Fórum témák
» Több friss téma |
1bar=100000pa=1000hpa
budapesten a tengerszintre átszámított légnyomás : 1012hpa lassan emelkedik szóval ha elvennénk belőle 1 bar-t alig maradna vmi csak majdnem mint a világűrben én így számolok amugy meg csak azért nehéz megoldani mert egyre nehezebb lesz a semmiből elvenni a levegőt ezért szép a vákumtechnika
amúgy folyadékokat szeretnék párologtatni nagyobb hatásfokkal mint a melegítés ezért érdekel a vákumtechnika.
pl ezt használják mikor tejport, tojásport, instantkávét meg ilyesmit akarnak előállítani
De egy vákumszivattyú nem lineárisan működik! Egyre kisebb nyomáshoz egyre nagyobb időre van szükség. Olyan részecskesűrűséget, mint ami a világűrben van, nem nagyon lehet elérni jelenleg.
Idézet: „ezért szép a vákumtechnika” Szerintem pedig ezért: Bővebben: Link
használtan 25milla
jó holnap megveszem amúgy én is ezt mondom nagyjából hogy 1 bart csak ezzel a vacakkal lehetne elvenni a légkörből egy zárt tartályba
vagyis kiszorítani a tartályból bocsi
Szerintem mindegy mekkora vákumot csinálsz, csak javulhat a helyzet a légköri nyomáshoz képest.
A tenzió hőmérséklet függését erről az ábráról is nagyjából leolvashatod: tenzió A 23. oldalt nézd! Ha a légröri nyomást 1bar-nak vesszük, akkor látszik, hogy 0,1bar-on kb. 45Celsius fokon forr a víz. Tehát, ha valamit ilyen nyomáson szárítasz, akkor a benne lévő vitaminok még jó eséllyel nem bomlanak el... Az (azonos típusú) vákuumszivattyúk "sorbakötésével" semmit nem érsz el. A különböző nyomástartományokban dolgozó szivattyúk más-más elven működnek. Az általad belinkelt szivattyúkkal már elérhető, hogy 20 fok körül forrjon a víz.
Idézet: „használtan 25milla” Csak 25000$. Bár az sem kevés.
Üdv mindenkinek!
Lehet, hogy felületesen olvastam át a leírtakat, de a problémámra nem találtam választ. Adott egy Danfoss 2704 FR 7.5 A hűtőkompresszor, indító relével (kép), hogyan kell bekötni. Csak levegő sűrítésre használnám /hőfok szabályzó nem kell/. Előre is köszönöm a segítséget
Szevasz!
Kösd a C-re és N-re, akkor menni fog. De: 1. leállás után ca. 5-10 percen belül nem indítható újra. 2. A köv. indítás előtt nem lehet nyomás a nyomóoldalon, mert terhelés ellenében a kis indítónyomaték miatt nem tud megindulni. Ezekre vigyázz, üdv: StMiklos
Köszönöm a gyors válaszod.
Jelenleg így van bekötve, csak azt nem értem, hogy ha a nyomás nulla és a kompresszor is hideg, tehát napokig nem volt bekapcsolva, akkor bekapcsolásnál néha miért kell 5-10percet várni, néha meg rögtön indul. Bár az a lényeg, hogy működik és megfelel arra amire kell. Még egyszer köszi, további szép napot!
Sziasztok!
Meg tudná mondani nekem valaki, hogy milyen hűtésteljesítménye van az alábbi kompresszoroknak: FK06, FK08, FK10, FK14 Köszönöm szépen.
Szia! A számok a szállított hütőközeg mennyiséget jelentik m3/ órában: 06, 08, 1.0 , 1.4.
A legnagyobb is csak 2-300 W-t tud.
Ha egy hűtőgép lecsapja a ksimegszakítót akkor lehet hogy a kompresszor a zárlatos??
Vagy az ki van zárva, máshol keressem a hibát? A kompresszorok mennyire szoktak zárlatosak lenni?
Nem biztos a zárlat, lehet szorulás is! Egy biztos, ha idáid fajult a dolog, sajnos a kompresszor halott.
Mennyire zárlatos??? Hát nagyon is lehet, meg kicsit is lehet
Sziasztok !
Tudom láma kérdés ,de meg tudja valaki mondani ,mit hova kössek ,hogy ne legyen az a a 1-2 perces "néma gyász" ? Köszi !
Szevasz!
Pont ahova kötni kéne, azt nem látom.. Fejből: a csatlakozó"táblán" (a fehéren ott vannak a jelek) N=0, ha jól emlékszem van 1-es pont is, oda a fázist. Védőföld nélkül ne! Minden indítási kísérlet, vagy sikeres indítás és leállítás után várj legalább 5 percet! Üdv: StMiklos
Hmmmm
Ha így hagyom ,akkor csak 1-2 perc ,ha manipulálom ,akkor 5 perc ?
Szevasz!
Ezt nem tudom értelmezni: Ha így hagyom.. Hogy hagyod? Üdv: StMiklos
A "probléma gyökere" az hogy a te kompresszorodon is PTC relé van . Ez úgy működik ,hogy hidegen pár tíz ohm az ellenállása , és ezért a segédfázis tekercset gerjeszti.
Ha áram folyik át rajta felmelegszik megnő az ellenállása és egy alacsony árammal folyamatosan melegen marad a tekercsen keresztül . Ha leállítod , és újra indítod a ptc még meleg ,ezért nagy az ellenállása és nem tud gerjesztő áramot adni a segédfázis tekercsnek, ami azt eredményezi ,hogy a motor nem indul , a fázis tekercsen az üzemi áramnál jóval nagyobb áram folyik , leold az áramvédő "klixon" (az a fekete henger ) ez minél több ször fordul elő annál nagyobb az esélye a motor leégésének.
Van egy GeneralForst class A tipusú kombinált hűtőm
napok óta szórakozik állandóan kattog néha elindul akkor megy rendesen .Levettem a kompresszorról a bekötő elemet hogy megnézzem a relét hátha az nem érintkezik de nem találtam benne indító relét hanem egy 5FTos nagyságú ezüstözött oldalú kerámia korongot mi lehet az? talán kondenzátor én annak vélem csak az értékét nem tudom. Kicsit meg pőrkőlődött de még jó mit tehetek helyete ha tönkremegy?
Üdv!
Kaptam egy Gorenje PW 5.5 11K tip. kompresszort. Nem indul, a képeken látható ellenállásokat mértem a 3 kivezetésen. A két fekete közül jobbra kötöttem a 230 V-t, a bal felsőt az indításhoz a jobb felsővel összekötöttem. Búg halkan. Kell esetleg külső kondenzátor, vagy mi a gubanc? Köszi a válaszokat!
Szevasz!
Igen logikátlan lenne, ha 3 kivezetést csinálnak egy kompresszora, miközben 2 is elég lenne. A Te bekötési próbád pedig az. Igen, kell neki az indítás idejére (ca. 1 másodperc hibátlan kompresszornál) segédfázis. Próbaindításhoz bekötés (védőföld nélkül ne!, meg hát egyebeket is be kell tartani az életvédelem kapcsán!): alsó középső (mondjuk) fázis, bal felső 0, ezzel egyidejűleg jobb felső 0, ez a segédfázis max. 3 másodperc. Nyomásmentes legyen a nyomóoldal... Üdv: StMiklos
Sziasztok! egy olyan kérdésem lenne hogy, hogyan tudnék egy régi hűtőből kompresszort csinálni?
hozzá teszem nem sokat értek a hűtőkhöz
Ez már le volt írva itt párszor. A hűtőben alapból van kompresszor, tehát a hűtővel nem kell csinálni semmit. Ha komplett hűtőt akarsz szétszedni az más tészta, pláne ha gázzal is fel van töltve. A gáz kiengedése elég erős környezetszennyezés, de mást nagyon nem lehet tenni házi körülmények közt.
A kompresszor viszont nem fog tudni hűlni, ha levegőn használod, egy idő után túlmelegszik, ráadásul az olajat is kifújja a nyomóoldalon.
Üdvözletem mindenkinek!
Szert tettem egy új kompresszorra, amihez nincs relém, és a beindításához szeretnék segítséget kérni, csak az a probléma hogy ez egy érdekes állat. A gyári adatlapja szerint 440w-os, de méretre meg kisebb mint a normál hűtőkompresszorok. 3 kivezetése van, mindegyiken kábel, ezeket betűvel is jelölik, S,R,C, a C kivezetés viszont sorba van kötve egy kerek valamivel, amit én 1,1 ohmnak mértem. Az a problémám hogy ehhez nem jók már a sima hűtő relék szerintem, már csak a teljesítménye miatt is, de nekem fontos lenne hogy egy kapcsolóval kapcsolhassam, nem nyomógombos módszerrel. Mellesleg a gyári adatlapján volt még egy adat, 6,5 uf/v, ez mit takarhat? A szükséges kondi méretét? A segítséget előre is köszönöm!
Sziasztok érdeklödnék,hogy egyátlagos hütö gép kompresszor mennyit tud nyomni barba? Egy tartájt szeretnék vele összekötni kerék fújás esetleg festék szórásra használnám...gondolom a komresszór nemszál szét...... ha erösen betermel és nics lefujó szelep? küldök fotót. Elöreis köszi a választ Fecó
Helló!
Én már évek óta használok ilyen kompresszort bringa kerék fújásra, bármiféle szelep, vagy tartály nélkűl és eddig még nem volt gondom vele. Hogy nyomásban mennyit bírhat azt nem tudnám meg mondani , de ismerős pl a kocsi kerekét is ezzel szokta fújni.
Szia!
Lefúvó szelepet mindenképpen használj, mert ha véletlen bekapcsolva felejted, nagy baj lehet belőle. Ez fokozottan érvényes, ha tartályt is használsz hozzá!!! Ugyanis, egy átlagos hűtőkompresszor -típustól, és állapotától függően- 30-40 Bár végnyomást is képes létrehozni!!! Természetesen ez nem az üzemi nyomása, de ha egyszer is véletlen bekapcsolva felejted, egy átlagos levegőtartály, vagy gumiabroncs, tömlő, stb. tuti felrobban!
Sziasztok!
Van egy százezer éves lehel kétmotoros kombihűtőm.Az a problémám,hogy a fagyó része nem jó.A motor működik,de le van olvadva az egész.A férjem kiszuperálta a hőfokszabályzóját,hogy vegyek bele másikat,de a szervízben azt mondták,ha a motor jó,akkor nem szabályzó hiba.Talán kiment a gáz,dugulás,ilyesmi.Hozzáértőtől kérdezném,kiszállási díjjal kb. mekkora összegre számíthatok a javításra?Esetleg más hibája is lehet,mint a gáz?Köszi a válaszokat előre is.
Biztos vagy benne, hogy a fagyasztó motorja megy?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |