Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orsós magnók
 
Témaindító: Rober_4, idő: Feb 6, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   20 / 114
(#) gkari válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 5, 2011 /
 
Nálam hentereg néhány gumiguriga, hátha valamelyikból lehet varázsolni, csak tudni kellene a szalaghajtó tengely, és a motortengely átm.-jét, valamint az ótvaros motortengelyen lévő akármi magasságát(a lendkerék úgy tudom, hogy 145mm).A gumigörgő végleges pontos átm.-jét úgyis "jusztírozni"tanácsos(ha megér ennyit).
(#) BEAG válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 9, 2011 / 1
 
Szervusz Köbzoli!

Két éve nálam is járt egy Mambo, hasonló bajokkal. A fehér műanyag tárcsa hornyába én egy megfelelő méretű O-gyűrűt tettem. Olyan szépen behúzta magát oda, hogy semmiféle további rögzítést nem igényelt. A motor tengelye nálam rendben volt, így annak az átmérőjét nem mértem meg.

Sérült volt viszont a gyorscsévélés-kapcsoló által mozgatott két gumigörgő. Ott a bronz agyra sima egyszerű öntöző-csövet húztam rá, tökéletesen működik.
(#) BEAG válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 9, 2011 / 1
 
Szia!

Kérlek, mérd meg és írd le a következő méreteket, abból megpróbálom kiszámolni a motor-tárcsa átmérőjét.

- A szalaghúzó tengely átmérője
- A lendkerék átmérője (a rajta körbefutó gumicsíkkal együtt). A gumicsík épnek tűnik, ránézésre a magassága is rendben.
- A motor-tárcsa ép (fém) részének átmérője.

Ha minden jól megy, akkor ezekből egész pontos értéket lehet adni.

Üdv: Gábor
(#) oszitrek válasza gkari hozzászólására (») Ápr 16, 2011 /
 
Szia Gkari,
Esetleg B90-hez is akadna nyomógumid?
Most szedtem szét a miénket, amit előkotortam, és három darabra szét van benne törve...

Üdv.Oszi
(#) gkari válasza oszitrek hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Lehet,de nem tudom, hogy ami van, az hova volt való, próbálj méreteket adni, talán szerencsénk lesz.
(#) szamóca hozzászólása Ápr 24, 2011 /
 
(#) pucuka válasza szamóca hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
És mi a legfontosabb paraméterei? Súly, szélesség magasság, mélység . . .
(#) Saggitarius válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 24, 2011 /
 
Egy regebbi itteni hozzaszolasban talalkoztam egy hasonlo esettel, ott az a tanacs all, hogy kerdezd meg "Alphawolf"-ot
(#) coyote55 válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 25, 2011 /
 
Valószínűleg azért, hogy ha egy "gyűjtő" meg akarja venni, lássa, hogy befér-e a vitrinbe...
(#) Action2K válasza coyote55 hozzászólására (») Ápr 29, 2011 /
 
No meg előtte a postaládába.
Szerintem aki ilyet vesz manapság, az tisztában van az egyéb paramétereivel, de ha nem, akkor a "barátja" biztosan segít neki. Viszont ennyi pénz tényleg csak egy gyűjtő ad érte.
(#) jroland hozzászólása Máj 18, 2011 /
 
Sziasztok! BRG Qualiton M20-hoz keresek behúzómágnest. Vagy bármelyik hasonló tipus ís jó lenne M8, M10 ....

A jobb oldali csévélő orsónál lévő a tekerést végző dupla gumis tengelyre a gumikat honnan lehetne pótolni?
(#) szamóca hozzászólása Máj 31, 2011 /
 
Egy szépség. :szeret:

technics.jpg
    
(#) Rober_4 válasza szamóca hozzászólására (») Máj 31, 2011 /
 
Jaj a szívem :szeret:
(Pioneer)
(#) steelbird válasza szamóca hozzászólására (») Jún 1, 2011 /
 
Gyönyörű!! És tényleg Pioneer
(#) szamóca válasza steelbird hozzászólására (») Jún 1, 2011 /
 
Bizony, és 31évesen is szép a kék korszak 909-ese. Nem beszélve a különlegesen ritka fekete színről. :yes:
(#) szamóca válasza Rober_4 hozzászólására (») Jún 1, 2011 /
 
Nem tudom miért szerepel technics néven a pio nálam, de akkor rakok már fel egy 29 éves 2000$-os tech-et is.
(#) coyote55 válasza szamóca hozzászólására (») Jún 1, 2011 /
 
Ez egy forradalmi meghajtású cucc ( Omega szalagtovábbító rendszer ), megfejelve egy csúcs elektronikával - nem véletlenül volt ennyi az ára!
(#) Balaa16 hozzászólása Jún 6, 2011 /
 
Üdv!
Van nekem egy AKAI GX-4000D orsós magnóm. Mostanában egyre élvezhetetlenebb rajta a zenehallgatás, mert gyenge a szalagfeszíő. Kézikönyvem sajnos nincs hozzá. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudnám beállítani a feszítést? De szerintem az is lehetséges, hogy a sok használattól (33 év ) teljesen elkopott, mivel ott folyamatosan súrlódik. Tudnátok nekem boltokat, ahonnan tudok alkatrészeket venni.
Üdv: Egy szomorú magnótulajdonos: Balázs :rinya:
(#) gkari válasza Balaa16 hozzászólására (») Jún 6, 2011 / 1
 
Emlékezetem szerint ez a feszítő egy rugós mechanizmus, a szalag koptatása a feszítőerőt nem változtatja meg, ha nagyon kopott, akkor egy új tüske kell bele. Szerintem a rugó az évek alatt elfáradt-csere, ezt bizony csak a fedőlap levételével lehet megoldani-kissé macerás, de lehetséges. Alkatrészt nem hiszem, hogy kapsz-marad a barkácsolás.
(#) steelbird válasza gkari hozzászólására (») Jún 6, 2011 /
 
Ő a súrlódó kuplungra gondolt szerintem.
Filces tárcsakuplung van benne. Ha emlékezetem nem csal, egy csillag alakú nyomórúgó állítja az összeszorító erőt, amit 2-3 fokozatban lehet állítani.
Ha a filcek elkoptak, akkor viszont cserélni kellene a filc gyűrűket. Arra viszont nincs ötletem, hogy hol lehet beszerezni... talán videós alkatrésszel helyettesíthető.
Volt egy régi Ezermester (vagy Rádiótechnika?) újságban egy módosítás rá, komplett lengőkaros leeresztő kuplung építési leírás. Az eredeti megoldás a gyengéje volt ennek a decknek, mert a szalag átmérőjétől függött a leeresztő orsó fékező ereje, így a szalag elején gyenge volt, a végénél meg nagyon erős.
A lengőkaros módosítással állandó fékezőerőt lehetet beállítani, és szalagmennyiségtől függetlenül.
Nekem is ilyen van, mindig gond volt a leeresztő orsóval.
(#) gkari válasza steelbird hozzászólására (») Jún 6, 2011 /
 
Lehet, hogy ez(is) problema, de eredetileg a feszítőről volt szó, aminek a hibája szintén okozhat gondot.
(#) Rober_4 válasza steelbird hozzászólására (») Jún 6, 2011 /
 
Én nagyon kíváncsi lennék erre a megoldásra! Akinek megvan ez a cikk ne titkolja!
(#) steelbird válasza Rober_4 hozzászólására (») Jún 6, 2011 /
 
Nekem valahol megvan, de 30 évnyi folyóiratot kellene hozzá átnyálazni. Ha lesz időm, előtúrom. Részletes rajz, elkészítési útmutató van hozzá.
(#) steelbird válasza gkari hozzászólására (») Jún 6, 2011 /
 
Ehh, ezt benéztem....
De a lengőkaros feszítőt ennél a decknél a saját súlya húzza lefelé. Szalag nélkül lebillen, és egy mikrokapcsoló bontja a motor áramkörét, leáll a motor. Ha a szalag húzza felfelé, akkor áll be pozícióba. Ennek a kopása érdemben nem befolyásolja annyira a hangminőséget, mert a fejek és eközött a feszítő kar között ott van még egy szalagvezető görgő.
Ha nem húz elég erősen a felcsévélő orsó kuplungja, akkor ez a lengőkar lebillen és leáll a motor.
Ellenben ha a görgő nem húz rendesen, akkor adódhatnak lejátszási gondok.
Jó lenne akkor pontosabban tudni a hibát.
(#) Balaa16 válasza gkari hozzászólására (») Jún 7, 2011 / 1
 
Szia!
Köszönöm a választ! A jó hír: sikerült megjavítanom! Leszedtem az előlapot, és barkácsolgattam kicsit. Megfeszítettem a mechanika rugóit, mert már a szalag visszafelé tekerése is lassú volt. A feszítőt is szétszedtem. Kicseréltem a rugót is. És egyúttal a kivezérlésjelző izzóit is kicseréltem LED-re, mivel a régiek egy túláram miatt tönkre mentek. (sok mindent túlélt már szegény magnó...)
Köszönöm a választ: Egy boldog magnótulajdonos: Balázs
(#) gkari válasza steelbird hozzászólására (») Jún 7, 2011 /
 
Rugó húzza, mert fektetve is működik!
(#) steelbird válasza gkari hozzászólására (») Jún 7, 2011 /
 
Ok, köszi! Már vagy 10-12 éve szedtem szét utoljára, nem emlékeztem rá. Az a lényeg, hogy sikerült megjavítania.
(#) veroka válasza Balaa16 hozzászólására (») Jún 9, 2011 /
 
Ha érdekel, nekem van hozzá szervízkönyvem, PDF-ben. Magyar nyelvű, kb 10 MB
(#) Balaa16 válasza veroka hozzászólására (») Jún 9, 2011 /
 
Szia!
Azt megköszönném, ha elküldenéd.
Üdv! Balázs
(#) veroka válasza Balaa16 hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
Szerintem elment, légyszi szólj ha nem jó.
Következő: »»   20 / 114
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem