Fórum témák
» Több friss téma |
Igen Én találtam 4 vezetéket a kp-nál de azóta kimértem és megvan a nyitó és záró szál. Ugyanis privátban már beszélgettem Inhouse-vel és Ő is nagyon sokat segített csak a kp-nál egy kicsit elbizonytalanítottam ezzel a 4 vezetékes kp-al. Köszönö9m még 1x a segítséget.
Üdv!
Adott egy suzuki swift I. Be lett szerelve a Thunder-ék féle ccl001 központi zár szett.. A kérdés a következő, hogyan tudom hozzászerelni a távirányító elektronikát ccl003 illetve egyáltalán hozzá tudom e szerelni? Ha nem akkor nem veszem meg... Olvasgattam vissza, de abból nekem annyi jött le, hogy nem lehet mert akkor vagy csak a kulcsos megoldás fog menni vagy csak a távirányító.. jól értettem?
Beleütköztem egy problémába. A kp-nál megvan a nyitó és záró vezeték. Rá is kötöttem a riasztót de amikor áramot adok neki azonnal bezár a kp és amikor beriasztok nem változik a helyzet majd ha kiriasztok azután sem nyit ki. Mitől lehet ez? Illetve a visszajelző led folyamatosan ég. Nem villog. Válaszodat előre is köszönöm.
Szia!
Hozzá tudod kötni, a központi zár szett (ccl001) vezérlőjén van két vezeték ehhez (nyitó és záró szálnak van jelölve), ezeket összekötöd a távirányító vevőjének a központi zár vezérlőjével. A ccl003-at a negatív vezérlés szerint kösd be. Ha közvetlenül a ccl003-ra kötöd a motorokat (mert úgy is lehet) akkor mindig villogni fognak az indexeid mikor nyitod-zárod az ajtókat, tehát ha magadra zárod belülről akkor is villogni fog. Ha külön kötöd ahogy mondtam, akkor a távirányító nem fogja tudni nyitva van-e vagy zárva az autó, pl. ha kulccsal bezárod és utána távval nyitnád akkor először a távon is meg kell nyomni a zárás gombot. Legalábbis nálam így van, (ccl001+mlogic távvezérlő). Ha kell megnézem a kapcs.rajzot is amit adtak az enyémhez és mondok színeket is .
Tehát: megvan az autóban a nyitó és záró vezeték. Egyiket testeled:bezár, másikat: kinyit. Így van?
Ezek közül az egyiket rákötötted a riasztó fehér-kék kimenetére, másikat a fehér-zöldre. És ezután történt az, amit leírtál?
Igen meg van a nyitó és záró ág a kp zárnak. Nem testeltem semmit. Csak a kék fehér kábel érintettem hozzá az egyik majd a másik vezetékhez. Ekkor zárt és nyitott. Amikor pedig összekötöttem ahogy Te mondtad akkor azonnal bezárt és még csak be se riasztottam de már zárva volt a kocsi. Miután beriasztottam akkor éles volt a riasztó de kp nem változott zárt állapotban maradt. Amikor pedig kiriasztottam akkor is zárva maradt.
Akkor valószínűleg az a gond, hogy a központi zárad nem testtel van vezérelve, a riasztód viszont csak testet képes kiadni a központi zár vezérlésére.
Ritka nagy pech. :yes: Így is megoldható a dolog, 2darab relé kell hozzá pluszban. Ha így is érdekel, leírom. De előtte győződj már meg róla egy próbalámpával, hogy a riasztó 2 emlegetett kivezetése dolgozik-e.
Természetesen érdekel és nagyon szépen megköszönném ha leírnád. Csak azt hogy is csináljam meg hogy leteszteljem hogy a riasztó mind 2 vezetéke működik e? Egy próbalámpával az egyik ágát a kábelhez a másik ágát testeljem?
Még valami, mert talán félreértettelek.
Az a kék-fehér, amihez hozzáérintetted az egyik majd a másik vezetéket, és amivel tudtad működtetni a zárat, az autóban van, vagy a riasztóé? Tehát a próba: Próbalámpa egyik vége +ra, másik a riasztó egyik, majd másik kimenetére. Riasztó bekapcsolásakor egyiknél, kikapcsolásakor másiknál kell felvillannia. Próba2: Próbalámpa csipesze testre, hegyét hozzáérinteni az ajtóba tartó vezetékekhez. Egyiknél csukni, másiknál nyitni illene. Ha nem: ugyanezt megismételni úgy, hogy. hogy a csipesz nem testen, hanem +on van! A próbák eredményének ismeretében lehetne összeütni egy egyszerű relés kapcsolást, ha szükséges. (Egyébként nem olyan ijesztő ez, sokkal tovább tartott leírni, mint megcsinálni.)
A kék fehér vezeték a riasztó vezetéke. Amihez hozzáérintettem az a kp vezetéke. A tesztet pedig még ma délelőtt megcsinálom és leírom az eredmény. Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Meg is történt a tesztelés. A próbalámpa egyik ágát a pozitívra kötöttem a másik ágát pedig a kp egyik ágára és felvillant. Amikor bezártam az ajtót akkor kialudt és hozzáérintve a másik ághoz kigyulladt. A riasztónál egy kicsit bonyolultabb dolog történt. A zöld fehér vezetékre nem reagált se amikor élesítettem se amikor kiriasztottam. A kék fehér vezetéknél pedig amikor nem volt éles a riasztó felvillant a lámpa amikor beélesítettem és így érintettem hozzá akkor beriasztott. Remélem Te tudod majd ezt az infót hasznosítani mert én már elvesztettem a fonalat. Elvileg a zöld fehér vezetéknek kellene nyitnia a kp zárat a kék fehérnek pedig zárnia. Nem értem. Remélem Te igen.
Szia Ákos. Ezen információk alapján tudnál Nekem segíteni a kp zárhoz való bekötésben?
Nem jól csináltad a próbát.
Az ajtóba tartó vezetékek közül ha az egyikhez érintesz, be kell záródnia az ajtóknak (tehát nem te zárod be, és közben figyeled a lámpát, hanem odaérinted, és erre lecsattan). Egy másiknál meg persze nyitnia kell. Ezt a két vezetéket kell majd összekötni a riasztóval.
Tehát a riasztó egyik ágát kell az ajtóhoz érintenem? Azt megtettem. A kék fehér zárja az egyik ágat és ugyan ez a kék fehér nyitja a másik ágon.
Akos. Tudsz akkor segíteni hogy hogy kössem be a riasztót? Esetleg az a relés megoldás?
Nem jól csináltad...
A kp zárak 95%-a testre vált állapotot. Ezt próbára neked kell előidézned. Tehát, ahogy Ákos is írta, fogsz egy izzós 12V-os próbalámpát, vagy egy kis 12V-os izzót és az egyik végét testre kötöd. Nem a riasztó kék fehérre, meg akárhova, hanem az autó testjére. A másik végét, ha hozzáérinted a kp zárad vezetékeihez sorban 1-1 pillanatra, akkor lennie kell egy-egy vezetéknek, ami az érintéskor zárja és nyitja a kp zárat. Ha ez megvan akkor szólj és mehetünk tovább... Ez a 4 vezeték még nem tiszta nekem, és az sem, hogy hogy is volt meg már a múlt héten a 2 szál, amikor nincs meg... Üdv Inhouse
Köszönöm az információt. Sikerült ez alapján a tesztet megcsinálnom. Egy vezeték egyik végét a negatívhoz érintettem a másik végére izzót kötöttem. Az izzó másik végét pedig a kp zár egyik vezetékéhez majd végig a többihez és ez alapján találtam 2 vezetéket ami azt csinálja hogy ha nyitva van az ajtó (mondjuk 1-es és 2-es vezeték) az 1-es vezetéknél világít az izzó a 2-es nél nem. De ha zárom a kp-at akkor a 2-es vezetéknél világít az izzó és az 1-esnél nem. Jól csináltam? Ez előre lépést jelent?
Sajnos nem jelent előrelépést, mert megismételted ugyanazt, amire mindketten írtuk, hogy nem jó.
Inhouse is, én is leírtuk, mit kellene. Próbáld aszerint. Tehát itt nem az a lényeg, hogy világít az a lámpa vagy nem. A lényeg az, hogy megtaláld azt a két vezetéket, amihez testet (igen ritka esetben pluszt) érintve lezár ill. kinyit az összes ajtó. Ez a két vezeték a jobb első ajtóba tartó néhány szálból álló kötegben van, tehát viszonylag egyszerűen megtalálható ezzel a módszerrel. Amíg ez nincs meg, addig hiába minden más erőfeszítés.
Megvan a 2 vezeték ami nyit és zár. Most hogy tovább?
Heuréka!
Egyiket kösd össze a riasztó fehér-zöldjével, másikat a fehér-kékjével. Ha fordítva dolgozik, cseréld meg.
De ez tudod beszéltük hogy nem megy hanem valami relés megoldást javasoltál.
Relé akkor kell, ha a központi zár az autóban úgy vezérelhető, hogy pozitívot érintesz azokhoz a vezetékekhez. Ha testre működik, akkor nem kell.
Idézet: „Megvan a 2 vezeték ami nyit és zár. Most hogy tovább?” Ez most biztos? Tehát erre a 2 vezetékre felváltva általad testet adva hol kinyit a kp zár, hol pedig bezár? (Természetesen úgy, hogy közben nem mozgatod azt kézzel, se kulccsal...) Üdv Inhouse
Igen biztos de inkább elviszem szerelőhöz mert még mindig nem tudtam rákötni a riasztót. Sőt azóta ha élesítem a riasztót akkor nem villog hanem folyamatosan ég a kontrol led és ha kiriasztom akkor is világít. Majd a szerelő megcsinálja.
Sziasztok.
Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy Caesar CT215U típusú autóriasztóm és ezt szeretném bekötni a kocsimba. Kapcsolási rajz van hozzá de nem mindegyik vezetéket tudom értelmezni hogy hova is kössem. Pl. a pozitív negatív természetesen meg van Az indexre is sikerült rákötnöm de nem tudom hogy pl az index Be +12V ill a modul max 0,2A, Pótcsatorna kimenet, ACC, Ajtó, Csomagtér bemenet, A bal első ajtó ezt rákötöttem az ajtó nyitás érzékelőjére, rablás Tehát ezeket nem tudom hova kellene. Tudnátok segíteni? Illetve az ajtót jó helyre kötöttem vagy a másik ajtó vezetékét kellene bekötnöm?
Ott a részletes válasz a pdf első két oldalán.
Tudom de kérlek segíts hogy melyiket hova kellene kötnöm. És hogy melyik mire való.
Átfutottam újra. Hát, ha megszakadnék se tudnám ennél szájbarágósabban leírni.
Pl. mi nem érthető azon, hogy az ACC-t gyújtás+ra kell kötni? Ne vedd zokon, de bizonyos fokú alapismeretek nélkül az olyan segítség, amit itt kaphatsz, mit sem ér. |
Bejelentkezés
Hirdetés |