előnyös,hanem a kisebb átlagos menethossz miatt a tekercs ohmos ellenállása is kisebb lesz. Ebből következően a rövidzárási áram magasabb. Tudom hogy a tervezéskor a Hetra SVE 200 volt az etalon, de ami jó egy eső karakterisztikás gépnél, az nem jó plazmánál, Co hegesztőnél pedig kiváltképp nem. A gyári 50-75A-es trafós plazmavágók üresjárási feszültsége 270-285V környékén van, a 200V (a tervezett gépeteknél kb. ennyi várható)nem tudom, nem lesz-e kevés? A vágáskor szükséges vágófeszültség sem lehet 110-130V-nál kevesebb abban a teljesítménytartományban, amilyen lemezeket ti vágni szeretnétek. A mágnessöntös szabályozás ebben a teljesítménytartományban nagyon komoly mechanikát igényel mint vezetés, mint mozgatás szempontjából. Itt számításba sem jöhet ferromágneses anyag a kivitelezés során sem mozgató sem vezető mechanikaként. Az olajhűtés tudom hogy sokat javít a terhelhetőségen, de a trafó dinamikáján nem fog javítani. Javaslom, -ha lehetőséged van rá- nézz meg belülről néhány profi plazmavágó áramforrást, s aztán fogjál bele a saját gép tervezésébe. Ellenkező esetben lehet hogy amire elkészülsz,többe fog kerülni mint egy gyári. De ezzel a témával jobb lenne átmenni a plazmavágós fórumba, mielőtt a modik teszik át oda.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2014
(#) Melphi hozzászólása Jún 26, 2014 /
 
Végre meghoztam a Cooptimtol a huzaltoló mechanikámat, 70W OSLV motorral és 4db hajtott görgővel van szerelve, nagyon masszív szerkezete van, íme pár kép hátha másnak is meghozom a kedvet.
(#) Melphi válasza Melphi hozzászólására (») Jún 26, 2014 /
 
És itt a huzaltoló mechanika is, ez gyárilag 40W tudott, te kicseréltem a tranyókat nagyobb kalaposokra, tökéletesen viszi a 70W-os motort. Ha más is módosítani akar egy ilyent, akkor ajánlom a 2N6284 / 2N6287 darlington tranzisztor páros, sajnos az egyikről véletlen lemostam hígítóval a feliratot, én a Vaterán vettem 1200ft/pár-at, a hűtőbordák gyárilag feketék voltak és nem azért mert eloxálták, hanem mert festették na ezt a festéket lemostam a jobb hőleadás nevében. A kondenzátorokat kicseréltem és párat le is fektettem hogy ne melegítse a teljesítmény ellenállás, sokaknál olvastam hogy a kisebb teljesítmény ellenállás melegszik motor nélkül is, ez természetes, nekem pontosan 100C-ig meleged és itt folyamatos működésnél és üressen is stagnált, se alá se fölé, még annyi hogy a tranyók alatt meg kellet erősíteni a vezető sávot.
(#) Melphi válasza Melphi hozzászólására (») Jún 26, 2014 /
 
A fojtó is elkészült, végül is úgy oldottam meg hogy a lemezek egyáltalán nincsenek hegesztve, és a menetes szárakat is kiszigeteltem a vasmagból. Csévetestnek 3 sor szövetszalag, majd 2 sor prespán papír, és 2 sor szövetszalag.
(#) mpisti válasza Melphi hozzászólására (») Jún 26, 2014 /
 
Ez a fojtó kiváló lesz. Ha kész lesz, alaposan lakkozd le, mert ha a huzal meg tud mozdulni nagyon gyorsan menetzárlatos lesz, ami erőteljes minőségromláshoz vezet a varrat minőségében. A hibát viszont sok esetben csak akkor látod meg, ha letekered a huzalt a fojtóról. Én soronként szoktam lakkozni, és a következő sor mindig a frissen lakkozott felületre esik, így biztosan összeragad az alatta levővel. Ami lényeges, olyan lakkot használj, ami nem üvegszilárdságúra köt, hanem kissé rugalmas. Ide az összes poliuretán alapú lakk jó, de a flakonból szórható akril is megfelel, különösen ha több rétegben viszed fel.
(#) Melphi válasza mpisti hozzászólására (») Jún 27, 2014 /
 
Rendben megfogadom a tanácsodat!
Köszönöm.
(#) Melphi válasza Melphi hozzászólására (») Jún 27, 2014 /
 
Valaki lenne olyan kedves és elmagyarázná mi az oka annak hogy ha pálcával hegesszetek akármit csinálhatok átégeti a lemezt, de Co-val ugyanolyan áram mellet nem ég át, ez miért van, mi az a jó tulajdonság ami miatt a Co-val lehet lemezt hegeszteni?
(#) nyekk válasza mpisti hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Üdv.
Plazma gyújtó kap.rajz alkalmas lehet Tig-hez is? Esetleg AC-hez ?
(#) mpisti válasza nyekk hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
A csütörtökön belinkelt rajz egy Elektrosta TIG 200-as gépben levő HF gyújtó rajza. Tehát bizonyosan jó .
(#) mpisti válasza Melphi hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Ha valakinek jó keze van hozzá, akkor elektródával is tud lemezt hegeszteni, de kétségtelenül macerásabb. Az átégés elsődleges oka szerintem a megolvadt bevonat hőtároló hatása. Emiatt a megolvadt fém amire kihűlne a varrat helyén, már át is esik.
(#) nyekk válasza mpisti hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Kössz ,alkalom adtán ki fogom próbálni.
(#) mraulajos hozzászólása Jún 28, 2014 /
 
Hali!

Hozzám került a képen látható CO hegesztő. A probléma az, hogy egyik pillanatról a másikra, nem lehet vele ívet fogni, csak gyengén szikrázik a drót. Szerintem biztos a trafóban van a gond, mert a vezérlő vezetékeket összezártam, és akkor is azt csinálja. Minden funkció működik a pisztoly kapcsolóról. A képen látható paneleket kiszereltem, semmi szemmel látható hibát nem látok. Segítséget szeretnék kérni. Köszönöm!
(#) mpisti válasza mraulajos hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Én meg kétlem hogy a trafónak bármi baja lenne. Szerintem inkább próbáld meg kicserélni a munkakábelt egy olyanra,ami egy másik gépen hibátlanul megy. Ha a gép elején levő voltmérőn látszik a poti állításának megfelelően a feszültség változás, akkor az alapgép hibátlan.
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2014
(#) Phile80 válasza mpisti hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Én még annyit tennék hozzá, hogy míg a vastagabb bevont elektródáról egy nagyobb fémcsepp esik le, addig a MIG-nél sok kicsi és az MMA hegesztéshez tartozó ívfeszültség magasabb mint MIG esetében, emiatt a hőbevitel is magasabb lesz.
(#) Phile80 válasza mraulajos hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Lehet a mágneskapcsoló is kontakthibás...
(#) mraulajos válasza Phile80 hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Mikor a trafón a főkapcsolót bekapcsolom, tehát el indítom a berendezést, a mágneskapcsoló azonnal behúz. Itt a pisztoly kapcsolóval nem a mágnes kapcsolót kapcsolgatom, hanem egy záró impulzust adok a trafóban lévő elektronikára, ami kapcsolja a hegesztő áramot.
Persze, - ettől még lehet a mágneskapcsoló kontakt hibás.
(#) mraulajos válasza mpisti hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
A trafó hátulján ami van menetes csatlakozó, abban van 4 db érintkező. Kettőn kimegy a huzal dobhoz/vezérlő dobozhoz a 42V. Másik kettőn vissza megy a trafóhoz. Ez vagy a mágneskapcsolónak adja a vezérlést, (pisztolykapcsolóval) vagy, mint az én esetben, egy záró impulzust ad a trafóban lévő elektronikára, ami kapcsolja a hegesztő áramot. Ezt a két vezetéket a trafóban ha rövidre zárom, első esetben a mágneskapcsolónak kell behúzni, az én esetemben pedig, ahogy leírtam.
(#) mpisti válasza mraulajos hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Jól ismerem ezt a típust, tudom hogy nem a mágneskapcsolót vezérli a tolómű, hanem a gyújtókör engedélyezését. Phile80 arra próbált utalni, hogy ha nem 3 fázist kap a trafó, hanem csak kettőt, akkor a 6 tirisztorból csak 4 fog menni. Amit korábban írtam kipróbáltad? Mármint a voltmérőn a feszültségváltozás ellenőrzését, illetve a kábelcserét?
(#) mraulajos válasza mpisti hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Oké, vasárnap folytatom, le cserélem a mágneskapcsolót.
(#) Phile80 válasza mraulajos hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Nem kell lecserélni ha a kimenetén megvan a 400V mind a három fázison, miközben terhelés alatt van.
(#) mraulajos válasza Phile80 hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Nem tudom egyszerre próbálni is, mérni is, van tartalék kapcsoló, a csere pár perc. Egyébként terhelés nélkül átjön a kapcsolón az áram.
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2014
(#) mraulajos válasza mpisti hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Hali!
Igazad volt!
A munkakábel leszakadt a markolatnál. Ekkora szarvas hibát. Csak a rengeteg időt sajnálom, amit el pocsékoltam vele. Köszönöm mindenkinek a segítséget!
(#) mpisti válasza mraulajos hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Gondoltam! Annyira jellemző tünet volt amit leírtál. De aki még nem futott bele ilyenbe, meg sem fordul a fejében hogy ilyen hiba is lehet. Örülök, hogy csak ennyi volt a hiba.
(#) szabics válasza Melphi hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Nem véletlenül volt feketére festve. A feketetest hőleadása jobb.
(#) mpisti válasza szabics hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
A feketetest hőleadása valóban jobb - feltéve ha nem festékkel feketítik. Mert akkor amennyivel jobb lenne a hőleadás a színe miatt, annyit romlik is a festék hőszigetelő hatása miatt.
(#) Melphi válasza szabics hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Valóban a fekete eloxált jobb, de nem a fekete festékkel, ami inkább magába zárja a hőt.
(#) Melphi válasza mraulajos hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Mégsem volt azért annyira kár, a képek többet érnek száz szónál, amiért más hálás lehet ha egyszer egy ilyent akar látni.
(#) Melphi válasza mpisti hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Elkészítettem az áramkorlátozót trafót,2-2,2mm2 huzallal tekertem 10-10 menet.
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2014
(#) mpisti válasza Melphi hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Remélem párhuzamosan gondoltad a két huzalt? Mert még duplán is elég soványka.Ezt olyan keresztmetszetű huzalból kell(-ett volna) készíteni mint a trafód szekundere. Ugyanis ugyanakkora áram folyik rajta.
(#) Melphi válasza mpisti hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Miért, a kondenzátoron közel sem folyik akkora áram mint főágban, erre konkrét mérések vannak.
Következő: »»   144 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem