Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Szia mex. A belinkelt kapcsolási rajzzal volna nekem problémám, megépítettem ezt a kapcsolást de a T2 és a T4 tranzisztor nagyon melegszik 100 fok. Bővebben: Link Maga a kapcsolás jól működik, szikra is van nem is kicsi, a gyújtás is rajta maradhat semmi probléma mer le kapcsolja a trafóról az áramot így az nem ég le. Aszt szeretném kérdezni, hogy nem lehetne-e kicserélni BT151-re ha igen hogyan és melegedne-e vagy milyen megoldást tudnál javasolni.
Szevasz. Sajna ennek a gyújtásnak ez a hátulütője: a nagy áramfelvétel, és így a melegedés. Talán fetekre lehetne cserélni a két tranzisztort, igy kevésbé melegednének, de az már más kapcsolás lenne..A BT 151 tirisztor, nem tranzisztor, és alapvető működésbeli különbségei vannak a két eszköznek.
Szia mex. Meg vettem a két fettet IRFP 460-as, ebbe az elektronikába a két tranzisztor helyet belehet-e építeni ha igen szeretnélek megkérni, hogy alakítsd már át a kapcsolási rajzot. Amúgy meg építettem én a kispolski elektronikát és úgy forrósodót a fett, hogy rövid próba közben tönkre is ment.Csináltam már más tranzisztoros gyújtást is más fajta kapcsolást de abba nem melegedet ennyire a tranzisztor, nem a tranzisztor vezérlésnél nincs valami rendbe.
Ha bárkinek volna valami ötlete természetesen aszt is szívesen veszem. Segítségeteket szívesen veszem és előre is köszönöm. IGBT-ét nem lehet-e be rakni?
Üdvözletem:
Az lenne a kérdésem, hogy a hall jeladó előtt ha mágnest mozgatok akkor a jeladó kivezetésén feszültséget lehet mérni?
A hall jeladó tápfeszültség nélkül nem működik. Megfelelő kapcsolásba helyezve viszont típustól függően, a mágnes polaritásától és térerejétől függő feszültség jelenik meg a kimenetén.
Mekkora hűtőbordára szerelted a feteket, illetve az előző kapcsolás végtranzisztorait?
A gyújtótrafó primerellenállása hány ohm?
Bocsi 1,6 Ω. Hűtő bordát nem kaptam ma sem 20x20cm-res alulemezre raktam a tranzisztorokat.
Akkor az valamilyen nagyzeljesítményű elektronikus gyújtás trafója. Ez magyarázza a nagy áramfelvételt, és a melegedést. Szóval az ilyen trafós gyújtásoknál van primeráramkorlátozás, a Te kapcsolásaidban meg nincs. Igy aztán nem csoda, ha megsülnek a kapcsolóeszközök. Cserélj trafót, hagyományos megszakítós gyújtásét tedd be, jobb lesz a helyzet sokkal. Még mindig nem tudom mekkora volt a végtranyók hűtőfelülete, de már nem is érdekes.
Szia mex . Köszönöm a segítséget majd ki próbálom. Ha fettet tennék (IRFP460) a tranzisztor helyet aszt miként lehetne beépíteni a BUX80-as helyére? Előre is köszönöm a segítségedet.
A BD437-ek kollektorában levő 47 ohm-okat tedd le az emitterükben levő 8.2 ohm-ok helyére. A kollektorok mehetnek közvetlenül a diódára,(ahová eddig a 47 ohm-ok csatlakoztak).
A fetek a BUX helyére értelemszerűen beköthetők. Gate a bázis helyére Drain a kollektor helyére Source pedig az emitter helyére. A zenerek maradjanak. Nem árt a snubbert sem bennehagyni, (1 ohm +4.7 nF). Persze ez közel sem a legjobb kialakítás, de ez a rajz legkönnyebben így alakítható át a legkevesebb fáradsággal.
Köszönöm a segítséget majd átalakítom a nyákot hozzá.
Segítséget szeretnék kérni egy kis gyújtásrendszer átépítésében! Aprilia gyújtást szeretnék belerakni egy generic márkájú AM6-os blokkba.Nem tudom hogy az alaplapot és a lendkereket hogyan állítsam be! Képek csatolva!
üdv! ahogyan látom nem egyforma a forgás irány a két lendkeréknek. előbb próbáld ki hogy ad-e szikrát a vissza felé forog. én már jártam úgy hogy Pannóniára akartam fűnyíró gyújtást szerelni és akármit csináltam vele az istenért se adott szikrát. csak ha hátra felé forgattam.
Neharagudj de nézd meg még egyszer! Ugyan az a forgás irány! üdv Ottó
Idézet: „ahogyan látom nem egyforma a forgás irány a két lendkeréknek” Abbiza egyforma... Egészen más problémák akadályozhatják a cserét. Itt van mindjárt például: a két mágnes illesztőkúpja egyforma-e fokban, átmérőben, és a mágnesek helyzete az agyhoz képest tengelyirányban milyen? Ezenkívül mindenféleképp segédalap kellene az állórész rögzítéséhez, mivel a gyújtást be is kellene állítani. De! A segédalap megváltoztatja a tengelyirányú helyzetét az állórésznek, ebből következően a mágnes rögzítését is felül kell vizsgálni, hogy az új alaplapra került tekercshez képest hol is fog elhelyezkedni. Szinte biztos, hogy túl mélyre kerül, és belever.... Szóval nem egyszerű az eset, méretek ellenőrzése nélkül felesleges a távgyógyítással foglalkozni. Sokkal inkább járható útnak tartom, ha az eredeti tekercselést átalakítva, egy tekercsfejet szabaddá téve, arra ~0.15-0.18 közti huzalból párezer menetet feltekerve készít hozzá új gyújtáselektronikát, (mert ha nem írta volna még, amiatt van az egész hercehurca, hogy az eredeti akkus táplálású elektronika nincs meg). Annál is inkább mert a fényképen láthatólag sérült az egyik tekercs, ezt mindenféleképp le kell hajtani. Összesen kettő tekercs van a nyolc tekercsfejen, az egyik a világítás, a másik-nagyobb menetszámú az akkutöltését szolgálja. Mindkettőt lehajtva, a meneteket megszámolva, az egyes csévékre pár menettel többet téve valamelyik tekercs eggyel kevesebb csévén is el fog férni. Mindamellett a menetszám sem szentírás, főleg a töltőtekercsnél. Ha valamivel kevesebbet sikerül felhajtani, csak azt eredményezi, hogy a töltés nem alapjáraton, hanem mondjuk~1500n/min fordulat fölött fog megindulni. Viszont mint ahogyan már írtam lesz egy szabad cséve, amire olyan tekercset készíthet ami minden igényt kielégít.
Alaplap elfér. Nincs kifúrva a helye a csavarnak. A tengely megegyezik a lendkerékkel! Hihetetlen de minden jó rá méretileg! Van cdi is az apriliához! Csak az a kérdés hova állitsam a jeladót!? Gondolom az a kicsi az alaplapon vele szembe a gerjesztőtekercs. A régi alaplapot átalakítom hogy használható legyen valamikor.
Az aprilia az általam igen utált "gumimágneses" lendkerekű? Belül meg kell nézni a mágnesek elhelyezkedését, és csavarhúzóval vagy más alkalmas eszközzel ki kell deríteni, hogy a jeladónak a külön mágnese hol található.Abban a magasságban egy ponton van csak mágnesezve a belső rész, ez gerjeszti az impulzust. Ha ez megvan, átrajzolod a lendkerék külső felületére, felteszed a főtengelyre, és ismét átrajzolod a blokkra a fölső holtpont állásban a jelet. Leveszed a mágnest, és az állórészt igyekszel úgy felerősíteni, hogy a jeladó tekercs közepe egybeessen a blokkra átrajzolt jellel. Igy már biztosan beindul a motor, de érdemes a segédalapon furatok helyett ives kibontásokat készíteni a későbbi finom gyújtásbeállítás végett. Ugye milyen egyszerű?
Én segítéskép annyit elárulok, hogy a ducati lendkeréken az "S" jelzésbe és az alaplapon levő vak furatba (nyíllal jelöltem) dugott 4mm-es tüskével gyújtás időpontba tartható, a lendkerék az alaplappal, a felhelyezés idejére( persze csak ideglenesen mert valószínű az alaplapot újra kell fúrni a felfogatást).
Lehet, hogy kicsit bonyolultan fogalmaztam. Még egy kis segítség. A régi lendkerék itt adta a gyújtást(lásd kép). Üdv nyemi.
ja igen elnézést. sajnos nem tudom rendesen kinagyítani és borzalmasan kockás a kép. még egyszer elnézést. akkor viszont megoldható. a kúposságot egy jó esztergályossal meg tudod csináltatni. de egyébként mindent össze lehet hozni.
Igen gumimágneses. Teljesen egybefüggő mágnes van benne. Kicsit meg is van "nyalva" mivel egy főtengelyes aprilia blokkból lett kiszedve. Körkörös marás van benne amit az alaplap csinált. De még törött csapággyal is működött! Tökéletesen látszik a jeladó vonala a mágnesben. Az S jelzésű luk lehet a jeladó mágnes helye. De vasporral meghintve biztos hogy kirajzolódik a körvonala.
Teljesen érthető amit írtál! Az S jelzést én is úgy gondoltam hogy a jeladóhoz van köze. De nem hittem volna hogy ilyen egyszerű! Kipróbálom a nap folyamán és jelzem mire jutottam! üdv Ottó
Jobban megvizsgálva ducati lendkereket megtaláltam a külső oldalán egy szaggatott vonalat ott ahol a jeladó mágnese van.
Örülök hogy segíthettem. A hozzászólás írásakor kicsit bajba voltam hogy is fogalmazzak hogy elég érthető legyek és rövid is. Sajnos az írás nem az erősségem , így is vagy háromszor módosítottam azért is olyan hosszú az első mondat.
Azt még el szeretném mondani, hogy három Ducati lendkerék fajtával találkoztam és mindegyiknél van ez a beállító fúrat. Csak hol "S" hol meg "D" betűvel jelölik.Ezeknél arra kell vigyázni hogy mindig párba legyen az alaplappal mert kis eltérés van köztük. De ha te egybe szedted le egy motorról akkor az biztos egy pár. Üdv nyemi.
Biztos hogy egy pár mert fellazult az alaplap és belemaródott a lendkerékbe. De hogy nem vette észre! Na mindegy megyek kisérletezni! üdv Ottó
Lehet gratulálni! Elsőre beindult a blokk! Köszönöm az ötleteket mindenkinek!!! Szinte megvoltak az alaplap felfogatására a helyek csak ki kellet fúrni és menetet vágni a blokkba. A 4mm csappal összeállítottam a gyujtást és akkor láttam meg hogy ott van hely a csavaroknak. A lendkereket leszedtem esztergán mert nem ment rá a fogaskoszorú. Ez volt meg a belső átmérő a két lendkerék közötti méret eltérés. Mondták már nekem hogy ezt a koppintott aprilia blokkot alakították át minarelli gyujtásrendszerre. Sok munka nincs vele ha van anyag hozzá! üdv Ottó
Gratulálok. Én egyszer egy Honda diót alakítottam át gerjesztő tekercsesre, DC_CDI hiba miatt. Előgyújtás vezérlés ide vagy oda de az a dió utána kegyetlenül ment fix előgyújtással( persze mert a régi CDI-be volt fordulat tiltás). Szerintem te is várhatsz egy kis teljesítmény növekedést . Üdv nyemi.
Mex! Szeretném átalakitani a másik alaplapot. Ezekszerint mindegy hogy hova teszem a gerjesztő tekercset? Ha nem fér el egy csévén akko lehet kettőre rakni? Pontosan hány ezer menet kellene rá? üdv Ottó
|
Bejelentkezés
Hirdetés |