Fórum témák
» Több friss téma |
Sokminden lehet, de legelőször az akkusarukat vizsgáld meg.
A próbálkozás alkalmával a műszerfalvilágítás (vagy akár az utastérlámpa, ha nyitvahagyod az ajtót) nagyon elsötétedik vagy szinte semmit sem változik a fénye?
Szia! Ütögesd meg az indítómotort! Ha akkor elindul szinte biztos,hogy szénkefecsere lesz Ha a lámpa nagyon elhalványul vagy elalszik akkor,hogy előttem írták saru esetlegesen rossz az akku! Van mikor tökéletesnek látszik egy akku de az indítási áramot nem bírja mert szakadt valahol a cellákat összekötő rúd.. Ilyenkor sajna csere!
semmit nem változik a fénye. szerintem itt nem az aku a hibás. köszi h probálsz segiteni
a lámpák nem halványulnak. az ütögetést megprobálom mielőbb, csak sajnos a kocsi nincs is itthon mivel már hazajönni nem tudtam vele. köszönöm a segítséget!
Azt írja, kattanik, ha meg kefés, akkor nem szokott általában.
De egy próbát mindenképp megér.
akos70 akkor te mire tippelsz? kiváncs vagyok minden tippre gondolatra véleményre. köszi!
Az első válaszadó elmondta. Sokminden okozhatja.
Aksi, kábel, töltésprobléma, önindító.. 1-2 méréssel gyorsan le lehet szűkíteni a kört.
Ladánál láttam ilyet, ott az önindító áramkörét egy bazinagy segédrelé zárja, lehet, hogy elégtek az érintkezői. Vagy az önindító negatív kábele leszakadt, akkor is pont így csinál.
Ritka az az önindító, aminek van negatív kábele.
Szia! Pontosan egyet kattan ha nem ér a kommutátorhoz a kefe mivel csak a "bent tartó" tekercs kap áramot de az nem képes "behúzni" mert azt a behúzótekercs végzi ami a keféken keresztül kap testet közvetett módon! Ez szinte az összes indítóra érvényes persze van kivétel. Ha előtte nehezen indult esetleg "kattogtatni" kellett akkor 90%-ra teszem ezt a hibát.
Pontosan érted a behúzó müködési elvét, épp ezért hamar beláthatod, hogy NEM kattanik.
Mivel a benttartó tekercs nem képes magában behúzni, a behúzó pedig a kopott keféken keresztül nem kap testet. Kattanás nincs, a mágnes a vasat meg se mozdítja, viszont a műszerfalon a visszajelzők enyhén halványodnak - ebből sejthető a hiba. (Kivétel 1-2 tipus, pl. a régi Ladák, abban csak egy erös tekercs volt - a későbbiekben már kettő)
Igaz,hogy nem húz be de van egy kis kattanó hangja mivel azért megmozdítja a behúzó magot melynek van kis kattanó,koppanó hangja azért..Nem az írtam,hogy be is húz.. Akkor erős kattanás hallatszik ilyenkor egy kicsi mert ugye a tekercsben a mag azért megmozdul kicsit és az illesztéseknek.stb van kis hangja a hézagok kotyogás miatt..Mindegy nem érdemes vitatkozni szerintem rajt
Szia. igen ez volt a baj amit írtál. és nem elég hogy ez most még a generátorral is baj van.. szal kicsit szétesett a kocsi:S ügyes vagy. biztosan nagyon érted ezeket a dolgokat!üdv
sziasztok újabb kérdésem lenne. most a generátorral van baj. tudom itt nem ez a téma de szeretném ha segítenétek. a generátorral van baj. darálós hangot ad és az ékszíjtárcsa felől mozog a házba, kézzel meglehet mozgatni. (kottyanása van). Szerintetek mi lehet a baj? köszi!
Szia! Ha csak a csapágy kotyog az szerencse de ha a házban elforog akkor az baj mert kell cserélni a pajzsát is miben a csapágy van..Kell hozzá lehúzó is mert nem hiszem,hogy az ékszíjtárcsát le tudod venni róla másképp (nagyon rá tud gyógyulni) Ha csak a csapágy kotyog az jó mert szépen le kell róla szedni mind a kettőt és kicserélni jó minőségű zárt lehetőség szerint "c" csapágyra. Ha roncsolta a csapágyházat vagy próbálsz keríteni egyet vagy veszel egyet kompletten bontóban!
"Ha roncsolta a csapágyházat vagy próbálsz keríteni egyet vagy veszel egyet kompletten bontóban!"
Esetleg kihézagolod, praktikusan sörösdobozból készült szallaggal... (szerintem)
Ha sikerült megcsinálni, hogy ne feszüljön, akkor végülis ez is megoldás.
Vagy csináltatsz bele esztergályossal egy perselyt.
Vagy beleragasztod Loktite csapágyrögzítővel. Etc, etc... Szerencsére ritkán szokott megfordulni a házban.
Ez nem megoldás mert nem lesz jó! Gondolj bele ha a csapágy elfordul akkor az szépen kieszi egyik oldalon mivel a szíj rendesen feszíti.. Ebbe perselyt sem igen tudsz esztergálni mert előtte ki kéne marni központosan a csapágyházat mi nem kivitelezhető olyan egyszerűen..
Pedig szoktak, ha szükséges.
Újabb generátoroknál meg az is gyakori, hogy gyárilag egy müanyag persely van a csapágy meg a ház között. Így ha meg szorul a csapágy, nem a házat forgácsolja szét, hanem a puha műanyagot.
Én nem mondtam,hogy nem lehet de körülményes. Van melyiket esztergába is be lehet fogni az akkor már egyszerű mert kiveszi késsel méretre. Rengeteg fajta generátor létezik van melyik javítható van melyik sajnos kuka ilyen esetben. A generátort az spécin kell megcsinálni nem szabad összehányni mert ha az nem jó vagy megszorul akkor az autóval nem lehet menni sehová! Ezért kell törekedni a minél tartósabb megoldásra ha nem akar valaki szívni utána.
Szia.
Amit említettél hogy ugyanoda áll le a motor, nos megnéztem és egy ponton áll le a motor, magyarul, mindig oda, a másik meg a vezérműtengelyen ill a házon van két jelőlés amit gondolom vezérműszíj cserénél jelöltek meg, ez szintén egybe esik, tehát felül és alul is egybe esnek a jelek, a rotor meg az 1-es és 3-as henegernél van de közelebb van a 3-as hoz,hát kb ennyi amit most tudok...
.... és még valami , indítózásnál meg áll a motor akkor kb 8 voltra esik vissza a feszülség hát ennyi egyenlőrele, illetve leszedtem a szelepfedelet, és a főtengely jele, meg a vezérműtengely jele az jó, épp ott van a szelepváltás, tehát a vezérműszíj az jól van feltéve nincs fog eltolódás, ahogy nézegettem a gyújtás kb pont holtponton van ahogy ezt szemmel meg lehet állapítani , most úgy néz ki nincs előgyújtáson, pont holponton gyújt kb.
Pont egy éve küszködsz ezzel. Hogy rohan az idő.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |