Fórum témák
» Több friss téma |
Azt sajnos nem tudom, nem ismerem a gépet. De úgy gondolom, ott valószínűleg valami tönkre ment a zárlat hatására. Szerencsés esetben egy biztosíték, egyébként valami elektronika.
Központi zárnak külön elektronika van az anyós oldali lábtér oldalsó burkolata mögött. De mivel párhuzamosan fut az összes zármotor, ezért nem hiszem, hogy vezérlő gond lenne. A központi motorban van egy végálláskapcsoló, az még vacakolhat.
Köszönöm a válaszokat. Ricsi szerinted érdemes vele vacakolni, vagy keressek bontottat?
Ha tényleg a mikrokapcsoló a rossz, az pár száz Ft-os tétel és akkor sokáig jó lesz. Egy bontott motor pedig ki tudja mennyit ment és mennyit fog menni.
Szevasztok!
Járt már úgy valaki hogy a gyujtáskulcsban levő chip kiesett? A feleségemnél szétesett a kulcs amikor ki akarta húzni leállítás után a gyujtáskapcsolóból, a chip pedig leesett a szőnyegre. Mivel még soha nem látta mit kell keresni, nem találta meg. Szerencsére csak a szomszéd városba kellett motoroznom, (15 km.) hogy megoldódjon a probléma. Miután elmagyaráztam mit kell keresni, a lányom megtalálta. Hazaérkezve egy csöppnyi FBS ragasztóval megoldottam. Többé nem esik ki magától! Üdv.
Én még úgy sem jártam, hogy a kulcs szétesett volna. Azt még csavarhúzóval is alig tudom szétfeszíteni. Ráadásul az még gyárilag is bele van ragasztva, ahogy én észrevettem.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2015
Jól látod a kérdést, tényleg nehezen szedhető szét és benne a chip alaposan be van ragasztva. Ügyes lehet a feleséged, ha ilyet meg tudott vele csinálni, de még szerencsésebb a lányod, hogy megtalálta azt a kis szögleteske "légypiszkot".
Én a távszabályzós kulcsban nem is igazán láttam még (pedig cseréltem már házat rajta és tettem bele egy piros LED-et a visszajelzés miatt), ám a tartalék-kulcsban (szervízkulcs) egyből meglátható - ha már az ember nagy nehezen szétfeszegeti ...
Hát az az igazság hogy amikor elemet cseréltem benne már észrevettem hogy egyszerűen ki tud esni. De álmomban sem gondoltam, hogy a kulcs kihúzása közben fog szétesni.
Biztos azért volt lehetséges, mert egy kulcskarikára oda van rögzítve a garázs kulcsa is, és könnyű annál fogva kihúzni a kapcsolóból. Szerencsére egyből leesett a szőnyegre, a hótálca mögé. És nem akadt meg a ruháján amikor kiszállt. Nem szívesen cseréltettem volna az indításgátlót. Egyébként szántszándékkal én is nehezen tudom széthúzni.
Üdvözlök minden fórumozót!
1996 os Opel Astra caravan 1,4 C14 NZ Motorkóddal.. Hiba előélete: Rég óta meglévő ,főleg párás időben jelentkező gyújtáskiesés, megszűnés.. Hidegen mindíg indult.. néhány km megtétele és esetleges leállítás után nem indult.. motor visszahűlés után indult.. időről időre visszatért két éve szerelő elmondása szerint motorvezérlést cserélt a hiba ugyan úgy visszatért.. ami még fontos lehet hirtelen gázadásnál erőlködő ,kihagyó hörgő motor megfigyelésem szerint olyankor a jobb oldalról, a motorvezérlő felől hallható cicerésző hang. Eddig elvoltam vele, úgy értem a problémákkal.. néha de végül is működött. Tegnapelőtt szombaton reggel .. esős, párás idő nem indul... Elosztófedél levesz.. rotor levesz.. mindkettő kitakarít.. kontakt spray.. várakozás.. indul... Délután beülünk... irány 40 km ... megy mint a golyó gyanúsan jól is odaérünk... három óra parkolás.. indulás haza.. gyönyörűen indul mint a golyó hazafelé is.... Tegnap 4 km , szomszéd falu leállítás.. pár perc múlva melegen indul ... bár kissé rángat. 300 méter megtétele után lehörög se kép se hang... na jó.. kép volt csak zavaros. Osztófedél le etc, etc... aksi lemerüléséig köszörű... Ismerősnek telefon vontatás haza.. Gondoltam lehűlik ,majd észheztér.. Hát nem... gyújtás egy szál sem.. tegnap egész napos túrás takarítás.. semmi..összes biztosíték ,csatlakozó széthúz megmozgat, kontakt spray, összedug .. semmi. Ismerős autó szerelő ma megnézi.. szerinte gyújtó trafó és vagy gyújtás elektronika.. nem vészes holnap meghozza.. elmegy... Én ráérek multiméter.. ( Nem vagyok villamosmérnők ,sőt semilyen) Aksi 12,5 volt.. trafó betápot leveszem... gyújtás ráadásnál 12 volt örülök... paraszti ésszel. Indításnál 7,5 -8 volt ... megálló ésszel elgondolkodom de úgy nem könnyű. Paraszti eszemet ez fogta meg.. nem kicsit de nagyon. Ha a gyújtás trafo nem kapja meg a 12 voltot, akkor nem nagyon várható el a helyes működése gondolom én. Na ehhez ha tudna valaki építő jellegű hozzászólással élni, nagyon izgatottan olvasnám.. Öreg járgány de alapjában véve szeretem fogyasztása kitűnő igaz öregesen vezetve de cuccolva is 6 liter még télen is. Csak hát ha nem indul..................... Előre is köszönöm a véleményeket, tanácsokat, tapasztalatokat.. Laci. A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2015
Van benne riasztó? Nem az kuszálja össze az elektronokat?
Delco-Remy gyújtás van rajta? az elosztón belül lévő elektronika, vagy annak a csatlakozója bűnös szerintem. A gyertyakábelek ellenállását is ellenőrizni kéne. Egy idő után megnő (kiég a szén belőle) és ez tönkreteszi az elektronikát is.
Szia! Jól látod a dolgokat. Talán az akkumulátor gyengélkedik és azért nem indul be ilyen alacsony feszültségnél (7.5-8V)az autó. A vezérlőnek is szüksége van legalább akkora feszültségre (legalább 11V),, hogy legyen miből kontrollálni az értékeket. Ha indításkor a fordulat nem éri el a kívánt értéket az előírt feszültségek mellett, nem lesz gyújtás, mert nincs megfelelő jelalak, meghiúsulhat az indítás.
Elolvastam a tanácsokat..
doboz :Van benne riasztó, igen.. de ki van kapcsolva, sosem használtam csak kipróbálva volt, hogy működik e. hobbyboby:Gyertyacserét kizártnak tartom... de megpróbálhatom. zolika60:Gyújtás barna osztófedél barna rotorral... tipusát nem tudom.. VIM:elgondolkodtam.. kimentem rámértem... indításnál a fordulattal nincs gond... az aksi feszültsége indítás alatt 11.5- 12 v úgy gondolom, máshol lehet a gond..Iindításnál valahol elvész a feszültség harmada..
Hol mérted a feszt indítás közben? Ne csak az akkun nézd meg, hanem az elektronikán és a gyújtótrafó kapcsain is.
Az akkor inkább Bosch lehet. Talán Hall szenzoros? Az is lehet beteg. A gyújtás kábeleket mindenképp vizsgáld meg.
A cicerésző hang kontakt hibát is jelezhet. Ezt csak a csatlakozó szétszerelésével lehet felderíteni.Nincs-e testhiba a vezérlő egység környékén?
Valószínűleg BOSCH , van rajta alul jeladó... ha az a HALL (fekete csati)
Mint már előző hozzászólásban megírtam.. indításnál a trafoig csak 7,5- 8 v jut el .
Akkor lehet az akku és a karosszéria közötti testkábel hibája is.
A helyzet jelenleg, új akku, új gyújtás elektronika, új gyújtótrafó, új elosztófedél, új rotor.
Gyújtás nincs, illetve indításkor egyetlen erős szikra. Maga a gyújtás elosztó nem tud ilyet csinálni? A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2015
Szia! Még gondoltam is rá, hogy felrakom a hall jeladóról a vizsgálati procedúrát .... de már eljöttem otthonról. Ha jól emlékszem akkor a 4 és 2 kivezetések között kell felvillannia a lednek. Az oktánszám beállító jumper nem okozhat ilyet a kontakt hibájával?
Lila gőzöm sincs ,hogy tudom ellenőrizni...
Fűtésszerelő vagyok nem elektrotechnikus... Az egész gyújtáselosztó csere segíthet? Viszont elnézést... gyújtás elektronika nincs cserélve még... Előbb tett rá ismerősöm diagnosztikát... egyetlen tárolt hiba nincs... semmilyen hibát nem mutat indításkor sem.... Azannyaúristenit
Segíthet az egész elosztó cseréje, de betudod azt állítani? Szerintem keress valakit, aki jobban ért hozzá, mert így nehéz lesz megcsinálni.
Elnézéseteket kérem.... gyújtás modul még nem lett cserélve... most megyek érte fél ötre.. ma ha minden jól megy az is benne lesz.. megérdeklődöm még a hall jeladót ha van veszek azt is...
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2015
Jobban jársz, ha keresel szerelőt, mert előbb a hibát kell megkeresni és aztán cserélni az alkatrészt. Fordítva nagyon macerás és költséges.
Úgy néz ki... csak hát az itteni szerelők........
Gyújtásvezérlő bent... nem indul HAAL jeladót nem volt kedvem megvenni 24 400 ért.. Aztán lehet, hogy éppen az a gatya A HAAL jeladóhoz érkező háromérintkezős kábelcsati két tüskéjén 12 voltot mértem.. Elejétől fogva az az érzésem van. hogy valami kábel gond... Már a riasztót is kikötöttem... akkor sem Ami még érdekes dolog volt vagy egy jó éve a rádiót nem igazán tudtam használni (gyári van benne) néha sikerült indítani a gomb 8-10 szeri nyomkodása mellett... Szerintem ez mind -mind összefügg... lényeg a lényeg... itt nálunk normális szerelő nem igen van... ha végképp nem megy.. keresnem kell valami normális, megbízható, hozzáértőt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |