Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv.
Egy képet ha mutatnál nekünk a panelról akkor többet mondunk. De esetleg elbírja. De hosszú távon nem biztos.
Hi!
kis kinai autók pengeélen táncolnak, de nem panelben, hanem inkább abban mikor törik el valami, vagy mikor gurul ki a kereke, na de viccet félretéve, öszintén nem igen hiszem hogya kis kinai 6 voltos, autóba, fet-ekkel lenne tele a panel, már csak az is sugalja, hogy 6volt os akksi, az semmi. Nekem már xxx számű rc autóm volt mert imádtam, és mániám volt szétszedni, na most azokban amelyeben találtam fet-eket 99%ban drágább autó tipus volt, és nagyobb akksirol mentek, 1db autóra emlékszem amiaz olcsobb kategoriába tartozott amiben volt 3 db fet, na az melegedett, de nem az volt a gond hanem hogy annyit borultam vele hogy szét tölt, szoval én még mindig maradok annál, hogy nyugodtan, ilyen dolgokat felesleges, tul cifrázni, nem atom reaktort épitünk. ez csak egy auto ami 1,2 voltal kapna többet, rédugja, menni fog, ha nem melegszik akkor meg csodás és nincs gond. Na Jóéjt nagyon álmos vagyok. Üdv: Br1aN
Szerintem mindenkinek igaza van. Én is rákötöttem a nagyobb feszültséget, és gyorsabb lett. Ám egy idő után a motor tengelyére erősített fogaskerék levált. Ezt pillanatragasztóval visszaerősítettem, és újra működött egy ideig, de utána a nagyobb sebességű ütközések miatt a karosszéria törött el.
1,2V-ot kibír simán, de amit te mondtál, hogy 4,8V helyett 14,4-et kapott az már kicsit hihetetlen kategóriába tartozik. Tudni kell, hogy ezekbe azokat az alkatrészeket építik be, amiket a gyártó selejtre és kidobásra ítélt. Na most akkor gondolhatod mennyire megbízhatóak ezek. Ezek a kis motorok, amik bennük vannak, ezek sem díjazzák a nagyobb feszt, mert hamarabb ég szét a jobb motorokban szénkefének nevezett rész, ami itt csak egy kis vékony lemezdarabka.
Sziasztok!
Van egy kérdésem: Az autóban lévő vevőnek meg lehet változtatni úgy hogy más frekvencián működjön. ha lehet tudtok segíteni? A távirányítóban értem mert csak kicserélem a kvarcot és már más frekin van. (azt már próbáltam és működött)
Az adóban legtöbbször kvarccal stabilizálják a frekvenciát,
a vevő ha szuperregeneratív rendszerű 30-50 KHz sávszélességű ezért a kvarcstabil adófrekit sáközépre hangolva jól veszi, érzékenysége viszont 5-10 mikrovolt közé esik ezért nem túl jó, viszont elkészítése egyszerű. A szuperheterodin /frekvenciaváltó/ vevő már keskenysávú, nagy erősítésű hangolt középfrekvenciás fokozatot tartalmaz. A kis sávszélesség kb 1 KHz miatt a vevő helyi /lokál/ oszcillátora csak kvarccal stabilizált lehet. Ez a vevő már bonyolult sok hangolt LC rezgőkört tartalmaz, elkészítése műszerezettséget és felkészültséget igényel, kárpótol érte a nagy 0,2-1 mikrovolt körüli érzékenység.
Csá
"van egy kis tekercs az adóban, na abban van egy kis ferritmag, azt kell ki-be tekergetni"(ezt egy másik helyen olvastam) Olyan lehet hogy a vevőben van a tekercs? Előre is kössz a választ!
Az én autómban a vevőben is van olyan tekercs. De az irányítóban a kvarc csere a legjobb, (szerintem) már több 40 Mhz -es távirányítóból csináltam így 27 eset
Hello,
sok témát elolvastam már itt, de nem volt még senkinek ilyen problémája. Adott egy távirányítós autó, 27MHz-es, és az volt a gondja, hogy mindenfelé lehetett irányítani, de nem ment előre. Próbálgattam többször, és egyszer csak elkezdett füstölni. Szétszedtem, megnéztem, hogy melyik alkatrésze forrósodik fel, van még két ilyen autó, amik szintén nem működnek, mert nem egyezik a frekvencia a távirányítóval, ezért az egyikből kivettem a delikvens alkatrészt, és átraktam ebbe, de a gond ugyanaz, szintén felforrósodik, majd füstölni kezd. A Q24-es forrósodik fel, azt cseréltem ki, középen alul az FM melletti kis fekete valami. Nyáklapot lefotóztam, a forrasztáson kívűl semmi ötletem, hogy mit mérjek, és hol, kérlek segítsetek!
Üdv.
Motor az jó? Másik elektronikával is ezt csinálja? Ebben pedig az a 4db nagyobb tranzisztor hajtja ki a hátsó motorodat (előre, hátra) de azokat a tranyókat pedig hajtja egy előtranzisztor és az is lehet hibás általában 8050 és 8550-es párossal van megoldva. De ezekben benne van még ami az első motort hajtja(kanyarodás). Úgyhogy ezen a nyákon kéne méregetni ha forrasztások jók nincs felesleges átfutás (rövidzár) akkor tranzisztor csere, lehet, hogy csak a 4 nagyobb tranzisztorpárost(B772 D882) kell cserélni de lehet, hogy az őt meghajtó tranzisztort is valamelyiket.
Gondolom a motor jó, hiszen hátra ment, csak előre nem. vagy rosszul gondolom? megpróbálom egy másikból átrakni a nyáklapot, viszont azoknak nem ez a mhz-ük.
rosszul írtam, mert a másik kettő 27-es, és ez a 40-es, de ezzel kellene kezdenem valamit, mert a távirányítók mindegyike 40-es. Így is érdemes átraknom a nyáklapot, hogy a mhz nem egyezik? Az "őt meghajtó" tranzisztorok melyikek lennének?
Amik végleg a motorodat hajtják azok ezek (mellékelt kép) De ami ezeket hajtja ahhoz vissza kell vezetni a nyákot. Most egyenlőre a legegyszerűbb ha kicseréled azt a 4 tranzisztort de ügyelve arra, hogy ugyanúgy mint gyárilag. És ezek helyett tuti jó tranyókat kell berakni.
Este kicserélem őket egy másikból. De honnan fogom tudni, hogy tényleg jókat raktam bele?
A típus egyezzen meg! a nyák másik feléről is csinálj képet aztán visszavezetem. Mérés alapján tudod meg, hogy jó e vagy nem a tranzisztor.
Sikerült!!!
Isten vagy Viszont közben rájöttem, hogy a kettő másik közül egyik szintén 40 Mhz-es, csak a dobozaikat kavartam össze, így megint van egy 40-es autó hozzávaló távirányítóval, a jelenség majdnem ugyanaz, ami a másikkal volt, csak ez nagyon picit mozdul hátra, előre semmit, kanyarodás megy, és szintén ott füstöl, ahol az előző. De mivel a 27-esből már átraktam ezeket a tranzisztorokat, ezért csak az a 4 db van, amit a rossz 40-esből kivettem, ebből ugye valamelyik rossz. Gondolom, ha átforrasztanám mind a négyet, ugyanez lenne a hiba. Most hogyan tudnám azt kinyomozni, hogy melyik tranzisztor a hibás? Hová rakjam a multiméter két pálcáját, és mit kellene mutatnia?
Üdv.
Állítsd át szakadásvizsgálásra(diódavizsgálat). Mellékelek egy rajzot ezt mindegyiknél mérd meg és a 2-2 azonos típusú tranzisztort viszonyítsd. Rövidzár sehol nem lehet tehát sehol nem sípolhat. Sorolom, hogy mérd: 1-2, 2-3, 1-3 és ezt még egyszer és változtasd a műszer polaritását mármint a mérővezetékeket(egyik irányban vezet másikban nem de ahol vezet egy picit ott olyan 500-800közötti értéket fog mutatni) csinálnék képet is de nemsoká mennem kell vissza a koliba majd jövőhéten még segítek.
Hello mindenki.
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy szeretnék az rc autómra egy élethű világítást. Ami abban merül ki, hogy előre,hátra,fék,tolató,index stb... de itt az működési szempont. http://www.rcpilot.hu/users/1406/5810/b_201102231203473775.jpg S a segítségeteket kérném, hogy miképpen tudnám ezt megvalósítani? Gyorsan a működési elvéről. egy Y kábel segítségével a szabályzót, illetve a szervót bele csatlakoztatjuk 1-1 y kábelbe utána másik szárát az ipszilonnak csatlakoztatjuk a megfelelő csatornába a vevőbe és az Y végét amibe egybe fut azt a szálat pedig a világításmodul megfelelő csatornájába csatlakoztatjuk. Alap esetben helyzet jelzőkén ég az első hátsó lámpa, ez kb 50%-os fényerőt jelent, amint elkezdem húzni a gázkart akkor az eddig tompítottan égő led pár 100%osan ég + hozzá kapcsolódik a reflektor is. Fékezésnél a fél hangerőn égő led pár teljes fénnyel világít és így tovább... Remélem ennyi írásból rálehetett jönni mit szeretnék. Olyan tippeket kaptam hogy pic-el is meglehet ezt írni, ami valljuk be számomra eléggé bonyolultnak tűnik. Esetleg valaki más tudna-e segíteni ebben? (elnézést, ha néhol összevissza írtam igyekeztem minden lényegeset leírni
És hozzá egy kis videó Bővebben: Link
Sziasztok!
Eszeveszett nagy problémával találtam szembe magam. Tegnap vettem a gyerkőceimnek 2db lego 5600 autót. S megtörtént velem az, amitől féltem. Mindkét autó ugyanazon a frekvencián működik. 27mhz -en. Így ketten nem tudnak játszani vele, mert 1 távirányító mindkét autót működteti... A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehetne áthangolni az egyik autó -távirányító párost? RC type : 71646 - 27Mhz NO98000186-r Köszönöm előre is a segítségeket!
Hello, Véleményem szerint kezdő szinten erre nincs megoldás. Bele kellene nézni az autóba, hogy esetleg van-e benne vevőkristály. Ha igen, az adó és a vevőkristály cseréjével szét lehet választani őket.
szia! van benne kvarc 27.157 ha jól emlékszem. de csak az egyik felében. probálok feltenni képet. hátha segít. az megoldás, hogy egy 27,5xx .es kvarcot teszek bele, és az ellenoldalt eltekergetem?
Az RX2 IC -vel szerelt vevőben nincs kristály, a TX2 vel szerelt adóban van. Annyit megtehetsz, hogy az egyik távirányítójában kicseréled a kristályt, és a vevőt érzéssel utánhangolod. Hangolni a vevő egység egyszem tekercsével lehet. Ha mindkét adóban cserélsz kristályt, a két szélső csatornára, a vevő kellő hangolása után, lehet, hogy nem fogják (nagyon) zavarni egymást.
köszi, akkor ezt megpróbálom! csak azt lesz nehéz megtudni hogy mi a két véglet..
Lehet csekély esélye a műveletnek. Jegyezd meg, azért, hogy hol volt eredetileg a vasmag. Fémmel lehetőleg ne tekerd, mert törékeny.
Van öt lehetséges csatorna, 26 995; 27 045; 27 095; 27 145; 27 195 kHz.
A vasmagra tényleg vigyázz, mindíg csak egy kb. negyed fordulatot tekerj egyszerre. Idézet: Azt is műanyag csavarhúzóval. „A vasmagra tényleg vigyázz, mindíg csak egy kb. negyed fordulatot tekerj egyszerre. ”
Ha már ragozzuk, célszerű a műanyag "csavarhúzó" hangolópálca élét passzentosra reszelni, mert ha kotyog, szinte biztos a törés. Másik vasmag, meg szinte beszerezhetetlen.
Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy vettem egy ilyen távirányító szettet és nem tudom, hogy hogyan lehetne rákötni egy nagyteljesítményű kefés motort, Csak sebesség szabályzóval vagy anélkül is rá lehet kötni? http://rcshop.hu/index.php?name=termek&id=1118 üdv.: Roland
Köszi a tippeket! akkor irány az elektrokontha, remélem nekik van kristályuk.
Hello, Legegyszerűbb, ha a szervóval mozgatod a kapcsolót, vagy a potit.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |