Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Újabb ötlet... Mi lenne ha a puffer kondi is tantál lenne? Gondolok itt több párhuzamosan kapcsolt kondira. Kell az 1000Uf vagy lehetne kicsit kevesebb is Ez nem olcsó de sokkal szebb lenne mégis csak egy smd cucc lesz.
Szia!
- A tantál elko nem birja a nagy ingadozásokat, ide csak elektrolit kondenzátor jó. - 470µF is jó... Ez a kondenzátor egyben ellensúly is...
Szia! Közben lemondtam már róla! Elég szerinted 470UµF is? A többi kis kondi az tantál lesz találtam jó piciben 6V-os kivitelben.Találtam órakvarcot is SMD-ben Csak a TSOP, Puffer,Zener maradt. Az Icsp milyen legyen 1.27,vagy 2,54 raszteres?
Szia!
Elég ... C*dU = I*dT, ahol a dU a max feszültség változás, I a terhelő áram, dT a kondi töltésének periódus ideje. 1A árammal számítva < 0.1V feszültség ingadozás jön ki.>
Akkor egy 470-es lesz bent! Indulok melózni valószínű lesz időm folytatni. Ma méregettem és nézegettem az alkatrész adatlapokat és rajzoltam bele mérethelyes makrókat. Lehet mégis smd diódahíd lesz csak a lomexben a kövérből van csak de nekem van egy dip mi csak 2,5mm. Majd átalakítom smd-re mert csak a lábak vannak kihajtogatva más eltérés nincs.
Szia!
Alakul a 16F690 programja is: A 4k programtár megenged néhány extrát is: - Hét napja 16 nyelven, - Távirányítóval állítható dátumformátum (CC)YY-MM-DD vagy DD-MM-(CC)YY, - Egyedileg tiltható, állítható formájú (pont/mutató) analóg mutatók, - Fényerő szabályzás (állandó éjszakai, állandó nappali, időzített és fény mérésen alapuló)... És ami még nem volt (mert nem fért bele a 16F887-be a többi bővítés miatt): - Öröknaptár, - A fényerő szabályzás paramétereinek megjelenítése.
Szia! Nagyon jó lesz Én kész vagyok a tervel cak még kozmetikázom és ellenőrzöm! Egész éjjel ezt terveztem Ha szalonképes felteszem átnézésre,kritikára még ma!
Na megszületett Egyszer átnéztem amit találtam hibákat azokat javítottam.
A hibás csatolmány kérésre törölve! - Norberto
Szia!
Nagyon jó lett a terv... Néhány apró dolgot megválzottattam: - Hűtő felület a 78L05 -nek és a p-fet nek, - A kártya körvonalat felszakítottam, - A propeller elején és végén felületet alakítottam ki az egyensúlyozáshoz, - A föld és táp vezetékeket megvastagítottan - ahol lehetett, - LM358 nem használt bemeneteit földeltem, - DRC ablakkal lehet ellenőrizni a huzalozási szabályok betartását... - ICSP csatlakozó: Jó ötlet, hogy a jumper megakadályozza a programozó csatlakoztatását. Azonban a programozónak 6 kivezetése van, könnyen féremehet... Kérdések: - 2 db BAR43 helyett egy BAR43C vagy valami más dual dióda, - IRLMS helyére esetleg NTD2955 I-pack (nagyobb disszipációra képes), - LL4148 helyett is LL103Cvagy LLSD103A Schottky... Nagyon sok munka van a tervben, remélem jól is fog működni... :kalap: Figyelem! Feltehetőleg az SMD-tranzisztorok B-E lába fordított bekötésű a csatolmányban, így azokat hanyatt kell beforrasztani! - Norberto
Szia! Köszönöm az észrevételeket,javaslatokat javításokat! A GND szálakat nem vastagítottam mert teli GND-re lesz minden húzva (ezt a funkciót nem ismertem a programban régebben de már tudom,hogy kell mármint ténylegesen bele iy vonni a GND-t) így a 78L05 hűtés alapból megoldott a fetnek tényleg kell.. Az ICSP kiosztásban tényleg nem követtem a szabványt úgy megoldható lenne ha egy "vak" szemet hagynék el és oda kéne egy két raszteres jumper vagy megoldható diódával a TSOP leválasztása ezt nem tudom saja Az LL4148 én is nagynak találtam utólag hiszen itt sokkal kevesebb is elég.. Az RTC tápot kezelő diódákat is először úgy terveztem,hogy írod de felmerült bennem pár kétely így meghagyva a lehetőséget (hely adott) a módosításra! A kiegyensúlyozásra is gondoltam de az most nem lett rárakva (több levágható csiszolható nyáktervel megtoldva és ha kész a prototípus akkor megfelelőre hagyva meg természetesen a megszakítás is a nem kívánt örvényáramok miatt.. Fetet akkor áttervezem NTD2955 I-re.
Szia!
- Teli fóliával vigyázni - nem csinálhat hurkot, mert az egész propeller a bázis változó mágneses terében mozog... - A fet csak egy ötlet, az 5 mm -es propeller megy az NTD -vel. - Az icsp jumpernél egy L alak lenne jó, ahol a mclr mellett lenne a tsop kimenete. A 6 icsp sorrendje jó (a másik végére tettem a hatodikat). Ekkor továbbra sem lehetne programozni jumperrel és nem is lehet letolva csatlakoztatni a programozót (csak megfordítva...).
Szia! Közben gondolkoztam a feten szerintem ez is bőven elbírja hiszen nagyon jó a hűtés ne feledjük ez nem áll Az L alak jó ötlet! Nekem nem volt problémám a teli GND-vel eddig hát nem is tudom milyen legyen akkor most Ja BAR43C nincs a lomexben készleten ezért is lett így tervezve most jut eszembe..
Hali!
Úgy néz ki a 3 tekercses fej, hogy egy tekercs külön van kivezetve, a másik kettőnek pedig van egy közös kivezetése és a két másik végük, tehát összesen öt kivezetésem van. Viszont úgy néz ki, a két sorosan kötött tekercs fordítva van bekötve. Mert amikor úgy próbáltam, hogy sorba kötöttem a 3 tekercset kisebb fénnyel világított a LED, mint amikor csak a külön tekercset és a két soros tekercs közzül az egyiket kötöttem sorba. Ja és az normális, hogy a forgórészre két egymással ellentétes polaritással kötött LED közül csak az egyik világít? Vagy lehet rossz a LED-em? Mert minden alkatrészt bontásból vettem.
Szia!
- A teli föld nem számít, ha a motor mágneses árnyékolása jó ld. video fejmotor. Ha ventilátort használunk, akkor nem lesz jó, ha bármelyik vezeték hurkot csinál. - BAS70-05 jó lehet, de maradhatunk a két toknál is...
Most tervezem át az L alakra a jumpert! Beleteszem mindkét lehetőséget az RTC tápnak. Más kivetnivaló? Csak mert holnap legyártok egy kísérleti példányt mi lehet végleges is ha jó? Hála a laminálónak ez max fél óra!
Szia Titi!
Gyakran találkoztam olyan videó-fejmotor állótekercs bekötésekkel, amilyet leírtál. (A középkivezetéses tekercsek szemben vannak egymással sorban kötve). Nem sok lehetőség van a tekercsek "más" bekötésére, csak amit alkalmaztál. A középkivezetéses egyik fele sorban a 2 kivezetéses tekercsel), ill. a fejmotor forgótrafó szétszedése után, az álló ferritmag tekercseinek helyes sorrendben való átkötése. Ezt csak akkor, ha kevés lenne az átvitt teljesítmény. - Ha a tekercsek meghajtásához azt az 555/FET-es kapcsolást használtad, ott csak akkor lesz szimmetrikus a kimenő jel, ha a (22K-s) trimmer egyik végállásából(?) szabályozva elindul a rezgés. Tovább forgatva, azonnal aszimmetrikussá válik a kimenőjel. Ha méred a felvett áramot, a legkisebb áramnál ahol már működik, hagyd a beállítását. Ha nem vagy biztos a LED-ek ”jóságában”, akkor fordíts polaritást a szekunder tekercsnél. Csatolok egy képet, legalább ilyennek kell lennie.
Sziasztok!
Nagyszerú lett a komplett kétoldalas SMD propeller tervezet, gratula hozzá.
Hali!
Jelenleg ott tartok, hogy feláldozva az egyik fejet szétszedtem (Két egyforma van.), ami elég drasztikusan sikerült. Viszont most már legalább látom, hogy a három közül melyik kettő van összekötve. Szóval ez alapján már tudom, hogy melyik szálat kell megszakítanom, és azt valahogy kivezetni. Ugyanis az állórészből fólianyákkal vannak kivezetve a tekercsvégek. Elkészítettem azt az 555-ös kapcsolást, igaz némi eltéréssel. Csak 1A-os diódát találtam, a két wattos ellenállás is csak 6,8ohm, ill. IRF630-as FET-et használtam. Viszont úgy néz ki, a LED jó, mert másikat tettem helyére és azzal is ez a helyzet. Viszont egy AT-s táp 5V-járól járatom, az nem baj? A forgórészen sorba van kötve a 3 tekercs, és szerintem az jó, legalábbis úgy kötöttem, hogy az 1. végét összekötöttem a 2. kezdetével, ennek a végét pedig a 3. kezdetével. Tehát a LED-ek az 1. kezdetéhez és a 3. végéhez kapcsolódnak. Na a lényeg, hogy megnéztem a tekercsek tekercselési irányát, és azt figyelembe véve kötöttem őket sorba. Amikor állítom a potit, akkor arra a pontra állítottam, ahol szemmel láthatóan a legjobban világit a forgórészen a LED. Áramfelvételt nem mértem, de az biztos, hogy ha ettől a ponttól jelentősen elfordítom a potit, akkor melegszik a 6,8ohm-os ellenállás.
Szia!
Megy 5V-al is a meghajtás, annyi különbséggel, hogy kicsike a meghajtó áram jelszimmetrikus működés esetében. (Itt most mérve 5V/40-50mA, de világít mindkét LED). Az álló ferritmagot hevítéssel tudod leválasztani, nem olyan nehéz dolog. (Gázlángon melegítettem az alutömböt, forgatva kicsit). Egyre kell nagyon ügyelned, készülj rá, elég forró lesz amikor a tenyeredbe esik, gyorsan tedd le valahová, ne hogy leessen és elrepedjen. A nyákszalag az aljára van felragasztva, de már könnyen hozzáférhetővé válik a javítása. Ezután pillanatragasztóval szépen felteszed a már előzőleg lecsiszolt helyére.
Egy kis ízelítő! Ez már javított mert két hiba van az előzően felrakott tervben!!
Jól néz ki! Látom, kitanultad a laminálást profin.
[OFF]Ha nem sikerülne elsőre már csalódás is lenne
Na jól befürödtem... mint kiderült a másik fej kétfejes.
Ugyan az a két motor - látszólag - de az egyikben csak két tekercs van. Sajnos csak utána derült ki, hogy szétszedtem. Szóval a 3 tekercseset pedig mint már írtam tönkre vágtam. Széttörtem az állórész magját. Na viszont beüzemeltem a másikat, a két tekercseset. 5V-ról hajtva elég halványan, de mindkét LED világít, az áramfelvétel pedig kb. 50mA. De ismét hangsúlyozom elég halványan világítanak a LED-ek. Kipróbáltam 12V-ról is, de csak egy pillanatra, mert elkezdett füstölni a 6,8ohm-os ellenállás, viszont akkor határozottabban erősebben világított a LED. Mi a véleményed ezek alapján? Van esélyem, hogy jó lesz?
Szia!
Nagy valószínűséggel jó lesz a forgótrafód működése. A "rendes" propeller bázisáramköre másképpen hajtja meg azt a trafót. Ez a mostani kísérlet, csak a tekercsek helyes bekötésére, ill. annak tesztelésére, kipróbálására alkalmas. Érdemes lesz majd a kitöltési tényezőket 12% készenléti, és 25% üzemire programozni. A mérések és próbák alatt lehet ha kell emelni, de csak az üzemi 5% lépésekben. Egy dolog még nagyon fontos, a primer tekercs átfolyó áramával vigyázni kell, nem igazán lehetne majd több 300mA-nél. Egy régi-régi propellerrel próbálkoztam újra, ez a Big-Prop, de nem igazán hajtja meg egy erősebb Capstan motor sem. (600mA/600fordulat!). Az a kis 555/FET-es áramkör látja el árammal egy légmagos forgótrafón keresztül, majdnem elég a 200mA/13V táp rajta. A BigProp 600mm átmérőjű, és 10mm-es LED-ekkel szerelt nagyméretű szerkezet, még sohasem működött, csak csúszógyűrűs áramátvitellel egy 12V-os nagy DC motorral hajtva. Erről is néhány felvételben..
Köszi a segítséget!
Akkor lassan elkezdem összeszedni az alkatrészeket az órához. Azt hiszem foglak majd még zavarni...
Sziasztok! Nagy nehezen kivágtam a nyákot (a kis négyzeteket nehéz) de megéri!! Számításaim alapján az 1,5mm-es nyákból mire készült és ez is lesz a jó a legjobban kiálló alkatrész az elko lesz mi 8mm-es átmérővel 3,25mm-es kitüremkedést hoz létre mindkét oldalon... Az elem mi akkora mint a 886-os órában (miért is nem jutott eszembe már akkor mikor azt készítettem) Alig áll ki a nyákból pár tizedet és kegyetlen stabil lesz nem tud "elszállni" a többi alkatrésszel egyetemben mert a nyák keret nagyon spécin fogja! A kvarcokat a lehető legközelebb terveztem a középponthoz minél kisebb kerületi sebességük legyen..Számításaim szerint ki kell bírni tartós üzemben is a 3000 körüli fordulatost is és talán nem is lesz nagyon hangos! Az egyensúlyára leszek a legjobban kíváncsi próbáltam azt is úgy megoldani,hogy ne legyen sok az eltérés alapból.
A fejemben már körvonalazódik egy SMD távirányító is süllyesztett alkatrészek (gondolok itt 3db 1,5V gombelemes hajtásra)
Sziasztok! Pár kép a kész nyákról. A TSOP meg lesz változtatva a tervben nagyobb furat kell neki.
És oldalról...
Szia!
Eddig csak elismerésem a nagyszerűen kidolgozott nyák beépítéséről. Ezzek az alkatrészek a legnehezebbek, nagyrészt ezek határozzák meg a propeller "jóságát" is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |