Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: Néhánnyal feljebb írtam a biztosítékok számával együtt... Csak a 2001-esektől gyártottaktól van ez a relé a leírás szerint. „2001-es gyártási évig F28, F29, 2001-től F15, F28, F29, F42 és az R13 relé is gyanús lehet.”
Tudna valaki SOS segíteni hogy jön le a vezetőoldali küszöbkárpit? Alatta van egy csomó kábel, szerintem ott lesz, amit keresek.
A motorháztető nyitó kart kellene kivenni foglalatostul, attól nem fér ki a küszöb feletti háromszög borítás, ami alatt a kábelek mennek. A motorháztető nyitó karon felül van egy patent, benyomtam, de alul is fogja valami. Valaki tud segíteni hogy jön ki? SOS
Melyik astraról van szó? Ha a G akkor azt a küszöb feletti háromszöget patent vagy csavar fogja már nem emlékszem. Ha már mozog és nem fogja semmi ki lehet fordítani persze kell valamennyit feszegetni, mivel alul a füle bent van a küszöb borítás alatt. Hogy csak simán bent van-e vagy ott is van még egy műanyag patent arra már nem emlékszem mert 4-5 éve is van hogy szét kellett bontanom.
Astra G. Egy takaró műanyaggal ellátott csavar fogta, azt kivettem, illetve az ajtó gumikáva alatt volt. Már nem fogja semmi, mozog. Sajnos alul a küszöbburkolat nem engedi lefelé tolni - le akartam szedni a küszöbburkolatot, annyira fogja a patent, hogy el fog törni, hagytam. Felül a műszerfal kárpit nem engedi - ezt nem lehet leszedni egykönnyen. Jobbra a motorháztető nyitó kar nem engedi - ezt akarom kivenni foglalatostól. Lebontott kárpittal látom, hogy hátrafelé csúsztatva jönne ki és utána jobbra ki lehetne húzni valamelyik irányba. Felül van rajta egy patent, de azt kevés benyomni, alul is fogja valami elérhetetlen helyen. Csomószor körbevilágítottam kislámpával, nem jövök rá hogy jön ki.
Kezdek kifogyni az ötletekből, lassan össze kell raknom az autót, mert már csak egy napig leszek itt, ahol tudok szerelni...
Leszedtem, azt is megtaláltam hol vannak összekötve a kábelek. Ha valakit érdekel leírom részletesen.
Off: ha valaki tudja, hogy az állítható szellőzőből a rács hogy jön ki kíméletesen, legyen szíves írja meg.
Lefelé hajtva ki tudod pattintani.Miután megakadt,tekerd tovább lefelé,és kifordul.
A műszerfal szellőzőnyílására gondolsz vagy a fűtőmotoron lévő rácsra?
Próbáltam számtalanszor. Ha tovább tekerem, féloldalasan balra 1-2mm-t kijjebb fordul (kiszerelve látszik, hogy egy pöcök kiakad a bal oldalán, a jobb oldalán nincs ilyen pöcök). Ott megakad és nem jön tovább, legalábbis kézzel nem. Csavarhúzóval nem akarok benyúlni felülről, sem oldalról, ne hagyjon nyomot. Bankkártyával nem lehet kiakasztani. Szóval lefelé ki kellene jönnie?
Gee Lee: műszerfal. A világításkapcsolóval egybeépített kárpitdarabban van a szellőzőrács. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2018
"Bankkártyával nem lehet kiakasztani."
De ki lehet ... elviszed szépen egy szervizbe és utána bankkártyával fizetsz. Aztán tényleg kiakadsz ...
Műanyag kártyával (bankkártya, törzsvásárlói kártya, ajándékkártya, mind ugyanaz) műannyagokat szét lehet pattintani, nem marad szerszámnyom. Olyan kártyákat használok, ami már nem kell az eredeti funkciójára. A bankkártyát csak úgy írtam, gondoltam érthetőbb lesz így. A leglényegtelenebb rész és semmi köze a kérdéshez.
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2018
Sikerült lefelé elfordítani a szellőzőrácsot, de sajnos miután megakadt és túlfordítottam, a baloldali forgáspont kiugrik a helyéről. Innentől nem fordult tovább. A bal oldalán levő pöcköket belülről két ujjal kinyomtam (ki volt szerelve a kárpitdarab, így megtehettem), ekkor fordult tovább, súrlódva, a forgáspontból kiugorva, féloldalasan. Féloldalasan fordult vissza irányban is, alig pattant vissza a bal oldali forgáspont a helyére. Visszatettem a műszerfalba, működik, de most enyhén súrlódik amikor tekerem...
Talán jobb lenne kivenni a rácsot és megnézni. Elég masszívnak néz ki. Feszegetni nem mertem. Ha eltöröm, lehet kapni? A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2018
"Ha eltöröm, lehet kapni?"
Minden bizonnyal igen, de lehet kapni. Nem éppen olcsó - így akár vehető bontóban is. Nálam például a hamutartó kis "fékező fogaskereke" nyekkent meg, de csak és komplett hamutartót lehet kapni (ráadásul még a bontóban sem olcsóbb) Mivel viszont én nem dohányzom, nálam a hamutartó csak egy érdekes flanc, csináltam bele fogaskereket magamtól. Nem volt egyszerű, mert hozzá sok sok fogaskereket kellett átnéznem, hogy egyezzen meg hozzá az átmérő, a fogszám, a módusz, stb. Külön csak a fogaskerék sajna sehol sem árucikk. Pedig - ha kárpitpatentet lehet kapni ... A fűtőmotor légzsalujának kiszerelése se egyszerű, ha a motort mellé pl. nem akarjuk kivenni, de a műanyag azért enged annyit, hogy szűk helyében ide-oda forgassuk és megnyomorgassuk. Én többször ki-be raktam, de nekem még nem törött el. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2018
Többször gondolok arra, hogy hogyan lehetne egyszerűen megoldani, hogy ne lehessen beindítani az autót. Astra G.
Milyen biztosítékot vagy vezetéket kell ki ill. széthúzni, hogy ne induljon be a motor. Ne lehessen ellopni, elvinni.
Ha nincs eredeti kulcsa, már maga az immobilizer se engedi meg beindulni.
Persze az okos tolvaj - a gyujtáskapcsolót egyből kiiktatja. Kitépi a drótokat, oszt összeérintgeti. Lehetne persze csinálni egy kapcsolót - a motortérbe rejtve, vagy valami hasonló trükközést ... Nálam pl. a kormányzár már magában hatásos, mert a kereket úgy elforgatni nem igazán lehet ... valójában ki se tudna állni, ha már indított. És maga a kormányzár az messziről virít!
Tudom, hogy nem segít, de szerintem egy ilyen megoldásnál a leglényegesebb, hogy ne legyen publikus mit alakítottál át. Valószínűnek tartom, hogy több helyen is megszakítható (pl. gyújtás se legyen vagy ne forogjon az indítómotor). A gyári megoldások akármilyen bonyolultak is, a tolvajok ismerik a gyengéjét. Egy egyéni megoldás lehet fapadosan egyszerű is, ha a tolvaj nem találja meg ott hirtelen, akkor inkább otthagyja az autót. Többféle dolgot is alkalmazhatsz egyszerre, nem csak elektronikus védelmet. Ha nagyon el akarják vinni, akár fel is emelhetik és egészben elviszik. Vagy kiakasztják a váltót, elvágják a kézifékbowdent és gondolom a kormányzárra is van megoldás. Nekem is Astra G-m van. Felmerül a kérdés, megéri elvinni? Persze attól is függ milyen helyen laksz vagy parkolsz.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2018
Sziasztok!
Kédeznék:Astra G 1.4 Twinport z14xep motor, MAP szenzor jele mérhető-e -üzem közben- digitális multimétrrel? (vezérlő fog-e hibát jelezni?) Előre is köszönöm! Zoli
Volt régebben (még a Zsigulis korszakban)egy szerintem zseniális megoldás : egy 555 ic és egy relé segítségével a már beindított motort leállították (kb5másodperc után) és csak a gyújtás levétele után indult újból ,és természetesen 5 s elteltével újból leállt , két három próba után tuti otthagyta a tolvaj és keresett másik lopható autót ...
Anno a kis Mazdámon egy-egy relét raktam a gyújtás, az indítomotor és generátor vezetékére. Az igazi trükk az volt, hogy félig elrejtettem egy szép piros kapcsolót a műszerfal alá, ami mellesleg az ablakfűtést kapcsolta. A relék az ablakfűtés eredeti kapcsolójáról mentek, amit ritkán használnak autólopás közben.
Háromszor találtam kinyitva a kocsit, enyhén megtépett kábelekkel a békásmegyeri parkolóban, de sose jött rá senki a tréfára.
Üdvözletem.
Kérdésem lenne F Astrám 1.6 16 szelepes 95 ös karaván. Gázon megy. Benzinre nem ad életjelet nem megy a benzin pumpa. Megtaláltam a relét ami a az ECU alatt található árammal látná el a pumpát meg ugye az injektort-okat. Na most kivettem a relét ami jó és direktbe áthidaltam. Láss csodát pumpa megy benzin van fönt is a motornál. Nem indul a járgány. Nem tudom nyitnak e az injektorok. Érdekelne hogy honnan kell kapnia vezérlést a benzin pumpa relének.? Meg mi kell meg hova kapjon áramot hogy beindulhasson. Mert gondolom ezek valamit kiiktattak hogy ne menjen vagy nem tudom. Lovato gázrendszer van benne azon van manuális átkapcsolás benzin 0 gáz de az átkapcsoláskor nem indul a benzin rész.
Szia! ITT találsz egy tipikus Opel főáramköri rajzot a kérdésedre vonatkozólag. A gázos dolgokhoz nem tudom mik tartoznának még vagy, hogy van a reteszelés megoldva a Lovatonál.
Szia! Szerintem nem lehet azt multiméterrel méricskélni, inkább oszcilloszkóppal. A jelekkel kapcsolatban ITT olvashatsz utána a dolgoknak. A kérdéses típusnál nem nyomást mérnek a szívócsőben hanem beszívott levegő tömegáram nagyságot (a MAF szenzor egyben van a beszívott levegő hőmérséklet mérővel).
Köszönöm.
Még majd át babrálom a dolgot. Szerintem ott lesz gond ahol a "Lovato" reteszel de majd meglátjuk.
Én valamikor L. Renzo adagolót vettem akkori autómba a gázhoz, annál pedig járt - mintegy gyári tartozéknak - a 2 db. mágnesszelep (egy a benzinre, egy a gázra) és az elektromos üzemmód-átkapcsoló. Meg persze a beszerelésre roppantógyűrűk a gázcsőre, no meg a redukált gázvezetéki bakelit elágaztató-cső. Ezek nekem mind benne voltak az egységcsomagban.
A fémháló bevonatos gázcsövem még mindig megvan, mert azt sose használtam. Az L. Renzo gázreduktor csaknem ugyanaz, mint a Lovato. Mindkettő olasz gyártmányú. Van rajta még elektromos szívató is.
Régebbi kocsimban szintén 2 mágnesszelep volt egyik gáz másik benzinre. Itt úgy gyanítom hogy a relét oldja le ami táplálná a benzinpumpát meg ugye a többi benzines dolgot.
Feltehetőleg igen!
Bár én mindezt inkább csak gondolom, mert gáz nekem a Skodáimban volt, de azoknál a benzinpumpa még mechanikusan (a vezérműtengely által meghajtottan) tolta. Ha meg nem volt benzinfogyasztás (mert éppen gázon volt), akkor kőkeményen ellenállt neki a porlasztóban a "beeresztő" tűszelep, s így tökre feleslegesen dolgozott az AC.
Milyen tapasztalatotok van konkrét eszközökkel (Op-Com, Tech2, stb)?
Eredeti Tech2 egy autó ára, az Op-Com 149 akciósan. Valahol azt olvastam, hogy a kínai Op-Com kárt tud tenni (immobilizert tönkrevágja). Mi igaz ebből? Ezen kívül illegális a szoftvere... Tech2-ből látni csak kábelt is, vagy csak eszközt, ami hasonlít az eredetire. Újraírt szoftver gondolatától is kiráz a hideg, a Tech2 klónoknál erről van szó, ugye? A másik kérdésem a tempomat lenne Astra G Z14XEP motoros autóba. Z14XE-hez van leírás, ott működik az utólagos beépítés (Z16XEP-nél is). Z14XEP teljesen más, egy modul kell állítólag. Felhívtam egy kimondottan ezzel foglalkozó céget, ők nem tudják megcsinálni. Pár évvel ezelőtti (más) fórumbejegyzésekből azt olvasom, hogy lehet, de költséges. Megoldást sehol sem találok. Tudja valaki mi az igazság és ha lehet, akkor hogyan? A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |