Fórum témák
» Több friss téma |
[OFF]Máris utánanézhetsz, mert nem biztos, hogy egyszerű lesz a beszerzés. De majd kiderül.
Megnéztem az Árwill honlapján, azt hiszem az is Pesti üzlet, és sima (nem LS) TTL IC-éik is vannak, amik kellenek a müszerbe!
Müszi
[OFF]Kösz a tippet. A HQvideo, és a Khontha volt még betervezve, de ebből egyiket sem sikerült felkeresnem.
Ide is megírom, Müszi küldte az IC-ket, a 7426, és 7476 cseréje megoldotta a szinkronproblémákat. Nagy valószínűséggel az átvezető FET tette ezeket tönkre, ami az X erősítő bemenetén fogadta a jelet.
Sziasztok!
Lett nekem is egy ilyen miniszkóp3-asom és elkezdtem rendbeszedni a jószágot. Táprészen az összes kondi cserélve tápfeszek rendben. Triggerelés osztók rendben . Viszont ha beállok vele x-y módra amikor egy pötty van csak a csövön akkor a pötty olyan 2mm-es. Így nagyon vastagon rajzol és nem is éles ugye. Ha beállítom a legélesebbre akkor a pötty átmegy egy 2mm-es vonalkába ami szintén széles rajzolatot ad. Ha beállítom hogy vonal legyen akkor a cső két széle felé megvastagodik. Esetleg valami ötlet?
Szia!
Az asztigmatizmus beállító potméteren kellene tekerni, ami belül található.
Na és az melyik lenne ?
Esetleg megtudod mondani hol találom benne ?
Köszönöm uram a piros pont önt illeti.
Sokkal jobb lett a helyzet bár az ernyő széle felé még mindíg mosódik egy kicsit de annyi baj legyen ott már úgysem mérek semmit. Apropó egy jól beállított fénypont mekkora méretű? Illetve mekkora fényerővel bír mert nemigazán akarja a szemem kiverni a fényerő. Vagy ezt tegyem a cső öregedésére?
Az ilyen kisfeszültségről működő csövek új korukban sem a fényerejükről híresek. Ez korlátozza a felhasználhatóságukat is, nem véletlenül működnek 10 kV-ról a gyorsabb szkópok. Az ilyen csövek fókuszálása is olyan, amilyen, és azt is jól látod, hogy nem tegnap lett először bekapcsolva. A fényerő növelésével nő a fénypont is, minél kisebb, annál szebb a rajzolt ábra. Ha kevés a fényerő, akkor az R142-t cserélheted egy kisebb értékre, pl. 620k-ra. Ekkor a fényerő nő valamelyest.
Akkor így marad.
Egy egyszerű bolondbiztos kalibráló jelet honnét tudnék szerezni szerinted? Újabb szkópokon van de ugye ezen nincs.
TTL, CMOS logikai áramkörökből készíthetsz oszcillátort, vagy 555 -ből astabil üzemmódban. És frekvencia mérő, meg multiméter.
Hello, az "Analóg oszcilloszkóp javítása" című topikban tárgyaltunk egyet, lehet nem egyszerű, de pontos és bolondbiztos.
Na ma is bűvészkedtem vele egy hangyányit és van még egy apró gondom.
Olyan 10-ből kétszer a -12V-os ág nem akar megjelenni. Majd kikapcs újra bekapcs és hallani hogy klattan a relé és megvan a -12V. A tápot ugye ujjrakondiztam ergo rendben van . Stabic előtt megvan az egyenfesz de a stab után eltűnik adott esetekben. Ha megjelenik a -12 akkor minden oké és jó is a szkóp de ha nem akkor sajna ugye semmi életjel. Esetleg ötlet merre keressem a hibát?
Cseréld a stab. IC-t. Ha nem jön ki belőle semmi, akkor szakadozik. Azt még nézd meg, hogy nem-e zárlat miatt tűnik el a feszültség.
Az oké hogy cserélem de hogy lehet zárlat ha elindul és utánna jó is.
Ilyennel még nem találkoztam hogy szakadozik a stab. Letiltani már letiltott nekem is stab de hogy szakadozni? Érdekes hogy ha kikapcsolom a készüléket akkor egy pillanatra megjelenik a -12 is. Azon filózom nem-e valamelyik kondi vacakol még és néha átmegy zárlatba. No de azt meg hogy a menykűbe deríthetem ki?
Ne filózz, hanem cserélj. Lehet még rossz forrasztás is a hiba okozója meg ilyesféle banális hiba is. A stabkockák bizony alattomos alkatrészek, nem szabad bízni bennük.
Hát barátom szerencséd van! Mert megvan hozzá minden! Leírás, kapcsolási rajz,trafók menetszámai,tömbvázlat,stb.Szóval minden!
Jelentem cserélve a stabok.
ET7812 került bele de hogy ezek milyen forrók! Majdnem odasült az ujjam ahogy megnéztem milyen melegek. Ha ezek alapból így melegednek akkor nemcsodálom hogy egy idő utánn megadják magukat.
Van alatta ilyen kis négyszög alakú hűtőfelület szerű akármi de azzal eggyütt is forró ráadásul nagyobb nemis fér el mert egyből a trafó van fölötte vagy 3mm-el.
Hogy sikerült megoldani Zolibátyó?
Egy jó tipp jól jönne mert irtóra izzadnak ám. Bár ha azt nézem hogy eddig bírta az eredeti is én meg ugye erősebb és újabb tipust tettem bele nem is tudom.
Az enyém nem így néz ki belülről.
Nekem két hosszú panel van az aljától a tetejéig kétoldalt a középen lévő trafónál.
Szia! Anno nekem is volt egy ilyen mészerem (ami most a Müszié) én úgy oldottam meg a hűtését, hogy vezetékkel kihúztam a képcső alá, ott egy félbevágott processzor hűtő borda volt felfogatva, úgy már kb 40Fok volt a max melegedése. Míg a panelen 70C fok felett is lehetett a hőmérséklete.
Elgondolokodom a lehetőségeken de lehet hogy hasmlót fogok elművelni vele.
Valaki le tudná mérni pontosan a cső előtti raszter méretét? Adott egy méretet Köbzoli kolléga de az lehet hogy nem jó az enyémhez mert ugye más készülékünk van.
Akkor megtennéd nekem Zolibátyó hogy leméred mégegyszer pontosan mert vagy én csesztem el valamit vagy nem is tudom de nekem mintha nagyobbak lennének az osztások mint pl itt Bővebben: Link
Egy próbát tehetnél mégpedig: megjelölöd a raszteren a csíkot, majd 1V/kocka állásban adsz rá 1V-ot. Majd megméred mennyit mozdult el, aztán lehet csinálni a rácsot
Hali! Tegnap véletlenül megtaláltam a miniscope 3 pontos raszter méreteit, ha érdekel még írj a fórumba...
Rendben, szóval egy téglalap az egész "háló" a szélesebbik oldala 48mm széles és ez 8mm enként van felosztva. A rövidebbik oldala 32mm széles ez is 8mm-enként van felosztva. A "bázis vonalak" (a függőleges és a rá merőleges középponti vonal pedig 1,6mm-enként van felosztva. Ha valami nem világos írj!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |