Fórum témák
» Több friss téma |
Van egy fordulatszám szabályzó kommutátoros mnotorokhoz, ezzel szerintetek lejebb tudom venni a kress 800 fordulatszámát, vagy veszíti az erejét is jócskán? Cirka negyedére kéne csökkenteni alumaráshoz.
Veszíteni mindenképp fog az erejéből. Mi van a fordulatszám szabályzóba? Egy triac? Mindenképp veszít erőt, mechanikai áttétellel nem veszítene hanem inkább nagyobb nyomatékot nyerne.
Triac-os, a mechanikait nem tudom kivitelezni. Kéne egy stabil tengely amibe befognám a marót, valami nagyon stabil áttétel és egy másik tengely amibe meg a szárakat fognám be. Ez minimum 10 centi széltében és 10 centi z irányba és irtó sok meló.
Pwm szabályzásnál nem csak a kitöltési tényezőnek van fontos szerepe, hanem a pwm frekvenciának, szóval lehet, hogy ez a szabályzó más teljesítményű motorhoz készült akkor ezzel nem biztos, hogy lesz "harmóniába".
Régebben kísérletezgettem dc 24 voltos opto fordulatszám jeladós motorral, pic állította a pwm jelet és figyelte a fordulatszámot, ha leesett, növelte a kitöltési tényezőt. Lehet itt is meg kellene próbálni hasonlót, de sajnos nálad a nagy fordulatszám gondot okoz ilyen téren
Ha van még szabad kimeneted az LPT-n, talán érdemes lehet a Mach3-ra bízni. Abban is van lehetőség a marómotor PWM szabályzására, sőt, ha kialakítasz egy visszacsatolást, tud PID-et is számolni.
Ami még ennek az előnye: szerszámcserénél vagy a munka végeztekor lekapcsolja a marómotort. 1 vagy 2 Hz-es PWM-el bőven meg lehet hajtani egy triakot (szóval az AC nem hátrány), és kivitelezni is egyszerű: LPT kimenet megy egy opto-triakra, ami vezérelné a teljesítmény-triakod.
Hali!
Bocs, hogy beleírok ebbe a komoly dolgokba én egy motor hajtást keresek melynél egy potival lehet pozicionálni egy sima Dc. mocit. Szabályzó max 500W-os DC(teljesitmény egyenlöre nem érdekes) motor 12V. feszültségére. Amit tudnia kell azt ezzel a videóval érzékeltetem:itt vagy itt ez az utóbbi példa csak a működést illusztrálja mivel az egy szervó moci és nekem sima dc mocihoz kell a vezérlés. Ha valaki tud az első videón látható vezérlést megvalósító kapcsolásról kérem ossza meg velem. Üdvözlettel:Sumi ide is be linkeltem mert nem biztos, hogy az egyszerű vezérléshez való bocs. És nem utolsósorbanitt egy magyar példablaskojanos2 RC. modellezőtől a You Tube-on.
Egy "DC" topikban sikeresebb lennél.
Amit te keresel, az egy sima RC szervó jelen pillanatban, egy RC szervo teszterrel. Szervomotor is általában DC motor a hobbi körökben. Csak van benne visszacsatolás, így a tied is egy szervomotor lesz. És lényegében egy szervovezérlőre van szükséged.
Szia onnan küldtek ide
![]()
Hááát...
Egy DC szervo motor pozicionálása inkább DC szervo motoros, esetleg DC motoros topikba való, nem pedig CNC építése házi alkatrészekből az alapoktól c. topikba való. De ezek szerint ők tudják ![]()
Egyébként arra gondoltam, a dc.motor pozicionálása (nem szervó) kihivást jelent ebben a topikban is. Adott egy, mondjuk ablaktörlő motor és egy menetes szár s a potméter (kormány) helyzetének megfelelően mozdul a motor is sebesség és irány függően. Ha úgy gondolod nem ide való hagylak benneteket. Azért hasonló a feladat, mivel mondjuk ti is pozicionáltok horizontálisan és vertikálisan. Nekem csak horizontálisan kell.
Igen,az egyik szoftveres a másik hardveres.Nem kihívás,de itt nem ezt alkalmazzuk.Azért nem mert a léptető motorok erre a célra pontosan megfelelőek.Most gondolj bele,hobbi célra CNC gépet DC szervó motorral,házi kivitelezéssel,?Nem hiszem hogy ebben a topikban valaki nekiállna.
Sima DC motort nem tudsz pozicionálni , ahoz visszcsatolás kel akkor meg már szervonak hivják .
Szerintem is az RC vezézlés lenne a megoldás . A pozicionálás azt jelenzi hogy egy elöre megadott helyre ( helyzetbe ) fordul a motor . Mi lenne a lényeg ? A motor forgorész állásának a pontos ismerete vagy egy kétirányu szábályzás ( nem ugyan az ) . Ha feladat a rudak mozgatása csak akkor a szabályzás tökéletesen megteszi . Persze ehhez tudni kellene a konkrét feladatot .
Páran azért biztosan...
![]()
Ott az smc, ez épp hobbi szervó vezérlő kategória...
![]()
Szia
Jo bizony , és van hozzá minden dokumentum is .
Kedves CNC megszállottak!
Erről a konstrukcióról mi a véleményetek?
Nagyon szép, mi lesz a célja? Én a Z tengely megtámaszkodási pontjait távolabb helyeztem volna el. (Avagy a felületet növeltem volna meg felfelé, nem látom azt a részt) Javítandó a szerszám oldalirányú merevségét.
Látványos!
Gravírozáshoz megfelelő lehet, de nem képvisel nagy merevséget a levegőben lógó lineáris rúd. Se az alacsony hídszerkezet. Ez leginkább a nyákfúrási, gravírozási kategória. Inkább a szépsége miatt lehet eladni, nem a merevsége miatt.
Az x-et ki kell cserélni ha nem csak fúrni vagy gravírozni akarsz, ha csak arra kell, akkor viszont nagyon elég, és szép. Épígetted vagy vennéd?
Egy fórumon láttam meg, elvileg a gazdája hangfalak oldallapjait marja vele ki. Én nem építenék ilyen gépet, csak kérdezősködöm, tanulgatok, tapasztalatot szerzek
![]()
Arra gondoltam, hogy hasonló gépet építenék, de alátámasztott tengelyekkel, lehetőleg úgy, hogy az X és az Y tengely egy vonalban legyenek egymással, hogy minél alacsonyabb építésű legyen a szerkezet, mert az előző terveimre azt kaptam kritikának, hogy csavarodásra hajlamos lesz. Alapvetően nekem tetszik ez a konstrukció, de nekem 400*400*100 munkaterülettel kell számolnom, úgy hogy alumíniumot még tudjak nyúni vele
![]() Természetesen az építő jellegű hozzászólásokat most is köszönöm! ![]()
Esetleg lineáris sin, kocsikkal. Annál már a sin merevíti a vázat, és a kocsikon megvan a rögzítési sík felület.
Minél szélesebb egy szerkezet, annál stabilabb. Ez igaz az X-re, Y-ra és a Z-re is. Ha nem 50mm-re vannak egymástól a sinek, hanem 150-re, akkor nagyon meg tudod vele növelni a merevséget.
Sziasztok
Egy igazán komoly hibálya van a szerkentyünek , az egyoldalrol hajtott Y tengely .Még komoly lin sineknél is gondot jelent ( arányaiban nézve ) ha a sint csak egyoldalrol hajtjuk és nem szimetrikusan a kétoldalán . Képzeld el hogy a tuloldalon dolgozol , az a terhelhetöség adja a géped maximumát holott sokkal de sokkal többre képes már akkor is ha ott is van hajtás . Egy 30 -as lin sin ( acél THK pl ) egy 1250mm-es X hidnál simán elmozdul 20 - 25mm-t ha az eggyik végét rögzited ( tapasztalat ) ezért használnak szinkron hajtást mind két oldalon . Nekem is kicsinek ( keskenynek ) tünik a Z asztal illetve a csapágyak távolsága ugyanott , de attol még lehet jo ha a feladat ezt követeli .Hangfalat is lehet vele persze csak a hatékonysága ott kb 0 . Nincs elötolási sebesség , nincs fogás mélység , a megmunkált felület nem tökéletes , derékszög hibák , méret problémák stb ) de ha egy minimális összeget rááldozol és alátámasztott lineket használsz és kétoldali orsoval hajtod akkor szuper kis gép lenne ( de mint minden gépnek ennek is vannak és lesznek határai ) . Azt az alu profil tartot én simán el hegynám és tennék valami jo merev zárt szelvényt a helyére és az ár különbözetböl meg venném az alátámasztott lint ( 16-os böven elég ) .
Javítanálak: Kétoldali orsóval van építve, szíjjal összekötve a motor előtt közvetlenül. (Nem látszik jól, de ott van.)
Egyoldalasan tényleg meg sem mozdulna. Valószínüleg a gép szépen dolgozik, de nyeklik nyaklik, hála a sinekhez képest eltolt munkapontnak is. Hangfalakra valószínüleg elmegy a pontatlansága, hiszen úgyis kap egy takarást.
Igen, az egyoldali hajtás nekem sem jön be. Egyébként a 600Ft /kg áron vett profil vs zártszelvény különbözetből nem hiszem h bármi ilyesmi kitelik. Én is profilra építem a gépet. mivel a zártszelvény macerás, heggeszteni kell, meg miegymás...
Líneáris kocsit nem szeretnék, mert ár-érték arányban nem nyújt annyival többet, szerintem, bár ki tudja, körbe kéne néznem megint a profilos emberünknél.
![]() Azthiszem az lesz a legjobb ha lerajzolom mire gondolok ![]()
A cél az lenne hogy az erövonalak minél közelebb essenek egymáshoz .
Ugy képzeld el mint spajszert , minél hosszabb az erökar annál könnyebben tudsz vele egyre nagyobb terheket megmozditani , ha a CNC-nél pont forditva kel . A kiindulási pont az maro vége vagy az éppen munkában lévö része . Minimum két erövonalal kel számolni akár egy idöben is ( rádiusz marás , vagy 3 irányban spirális zsák marásnál) és illik közel azonos terhelhetöségünek lenni s tengelyeknek beleszámolva a már cipelt tömegeket is . Ollé !!! van még .... de ezt már annyiszor leirtuk és tapasztaltuk , iszonyat mennyiségü anyag van profiktol amatöröktöl hobbystáktol a cnchungary.com-os ( topickokra bontva ) , persze ettöl még lehet kérdezni ![]()
Mi baj a profillal ?
![]() ![]()
Szemed mint a sasnak
![]() Igy viszont feljött egy másik probléma az egyoldalon egy légi linvezeték ( ezt néztem el ) ami akkora forgáspont hogy nem is igazán lehet kezelni csak az esetleget tengely közponokkal ( X Y egyvonalban ) de még akkor is ott a gyenge oldal mert hogy igy Z irányban szinte semmi terhelhetösége nincs ( hajlik ) . |
Bejelentkezés
Hirdetés |