Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Témaindító: sound.man, idő: Nov 25, 2007
Témakörök:
Pontosabban, elektret mikrofon, van benne egy preamp, ahhoz kell a fantom táp, magához a kapszulához nem kell külső táp, mivel gyárilag polarizált az egyik fegyverzete.
De ez csak plusz információ. A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2012
Igen, ez tiszta. De ha már a fantom tápnál tartunk. Ha keverőn be kapcsolom a fantom tápot, akkor a mikrofonba nem kell elem? Valamint mi a helyzet ebben az esetbe a többi csatornán lévő dinamikus mikrofonokkal. Nem károsodnak?
Ha a keverőben bekapcsolod a fantomtápot, akkor nem kell elem, ahogy mondod!
A kérdésből ítélve olyan keverőd van ahol nem csatornánkénti a fantom táplálás, hanem csoportokat vagy pedig az összes csatornán kacsolod egyszerre, nos válaszolva nem, nem lesz bajuk a dinamikus mikrofonoknak. Mikor a fantomtápot bekapcsolod, leegyszerűsítve a második és a harmadik lábakat (xlr) felhúzod 9 - 48 voltra az 1-es lábhoz képest. Tehát ha feszültséget mérsz a 2-es és 3-as lábakon, ott 0V-ot fogsz mérni vagyis egy potenciálon vannak, ezért nem látja a dinamikus mikrofon a fantom tápot. A hasznos jel is a 2-es és 3-as lábakon közlekedik. Ez csak szimmetrikus jelvezetésnél működik így. Aszimmetrikus bekötésű mikrofonokra és eszközökre tilos fantomtápot kötni! Remélem érthetően írtam le, ha valami nem tiszta akkor kérdezz bátran. A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2012
Idézet: Ez tiszta.„Ez csak szimmetrikus jelvezetésnél működik így. Aszimmetrikus bekötésű mikrofonokra és eszközökre tilos fantomtápot kötni!” Igen, egy helyen tudok fantom tápot kapcsolni a keverőn. Tehát a lényeg az, hogy a dinamikus mikrofonjaimra ez semmilyen hatással nem lesz, ill. a kondenzátor mikrofonba nem kell elem ebben az esetben. Köszönöm a segítséget!
Sziasztok valaki meg tudná nekem adni a BOSE 502 B terveit?
Előre is köszönöm !
Sziasztok
Lenne egy kis gondom. Van egy erősítőm aminek TRS balanced bemenete van, 6.3as jack. Nah már most nekem csak rca kimenetem van ami ügye nem balanced, kérdés hogy tudom összekötni a kettőt hogy ne zúgás legyen a vége. Most csak azt tudtam megnézni más kábel híján, hogy a 2 tip össze van kötve, az rca ground meg TRS csati Sleeve részéhez. A ring meg kimaradt. Valakinek van valami használható ötlete? A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2012
Szia!
A legegyszerűbb, ha a ring-et lekötöd a sleeve-hez, vagy csinálsz egy(-egy) sima monojack-rca kábelt, Ez a leg tisztább megoldás, de van ilyen dogaszadapter is. Ez is a ring-te köti össze a sleeve-val.
FIGIRI jól mondja, 6 dB-el többet kell tolni a masteren, hogy kivezéreld a végfokot!
Így igaz. Ez a legolcsóbb megoldás, de óvatosan, ilyen kábelt fordítva használni tilos. (Ha a JACK-et bedugnád szimmetrikus kimenetbe, az invertált oldalt zárlatba vinnéd, sajnos nyírták ki már így keverőm.)
Köszönöm a válaszokat, de mégsem a kábel volt a hibás. Most így van felépítve rendszer: számítógép (digit coax) -> HM erősítő -> PA végfok (subnak). Ha kihúzom a gépből a digit kábelt akkor megszűnik a búgás, viszont ha bekötök egy földelt készüléket számítógép, TV akkor megjelenik. Gondolom azért lehet mert a PA végfok is földelt, viszont van rajta Ground lift kapcsoló, amit bárhova kapcsolók megmarad a búgás.
Maradt 3 lehetőség: a) veszek egy optikai kábelt és így el lesz választva minden. b) veszek egy aktív Di boxot, ami leválaszt, szimmetrikussá teszi a jelet c) vagy megépítem amit Figiri linkelt, de ez is belekerül pár ezresbe ha dobozba akarok tenni, csatlakozókkal ilyesmi Igazából a kérdés inkább az egy olcsó 6-8 ezerbe kerülő aktív Dibox jó lesz? Vagy az még a semmire nem jó kategória, elnézve hogy milyen ára van 1-2 darabnak. A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2012
A linket reloop küldte csak hogy javítsam magam. Bocsi.
Hali ECL82!
Még annyi kérdésem lenne a kondenzátor mikrofonokkal kapcsolatban, hogy ezeket ugyan úgy kell bekötni mint egyébként szoktuk az XLR csatlakozót.? (szimmetrikus) Köszi!
Szia, hogy érted? Ezeken a mikrofonokon van XLR csatlakozó. A bekötés ugyan az, mivel ez szabványos csatlakozás. 1 GND, 2 +, 3 -.
Üdv!
Javaslom, hogy inkább egy passziv (sima trafós) DI-boxot vegyél, mert itt földhurok-probléma lesz a gond. Ehhez kell majd 2 db XLR-jack kábel, szimmetrikus bekötéssel. A mellékletben egy kis segédlet, ha magad szeretnéd összeforrasztani a kábeleket. Valamelyik cégnél találkoztam duál készülékkel is... Például ez A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2012
Szia, először is vedd le a Tamp tetejét és nézd meg hol látszanak a melegedés nyomai és portalanítsd ki a dobozát. A másik 2db hidalt TDA7294 bőségesen elég a topjaidnak, és elég komoly táp kell a TDA,nak és nagyon komoly hűtés ha folyamatos üzembe akarod hajtani. De én a helyedben nem kapkodnék össze, vissza és nem esnék túlzásokba, először is 18mm rétegeltből meg építeném a ládát vagy natúr pozdorjából élvédőkkel el látva, ragasztva, csavarozva, esetleg vékony léc merevítésekkel a betét oldalaknál, és ha kész vagy szólj hogyan tovább. Én nem rackkosítanék még a helyedbe mindig arra kell törekedned az ésszerűség határain belül hogy mi a fontosabb. Én segítek neked és meg tervezem a passzív kereszt váltót ha meg lesz a hangszóró készleted, és akkor egyedül a Tamp is elég lesz a motyódhoz. És később ha már aktívra tudsz váltani el is adhatod a váltókat.
Üdv! Köszönöm előre a segítő készséget, nem a t.ampbol jött ki a szag, hanem a topokból!A melykozep hangsugárzókból. Ez a t.amp kivan egészítve meg a + tranyokkal is, amikor lenyomtam a bulit vele epp egy kicsi langyos levegőt fújt és kész. Meg annyit hozzátennék hogy nem amiatt jött ki a fúst hogy clipbe nyomtam volna, akkor szerintem leis égett volna a melykozepjeim. Most mar akkor lassan kezdem megepiteni a hidakat beszerezni megfelelő trafót. A rackesedestugy ertettem, hogy csak az erositoimet tudjam egy rackbe tenni, hogy mindet egyformán tudjam befogatni. A passziv keresztváltó , az ugyhasznalnam hogy egytop egy mely egybekotve es akkor külön vágni a dolgokat? vagy ahogy en irtam egyik csatorna egyike masik masike. Mert a mostani pénzből egy olcsóbb crossoverre betudok ruházni. Ez a keresztváltó felkeltette az érdeklődésemet, te a mellékelt hídhoz hány W trafót használsz?
Én 2db 250W,os hiperszil trafót használok (ez volt itthon) és 40 000µF +-40V a táp a két híd külön külön van hajtva és vezetékelve persze egy dobozba. A passzív váltóra oldalanként egy mély, közép és magas sugárzót lehetne csatlakoztatni így sztereóban tudnád használni a Tamp-ot. Én a helyedben előbb a mély hangdoboz építését erőltetném először. De te tudod, hogy mire van pénzed csak, úgy lenne logikus ha már a meglévő cuccokat kéne előbb tovább fejleszteni mert szerintem ha bulizol vele az hozná előbb a hasznot és csak pénzből lehet tovább fejleszteni.
Ebben igazad van, és hat igen buliban azért jó ha erőteljes basszus ütögeti a nép tüdejét. Persze enis szeretem. Szerinted mitevő legyek van egy erősítő dobozom rack füles is meg minden csak akor sem paszol rackba.Mondjuk 3 U magas EI magos trafo jobban elfer benne Készíteni fogok kepét is róla, szerinted akkor legyen ez a doboz, majd neki úgyse pakolok meg rackbe.[t.amp viszonyitasi alap]
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2012
Szia, énszerintem a doboz jó lesz az én első PA-erősítőm egy fa dobozba üzemelt több min tíz évig gondtalanul.
Sziasztok! BUÉK. Mindenkinek!
Kilátásban van egy 600W-os (8ohm) használt, állítólag üzemképes végfok vásárlása. Hallottam már olyanról, hogy az erősítő, egyéb meghibásodásból kifolyólag ki nyírja a hangszórókat. Attól függetlenül, hogy ez jónak mondott, milyen meggyőződési formát javasoltok, hogy az említett meglepetést elkerüljem.? Köszönöm! Idézet: „egyéb meghibásodásból kifolyólag ki nyírja a hangszórókat.” Na és mi lenne az egyéb kategória ?
Tulajdonképpen bár mi. Gondoltam, - mérjek ki valamit előtte, bekapcsolva, bemenettel,
bemenet nélkül, hangerővel, hangerő nélkül, a hangszórókkal kössek valami sorba? stb., stb. Csinált e már valaki ilyet, mi a gykorlat?
Egy totálisan működőképes erősítőt szeretnél vásárolni amennyiben jól értelmezem ? Akkor mi a gond próba és kész szól nem szól és ennyi , na ha viszont nem vagy jártas a dolgokban akkor inkább szólj egy havernak aki már látott hasonlót és még ha az eladó megengedi a fedlapot eltávolítva még több rejtélyre fény derülhet !
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2012
Szia! Letekert potikkal, testre kötött, vagy rövidre zárt bemenetekkel kapcsold be. Ha nem veri le a villanyt, és világít rajta aminek kell, az már 1/3-ad siker. Ezután a kimeneteken mérjél egyen feszültséget. 100V-os méréshatárral kezd, s onnan menj lefele. Ha már az 1V-osban sincs jelentős pozitív vagy negatív feszültség, akkor ez már 2/3-ad siker. Ennél többet már csak komolyabb műszerekkel/megoldásokkal tudnál mérni, hogy 3/3-ad legyen a siker. Ennek hiányában már ráköthető egy olcsóbb hangsugárzó, s elkezdhető a teszt. Persze csak pici hangerőn. Hosszabb ideig, akár egy óra, járasd így, hogy megtudd, nincs e alapjárati túlmelegedés. Majd mehet a keményebb teszt. De mivel nincs műszered hozzá, a füleddel kell meghallani, ha valami nem kóser. Mondjuk a nagyfrekis gerjedést még füllel sem lehet.
Idézet: „Egy totálisan működőképes erősítőt szeretnél vásárolni amennyiben jól értelmezem ?” Nem, Ő egy... Idézet: „állítólag üzemképes...” erősítőt szeretne. De így van, ha nem ért hozzá, kérjen személyes segítséget.
Köszönöm a javaslatot, ez már valami! Van rálátásom ezekre a dolgokra, javítottam már ilyesmiket.
Idézet: „Van rálátásom ezekre a dolgokra, javítottam már ilyesmiket.” Na akkor miért kell még kérdezni ?
Azokat az információk, amiket Action2K tól kaptam, számomra újak, és segítőkészek. Köszönöm a Tőled kapott kimerítő segítséget.
Ez egy ilyen nap, és azt irtad az alapokkal tisztában vagy ebben az esetben amiket a Laci irt az mind alap tehát akkor ?
Ha visszaolvasol az első kérdésedre akkor magad is láthatod hogy mit kérdeztél , gyakorlatilag értelmetlen dolgot , na erre csak értelmetlen választ lehet adni . A Laci már megkönyörült rajtad ezért probált alapfokon válaszolni ... |
Bejelentkezés
Hirdetés |