Fórum témák
» Több friss téma |
Háromfázisú vezérlést kellene hozzá csinálni,ezenkivül a forgórész gerjesztését is módositani kellene,szvsz felejtős.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1131.html
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_585.html http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_3134.html Ím néhány már meglévő topic, ahol már keményen kiveséztük az elektromos járgány témáját. ajánlom figyelmetekbe. Az elektromos autósat én indítottam, és már a járgány is majdnem teljesen kész van!
Szerintem a 42 wat semire se eleg ,foleg ara hogy 40 km /orat elerjel legalab kel egy 2 kw motor na meg aszt kel aramal taplani hat sokk szerencset hoza
300 watt felett már nem elektromos kerékpár, hanem elektromos segédmotorkerékpár, vagy motor, ennek megfelelő kötelezettségekkel (sisak, biztosítás, stb.)
Kerékpáron meg kell "macskaszem" előre, hátra, kerékre, pedálokra! (tehát kell pedál is), első, hátsó lámpák, és a kanyarodást kézzel kell jelezni.
tudom és lehet 2 vagy 3 kerekű
pedál: utána kell nézem erről nem tudok meg a kézzel való jelzésre utaló trv-t se láttam még.. mert akkor mivan ha egyik keze nincs meg az illetőnek és a másik kezével a kormányt fogja. úgye elengedet kormánnyal meg tilos közlekedni.. nah ekkor mivel jelezzen
mikor nem kapja meg??
mi a kítétel? milyen engedélyt? kerékpárra engedély?
Szia Szabi, téged még anno is érdekelt a vellanytrabi..
A motor összerakva, egy festésre vár a kuplung rászerelve, pont most rakom össze a vezérlést, természetesen tirisztoros PWM lett ahogy én azt ígértem, az akksik 84v-os akksipakkok lesznek, amiket 7Ah-s zselés akksikból rakok össze, és ezekből a pakkokból lesz 12 db a kocsiban, egy vastag köldökzsinegre rákötve gyorscsatlakozóval, így akár egyesével is tölthetők kiszedve mint a Tornádó kerékpároké. Már 46 db akksi megvan, most veszek hozzájuk bazinagy kábelcsatornát, amibe beleépítem hetesével, tíszta gyári lesz.
Én is próbáltam 2-3 éve egy Csepel city 26-ból vellanybicajt csinálni,(elvették 3 hónapra a jogsimat) a hátsó agyra rá is heggesztettem a túloldalra egy plusz lánckereket, vettem két 7Ah-s zselés akksit meg volt egy Citroen 1.9 BX hűtőventillátorom (200W/12v), sajnos nagy fordulatú motor, így csak akkor tekerte a kereket, ha nem ült rajta senki, és felemeltűk..
Aztán rákötöttem egy elektromosablak hajtómotort, csigás áttétel van benne, raktunk rá racsnit (a motor k.b. 70-80w-os lehetett) ÉS MENT 5-EL!!!! Szóval egy szenvedés az egész. Mire kész lettem, visszadták a jogsimat, azóta lekakkantom a témát. Főleg, hogy Tornádóéknál 23000Ft-ért kaptok zsírúj agymotort 300w-osat.. Ha vesztek hozzá 3 db 12Ah-s 12v-os akksit, és építetek egy 20A-es FET-es PWM szabályzót, és raktok hozzá egy 15000 Ft-os alapbicajt, akkor már egyszerűbb, ha megveszitek a gyárit 65000-ért. Idézet: „elvették 3 hónapra a jogsimat” mit kell csinálni, hogy elvegyék
Ne dühöngj, nyilván nem akarja megmondani...
[off]Majd a Kocsordi tanácstól szerzek zengedélyt.
Már 2 hete nem volt itt maxxika, ne reménykedj a válaszban
Egyébként ha mondjuk feltennék a bicóra mondjuk 2kW-os motort és "átcímkézném" a tábláját 200W-ra azért büntetés jár? (csak egy elméleti kérdés)
Hellosztok. Tudja valaki, hogy egy 18V os akkus fúrónak kb hány wattos lehet a motorja? A sajátomat szétszedtem, de csak a 18V ráírva. Erősnek erős mert lefogni nem bírom.
Ha lehet, nézd meg a tekercselés huzalátmérőjét. 2mm alatt, csak látszólag erős. Eddigi tapasztalataim alapján, 100W alatt kár próbálkozni, de ha valakinek sikerül, az nagy áttörés lesz. 18V hoz minimum 5A kell hogy tartozzon, persze nem rövidzárási áramban, hanem erős fékezéssel. a motorokkal az a baj, hogy hiába tekercseled át, a kommutátor nem fogja bírni az áramot átvezetni. Nekem ezért mániám a generátor, vagy a dinamó. Az önindító motor jó lenne, de azokat csak rövid idelyű terhelésre tervezték, és túlmelegednek, leégnek.
A végleges megoldás, valószinűleg egy kerék átmérőjü motor lesz, mint pl. a CD-k motorja. Csak ekkora átmérőn nehéz tartani a kívánatos 0,5 mm-es? légrést. A mágneses térerő erősen romlik a távolsággal.
Ezekhez a mocikhoz mit szóltok :
Kép: Hivatkozás 7.2 V max 60 A ~ 400 W / 30 000 RpM / 9.6 V max 100A ~ 900 W / 48 000 RpM / Mondjuk ők nemigen szeretnek 20-30 percnél tovább forgolódni
Köszi a választ. Hát a motor kb 4 cm átmérőjű és vagy 7 cm hosszú. Az akkuban 1Ah óra van, de gondolom h a motor több ampert is elbirna. A huzalátmérőt nem tudom mert nem tudom a motort széteszedni, vagy lehet h csak én nem jötem rá. De sz tem olyan 1,5 2mm lehet az átmérője. Ha a fúró birja egy moci (Trabi) fötengelyét ugy mozditani h kompresszió is van akkor gondolom h erős. Na majd kiderül csak kéne olcsón fúró
ezek sztem RC motorok...túl nagy a fordulat
persze, már töltödik az akku(fényképezőbe..)
ezek milyen motorok, hogy ilyen óriási fordulatszámmal pörögnek? nem lehet, hogy elírás történt?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |