Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Újabb ötlet... Mi lenne ha a puffer kondi is tantál lenne? Gondolok itt több párhuzamosan kapcsolt kondira. Kell az 1000Uf vagy lehetne kicsit kevesebb is
![]()
Szia!
- A tantál elko nem birja a nagy ingadozásokat, ide csak elektrolit kondenzátor jó. - 470µF is jó... Ez a kondenzátor egyben ellensúly is...
Szia! Közben lemondtam már róla! Elég szerinted 470UµF is? A többi kis kondi az tantál lesz találtam jó piciben 6V-os kivitelben.Találtam órakvarcot is SMD-ben Csak a TSOP, Puffer,Zener maradt. Az Icsp milyen legyen 1.27,vagy 2,54 raszteres?
Szia!
Elég ... C*dU = I*dT, ahol a dU a max feszültség változás, I a terhelő áram, dT a kondi töltésének periódus ideje. 1A árammal számítva < 0.1V feszültség ingadozás jön ki.>
Akkor egy 470-es lesz bent! Indulok melózni valószínű lesz időm folytatni. Ma méregettem és nézegettem az alkatrész adatlapokat és rajzoltam bele mérethelyes makrókat. Lehet mégis smd diódahíd lesz csak a lomexben a kövérből van csak de nekem van egy dip mi csak 2,5mm. Majd átalakítom smd-re mert csak a lábak vannak kihajtogatva más eltérés nincs.
Szia!
Alakul a 16F690 programja is: A 4k programtár megenged néhány extrát is: - Hét napja 16 nyelven, - Távirányítóval állítható dátumformátum (CC)YY-MM-DD vagy DD-MM-(CC)YY, - Egyedileg tiltható, állítható formájú (pont/mutató) analóg mutatók, - Fényerő szabályzás (állandó éjszakai, állandó nappali, időzített és fény mérésen alapuló)... És ami még nem volt (mert nem fért bele a 16F887-be a többi bővítés miatt): - Öröknaptár, - A fényerő szabályzás paramétereinek megjelenítése.
Szia! Nagyon jó lesz
![]() ![]()
Na megszületett
![]() A hibás csatolmány kérésre törölve! - Norberto
Szia!
Nagyon jó lett a terv... Néhány apró dolgot megválzottattam: - Hűtő felület a 78L05 -nek és a p-fet nek, - A kártya körvonalat felszakítottam, - A propeller elején és végén felületet alakítottam ki az egyensúlyozáshoz, - A föld és táp vezetékeket megvastagítottan - ahol lehetett, - LM358 nem használt bemeneteit földeltem, - DRC ablakkal lehet ellenőrizni a huzalozási szabályok betartását... - ICSP csatlakozó: Jó ötlet, hogy a jumper megakadályozza a programozó csatlakoztatását. Azonban a programozónak 6 kivezetése van, könnyen féremehet... Kérdések: - 2 db BAR43 helyett egy BAR43C vagy valami más dual dióda, - IRLMS helyére esetleg NTD2955 I-pack (nagyobb disszipációra képes), - LL4148 helyett is LL103Cvagy LLSD103A Schottky... Nagyon sok munka van a tervben, remélem jól is fog működni... :kalap: Figyelem! Feltehetőleg az SMD-tranzisztorok B-E lába fordított bekötésű a csatolmányban, így azokat hanyatt kell beforrasztani! - Norberto
Szia! Köszönöm az észrevételeket,javaslatokat javításokat! A GND szálakat nem vastagítottam mert teli GND-re lesz minden húzva (ezt a funkciót nem ismertem a programban régebben de már tudom,hogy kell mármint ténylegesen bele iy vonni a GND-t) így a 78L05 hűtés alapból megoldott a fetnek tényleg kell.. Az ICSP kiosztásban tényleg nem követtem a szabványt úgy megoldható lenne ha egy "vak" szemet hagynék el és oda kéne egy két raszteres jumper vagy megoldható diódával a TSOP leválasztása ezt nem tudom saja
![]()
Szia!
- Teli fóliával vigyázni - nem csinálhat hurkot, mert az egész propeller a bázis változó mágneses terében mozog... - A fet csak egy ötlet, az 5 mm -es propeller megy az NTD -vel. - Az icsp jumpernél egy L alak lenne jó, ahol a mclr mellett lenne a tsop kimenete. A 6 icsp sorrendje jó (a másik végére tettem a hatodikat). Ekkor továbbra sem lehetne programozni jumperrel és nem is lehet letolva csatlakoztatni a programozót (csak megfordítva...).
Szia! Közben gondolkoztam a feten szerintem ez is bőven elbírja hiszen nagyon jó a hűtés ne feledjük ez nem áll
![]() ![]()
Hali!
Úgy néz ki a 3 tekercses fej, hogy egy tekercs külön van kivezetve, a másik kettőnek pedig van egy közös kivezetése és a két másik végük, tehát összesen öt kivezetésem van. Viszont úgy néz ki, a két sorosan kötött tekercs fordítva van bekötve. ![]() Mert amikor úgy próbáltam, hogy sorba kötöttem a 3 tekercset kisebb fénnyel világított a LED, mint amikor csak a külön tekercset és a két soros tekercs közzül az egyiket kötöttem sorba. Ja és az normális, hogy a forgórészre két egymással ellentétes polaritással kötött LED közül csak az egyik világít? Vagy lehet rossz a LED-em? Mert minden alkatrészt bontásból vettem.
Szia!
- A teli föld nem számít, ha a motor mágneses árnyékolása jó ld. video fejmotor. Ha ventilátort használunk, akkor nem lesz jó, ha bármelyik vezeték hurkot csinál. - BAS70-05 jó lehet, de maradhatunk a két toknál is...
Most tervezem át az L alakra a jumpert! Beleteszem mindkét lehetőséget az RTC tápnak. Más kivetnivaló? Csak mert holnap legyártok egy kísérleti példányt mi lehet végleges is ha jó? Hála a laminálónak ez max fél óra!
Szia Titi!
Gyakran találkoztam olyan videó-fejmotor állótekercs bekötésekkel, amilyet leírtál. (A középkivezetéses tekercsek szemben vannak egymással sorban kötve). Nem sok lehetőség van a tekercsek "más" bekötésére, csak amit alkalmaztál. A középkivezetéses egyik fele sorban a 2 kivezetéses tekercsel), ill. a fejmotor forgótrafó szétszedése után, az álló ferritmag tekercseinek helyes sorrendben való átkötése. Ezt csak akkor, ha kevés lenne az átvitt teljesítmény. - Ha a tekercsek meghajtásához azt az 555/FET-es kapcsolást használtad, ott csak akkor lesz szimmetrikus a kimenő jel, ha a (22K-s) trimmer egyik végállásából(?) szabályozva elindul a rezgés. Tovább forgatva, azonnal aszimmetrikussá válik a kimenőjel. Ha méred a felvett áramot, a legkisebb áramnál ahol már működik, hagyd a beállítását. Ha nem vagy biztos a LED-ek ”jóságában”, akkor fordíts polaritást a szekunder tekercsnél. Csatolok egy képet, legalább ilyennek kell lennie.
Sziasztok!
Nagyszerú lett a komplett kétoldalas SMD propeller tervezet, gratula hozzá. ![]()
Hali!
Jelenleg ott tartok, hogy feláldozva az egyik fejet szétszedtem (Két egyforma van.), ami elég drasztikusan sikerült. Viszont most már legalább látom, hogy a három közül melyik kettő van összekötve. Szóval ez alapján már tudom, hogy melyik szálat kell megszakítanom, és azt valahogy kivezetni. Ugyanis az állórészből fólianyákkal vannak kivezetve a tekercsvégek. Elkészítettem azt az 555-ös kapcsolást, igaz némi eltéréssel. Csak 1A-os diódát találtam, a két wattos ellenállás is csak 6,8ohm, ill. IRF630-as FET-et használtam. Viszont úgy néz ki, a LED jó, mert másikat tettem helyére és azzal is ez a helyzet. Viszont egy AT-s táp 5V-járól járatom, az nem baj? A forgórészen sorba van kötve a 3 tekercs, és szerintem az jó, legalábbis úgy kötöttem, hogy az 1. végét összekötöttem a 2. kezdetével, ennek a végét pedig a 3. kezdetével. Tehát a LED-ek az 1. kezdetéhez és a 3. végéhez kapcsolódnak. Na a lényeg, hogy megnéztem a tekercsek tekercselési irányát, és azt figyelembe véve kötöttem őket sorba. Amikor állítom a potit, akkor arra a pontra állítottam, ahol szemmel láthatóan a legjobban világit a forgórészen a LED. Áramfelvételt nem mértem, de az biztos, hogy ha ettől a ponttól jelentősen elfordítom a potit, akkor melegszik a 6,8ohm-os ellenállás.
Szia!
Megy 5V-al is a meghajtás, annyi különbséggel, hogy kicsike a meghajtó áram jelszimmetrikus működés esetében. (Itt most mérve 5V/40-50mA, de világít mindkét LED). Az álló ferritmagot hevítéssel tudod leválasztani, nem olyan nehéz dolog. (Gázlángon melegítettem az alutömböt, forgatva kicsit). Egyre kell nagyon ügyelned, készülj rá, elég forró lesz amikor a tenyeredbe esik, gyorsan tedd le valahová, ne hogy leessen és elrepedjen. A nyákszalag az aljára van felragasztva, de már könnyen hozzáférhetővé válik a javítása. Ezután pillanatragasztóval szépen felteszed a már előzőleg lecsiszolt helyére.
Egy kis ízelítő! Ez már javított mert két hiba van az előzően felrakott tervben!!
Jól néz ki! Látom, kitanultad a laminálást profin.
![]()
[OFF]Ha nem sikerülne elsőre már csalódás is lenne
![]()
Na jól befürödtem... mint kiderült a másik fej kétfejes.
Ugyan az a két motor - látszólag - de az egyikben csak két tekercs van. Sajnos csak utána derült ki, hogy szétszedtem. Szóval a 3 tekercseset pedig mint már írtam tönkre vágtam. Széttörtem az állórész magját. Na viszont beüzemeltem a másikat, a két tekercseset. 5V-ról hajtva elég halványan, de mindkét LED világít, az áramfelvétel pedig kb. 50mA. De ismét hangsúlyozom elég halványan világítanak a LED-ek. Kipróbáltam 12V-ról is, de csak egy pillanatra, mert elkezdett füstölni a 6,8ohm-os ellenállás, viszont akkor határozottabban erősebben világított a LED. Mi a véleményed ezek alapján? Van esélyem, hogy jó lesz?
Szia!
Nagy valószínűséggel jó lesz a forgótrafód működése. A "rendes" propeller bázisáramköre másképpen hajtja meg azt a trafót. Ez a mostani kísérlet, csak a tekercsek helyes bekötésére, ill. annak tesztelésére, kipróbálására alkalmas. Érdemes lesz majd a kitöltési tényezőket 12% készenléti, és 25% üzemire programozni. A mérések és próbák alatt lehet ha kell emelni, de csak az üzemi 5% lépésekben. Egy dolog még nagyon fontos, a primer tekercs átfolyó áramával vigyázni kell, nem igazán lehetne majd több 300mA-nél. Egy régi-régi propellerrel próbálkoztam újra, ez a Big-Prop, de nem igazán hajtja meg egy erősebb Capstan motor sem. (600mA/600fordulat!). Az a kis 555/FET-es áramkör látja el árammal egy légmagos forgótrafón keresztül, majdnem elég a 200mA/13V táp rajta. A BigProp 600mm átmérőjű, és 10mm-es LED-ekkel szerelt nagyméretű szerkezet, még sohasem működött, csak csúszógyűrűs áramátvitellel egy 12V-os nagy DC motorral hajtva. Erről is néhány felvételben..
Köszi a segítséget!
![]() Akkor lassan elkezdem összeszedni az alkatrészeket az órához. Azt hiszem foglak majd még zavarni... ![]()
Sziasztok! Nagy nehezen kivágtam a nyákot (a kis négyzeteket nehéz) de megéri!! Számításaim alapján az 1,5mm-es nyákból mire készült és ez is lesz a jó a legjobban kiálló alkatrész az elko lesz mi 8mm-es átmérővel 3,25mm-es kitüremkedést hoz létre mindkét oldalon... Az elem mi akkora mint a 886-os órában (miért is nem jutott eszembe már akkor mikor azt készítettem) Alig áll ki a nyákból pár tizedet és kegyetlen stabil lesz nem tud "elszállni" a többi alkatrésszel egyetemben mert a nyák keret nagyon spécin fogja! A kvarcokat a lehető legközelebb terveztem a középponthoz minél kisebb kerületi sebességük legyen..Számításaim szerint ki kell bírni tartós üzemben is a 3000 körüli fordulatost is és talán nem is lesz nagyon hangos! Az egyensúlyára leszek a legjobban kíváncsi próbáltam azt is úgy megoldani,hogy ne legyen sok az eltérés alapból.
A fejemben már körvonalazódik egy SMD távirányító is süllyesztett alkatrészek (gondolok itt 3db 1,5V gombelemes hajtásra)
![]()
Sziasztok! Pár kép a kész nyákról. A TSOP meg lesz változtatva a tervben nagyobb furat kell neki.
És oldalról...
Szia!
Eddig csak elismerésem a nagyszerűen kidolgozott nyák beépítéséről. Ezzek az alkatrészek a legnehezebbek, nagyrészt ezek határozzák meg a propeller "jóságát" is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |