Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép probléma
 
Témaindító: ZLED, idő: Feb 4, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   48 / 298
(#) Busz hozzászólása Jún 28, 2011 /
 
Jó jó, de nekem így is néha megtelik és kiárad.

Ezrét gondoltam hogy máshova vezetem a vizet mint a csepptálca. De ez módosíthatja a működést?
(#) Busz hozzászólása Jún 30, 2011 /
 
Hűtőajtó tömítést hogyan lehet cserélni??? Minden gépen lehet cserélni?
(#) raptor1974 válasza Busz hozzászólására (») Júl 1, 2011 /
 
Minden hűtőn lehet cserélni, csak sok olyan készülék van, ahol csak ajtóval együtt.
Ha régebbi hűtő, akkor általában csavarozva van. Az újabbaknál egy az ajtón kialakított profilba lehet bepattintani, viszont ilyen gumit nem mindig lehet beszerezni. A legújabb hűtőknél már sajnos legtöbbször csak az ajtóval együtt lehet cserélni.
(#) apeet hozzászólása Júl 1, 2011 /
 
Sziasztok!
van egy gorenje fagyasztóm, nem fagyaszt rendesen, 24óra üzem után sem megy -15-16fok alá a hőmérséklet, minimumra állítva sem kapcsol ki a hőfokszabályzó, csak folyamatosan megy, a gáz áramlását hallani a hátulján lévő hűtőrács szinte forró, mikorra eléri a -11-12fok körüli hőmérsékletet, a hátulja már nem forró hanem "csak" meleg, és a gáz áramlását hallgatva a folyamatosból szakaszossá válik 2másodperces szünetekkel hallani, hogy megy a gáz, ha kinyitom a fagyasztó ajtaját, fél perc múlva vissza áll a kezdeti állapot, a gáz folyamatosan áramlik, és nagyon melegszik a hátulja, de fél óra és megint szakaszossá válik.
3napja megy folyamatosan, de -17fokot nem sikerült még produkálnia, sem kikapcsolnia.
mi lehet a gond vele?
(#) zolika60 válasza apeet hozzászólására (») Júl 1, 2011 /
 
Talán enyhe gázhiány. Vagy a kompresszor gyengül.
(#) apeet válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 1, 2011 /
 
én is gázhiányra gyanakszom, de az mitől lehet?
el nem szökött a gáz, mert azt érezni lehetett volna, R12-es lévén. létezik, hogy elöregszik a gáz? mert akkor újra töltetem.
(#) kaqkk válasza apeet hozzászólására (») Júl 1, 2011 /
 
Ha csak "mikroszkópikus " luk van a rendszerben akkor előfordulhat hogy lassan szökik meg a gáz , lehet hogy egy két hét , vagy akár egy hónap alatt megy el annyi hogy már nem is fog hűteni .
(#) raptor1974 válasza apeet hozzászólására (») Júl 2, 2011 /
 
A készülékben kb. 200g hűtőközeg van. Ennek a szivárgását orral, füllel detektálni csak akkor lehet, ha fütyül ki a gáz a rendszerből. Amúgy a régi gorenje fagyasztószekrények elég gyenge jószágok. A szigetelés vékony, a kompresszor alul méretezett, a kondenzátor szintén. Egy ilyen öreg masinánál már sok minden előfordulhat. Lehet, hogy a kompresszor nem szállít eleget, vagy a szigetelés át van nedvesedve, lehet, hogy mindkettő. Ezek a készülékek legtöbbször a keretfűtés csövénél lyukadnak ki, de itt nagyon gyorsan elszivárog a hűtőközeg. A hűtőtest elég erős, nem valószínű, hogy kilyukadt.
(#) apeet válasza raptor1974 hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
köszi a választ, nem tartom valószinűnek, hogy lyukas lenne, mert akkor folyamatosan szivárogna a gáz, de a leírt paramétereket tartja tehát nem romlott a hűtő teljesítmény.
de mégis arra gyanakszom, hogy kevés a gáz benne.
a szállítóteljesítmény romlana, akkor 0 vagy -5foknál is gyenhén kellene szállítani,nem? de ezeken a tartományokon, forró a kondenzátor, tehát a kompresszor túd megfelelő nyomást produkálni, de amikor már -15 körül van akkor a hütő közeg is "zsugorodik" adott térfogaton több fér el, ezért már a kompresszorra kevesebb gáz jut vissza, és ezért langyos a kondenzátor illetve megy szakaszosan a gáz. gondolom én.
az R12-es közeget lecserélik R413a-ra, nem javulhat a teljesítménye?
illetve észre vettem, hogy elég gyorsan vissza melegszik a hűtő, ha lekapcsolom, a szigetelés nem szárad ki egy idő után? most száraz helyen van.
(#) raptor1974 válasza apeet hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
A szállítóteljesítmény romlásakor a kompresszor szelepezése nem zár rendesen, ezért a nyomókamrából valamennyi sűrített hűtőközeg visszaáramlik a szívóoldalra. Magasabb hőmérséklethez R12-es gépeknél magasabb elpárolgási hőfok és magasabb elpárolgási nyomás tatozik, a kondenzációs nyomás viszont nem változik ekkorát. Ebből kifolyólag minél hidegebb van a készülékben, annál kisebb az elpárolgási nyomás, így a szívó- és nyomóoldal közti nyomáskülönbség jóval nagyobb mint magasabb hőfokon. Ezért a hűtőközeg visszaáramlása fokozottabb. Ez okozza azt a jelenséget, hogy a kompresszor nem tud a szívó oldalon elegendően alacsony nyomást/ hőfokot előállítani, így a hűtőtest hőfoka nem fog egy bizonyos hőfok alá menni. Így nem tudja a hűtőteret sem lehűteni. A hűtőgépben a hűtőközeg csak úgy tud kevesebb lenni, ha lyukas, a hűtőközeg nem használódik el. A gyors felmelegedés átvizesedett szigetelésre utal. Ez páradiffúzió útján kerül a szigetelésbe, és onnan nem fog eltávozni. Ha ez a helyzet érdemes szétnézni a boltokban új készülék után.
(#) apeet válasza raptor1974 hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
köszi a kimerítő választ, bár én eddig fordítva értelmeztem a hűtő működését, azt hittem, hogy minél nagyobb a nyomás különbség, annál jobb a hűtés. a hűtőközeg szivárgásra visszatérve, józan paraszti ésszel arra gondolok, hogy ha elkezd valahol szivárogni, akkor folyamatosan szivárog, tehát folyamatosan romlik a hűtés.
de nekem, nem romlik, -17 fokot tudja tartani de jobban nem tudja lehűteni, ebből viszont arra következtetek, hogy, kompresszor csere lesz, mert a szállítási teljesítmény romlott.
egy kérdés:
ha szerelőt hívok, hogy állapítja meg, hogy szivárog-e a gáz, és ha szivárog, akkor hol?
(#) mercure hozzászólása Júl 3, 2011 /
 
Üdv!
Kaptam egy Gorenje PW 5.5 11K tip. kompresszort. Nem indul, a képeken látható ellenállásokat mértem a 3 kivezetésen. A két fekete közül jobbra kötöttem a 230 V-t, a bal felsőt az indításhoz a jobb felsővel összekötöttem. Búg halkan. Kell esetleg külső kondenzátor, vagy mi a gubanc?
Köszi a válaszokat!
(#) StMiklos válasza mercure hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Tilos ugyanazt a kérdést több topicban feltenni!
(#) raptor1974 válasza apeet hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Ha van gázhalogén detektora, akkor első körben azzal meg lehet próbálni, de sokkal biztosabb a nyomáspróba. Ezt viszont helyszínen nem lehet megcsinálni. Ekkor a hűtőtestet és a keretfűtést külön-külön kell nyomatni. Amelyikben csökken a próbanyomás ott a baj, ez azonban több napot is igénybe vehet.
(#) raptor1974 válasza mercure hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Az alsó a két tekercs közös pontja. A kisebb ellenállású a fő fázis tekercs, a nagyobb ellenállású a segédfázis. A fő fázis tekercsre és a közös pontra kell a fix 230V, segédfázisra pedig csak az indítás idejére. Kondenzátor nem kell hozzá.
(#) mercure válasza raptor1974 hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Köszi a választ, a dupla kérdésért elnézést, csak a másik topic május óta állt... De legközelebb kerülöm!
Üdv!
(#) cricket hozzászólása Júl 3, 2011 /
 
Sziasztok! Leolvasztottam a Zanussi típusú hűtőmet, mert mindkét részén nagyon jegesedett, a fagyasztóba alig fért be már a jégen kívül más. Újra beüzemeltük, örömünkben bevásároltunk, most kevésbé zúg, mint eddig, ellenben alig hűt... A fagyasztóban konkrétan minden kiolvadt és a sima hűtő része is alig-alig hideg. Holnap azt hiszem mindent dobálhatok is ki belőle. Létezik, hogy a termosztát elromlott benne? Javítható?
(#) Gyulafi válasza Diki hozzászólására (») Júl 4, 2011 /
 
Hasonló a problémám.
(#) raptor1974 válasza cricket hozzászólására (») Júl 4, 2011 /
 
Ha kompresszor megy, de a hűtő nem hűt ott nem a termosztát a probléma. Az, hogy előtte nagyon jegesedett mindkét rész, vagy dugulásra vagy hűtőközeg hiányra utal. Milyen régi a hűtő? Milyen hűtőközeg van benne (R134a vagy R600a)?
(#) P.mobile hozzászólása Júl 5, 2011 /
 
Indesit mágnesszelep?

Sziasztok!

Kaptam egy Indesit kombi egykompresszoros hűtőt, amiből hiányzik az elektronika.
Szeretnék hagyományos hőfokszabályzót beleszerelni.

Van egy mágnesszelep ami a normál tér felé engedi az R600-at,
Kérdésem: Milyen feszültségről üzemelhet a szelep (AC?DC?12v?24V?230V? nincs rajta felirat)?
(#) Busz válasza cricket hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
Nekem is van egy Indesit kombi egykompresszoros hűtő, alsó része fagyasztós.

Nos a tegnapi nap folyamán leengedtük. Kb évenként szoktuk leengedni.

Kikapcsoltuk, kipakoltuk, megvártuk még leolvad magától (tehát sem hajszárító, semmi feszegetés, semmi nem volt!!!), kitakarítottuk és kb a kikapcsolás után 4 óra hossza múlva visszapakoltunk és be is dugtuk.
A mai nap meg azt vettük észre hogy kiolvadt az egész, pedig a kompresszor még mindig jár.
Szóval gondolom gázhiányos.

De egy érdekes dolog: leolvasztás előtt tökéletesen hűtött. Leolvasztáskor nem feszegettünk, semmi, tehát tutira nem sértettük meg a csöveket és tutira nem mi lyukasztottuk ki a rendszert ha lyukas egyáltalán... Működés közben még mindig hallani azt a jellegzetes "morajlást" amit a hűtőközeg áramlása adhat ki.
Sőt ha kikapcsolom és rögtön vissza akkor a kompresszor el sem tud indulni, a klixon lekapcsolja tehát nyomás is van a rendszerben.
Akkor egyet nem értek: miért nem hűt???
A normál hűtőtérben sincs hűtés és a fagyasztótérben még csak a vízcsepp sem fagy rá a hűtőfelületre, épphogy hideg az is.

Hogyan mehet így tönkre?? Csak kikapcsoltuk és kitakarítottuk, nem sértettük meg a hűtőkört. Mosogatószivaccsal áttöröltük. Mégis elromlott, pedig a dolog előtt meg működött rendesen.

Mi lehet vele a gond, hűtőközeg hiány? Egy leállítás után pár óra alatt hogy megy el annyi gáz hogy már szinte semennyire sem hűt?? A leolvasztás előtt meg hűtött!!

Ja és kb 5 éves a hűtőgép.

Válaszokat előre is köszi!
(#) P.mobile válasza Busz hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
Sajnos, ha az elpárologtató lyukad ki, előfordulhat az általad leírt jelenség.
Mikor rendesen üzemel a hűtő, tehát folyamatosan hideg van benne, a hűtőközeg nyomása (R600a) a légköri nyomás körül van, tehát a kis lyukon nem szökik meg.
Leolvasztáskor az egész rendszer felmelegszik, a nyomás megnő és ha van egy kis lyuk, gyorsan kiszökhet a gáz.
A kompresszor nem csak a nyomáskülönbség miatt nem tud egyből visszaindulni, hanem azért mert általában PTC indító relével vannak szerelve, aminek ki kell hűlnie tehát időre van szüksége az ismételt indításhoz.
(#) Busz válasza P.mobile hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
De hogyan tud kilyukadni üzem közben? Vagy egyáltalán javítható a dolog? Vagy itt egy sima feltöltés nem fog segíteni?
Ja és szerintem nem PTC van benne, mert mikor kikapcsoltam, majd rögtön vissza akkor nem indult el, hanem pár másodperc múlva kattant egyet és gondolom akkor kapcsolt le a relé.
(#) raptor1974 válasza Busz hozzászólására (») Júl 6, 2011 /
 
Sajnos elég könnyen. Ez az R600a-s hűtőkre meglehetősen jellemző dolog. Az R600a nyomása a hűtőtestben üzem közben kb. 05 bara (abszolút nyomás), azaz kb. 0,5 bárral a légköri nyomás alatt. Ez kikapcsolt állapotban sem megy túl sokkal légköri nyomás fölé, mindaddig, amíg hideg van benne. Emiatt valószínűleg a hűtőtest mechanikailag gyengébbre van gyártva (na meg spórolás miatt is) mint a régebbi hűtőközegekkel üzemelő hűtőké. A másik talán lehetséges ok, hogy a normál tér hűtőteste rá van ragasztva a készülék belső hátlapjára, ami műanyag. A hőingása viszont elég nagy (üzem közben -24 -26 fok, kikapcsolás után viszont csak 2,5 fokon kapcsol vissza) és a hőtágulása szerintem egész más mint a műanyag lemezé. Szerintem ez a mozgás is közrejátszhat a dologban. Ami az indítást illeti az a kattanás nem az indítórelé hangja, hanem a kompresszor túláramvédelme kapcsol ki. Ez egy bimetál. Mivel a kompresszor nem tud elindulni és kalickás forgórészű asszinkron motor hajtja, az áramfelvétele 4-5-szer akkora mint a normál üzemi árama. Ezért a védelem pár másodperc után kiold. Ne nagyon erőltesd, tönkreteheted vele a kompresszort. Az indítása viszont nagy valószínűséggel PTC-s.
(#) Busz válasza raptor1974 hozzászólására (») Júl 6, 2011 /
 
Szóval akkor a freonos hűtők eleve jobban bírják... márcsak a gáz miatt is.

Ui: freonos hűtőt lehet még freonnal tölteni?
(#) raptor1974 válasza Busz hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
A régi, még R12-vel töltött hűtők közül még sok megy, vagy a működő készülékről gyakorlatilag lerothadt a kaszni. Az újabb R134a-s készülékeknek már több problémájuk van- volt, a mostani R600a-s készülékekkel pedig sokkal több a probléma. Le lehet vonni a következtetést. A z R12-t már betiltották az EU-ban, de van kiváltó hűtőközege, ezzel fel lehet tölteni szükség esetén a készüléket. (pl. kompresszorcsere során) Az R134a forgalomban levő hűtőközeg (még).
(#) P.mobile válasza raptor1974 hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
Szia!
Látom otthon vagy háztartási hűtő ügyben. Pár sorral feljebb volt egy kérdésem Indesit mágnesszelepet illetően.Azóta a tekercs ellenállását megmértem 3400 ohm. Ebből arra következtetek, hogy 230 voltról kell mennie.AC- ról nagyon zajos hangja van, tehát egyenirányítva próbáltam így jónak tűnik, de mégsem tökéletes.
A következő a tapasztalatom:
1:Alaphelyzetben a szelep zárt-csak a fagyasztó megy.
2:Feszültség a tekercsre -a szelep kinyit-hűt a normál tér is.
3:Lekapcsolom a feszültséget-a szelep nyitva marad-a normál tér és a fagyasztó továbbra is egyszerre hűt.
4:Ha kikapcsolom a kompresszort, egy idő után,talán nyomáskiegyenlítődés után a szelep újra zárt helyzetbe kerül.

Szerinted így kell ennek működnie vagy rossz ez a szelep?
(#) Busz válasza P.mobile hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
Egyáltalán mióta van szelep a kombihűtőkben? Én idáig azt hittem hogy csak a kétkompresszoros hűtőknél lehet külön-külön is szabályozni a hűtőrészek hűtését...
(#) P.mobile válasza Busz hozzászólására (») Júl 7, 2011 /
 
Igen ez nem gyakori megoldás.
Sok évvel ezelőtt láttam már mágnesszelepet egy orosz csodában, a típusát már nem tudom. Közelebbről most látok én is ilyet először.
Egyébként jó ötletnek tűnik. A normál és a fagyasztó elpárologtató nem egymás után van kötve, hanem külön kapilláris csövön kapnak folyadékot.
A fagyasztó közvetlenül a szűrő után, a normál az említett mágnesszelepen keresztül.
Ezáltal közel függetlenül szabályozható a két tér hőmérséklete, és a nomált lehet egy kicsivel magasabb elpárolgással hűteni mint a fagyasztót -jobb az energiahatékonyság, mégis spóroltak egy kompresszort.
Szóval jó kis hűtőszekrény lenne ez(lomtalanításból guberált gyönyörű esztétikai állapotban) csak a vezérlőpanel nincs meg és kb. 40 ezerft lenne.
Gondoltam két db hagyományos hőfokszabályzó bebarkácsolásával valahogyan használhatóvá lehetne tenni, ezt próbálom kitalálni.
(#) syster hozzászólása Júl 8, 2011 /
 
Tisztelt Hozzáértők!

Hűtőgép vásárlás előtt állunk, mire megnéztem pár márkát( Ariston, Samsung, LG, Bosh) teljesen elbizonytalanodtam.Nekem az Ariston szimpatikusabb, a férjemnek a Bosh.A Bosh tipusa: KGN46 A44. Aristoné NMBT 1922 FI/HA. Önök szerint melyikkel van kevesebb probléma? Köszönöm a segítséget!!!
Következő: »»   48 / 298
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem