Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   18 / 276
(#) kisrac válasza mpisti hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Erre a tényre más is figyelmeztetett(co nem jo) Csináltam már egy probatestet ami vizzel töltöttem, lehegesztettem majd parázsban melegitettem ,a 4mm lemez megdomborodott szivárgás nincs!! Tulajdonképp koktélgázzal kellene dolgozni 250-300-as gép 1-1,2 drot
(#) erbe válasza kisrac hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Az általam tekercselt toroidmagos trafók lemeze korábban is toroid volt, csak kissé beszűkítettem, hogy nagyobb legyen a vasmagkeresztmetszet és kisebb a súly. Később csíkokra szeletelt trafólemezből is állítottam össze vasmagot, de "ócskavasból" még nem próbáltam.
(#) (Felhasználó 5823) hozzászólása Ápr 20, 2010 /
 
Bocs, hogy belekotyogok, de lehet co-val is nyomástartó edényt hegeszteni, csak a huzal minősége (típusa) igen fontos és a kevert gáz sem elhanyagolható! De egyszerűségében valóban a bázikus elektróda a nyerő!
(#) mpisti válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Szia János!
Persze hogy lehet nyomástartó edényt hegeszteni Co-val. Csak a minőségi munkához a megfelelő körülményeket nagyon nehéz biztosítani. Gondolj csak bele, nem kell más,mint hogy hegesztés közben valaki elmenjen a hegesztő mellett,és a védőgázt a keletkező légörvény már el is vitte a varrat felszínéről, és ott a légzárvány. Egy közelebbről ismert cégnél hatalmas szeparátortornyokat készítettek 80mm vastag lemezből hengerített csőből. Heteket kísérleteztek azzal,hogy a hegesztési varratoknak legalább egy részét Co-val készítsék el. A röntgenvizsgálat nem,de az ultrahangos vizsgálat simán kimutatta a varrathibákat,pedig a körülmények optimálisnak voltak mondhatók, kiváló hegesztőberendezés; kiváló kezű hegesztő;gondosan kiválasztott huzal,ami a hegesztendő anyaggal azonos összetételt és fizikai tulajdonságokat produkált valamint garantáltan nedvességmentes Co2 gáz. A hegesztőmérnöktől hallottam,hogy mixgáz ilyen célra nem alkalmazható,a mixgázt igazából a varrat felszíni formájáért,"szépségéért"alkalmazzák olyan helyeken,ahol a varratot nem akarják köszörülni, és kisebb árammal kell hegeszteni a vékony anyagkeresztmetszet miatt. Szumma szummarum, a többszöri próbálkozás ellenére sem sikerült a védőgázas módszerrel megnyugtató minőséget produkálni. Maradt a fedőporos hegesztés. Azzal sikerült a megfelelő minőséget biztosítani, sőt,még termelékenyebb is volt a nagy huzalkeresztmetszet miatt. Nyilván egy háztáji felhasználásra szánt kazántestet nem lehet fedőporos hegesztéssel elkészíteni, de MMA technológiával minden kockázat nélkül hegeszthető. Én csak a szerzett tapasztalatot osztottam meg veletek, a döntés joga nem az enyém. Azt sem állítom, hogy nem lehet Co-val hibamentesen meghegeszteni,de nagyon nehéz az optimális viszonyokat megteremteni a hibamentes hegesztéshez.
(#) (Felhasználó 5823) válasza mpisti hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Mi gyártottunk skandináv megrendelésre egy pulsonex fantázianevű kazánt amiben olaj-levegő keverék égett és egyes részeit 40 Bar-al kellet megnyomni! Az egész Mig-el volt hegesztve, és a hegesztőink szépen szerepeltek! A huzal speckó ESAB volt, úgy küldte hozzá a megrendelő! De ez az ilyen speciális témáknál szinte mindennapos volt! Azt, hogy a gáz áramlással ne legyen probléma bármilyen zárt hellyel orvosolható, és a gáznyomás korrigálható! Az egész a méreteinél fogva és mivel rengeteg különböző fitting volt rajta amit természetesen körbe kellett hegeszteni, nem is volt igazán alternatíva! A miniatűr edényfenékről és a többi őrűltségről nem is beszélve! Én már co-val jópár hidrofor tartályt és kompresszor tartályt hegesztettem, vizzel megnyomtuk 5-20bar és igen jól sikerültek! Pedig nekem semmi közöm a hegesztéshez! Itt is igaz ahol van rá mód kívűl-belül legyen meghegesztve, annál kisebb a hibalehetőség! A fedőporost nagyrészt csőgyártásnál, tartály (2000-5000mm) és 50mm-nél vastagabb anyagok pl 120mm-es lemez hegesztésénél használtuk. Vagy ha földön toldottunk össze lemeztáblákat. Másra inkább co-t használtunk szekátorral! Annál is inkább mivel a függöleges lemezen is szépen végigsétált amire az ADSZ-1000 bazinagy kocsija képtelen volt! Az biztos a szomszédom évekkel ezelőtt egy dinamóval sorozatban nyomta a kazánokat, és keveset kellett javítani! Én azt mondanám, ha tud olcsón bázikus pálcát és egy dög nagy invertert szerezni 160-180A akkor hadd menjen!
(#) kisrac válasza mpisti hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Végre valaki konkrétan megindokolta miért nen jo a co2.Csináltam néhány varratot széttörtem majd megtaláltam a légbuborékot a varratban. Köszi a hasznos infot.
(#) vera hozzászólása Máj 2, 2010 /
 
Hahó! Lenne egy olyan gond, hogy egy tekercselendő szekunderben el kellene érni a 2 x 40V-ot 150 VA-t. A vasmag méretezésében kérnék segítséget, hogy mekkora keresztmetszetre van szükség. Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) (Felhasználó 5823) válasza vera hozzászólására (») Máj 2, 2010 /
 
Ugyan nem ebbe a topikba való, de ezt most nem veszem észre! De nem írtad a trafó milyen? (pl hipersil)
(#) vera hozzászólása Máj 2, 2010 /
 
Köszönöm a hozá szolást .de nemtudom, co hegesztöt, szeretnék csinálni 0,8 as- huzalal .de nemtudom, a trafot,mijen legyen ,egyéb hozá valom meg szereztem.
(#) vera hozzászólása Máj 2, 2010 /
 
Köszönöm ,a táblázatot, most már értem hogy mirölvan szo ,ezután joban körül olvasgatok, köszönöm mégecer.
(#) (Felhasználó 5823) válasza vera hozzászólására (») Máj 2, 2010 /
 
Üdv! Sajnos oda keskeny lesz a 150VA-r! Inkább 1500VA kellene és sokkal kisebb feszültség! Itt van a topikban mpisti ő ennek a mestere, csak próbáld meg érthetően megfogalmazni a kérdésed! A másik szerezz egy jó nagy trafót amiből meg lehet csinálni (20-25kg)!
És akkor tud neked méretezni, mivel a semmire elég nehéz! Üdv Lhanzi
(#) mpisti válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 2, 2010 /
 
Szia János!
Köszönöm, hogy ilyen magas rangú jelzővel illetsz, de szerintem vannak a fórumon nálam tapasztaltabb szakik is. De ha már felmerült egy kérdés, akkor talán néhány dolgot tisztázni kell Co építés ügyében.
Kedves vera!
Ha semmiféle tapasztalatod nincs a lapos karakterisztikájú ívhegesztő áramforrások lelkivilágával kapcsolatosan, akkor vért fogsz izzadni,amíg egy jól használható gépet összehozol. Ugyanis ahhoz,hogy minden szakmai tapasztalat nélkül egy használható Co hegesztőt összehozz,ahhoz jó nagy adag szerencse mellett sok türelem,és nem utolsósorban megfelelő szakmai támogatói háttér szükségeltetik. Hiába van egy trafó méretezés primer és szekunder menetszámokkal,ha nem ismertek a vasmag mágneses jellemzői. Ha én elkészítek egy Co hegesztőt, a munkám sikerében csak akkor lehetek biztos, ha a felhasznált vasmagot illetően már van tapasztalatom. Van vasmag, amely remekül tűri az 1,6 Tesla gerjesztést, és van amelyik már 1,2 Teslánál nagy üresjárási áramfelvétellel honorálja az erőteljes gerjesztést. Ezzel azt akarom mondani,hogy hiába kapsz készre számolt trafóadatokat,ismeretlen vasnál a végeredmény bizonytalan lesz. A másik lecke,a huzaltovábbító,ami szintén megérne egy kicsit mélyebb tájékozódást. Lhanzinak igaza van a vasmag teljesítményét illetően. Ide nem a 150VA,de még az 1500VA is kevés. 0,8mm átmérőjű huzalhoz minimálisan 70-80A munkaáram kell, és a munkafeszültség nem eshet 15V alá. Ez a minimum. Co-nál a minimális üresjárási feszültség 16-17V körül van a nagyobb gépeknél,a kicsik jó,ha 22-24V üresjárási feszültséggel le bírják olvasztani a 0,8mm-es huzalt. Tehát neked-hogy némi tartalék is legyen, hátha akarsz pl. 3-as lemezt is hegeszteni,nem csak autókarosszériát- legalább 3000VA-es trafó kellene a Co építéshez. Nyilván, nem 100%-os bekapcsolási időre számolva,hanem mondjuk 35%-ra. Javaslom, olvasd végig a fórumot, nézz körül a neten Co építés ügyében, és ha már úgy érzed,hogy megfelelő mennyiségű információ birtokában vagy, akkor fogj neki a munkának. Ezt csak azért ajánlom, mert nem lenne jó, ha a kudarcok sorozata kedvedet szegné.
(#) balogh válasza mpisti hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Jól bevitted szegényt az erdőbe!
Nem április, hanem május elseje van.
Ha lesz hangulatom, lefényképezem és beméretezem azt a trafót, amit évekig SIKERREL használtam. Általában lemezre, de a kétcolos csövet is meg lehetett vele hegeszteni. Ebből ugye, következik a falvastagság is.
Szerinted, jó nagy legyen a trafó (és legjobb, ha a sorompó le van csukva, mert abból baj nem lehet. Szerinted.)
Nagy baj abból sem lehet, ha többszörösen túlméretezel egy trafót.
(#) balogh válasza balogh hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Fénykép egyelőre nem készült, de ha nagyon kell, megoldom.
Lemértem. 125 * 150 mm EI mag. 50 mm a lemezcsomag vastagsága.
A trafó néhány tized légréssel van összerakva. Pontos méretet nem tudok, mert nem szedtem szét. Ez egy TIPTRONIC 145-ös ben volt.
Most egy aksi töltő készül belőle. 4 db 12V-ost fog tölteni.
Hegesztő korában 0.6-os drótot használtam hozzá, de a 0.8 is ment neki.
Hegeszteni, néhány megawattos trafóról is biztosan lehet. A kérdés, hogy minek?
A Co hegesztőt is, mint sok mást, kilóra és köbméterre szeretnek mérni a hozzá nem értők.
Azért érdemes egy nagyobb kocsit csinálni az egésznek, hogy a palack fel ne borítsa. Egyébként, egyik Co sem tartalmaz hatalmas trafókat.
(#) mpisti válasza balogh hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Szia Balogh!
"A Co hegesztőt is, mint sok mást, kilóra és köbméterre szeretnek mérni a hozzá nem értők."
Ha egészen nem is így van,azért a kilóban és köbméterben rejtőzködik némi igazság -használhatóság szempontjából.Ha a Tiptronic 145 jó volt,miért csinálsz belőle akkutöltőt?
Talán mégsem volt annyira jó? Valakit az erdőbe bevinni azzal lehet,ha szakmai hozzáértés híján hamis információval látjuk el. Az elmúlt évtizedek során gyűjtöttem annyi tapasztalatot a megjavított illetve átalakított hegesztőkkel eltöltött idő során,hogy tisztában legyek azzal,hogy mit írok le. Bár jól ismerem a transzformátorok lelki világát-nem csak a hegesztőgép trafókét, a többit is-, mégis követtem el hibát a lemez kiválasztása során. Azaz feleslegesen dolgoztam, és pénzt pazaroltam arra,ami nem a várt eredményt produkálta. Úgy gondolom, ezen a téren szerzett tapasztalat alapján felhívhatom a figyelmét a buktatókra annak,aki még soha nem foglalkozott a villamosság ezen szegmensével. Tiptronic trafóm- egyenirányítóval együtt-nekem is van, az eredeti dobozába építettem egy használható Co hegesztőt,a használhatatlan helyett. Az eredeti Tiptronic trafóból még nem tudom hogy mi lesz, lehet hogy akkutöltő, ugyanis a teljesítménye alapján inkább arra lenne alkalmas. "Egyébként, egyik Co sem tartalmaz hatalmas trafókat." Ezt komolyan gondolod,vagy te tényleg csak Tiptronic méretű Co-t láttál csak?"Hegeszteni, néhány megawattos trafóról is biztosan lehet."
Nem lehet. Az már erőátviteli kategória.
(#) balogh válasza mpisti hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
„Tiptronic 145 jó volt,miért csinálsz belőle akkutöltőt?”

Sürgősen kellett és ez volt kéznél. Ennyi az egész.
Van egy valamivel nagyobb és azt tartottam meg. Semmi szükségem kettőre.

„Ezt komolyan gondolod,vagy te tényleg csak Tiptronic méretű Co-t láttál csak?”
Otthoni használatról beszéltem.
Mielőtt, még elmagyaráznád, hogy vasúti síneket nem lehet hegeszteni a Tiptronikkal. (erre van a termites technológia)
Persze, ha valakinek az a rögeszméje, hogy ötös, vagy vastagabb lemezeket akar szabadidejében hegesztgetni, az más tészta!
Az illető karosszériázni és hasonló munkákra akart egyet magának, te meg már megawattokban próbáltad mérni a dolgokat.

Írsz itt 3kw-os trafót is.
Ne legyél már ennyire elszállva! Co-ról van szó! Tudod, az a vékony drót feltekerve!
(#) atti2 hozzászólása Máj 3, 2010 /
 
Üdv! Nem akarok beleszolni a vitába, csak leírom a véleményemet. Nekem egy Einhell 140-es gépem van, egy kicsit nagyobb a trafó benne mint a Tiptronikban, egész jól összehegesztek vele 2mm-es lemezeket, sőt a 4mm-est is össze lehet taknyolni, de egy nagyobb géppel még az 2mm-es lemezt is könnyebbem és szebben lehet hegeszteni, ez az mpisti által emlitett lapossabb karakterisztikának köszönhető. Megállapítható hogy a kis trafós 22-25v üresjárati fesszel rendelkező gépek, szinte csak taknyolásra valók, de lehet kis trafóból is jó gépet csinálni, ha az ferrit és nem 50 Hz megy
A 3kw-os trafó az kicsi vagy nagy??? Most próbálok összehozni egy 5kw körüli inverterest.
(#) balogh hozzászólása Máj 3, 2010 /
 
Alkudok a Lenin jégtörő generátoraira.
Szerintetek, elegendően nagy lesz?
(#) vera hozzászólása Máj 3, 2010 /
 
sziastok . aza hejezethogy amijentrafom van,14cm magas14cm szélesszéleség 14,5cm fokos .és egy 48v motor ,orsoval amico hegesztöbe volt ha nem jo a trafom, veszek másikat hétvégén lesz piac,otalálok lehet.
(#) (Felhasználó 5823) válasza vera hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Ehhez az NDK MSG hajtáshoz van elektronikád? Mert az sem lesz egyszerű, 42V 160W induláskor 6-8A is megvan, általában tirisztoros kapcsolást alkalmaznak! A nyomóerő szabályzása vékony huzalhoz (0,8) katasztrófa, nem árt kicsit átalakítani, minta hogy a gagyi co-kon van! Ha kell a MSH-6-é a legegyszerűbb, szívesen elküldöm, csak alacsony fordulaton dadog hála a tirisztornak! De egy biztos örökös mint a szegénység! Üdv Lhanzi
(#) atti2 válasza vera hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Ez fojtónak jó lessz
Valamit biztos lehet csinálni belöle, de sokat ne várj töle, és ha nem sikerül 100%-os ra akkor még az 1mm-es lemez is kemény dió lessz neki. van 1db 3kw troidom, egyszer rátekertem 4-mm-es villany vezetékből 20-22v-ot, beraktam az Einhell trafója helyére, kb ugyanazt tudta, kicsit nagyobb gerjesztéssel jó gépet lehetne egy ilyenböl csinálni.
(#) mpisti válasza vera hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Szia!
Az általad lefotózott tolómű DC48V-os 160W-os motorral van szerelve. A közlőmű áttétele 1:60; a motor maximális fordulatszáma 6000 1/min; a gerjesztése 48V DC 0,1A a forgórész max.árama 6A lehet. Valaha az NDK-ban gyártott MSG előtolók ilyenekkel voltak szerelve. Ez is jó lehet neked,ha meg van hozzá a 0,8mm-es huzalhoz való továbbítógörgő,és a leszorítókengyel.Ebben a tolóműben van bőven erőtartalék, nem hajszárítómotor kategória,mint a Tiptronikban levő. Ha a képen látható trafóból kettőt összeraksz egybe, egész jó gépet lehetne belőle összehozni. próbálj neki egy párját szerezni.
(#) mpisti válasza balogh hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
A tudatlanság nem szégyen,csak kellemetlen. Közszemlére tenni viszont butaság.
(#) mpisti válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Szia János!
Az MSG eredeti toló elektronikája az valóban katasztrófa, különösen kis fordulaton. Félhidas egyenirányítóval viszont akár 500-ig is lemehet a motor fordulatszáma, akkor sincs nyomatékprobléma. A 0,8mm-es huzalhoz valóban elég sovány a görgő felfekvési felülete,de ha nem használsz hozzá 3m-nél hosszabb kábelt,akkor nem jelentkezik az egyenetlen huzalsebesség ami a megcsúszás miatt jöhet létre hosszú kábel esetén.
(#) atti2 hozzászólása Máj 3, 2010 /
 
Nincs valakinek valami drót előtólója? olyan kellene amin legalább 2 hajtott kerék van.
(#) vera hozzászólása Máj 3, 2010 /
 
SZiasztok ami az elötolo motrot ileti 42v dc áram és álitolag a forgorésze van vezérelve engyit tudok rola, nekem ketö darab van,de csak egyiken van motor, ehez nics valakinek vezérlésröl rajza.
(#) balogh válasza mpisti hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Nagyon jól látod!
Ha ezt tudod, miért hordtál össze ennyi butaságot?
Igaz, pár tudatlan előtt te is villoghatsz. Nem zavarlak tovább.
Most akciós a csernobil típusú reaktor. Nem akarsz venni párat?
(#) mpisti válasza balogh hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Ha te úgy gondolod,hogy én írtam butaságokat,kérlek tedd meg a kedvemért,hogy pontokba szedve, egy kis matekkal alátámasztva cáfold az általam leírtakat. Ha ezt nem tudod megtenni,akkor lehetőleg csak olvasója legyél ennek a fórumnak. Semmi szükség arra,hogy a fórum alapértékeit ilyen színvonalú hozzászólásokkal degradáld.
(#) mpisti válasza vera hozzászólására (») Máj 3, 2010 /
 
Szia!
De van kapcsolási rajzom,ha kell szívesen beszkennelem,és elküldöm. Mint ahogy Lhanzi korábban írta,elég gyenge a szabályozás minősége az alacsony fordulattartományban, instabillá válik a szabályzó egy bizonyos fordulatszám alatt. A legegyszerűbb megoldás számodra egy 42V 200VA körüli teljesítményű szabályozható toroid lenne, ennek a kimenetét kell egyenirányítani. Valaha a magyar T2 és a T2/4 előtolók ilyennel voltak szerelve, lehet hogy még tudsz valahonnan beszerezni.
(#) vera hozzászólása Máj 4, 2010 /
 
sziasztok mégnem kaptam trafot,aragondoltam hogy van egy háram kw motrom, az jolene , fötrafonak.
Következő: »»   18 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem