Fórum témák
» Több friss téma |
Nálam hentereg néhány gumiguriga, hátha valamelyikból lehet varázsolni, csak tudni kellene a szalaghajtó tengely, és a motortengely átm.-jét, valamint az ótvaros motortengelyen lévő akármi magasságát(a lendkerék úgy tudom, hogy 145mm).A gumigörgő végleges pontos átm.-jét úgyis "jusztírozni"tanácsos(ha megér ennyit).
Szervusz Köbzoli!
Két éve nálam is járt egy Mambo, hasonló bajokkal. A fehér műanyag tárcsa hornyába én egy megfelelő méretű O-gyűrűt tettem. Olyan szépen behúzta magát oda, hogy semmiféle további rögzítést nem igényelt. A motor tengelye nálam rendben volt, így annak az átmérőjét nem mértem meg. Sérült volt viszont a gyorscsévélés-kapcsoló által mozgatott két gumigörgő. Ott a bronz agyra sima egyszerű öntöző-csövet húztam rá, tökéletesen működik.
Szia!
Kérlek, mérd meg és írd le a következő méreteket, abból megpróbálom kiszámolni a motor-tárcsa átmérőjét. - A szalaghúzó tengely átmérője - A lendkerék átmérője (a rajta körbefutó gumicsíkkal együtt). A gumicsík épnek tűnik, ránézésre a magassága is rendben. - A motor-tárcsa ép (fém) részének átmérője. Ha minden jól megy, akkor ezekből egész pontos értéket lehet adni. Üdv: Gábor
Szia Gkari,
Esetleg B90-hez is akadna nyomógumid? Most szedtem szét a miénket, amit előkotortam, és három darabra szét van benne törve... Üdv.Oszi
Lehet,de nem tudom, hogy ami van, az hova volt való, próbálj méreteket adni, talán szerencsénk lesz.
És mi a legfontosabb paraméterei? Súly, szélesség magasság, mélység . . .
Egy regebbi itteni hozzaszolasban talalkoztam egy hasonlo esettel, ott az a tanacs all, hogy kerdezd meg "Alphawolf"-ot
Valószínűleg azért, hogy ha egy "gyűjtő" meg akarja venni, lássa, hogy befér-e a vitrinbe...
No meg előtte a postaládába.
Szerintem aki ilyet vesz manapság, az tisztában van az egyéb paramétereivel, de ha nem, akkor a "barátja" biztosan segít neki. Viszont ennyi pénz tényleg csak egy gyűjtő ad érte.
Sziasztok! BRG Qualiton M20-hoz keresek behúzómágnest. Vagy bármelyik hasonló tipus ís jó lenne M8, M10 ....
A jobb oldali csévélő orsónál lévő a tekerést végző dupla gumis tengelyre a gumikat honnan lehetne pótolni?
Bizony, és 31évesen is szép a kék korszak 909-ese. Nem beszélve a különlegesen ritka fekete színről. :yes:
Nem tudom miért szerepel technics néven a pio nálam, de akkor rakok már fel egy 29 éves 2000$-os tech-et is.
Ez egy forradalmi meghajtású cucc ( Omega szalagtovábbító rendszer ), megfejelve egy csúcs elektronikával - nem véletlenül volt ennyi az ára!
Üdv!
Van nekem egy AKAI GX-4000D orsós magnóm. Mostanában egyre élvezhetetlenebb rajta a zenehallgatás, mert gyenge a szalagfeszíő. Kézikönyvem sajnos nincs hozzá. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudnám beállítani a feszítést? De szerintem az is lehetséges, hogy a sok használattól (33 év ) teljesen elkopott, mivel ott folyamatosan súrlódik. Tudnátok nekem boltokat, ahonnan tudok alkatrészeket venni. Üdv: Egy szomorú magnótulajdonos: Balázs :rinya:
Emlékezetem szerint ez a feszítő egy rugós mechanizmus, a szalag koptatása a feszítőerőt nem változtatja meg, ha nagyon kopott, akkor egy új tüske kell bele. Szerintem a rugó az évek alatt elfáradt-csere, ezt bizony csak a fedőlap levételével lehet megoldani-kissé macerás, de lehetséges. Alkatrészt nem hiszem, hogy kapsz-marad a barkácsolás.
Ő a súrlódó kuplungra gondolt szerintem.
Filces tárcsakuplung van benne. Ha emlékezetem nem csal, egy csillag alakú nyomórúgó állítja az összeszorító erőt, amit 2-3 fokozatban lehet állítani. Ha a filcek elkoptak, akkor viszont cserélni kellene a filc gyűrűket. Arra viszont nincs ötletem, hogy hol lehet beszerezni... talán videós alkatrésszel helyettesíthető. Volt egy régi Ezermester (vagy Rádiótechnika?) újságban egy módosítás rá, komplett lengőkaros leeresztő kuplung építési leírás. Az eredeti megoldás a gyengéje volt ennek a decknek, mert a szalag átmérőjétől függött a leeresztő orsó fékező ereje, így a szalag elején gyenge volt, a végénél meg nagyon erős. A lengőkaros módosítással állandó fékezőerőt lehetet beállítani, és szalagmennyiségtől függetlenül. Nekem is ilyen van, mindig gond volt a leeresztő orsóval.
Lehet, hogy ez(is) problema, de eredetileg a feszítőről volt szó, aminek a hibája szintén okozhat gondot.
Én nagyon kíváncsi lennék erre a megoldásra! Akinek megvan ez a cikk ne titkolja!
Nekem valahol megvan, de 30 évnyi folyóiratot kellene hozzá átnyálazni. Ha lesz időm, előtúrom. Részletes rajz, elkészítési útmutató van hozzá.
Ehh, ezt benéztem....
De a lengőkaros feszítőt ennél a decknél a saját súlya húzza lefelé. Szalag nélkül lebillen, és egy mikrokapcsoló bontja a motor áramkörét, leáll a motor. Ha a szalag húzza felfelé, akkor áll be pozícióba. Ennek a kopása érdemben nem befolyásolja annyira a hangminőséget, mert a fejek és eközött a feszítő kar között ott van még egy szalagvezető görgő. Ha nem húz elég erősen a felcsévélő orsó kuplungja, akkor ez a lengőkar lebillen és leáll a motor. Ellenben ha a görgő nem húz rendesen, akkor adódhatnak lejátszási gondok. Jó lenne akkor pontosabban tudni a hibát.
Szia!
Köszönöm a választ! A jó hír: sikerült megjavítanom! Leszedtem az előlapot, és barkácsolgattam kicsit. Megfeszítettem a mechanika rugóit, mert már a szalag visszafelé tekerése is lassú volt. A feszítőt is szétszedtem. Kicseréltem a rugót is. És egyúttal a kivezérlésjelző izzóit is kicseréltem LED-re, mivel a régiek egy túláram miatt tönkre mentek. (sok mindent túlélt már szegény magnó...) Köszönöm a választ: Egy boldog magnótulajdonos: Balázs
Ok, köszi! Már vagy 10-12 éve szedtem szét utoljára, nem emlékeztem rá. Az a lényeg, hogy sikerült megjavítania.
Ha érdekel, nekem van hozzá szervízkönyvem, PDF-ben. Magyar nyelvű, kb 10 MB
Szia!
Azt megköszönném, ha elküldenéd. Üdv! Balázs |
Bejelentkezés
Hirdetés |