Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ezt a videót láttam először, szerintem is ez volt a kezdőbbnek való. Aszerint fogom megcsinálni, köszi a segítséget.
Ugyan, nincs mit ! Sok sikert kívánok!
Ja és még valami: 2 féle képpen láttam a 2 videóba, egyikben a nyák lett melegítve a másikban a papír a nyákkal együtt... gondolom a második az 1szerűbb.
Igaz, hogy nem a papírt kell melegíteni, hanem a rezet, de mégis jobb ha a papírt melegíted "rá" a nyákra..
A rezet, és a festékport kell melegíteni, hogy a festékpor ráolvadjon a rézre. Ha túl kicsi a hőmérséklet nem olvad rá rendesen, ha túl nagy, akkor szétfolyik. kb. 191-200 fok ahol elég meleg ahhoz, hogy ráolvadjon a por a rézre, de még nem follyon meg.
Akkor majd lemérem a multimmal hány °C a vasaló.
Azért ne vegyél készpénznek semmilyen információt. Ez pont olyan, mint a levilágításnál: próbálkozással a tonerporodhoz kell igazítani a vasalód hőmérsékletét.
1, kb. 140 foktól 10 fokos lépésekben felfelé menve emeld a vasalód hőmérsékletét. 2. Olyan kicsi mintázatot válassz, amihez még nem kell mozgatnod a vasalót (legegyszerűbb, ha különböző vastagságú vonalakat raksz egymás mellé) 3. helyezd a nyomatot a NYÁKra, majd rá a meleg vasalót kb. 1 percre (enyhén nyomhatod is közben, mintha "vasalnál") 4. fejezd be a nyákot (dörzsölés, görgőzés, lemosás) Az így kapott sorozaton látni fogod, melyik hőmérséklet áll legközelebb a kívánthoz (már tapad, még nem folyik). Jó kísérletezést, és szép NYÁKokat!
És ne ess kétségbe ha nem sikerül, mert nekem soha nem sikerült. (Olyanra nem mint a fotózásos nyákok)
Hát igen, akinek fotózásos minőség kell, az fotózzon.
Sziasztok!
Az úgynevezett 'autoGND / tele_föld' használata mindig ajánlott vagy van olyan eset ahol kifejezetten káros lehet?
Én általába mindíg használom, olyan esettel, ahol káros volt még nem találkoztam.
Marás szempontjából mindenképpen hasznos mert kevesebb anyag kell igaz jóval nehezebb vasalni.
Igaz, hogy nehezebb, de legalább tovább tart a marató, és szerintem szebb is A vasalásnál pedig kicsit több időt kell rászánni, és nincs vele semmi gond.
Megnéztem ezt a videót. Valamiért még nem láttam.
Nos az én személyes véleményem, hogy jó példa arra, hogy hogyan ne csináljuk. Ilyen kis panelen ennyi hibát javítani....
Én szerintem az egyetlen hiba, hogy papír maradt a NYÁK-on. A vezetősávok szépnek tűnnek, csak aza fránya papír ne lenne, és nem érne össze semmi
Én nem kapkodok hagyok időt. Mikor végeztem a vasalással és kihűlt a panel beteszem vízbe és ott hagyom nem 5 percre. Addig elpakolok, előkészítem a maró anyagot, rendet teszek a fúráshoz stb.. Ezalatt a papír szépen leázik. Persze marad egy kevés, de az vagy nem baj mert olyan helyen van vagy az ujjammal szépen ledörzsölöm.
Egyébként akkor fog összeérni két vezetősáv, ha túl magas hőmérsékleten vasalsz vagy erősen nyomod. Nekem eddig a legvékonyabb vezetősávom 0,3mm volt a legnagyobb panelem A4 méretű. Szerintem ez a hengerelés nagy marhaság.
Én se értek vele eggyet. Mert ahhoz, hogy át lehessen hengerelni, nem 200 fok hanem legalább 250 kell, mert különben hamar kihűlne. De így viszont megfolyik, ha túl sokáig áll, akkor meg kihűl. Szóval jobb azt végig melegíteni, aztán max a végén áthengerelni, de akkoris felesleges.
Szia! A hengerléssel nincs semmi hiba, a gumihenger kis súlya elég hozzá. A hibát ott követte el, hogy erősen rányomta, ezért terült szét a festék, és nem győzte javítani. Vasalásnál sem szabad erősen rányomni. Próbáld ki hogy a festéket túlmelegíted, akár úgy fel is forralhatod hogy rotyog. Ha nem nyomsz rá, nem terül szét. Sokan ezért szokták vasalás után hőlégfúvóval rendesen megküldeni, úgy ráég, hogy nehezebb utána eltávolítani.
Ez a hőlégfúvos dolog tetszik. Ki is próbálom. Majd mesélek, hogy milyen.
Nagy előnye, hogy a festékspórolós nyomtatók után összefüggőbb lesz a felület, jobban letapad a nyákra, kevésbé marhat alá. Mindenképpen hőszigetelő felületre tedd a nyákot, én eternit lapot használok, de jó a falap is.
Igen az én nyomtatóm is elég festék spórolós. Tegnap megpróbáltam, de csak annyit értem el, hogy áztatás után egy egybefüggő vékony papír hártya a nyákon marad és alig bírtam leszedni. Persze ahogyan leszedtem 1-2 helyen jött vele a festék is.
Miért nem próbálod ki a sósavas merítést...?
Tegnap vasalás utás csináltam sósavas merítést, utánna hidrogénperoxid+HCL-el marattam a NYÁK-ot, de alámart. Most marattam először ebbe, előzőleg mindíg vaskloridba, akkor tökéletesek voltak a NYÁK-ok. Lehetséges lenne, hogy a hidrogénperoxid vagy a sósav bántja a festékport?
Nem bántja, mert műanyag. Próbáld ki amit vicsys írt. Ha alámar, akkor vagy nincs eléggé rávasalva a festék, vagy nagyon takarékos a nyomtatód. Sósavfürdő után öblítsd le vízzel, majd tedd rá egy jó forró vasaló talpára, vagy küld meg hőlégfúvóval. Egyébként én ezért nem szeretem a nyákot csiszolással tisztítani, mert az apró barázdák miatt ha nem fogja meg tökéletesen a festék, mindenképpen alámar. A hidrogénperoxidos maratásnál, ha töményebb a kelleténél, nagyon gyorsan mar, és az alámaródás veszélye is nagyobb. Ráadásul tetemes hőfejlődéssel jár, és ha nincs rendesen feltapadva, hajlamos ledobni a festéket
És sósavon kívül mibe lehet még áztatni, hogy maradéktalaul lejöjjön a papír és ne kelljen dörzsölni?
Nincs itthon sósav.
Én úgy szoktam, hogy méretre vágom a NYÁK-ot lesorjázom, aztán trisóval lemosom a zsírt, aztán sósavval az oxidréteget. Ezután vasalok, hagyom kihűlni, aztán leáztatom a papírt, pár mp-re beledobom a sósavba, aztán megint lemosom, és az össes papír eltűnik. Ezután meg márcsak maratni kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |