Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   57 / 167
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 14, 2011 /
 
Igen Én találtam 4 vezetéket a kp-nál de azóta kimértem és megvan a nyitó és záró szál. Ugyanis privátban már beszélgettem Inhouse-vel és Ő is nagyon sokat segített csak a kp-nál egy kicsit elbizonytalanítottam ezzel a 4 vezetékes kp-al. Köszönö9m még 1x a segítséget.
(#) peeet22 hozzászólása Júl 17, 2011 /
 
Üdv!

Adott egy suzuki swift I.

Be lett szerelve a Thunder-ék féle ccl001 központi zár szett.. A kérdés a következő, hogyan tudom hozzászerelni a távirányító elektronikát ccl003 illetve egyáltalán hozzá tudom e szerelni? Ha nem akkor nem veszem meg...
Olvasgattam vissza, de abból nekem annyi jött le, hogy nem lehet mert akkor vagy csak a kulcsos megoldás fog menni vagy csak a távirányító.. jól értettem?
(#) Andi válasza Andi hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Beleütköztem egy problémába. A kp-nál megvan a nyitó és záró vezeték. Rá is kötöttem a riasztót de amikor áramot adok neki azonnal bezár a kp és amikor beriasztok nem változik a helyzet majd ha kiriasztok azután sem nyit ki. Mitől lehet ez? Illetve a visszajelző led folyamatosan ég. Nem villog. Válaszodat előre is köszönöm.
(#) Burqs válasza peeet22 hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Szia!

Hozzá tudod kötni, a központi zár szett (ccl001) vezérlőjén van két vezeték ehhez (nyitó és záró szálnak van jelölve), ezeket összekötöd a távirányító vevőjének a központi zár vezérlőjével. A ccl003-at a negatív vezérlés szerint kösd be.
Ha közvetlenül a ccl003-ra kötöd a motorokat (mert úgy is lehet) akkor mindig villogni fognak az indexeid mikor nyitod-zárod az ajtókat, tehát ha magadra zárod belülről akkor is villogni fog. Ha külön kötöd ahogy mondtam, akkor a távirányító nem fogja tudni nyitva van-e vagy zárva az autó, pl. ha kulccsal bezárod és utána távval nyitnád akkor először a távon is meg kell nyomni a zárás gombot. Legalábbis nálam így van, (ccl001+mlogic távvezérlő).
Ha kell megnézem a kapcs.rajzot is amit adtak az enyémhez és mondok színeket is .
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Akos. Kérlek segíts. Mi lehet a baj?
(#) akos70 válasza Andi hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Tehát: megvan az autóban a nyitó és záró vezeték. Egyiket testeled:bezár, másikat: kinyit. Így van?
Ezek közül az egyiket rákötötted a riasztó fehér-kék kimenetére, másikat a fehér-zöldre.
És ezután történt az, amit leírtál?
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Igen meg van a nyitó és záró ág a kp zárnak. Nem testeltem semmit. Csak a kék fehér kábel érintettem hozzá az egyik majd a másik vezetékhez. Ekkor zárt és nyitott. Amikor pedig összekötöttem ahogy Te mondtad akkor azonnal bezárt és még csak be se riasztottam de már zárva volt a kocsi. Miután beriasztottam akkor éles volt a riasztó de kp nem változott zárt állapotban maradt. Amikor pedig kiriasztottam akkor is zárva maradt.
(#) akos70 válasza Andi hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Akkor valószínűleg az a gond, hogy a központi zárad nem testtel van vezérelve, a riasztód viszont csak testet képes kiadni a központi zár vezérlésére.
Ritka nagy pech. :yes:
Így is megoldható a dolog, 2darab relé kell hozzá pluszban. Ha így is érdekel, leírom. De előtte győződj már meg róla egy próbalámpával, hogy a riasztó 2 emlegetett kivezetése dolgozik-e.
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Természetesen érdekel és nagyon szépen megköszönném ha leírnád. Csak azt hogy is csináljam meg hogy leteszteljem hogy a riasztó mind 2 vezetéke működik e? Egy próbalámpával az egyik ágát a kábelhez a másik ágát testeljem?
(#) akos70 válasza Andi hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Még valami, mert talán félreértettelek.
Az a kék-fehér, amihez hozzáérintetted az egyik majd a másik vezetéket, és amivel tudtad működtetni a zárat, az autóban van, vagy a riasztóé?

Tehát a próba:
Próbalámpa egyik vége +ra, másik a riasztó egyik, majd másik kimenetére. Riasztó bekapcsolásakor egyiknél, kikapcsolásakor másiknál kell felvillannia.

Próba2: Próbalámpa csipesze testre, hegyét hozzáérinteni az ajtóba tartó vezetékekhez. Egyiknél csukni, másiknál nyitni illene. Ha nem: ugyanezt megismételni úgy, hogy. hogy a csipesz nem testen, hanem +on van!

A próbák eredményének ismeretében lehetne összeütni egy egyszerű relés kapcsolást, ha szükséges.

(Egyébként nem olyan ijesztő ez, sokkal tovább tartott leírni, mint megcsinálni.)
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 19, 2011 /
 
A kék fehér vezeték a riasztó vezetéke. Amihez hozzáérintettem az a kp vezetéke. A tesztet pedig még ma délelőtt megcsinálom és leírom az eredmény. Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 19, 2011 /
 
Meg is történt a tesztelés. A próbalámpa egyik ágát a pozitívra kötöttem a másik ágát pedig a kp egyik ágára és felvillant. Amikor bezártam az ajtót akkor kialudt és hozzáérintve a másik ághoz kigyulladt. A riasztónál egy kicsit bonyolultabb dolog történt. A zöld fehér vezetékre nem reagált se amikor élesítettem se amikor kiriasztottam. A kék fehér vezetéknél pedig amikor nem volt éles a riasztó felvillant a lámpa amikor beélesítettem és így érintettem hozzá akkor beriasztott. Remélem Te tudod majd ezt az infót hasznosítani mert én már elvesztettem a fonalat. Elvileg a zöld fehér vezetéknek kellene nyitnia a kp zárat a kék fehérnek pedig zárnia. Nem értem. Remélem Te igen.
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 20, 2011 /
 
Szia Ákos. Ezen információk alapján tudnál Nekem segíteni a kp zárhoz való bekötésben?
(#) akos70 válasza Andi hozzászólására (») Júl 20, 2011 /
 
Nem jól csináltad a próbát.
Az ajtóba tartó vezetékek közül ha az egyikhez érintesz, be kell záródnia az ajtóknak (tehát nem te zárod be, és közben figyeled a lámpát, hanem odaérinted, és erre lecsattan). Egy másiknál meg persze nyitnia kell.
Ezt a két vezetéket kell majd összekötni a riasztóval.
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 20, 2011 /
 
Tehát a riasztó egyik ágát kell az ajtóhoz érintenem? Azt megtettem. A kék fehér zárja az egyik ágat és ugyan ez a kék fehér nyitja a másik ágon.
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Akos. Tudsz akkor segíteni hogy hogy kössem be a riasztót? Esetleg az a relés megoldás?
(#) Inhouse válasza Andi hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Nem jól csináltad...
A kp zárak 95%-a testre vált állapotot. Ezt próbára neked kell előidézned. Tehát, ahogy Ákos is írta, fogsz egy izzós 12V-os próbalámpát, vagy egy kis 12V-os izzót és az egyik végét testre kötöd. Nem a riasztó kék fehérre, meg akárhova, hanem az autó testjére. A másik végét, ha hozzáérinted a kp zárad vezetékeihez sorban 1-1 pillanatra, akkor lennie kell egy-egy vezetéknek, ami az érintéskor zárja és nyitja a kp zárat. Ha ez megvan akkor szólj és mehetünk tovább...
Ez a 4 vezeték még nem tiszta nekem, és az sem, hogy hogy is volt meg már a múlt héten a 2 szál, amikor nincs meg...

Üdv
Inhouse
(#) Andi válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Köszönöm az információt. Sikerült ez alapján a tesztet megcsinálnom. Egy vezeték egyik végét a negatívhoz érintettem a másik végére izzót kötöttem. Az izzó másik végét pedig a kp zár egyik vezetékéhez majd végig a többihez és ez alapján találtam 2 vezetéket ami azt csinálja hogy ha nyitva van az ajtó (mondjuk 1-es és 2-es vezeték) az 1-es vezetéknél világít az izzó a 2-es nél nem. De ha zárom a kp-at akkor a 2-es vezetéknél világít az izzó és az 1-esnél nem. Jól csináltam? Ez előre lépést jelent?
(#) akos70 válasza Andi hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Sajnos nem jelent előrelépést, mert megismételted ugyanazt, amire mindketten írtuk, hogy nem jó.

Inhouse is, én is leírtuk, mit kellene. Próbáld aszerint.

Tehát itt nem az a lényeg, hogy világít az a lámpa vagy nem. A lényeg az, hogy megtaláld azt a két vezetéket, amihez testet (igen ritka esetben pluszt) érintve lezár ill. kinyit az összes ajtó. Ez a két vezeték a jobb első ajtóba tartó néhány szálból álló kötegben van, tehát viszonylag egyszerűen megtalálható ezzel a módszerrel.
Amíg ez nincs meg, addig hiába minden más erőfeszítés.
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Megvan a 2 vezeték ami nyit és zár. Most hogy tovább?
(#) akos70 válasza Andi hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Heuréka!

Egyiket kösd össze a riasztó fehér-zöldjével, másikat a fehér-kékjével. Ha fordítva dolgozik, cseréld meg.
(#) Andi válasza akos70 hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
De ez tudod beszéltük hogy nem megy hanem valami relés megoldást javasoltál.
(#) akos70 válasza Andi hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Relé akkor kell, ha a központi zár az autóban úgy vezérelhető, hogy pozitívot érintesz azokhoz a vezetékekhez. Ha testre működik, akkor nem kell.
(#) Inhouse válasza Andi hozzászólására (») Júl 24, 2011 /
 
Idézet:
„Megvan a 2 vezeték ami nyit és zár. Most hogy tovább?”


Ez most biztos? Tehát erre a 2 vezetékre felváltva általad testet adva hol kinyit a kp zár, hol pedig bezár? (Természetesen úgy, hogy közben nem mozgatod azt kézzel, se kulccsal...)

Üdv
Inhouse
(#) Andi válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 24, 2011 /
 
Igen biztos de inkább elviszem szerelőhöz mert még mindig nem tudtam rákötni a riasztót. Sőt azóta ha élesítem a riasztót akkor nem villog hanem folyamatosan ég a kontrol led és ha kiriasztom akkor is világít. Majd a szerelő megcsinálja.
(#) tasligep hozzászólása Júl 26, 2011 /
 
Sziasztok.


Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy Caesar CT215U típusú autóriasztóm és ezt szeretném bekötni a kocsimba. Kapcsolási rajz van hozzá de nem mindegyik vezetéket tudom értelmezni hogy hova is kössem. Pl. a pozitív negatív természetesen meg van Az indexre is sikerült rákötnöm de nem tudom hogy pl az index Be +12V ill a modul max 0,2A, Pótcsatorna kimenet, ACC, Ajtó, Csomagtér bemenet, A bal első ajtó ezt rákötöttem az ajtó nyitás érzékelőjére, rablás Tehát ezeket nem tudom hova kellene. Tudnátok segíteni? Illetve az ajtót jó helyre kötöttem vagy a másik ajtó vezetékét kellene bekötnöm?
(#) akos70 válasza tasligep hozzászólására (») Júl 26, 2011 /
 
Ott a részletes válasz a pdf első két oldalán.
(#) tasligep válasza akos70 hozzászólására (») Júl 26, 2011 /
 
Tudom de kérlek segíts hogy melyiket hova kellene kötnöm. És hogy melyik mire való.
(#) akos70 válasza tasligep hozzászólására (») Júl 26, 2011 /
 
Átfutottam újra. Hát, ha megszakadnék se tudnám ennél szájbarágósabban leírni.
Pl. mi nem érthető azon, hogy az ACC-t gyújtás+ra kell kötni?
Ne vedd zokon, de bizonyos fokú alapismeretek nélkül az olyan segítség, amit itt kaphatsz, mit sem ér.
(#) tasligep válasza akos70 hozzászólására (») Júl 27, 2011 /
 
Oké ez tisztasor de pl az index be +12v-ra egy állandó 12V-ot kell kötni?És a modul max 0,2A és a Pótcsatorna kimenet mire való? Ezeket nekem nem kell sehova sem bekötni.Ugye?
Következő: »»   57 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem