Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos még mindig bekapcsol a Protect egy idő után. Viszont az újraforrasztás nem volt hiábavaló: a front hangszóróknak javult valamennyire a hangképe, sokkal jobban kihallatszódnak a csilingelő hangok.
Próbáltam túlmelegíteni az erősítőt hajszárítóval fűtve, hátha valamilyen hővédelem miatt tilt le. 5 perc hajszárítózás után ráuntam, nem sikerült hibaállapotba fűteni. 10 perc 5.0-ás közepes hangerejű filmezéssel viszont igen. Most azon vacillálok, hogy érdemes-e 4-5000 forint értékben kicserélni az összes elkót vagy próbáljak meg mérni valamit. A hangfalaimat viszont nem szívesen használnám hibakeresésre/tesztelésre. Milyen terhelést érdemes a kimenetre kötni, hogy közel valós modellként terhelje az erősítőt? 8Ohm, 100W ellenállásra gondoltam (a konkrét terméket nem tudom belinkelni, csak a keresést).
Amikor lekapcsol a védelem, akkor nézd meg, nincs-e elbillenve valamelyik végfok kimenete egyenszintben.
Vagy túl forró, azért kapcsol le? A végfok közepes kimenő teljesítmény környékén melegszik a legjobban, biztosítva van neki a megfelelő légáramlás? Polcban használva lehet, hogy nem tud rendesen szellőzni.
A végfok (booster) tranzisztorok nagy bordája nem forró, ellenben a feszültségstabilizátorok kis hűtőzászlaja tűzforró. Mire visszakapcsoltam, hogy rámérjek a kimeneti ickre (upc2581, STK350-230), kiugrott Protectből sebaj, próbálkozok tovább.
Elől-hátul-oldalt nyitott polcon fekszik, fölötte 4 cm a következő polc távolsága. Lehet, hogy csak ennyi a baj, hogy kevés neki a szellőzés?
Lehet, vedd ki a polcból és nyúzd úgy egy darabig.
De a stab. IC -k forrósodásának utána kellene járni.
A szervízkönyv szerinti IC803, IC806 és IC1009 stabilizátorokat tapogattam meg. Adatlapjuk 5°C/W (junction to case) és 65°C (junction to ambient) hőellenállást ír. Ezek alapján mekkora lehet az üzemi hőmérséklet?
Az adatlapon van egy teljesítmény disszpáció - környezeti hőmérséklet diagram, ahol feltüntetik a hűtőborda nélküli és ?végtelen? hűtőbordájú működési görbéket. Ezen diagram szerint 85°C fölé nem nagyon szabadna melegednie?
Végre sikerült reprodukálni a hibát: a fedőburkolatot levéve a hátsó házlemezt a táp felől hajlítgatva (max +-1 cm-t) bebillen a Protect. Minden csatorna kimenetén 700-900 mV dc offset jelenik meg. Valószínűleg ezért aktivizálódik a Protect. Érdekesség csupán számomra, hogy normál működés közben a CNP911-es csatlakozó 11-es Protect pinjén 4,9V, míg Protect módban 4,6V esik. Azt vártam volna, hogy Protectben 0V körül lesz, logikai nullát képezve. De ez csak feltételezés volt.
Node mechanikai behatásra miért száll el? Kénytelen leszek az összes furatforrasztás újraforrasztani?
Ellenőrizd le a hátlapon a bemeneti aljzatok környékén a csavarokat, nincs-e valamelyik meglazulva. Találkoztam már több olyan erősítővel, amelyiknél néhány ki volt lazulva és ehhez hasonló hibát produkált. Ott van testelve a házra a bemenet és a rossz érintkezés miatt aktiválódott a védelem.
A hátlapi csavarokkal nem volt gond. Azon felvetés alapján indultam, hogy legalább egy helyen van valahol egy repedt forrasztás, ami mechanikai vagy hőhatás miatt DC offszetet okoz. Hőhatás esetén feltételeztem, hogy hőtágulás miatti deformáció okoz azonos hibát, mint a direkt mechanikai stressz. Az alaplapon sok vastag felső oldali furatforrasztott átkötés van, akár 4-5 cm hosszúak. Arra gondoltam, ezek lineáris tágulása okozhat problémát, úgyhogy újraforrasztottam őket. Ezen kvül újraforrasztottam a nagyobb fizikai méretű alkatrészeket (az összeshez azért nem volt lelki erőm).
A művelet után hajlitgattam a házat a korábbi módszer szerint, hajszáritóval is fűtöttem. Az eredmény, hogy szobahőmérsékleten mechanikai stresszre megjavult, a DC szintek 3-6mV közt mozognak. Felfűtve már van hatása a ház hajlitásának, 6-11mVig mehet fel a DC szint, de csak igen deformált ház esetén. Megnéztem egy bő két órás filmet is nagy hangerőn: nem volt semmilyen észrevehető hiba. Számomra egyelőre igy megfelelő, köszönöm a tippeket/tanácsokat.
sziasztok, szeretném a segítségeteket kérni egy problémámban. Van egy Sony TA FE900R erősítőm, ami egyik napról a másikra nem mükszik. A Power/Protection gomb megnyomása után nem történik semmi. Relé click hangot nem ad, mintha semmi élet nem lenne benne. Távírányítóra sem reagál. Mi lehet a gáz? Vigyem el szakemberhez? Köszi az ötleteket.
Szia! Nézd meg a biztosítékot a belsejében! Ha szakadt, megbeszéljük a teendőket.
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2016
szia reloop, köszönöm a gyors reagálást. Na ez az ami tőlem távol áll ne haragudj de nem vagyok vmi technikai zseni, ezt bevallom. Tudsz nekem fizikálisan segíteni valahogy? Üdv.
Szia. Azon a kis panelon keresd, ahová a hálózati zsinór bemegy. De ha műszered sincs, akkor lehet, hogy inkább szakemberrel kellene megnézetned.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2016
O.K. köszi neked is steelbird. Na neki állok, jelentkezem, hogy mizujság. Üdv
Nos, látok 2 darab biztosítékot, az egyik fehér a másik pedig fekete, de gondolom a fekete a rossz, illetve az szakadt meg?
De most kerestem rá a neten és a fekete a jó színű és a fehér a szakadt.LOL. A képen látható a müködő biztósíték színe. Na lehet, hogy csak egy bizti okozza, ahogy reloop megjósolta? Megvárom, ő mit mond erre.
Szia! Nem tudjuk, hogy kiolvadt-e a biztosíték, meg kéne mérni az ellenállását áramtalanított készülék mellett. Ha 0Ω akkor jó, tehát vezet és további mérések következnek. Ha kiderül, hogy kiolvadt, akkor szintén feladat előtt állunk, ki kell deríteni mi okozta a túlterhelést.
Pár sorodból azt derítem ki, legjobb ha elviszed egy szerelőhöz.
Köszi, Megvárom reloopot, ő mit mond .
Ja, reloop volt, ok. Akkor elviszem Szakihoz. Köszi mindenkinek.
Szerintem a bal oldali bizti elszállt és kicsapódott az üveg falára az elpárolgott fémszál, legalábbis az szokott így kinézni. A másikról viszont csak méréssel állapítható meg, hogy hibás-e? Nem kerül sokba, vegyél két olyan biztit és cseréld ki. Aztán ha az is köddé válik, akkor jöhet a szaki...
Sziasztok, voltam szakinál. Kiderült, egyik bizti se vezet. Kicseréltük a biztiket és láss csodát életre kelt. 2 napja ugy mükszik, ahogy kell. Meglátjuk, mi lesz a jövőben, mondta menjek vissza, ha bármi probléma van. By the way én Legrand kapcsolós hosszabbítót használok a technika és az áram között. Lehet ez is ok? Köszönöm mindenkinek. Üdv Ambraxx
Szia! Ha az AC Outletet is használod és mind a két biztosíték most ment ki, akkor a saját, vagy a külső kapcsoló szóba jöhet mint hibaforrás. Úgy mondják, hogy pereg a kapcsoló, nem létesít azonnal stabil kontaktust, ilyenkor a táp a szokásosnál hosszabb ideig szívja az indulóáramot és ez bizony elolvasztja a biztit.
Eddig tartott a boldogság, megint "protektezik". Kezdem feladni (legalábbis gyüjtök még lelki erőt a további javításhoz).
Nekiugranék megint. Megmértem a kimenetet, most is dc miatt tilt a protect. Merre/mit érdemes tovább vizsgálnom, hogy kiderüljön, miért kerül dc a kimenetre?
Sziasztok! Szintén
Sony ,de STR-DE215 s tipus A protect jelzés nálam is... Balance 1. Oldala sokkal gyengebb Egett szag és nagyon -gyorsan /melegszik Pattogas is hallatszik Végül is mükszik ,de félő h galyra vághatom? ! Javítás költség kb menyire rughat ??? Köszi
Sziasztok. Van egy Sony TA-A400 tip. erositom. Hibasan vettem. A jelenseg a kovetkezo: bekapcsolas utan a rele nem huz meg, mindket csatorna kimeneten egyforman +6V van. Az erositoben ez a +6V-os eltolodas mindenhol, mindket csatornanal megvan, egesz a hangszinszabalyzo muv erosito kimeneteig. Ennek a tapja +-15V helyett +22 es -7V, igy eljutottam a +-15V feszt eloallito stabilizatorig. Eleg bosszanto, hogy egy eleg egyszeru atereszto tranyos stabilizator igy megkerget, de - ez van. Ha lekotom a stabilizator terheleseit, a feszek majdnem jok, vagyis +15 es -12-13V. Az erdekessege a dolognak, hogy a + tapag van jobban terhelve mert a vedelem Q700 tranyoja es a ledeket vezerlo Q050 is innen kapja a tapfeszt. Nem ertem miert masznak el a stabilizalt feszek terheles alatt pozitiv iranyba? Zennerek cserelve, ujraforrasztva a stab resz. Merve stab tranyok jok. Mi az ami annyira nyilvanvalo, hogy nem latom? Sajnos rajz reszletet a pdf-bol nem enged kivagnom, de a manual fenn van az elektrotanyan es a freeservicemanual-on is. Udv.
Kicsit úgy tűnik, mintha a közös (nulla) lenne szakadt. A terhelést levéve a tápegységről azért illene meglennie a negatívnak is rendesen, a rajz szerinti 14.8V körüli értékeket kellene ott látni a pozitív és a negatív ágon is.
A nagy puffereken milyen feszültségeket mérsz? A mérés közben a műszert hol csatlakoztatod a közös pontra? A trafó középső kivezetése ott van rendesen a tápegységen, nem szakadt (extrém esetben még a trafón belül)?
Húzd meg jól a panelek földelő csavarjait, hátha... tud érdekes dolgokat művelni.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2016
Szia. Rahibaztal a hiba termeszetere. Az ejjel "megalmodtam"hogy meg kene merjem a stabilizator testjenek potencialjat a pufferelkok kozos pontjahoz kepest, es kiderult hogy +8v van a ketto kozott. A rajzon vegig lehet kovetni a testet a bemeneti csatiktol egesz a hangszorokimenetekig, es egy adott ponton csatlakozik a tap testjehez. Viszont nem latom hol kene az erositoben e ket test csatlakozzon egymashoz. Reggel ota ezt bogaraszom. Udv.
Sziasztok. Na meglett a nagy hiba. Valaki elottem mar jart az erositoben es a bemeneti csatikat rogzito csavarok kozt van egy hosszu, ami ater a belso reszbe es ott ra van cinezve a kisjelu resz testje. Ez a valaki ezt a cinezest nem csinalta meg. Igy most mar tokeletesen uzemel az erosito. Banalis hiba, es emiatt nyugaton kidobtak. Udv.
Sziasztok! Több kérdésem is lenne egy Sony STR-DE445-el kapcsolatban.
1. Bekapcsolom a rádiót és erős berregés hallatszik a műsör mellet, ami kb. 15 másodperc alatt szépen elhalkul. Más bemenetnél nem csak a rádiónál. Gondolom valami kondenzátor hiba de melyik? (kapcsolási rajzom van) 2. Meg lehet-e oldani valahogy hogy áramszünet esetén a beállításokat ne felejtse el? Nem tudom hogy gyárilag ilyen-e mert használtan vettem, és furcsa hogy elfelejti a rádióállomásokat és a beállításokat. Lehet hozzá építeni estleg valami kiegészítő áramkört vagy valami tönkre ment benne? 3. Nem tudom hogy a DD hangsávú filmeknél ekkora jelszint különbség van a center és az oldalsó hangoknál (hangmérnökök hibája szinkronnál?), de idegesítő hogy amíg az oldalsó hangsugárzók kiverik az ablakot, addig a szöveget alig hallom. A center kimenet már maxon van és nem tudom lehet-e még valahogy erősíteni rajta? Egyenlőre ennyi. Köszönöm a válaszokat! |
Bejelentkezés
Hirdetés |