Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Szia! Felteszem a javított tervet ebben minden alkatrész bent van.
A hibás csatolmány kérésre törölve! - Norberto
Sziasztok!
Egy olyan videó-fejmotort szereltem szét, amelyet nem lehet sehogyan sem felhasználni propeller hajtásához. A forgódobra nem lehet szerelni, mert fölötte van a sztátor, (állórész) elhelyezve. (Ez már a legújabb technológiás videókból származik). A forgótrafó viszont rendkívül jól alkalmazható, mert a ferrit 20mm-es belső átmérője szinte mindenhová ráfér. (Capstan csapágyház , stb.). Külső átmérője 45mm, magasságuk össz. 6mm a hordozókkal. A volt állórész kerül majd forgórésznek felrakva, ugyanis abban vannak nagyobb menetszámmal tekercsek, 2x6menet, és 2x4menet CuZ. Amelyik forgó volt az most álló lesz, abban 2x3menet, és 2x2menet CuZ van. Kísérletileg meghatározom a helyes bekötéseket, mert lehet hogy soros/párhuzamos is lesz a különböző vezetékátmérők miatt. Néhány képet erről a fejmotorról és forgótrafójáról is készítettem.
Szia! Én meg felhoztam a műhelyből a 886-os 3mm-es órát most találtam egy erős sötétpiros led-et az a külső kör! Szerintem az a legjobb a másodpercmutató meg narancs de az meg majdnem piros azt kéne valami másra cserélni Azért nézegetem mert kékre akarom az új órát és kb ugyanekkora lesz. A piros ledek olcsók abból is rendelek de az szerintem nem valami szép a tejes órának (ízlés dolga). Neked melyik kombináció jött be a legjobban? Nekem még a zöld óra piros külsővel is nagyon tetszik (talán mert az első órám ilyen volt) de lehet a fehér is szép lenne csak azt nehéz eltalálni milyen led jó mert a legtöbb vakít! Nekem is van ilyen videómotorom valószínű majd én is operálok ha oda jutok a propeller-el.
Szia!
Nálam is a kék lett a legjobb összeállítás piros külső körrel, zöld mp-el. A zöld valamiért mindig "életlen" képet adott, vagy összemosódott kicsit paralaxisból nézve. Most viszont narancs (601nm) lesz az SMD óra alapja, (18Ft/db és 160mcd/120fok), és kék vagy zöld a külső LED. Végül mégis igazad lett, jó választás lenne a 1206 méretkódú piros, narancs és kék LED is, amit legelőször is ajánlottál a tervezéskor.
Szia!
Két propeller órám van: 16F876 - a másodperc sárga, a kölső kör piros, a többi kék 3mm-es víztiszta led, 16F886 - a másodperc fehér, a kölső kör piros, a többi zöld 5 mm-es víztiszta led. (A zöld meglehetősen drága volt és nem is olyan fényes, mint a piros) Az első összeállítás jobban tetszik - régen töltöttem fel fényképeket is.
Sziasztok! Köszi a tippeket! Maradok a kéknél ez szép (ami most megy előttem ez is nagyon jó) A tervben 0805 led van tervezve!! Könnyen módosítható mert úgy van tervezve ,hogy elfér az 1206 is. Most én sem tudom milyen legyen Még eldöntöm a hétvégére A Wandben lévő szuper zöld ledek nagyon szépek csak kicsit gyengék bár lehetne emelni az áramot mert nincsenek kihajtva de elég drága volt (110 Ft / db) Lehet visszakerülnek az újba (már kibontottam és teszteltem még működnek pedig a második karban voltak de lesz egy harmadik is ja és 0603 fajta) rendelek pár zöldet is de csak 1-2 db-ot legyen mivel variálni
Sziasztok! Ma folytattam a kísérletezést a "lapos" propeller tervekkel! Egy találomra kiválasztott videófej két ferrit magját belöl drill-el kiköszörültem akkorára,hogy rámegy a forgórészre és ezzel a fajta megoldással akarom elkészíteni az órát! A teljes szélesség motorral kiálló kondivak mindennel is 20mm!!! Ez már tényleg lapos Ezeket a ferriteket nagyon nehéz köszörülni akárcsak a mágnest mi hasonló anyagból van de megéri! Fogok keresni egy motort mi megfelel a célra és profin elkészítem a légtekercset! A vinyó motort "megesztergálom" egy reszelővel így kialakítva a felső ferrit "ráültetését" finoman körkörösen csiszolom a belső felét még pont rá fog passzentosan ülni a motorra az alsót meg egy tartószerkezettel rögzítem mi még csak ötlet de még gondolkodom rajt!
Sziasztok!
Egy korábban félretett, de előzőleg már mechanikusan átalakított Capstan motort addig gyötörtem, mígnem sikerült elindítani azt is. Kicsit rafináltabb a működése mint egy átlagos Capstan motornak, sokat vesződtem vele, de megérte. Nagy fordulat, kicsi zaj, ez a lényeges minden ilyen motornál. Annyi szépséghibája azért van, hogy 10V alatt nem hajlandó elindulni, és 13.6V-on leszabályoz a fordulata, a védelem lekapcsolja. Ezek mellett megint lett egy viszonylag jól használható, propeller hajtására kitűnő motorom. Nem írom le a bekötést a vezérlő IC-nek, csak a típusát jegyezném meg. LB1887N, SANYO, semmilyen adatlapot nem sikerült hozzá böngészni, de sokat segíthetett volna. Nem egyszerű beüzemelni. Néhány felvételben erről a motorról is.
Szia! Próbálgattam a vinyó motorokat de csak a hallos megy a többi leáll Van egy két régi CD-ROM hall motor azt kéne életre bírni majd és megpróbálni! Szerintem minden nehézség nélkül elvinné majd ezt az új smd órát az is!
Szia.
Hogy derítetted ki, hogy hogy kell bekötni? Nagyon érdekelne a módszer és lehet a bekötés is, mert kísértetiesen hasonló motorom van igaz az lb1897, de külsőre ugyan az.
Sziasztok!
Ezeket a motorokat pont azért próbálom elindítani, hogy a vezérlő IC-ket kicsit megismerjem közelebbről is. Arra gondolok, jó lesz majd egy CD-ROM motor, vagy winchester (Hall elemes) motor vezérlésére ezek közül valamelyik típus. Szeretnék építeni egy ilyen ”univerzális” vezérlőt, amellyel tudnám kezelni a Brusless 3fázisú motorokat később. Lassan talán összeáll a kép. C27! - A legutóbbi, immár 6. Capstan motort valóban nehéz volt elindítani. (Az 5.-ről azt hiszem nem számoltam be, (LB1622), az egy nagyméretű lomha, de nagyon stabil motor, Neked is van ilyen. (Ahhoz találtam némi adatokat is, így nem volt nehéz beüzemelni. A sebesség módosítását sehogyan sem tudtam megtalálni nála, fogalmam nincs, miért olyan lassú). Egyáltalán nem melegszik, valamire felhasználható lesz. Tehát, a 6. bekötése, (LB1887N), csak próbálgatással jött össze, azért vigyázva az áramokkal eközben. A nyák áramkörét tanulmányozva, megtaláltam a Vdd1 (IC15 láb), és a GND (IC25, láb), Vdd2 (IC3. láb), kontroll bemenete (IC 4. láb), 47K a pluszról.. Ennek 8 pólusú csatlakozója van, és ebből csak egy maradt szabadon, a többi mind fel lett használva. A Vdd1-et csak egy 100 Ohm-on lehetett a Vdd2-vel összekötni, különben meg sem moccant, vagy nagy áramok folytak. A csatlakozó bekötése: az 1. láb és 8. láb a GND. 7. láb Vcc1, innen a 4. lábra, (ez a Vdd2), 100 Ohm. 7. lábról. 2.3. láb irányváltás, összekötve óramutatóval ellentétesen forog.. Az 5. láb nincs bekötve, GND-re téve STOP, és az áram is leesik néhány mA-re. Próbálkozz ezek szerint, talán elindul, ha egyezik ai IC.
Szia C27!
A 8 pólusú csatlakozó 6. pontja kimaradt, ez a kontroll bemenet, vagy (szervo /2.5V!), ide kellett kötni egy 47K-220K ellenálláson a plusz tápot. A bekötésekről két kép, elnézést.
Szia C27!
- A motor nyákáramkörének tanulmányozása volt a megoldás. Csak a csatlakozósort kielemezve, a GND ”vastag” vezetősáv, a Vcc1 is elég széles vezetősávval van kialakítva a többiekhez képest. A plusz bemeneti pontnak van köze a tekercsekhez úgy, hogy egy-egy ”félvezető átmenetet” lehet közöttük mérni. A Vcc2 a Hall elemeknek is ad tápfeszt, és a logikai áramköröknek is. Más hasonló áramkörök megfelelő kialakítása is könnyítette a lényeges bekötési pontok meghatározását. 5V-al kísérletezve és folyamatosan mérve meg lehetett találni minden szükséges bekötési pontot. - Most az új SMD propeller meghajtásához, egy CD-ROM motort is el tudtam indítani a meghajtó IC adatlapja alapján, ahol a ”saját” alaplapján végeztem átalakításokat. Az első lépésben az S/S, (Start/Stop) vezetősávot átvágtam, mert magas szintre kellett húzni, (ekkor már bekapcsoláskor felpörgött), majd megkeresni az engedélyezési pontot, itt is hasonlóan jártam el Azóta pörög a motor folyamatosan. Mindez, két db 2.2K felhúzó ellenállással történt. Erről néhány felvétel. (Ezek a megoldások a winchester motoroknál is használhatóak lehetnek.)
Szia! Szerintem az új propellert elvinné a CD ROM motor ! Nézted milyen erőben van? A vinyó motorokban nem igen van hall szenzor ez a baj Csak sima háromfázisú.
Szia!
Nekem van egy Hall vezérlésű brushless winchester motorom, szépen működik. Jóval erősebb a CD-ROM motorjánál, de én is úgy gondolom, az új SMD propellert elbírja hajtani egy CD-ROM Hall vezérlésű motorja is. Korábban írtam erről a HDD motorról. Itt:
Helló. Szerintem is egy "jobb" cd rom motor elég jó erővel rendelkezik, főleg a régebbiek nekem egy 10 éves cd motorom van csapágyazva amikor ment akkor kb a mostani újabb winyómotorokkal ért fel, de sajnos valamiért már nem akar menni valami elszállt a cd romban. :S
Kösz janocsi a segítséget amint lesz időm kipróbálom amit írtál ahogy emlékszem ilyenekkel találkoztam azon a capstan motoron is.
Az új SMD-s propellert az átlagostól vékonyabb vastagságú NYÁK-lapra fogjátok szerelni? Szerintem megérné, azzal is sokat lehet spórolni a tömegen.
Szia! 1,5mm-es ami ki van marva de gondolkozom az 1mm kivitelen Lejjebb nem lehet menni . A Wand óránál viszont 0,7mm-es nyákra készül a kar..
Szia!
Még egy CDROM brushless motort sikerült elindítani, ez valóban nagyon erős, az SMD propellert könnyedén meg tudná hajtani. (Kétszer akkora a vasmag magassága, mint a korábbi motornál). Talán túl nagy a fordulatszáma is terheletlenül, kb.:8000-10000 körüli, és így most hangos is kicsit, visít. Ez a meghajtó IC ’anonym”, nincs rajta azonosító, de 42 pólusú kivezetése az van SSOIC tokozással. Először megkerestem az S/S pontját mérésekkel és magas szintre emeltem. (A keresés abból áll, hogy egy 2K-n az 5V-ról, minden lábra próbálok adni magas szintet, és ki/be kapcsolom, természetesen kihagyva a tápok és a motor már bemért lábait. Ha felpörög, megvan a port). Ekkor bekapcsolásra felpörög, és egy darabig megy is a motor. Addig méregettem, mindegyik még nem jegyzett lábat, amíg meg nem találtam azt a pontját is bekapcsolva, ahol a magas szint alacsonyra vált és leáll a motor. (Ezt a ”nagy tok”, a vezérlő IC kapcsolja rá egy idő után). Jó sokáig tartott ez a művelet is. A vezetősáv átvágása megtörtént, majd 1-2K-n magasra húzva már nem állt le a motor. Azon tűnődöm, hogyan lehetne egy pici forgótrafót valahogy rá applikálni, elbírná azt is kényelmesen ez a motor. Most egy 3 fázisú Hall vezérlésű meghajtó építése lenne a következő lépés, ha össze tudom vetni az eddigi tapasztalatokat, ill ha találok alkalmas IC-t hozzá. Azt hiszem, egy darabig nem foglakozom újabb motorok beüzemelésével. Néhány felvétel erről is.
Sziasztok!
Kb fél éve építettem propeller órát smd alkatrészekkel és egy nem túl öreg pc ventilátor a motorja. Igaz hogy nem túl alacsony de rendesen meg tudja forgatni a kart míg 3mm-es ledekkel még a tápot is fel kellet emelnem 16V fölé hogy ne villogjon. Ezekkel az alacsony motorokkal még nem kísérleteztem de szerintem smd alkatrészekkel épített kart meg tud forgatni.
Szia.
Most kicsit megnéztem ezt a capstan motort. Az a diódás rész, amin keresztül kapcsolódik a tekercsekhez a plusz bemeneti pont az mit is takar? Azt megtaláltam, van egy külön kivezetés a 3 hall szenzor tápjának a föld közös az icjével, de a halloknak a + az belemegy az ic-be és ki is van vezetve a 8 csatlakozó egyikére. Van Széles vezetősávos kimenet is így már három tápféleség kéne a gnd az az egy biztos így már 4 bekötési pont van. Kicsit rosszúl látszik készítettem egy képet az ic bekötéséről. Remélem segít egy kicsit neked, mert én elakadtam.
Szia c27!
Lehet hogy "mákod van"! A rajzod alapján az IC bekötése az LB1889(D)-vel lehet azonos. A motor meghajtó kimenetek egyeznek, és a 3db Hall szenzor bekötései is. Ha el tudnám olvasni a kommenteket is, (lb1897.jpg), egyértelmű lenne. Próbáld egyeztetni a rajzod és a hasonló IC bekötéseit, szerintem menni fog.
Szia.
Megcsináltam a képet remélem így már jó, sajnos én ennyiből még nem tudom kitalálni melyik kivezetés mi, de remélem te igen.
Szia C27!
Van itt egy sematikus rajz, amelyről be tudod kötni a motort. Csak a csatlakozó pontokról alkalmazd, leellenőrizve minden bekötésedet. (GND/az IC sok lába van földre kötve/, majd Vcc, Vs, stb). Itt nem találtam Vcc2-őt, de nem is igen kell, mert a Hall szenzorok a 12V tápról kapnak "belül" feszültséget (?) Ennél már én sem tudok jobb megoldást, mindenképpen ebből indulj ki. Ezután csak a logikai szintekkel kell próbálkozni a többi csatlakozó kivezetéseknél, (5V!). Az IC/34. láb szintén GND-n legyen
Helló.
Én is megnézetem most az adatlapot. Az előző rajzomban egy pici hiba volt de ezt kijavítottam most és a csatlakozókat elláttam feliratokkal amik biztosak, de van 2 kérdés a rajzban megtalálod a power gnd és a 9. láb az mi?
Lefelejtettem még azt, hogy az adatlap tényleg jó lehet beindítani, kösz. Viszont a hall szenzorok szerintem 5V-ot kapnak mivel földre és vcc-re vannak kötve, de a Vcc max 7V lehet.
Szia C27!
Hmm!. A Power GND a tápfeszültség (-) vége, vagyis GND! Kösd össze a 8 pólusú csatlakozónál a többi, vagy másik GND-vel. Az IC/19. láb az főtáp, 12V kell oda, de elsőre csak 5-6V legyen kapcsolva. A Hall szenzorokra ellenálláson keresztül megy tápfesz, (mindkét oldalon van), vagy a nyákpanelen, vagy az IC-n belül. Nincs 7V limit sehol sem, hacsak nem 5V-os az a motor. Az IC/22. láb a Vs, vagyis ide csak max. 2.5V mehet egy nagy ellenálláson keresztül, (47K). A többi lábakkal kísérletezni kell, (5V-ról egy 1-2K ellenállással), akkor derülnek ki az esetleges funkcióik.
Szia.
Én nem egészen ezen a véleményen vagyok: Vcc adatlapon max 7V! VS főtáp max 24V! 12V sehova se kell max akkor ha a VS-t hajtom 12-vel. A 9. láb az számomra ismeretlen, de talán a power gnd-ben egyetértünk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |