Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PIC - Miértek, hogyanok haladóknak
Topi féle Nulláról a robotokig - PIC Mikrovezérlők I rész tesztkapcsolásában is ott van...
Hiába egy alkatrész, abban kettő led és kettő fototranyó van. Kettő, csak egy tokban! Nézd meg jobban, mindegyiknek 3 lába van!
Sziasztok!Szeretnék segitséget kérni Pic felprogramozásában.Egy 16F628-as pic-hez ha tudna valaki egy égető áramkör leírást,meg némi instrukciot hogyan is kellene nekiállni,mert kezdő vagyok ebben a témaában.Minden segitséget megköszönök!
De az sem ártana, ha elolvasnád Topi cikkeit a PIC-ekről!!!
Persze az okés, DE:
ha a tárcsán sorban van takart,átlátszó,takart,átlátszó...stb Ha mondjuk a mintavétel kezdetén takarásban van, akkor a következő mozzanatra átlátszó lesz, bármere is tekertem el. Ezt nem értettem, de ha 2-2 led/tranyó van benne, ahogy Topi írta, akkor minden okés :yes: Köszi!
Köszi!
A lednél értem a 3 lábat, mert gondolom a negatívjuk közös. De 1 taranyónak is 3 lába van, akkor a közös házba épített tranyók hogyan osztoznak a lábakon? Mert én csak őúgy tudnám elképzelni, hogy legaláb 4 láb kell hozzá, hogy a C külön legyen....
Sajnos nem tudok fényképezni, mert lemerült az összes akkum, de hidd el, hogy több megoldás létezik.
1. két két különálló LED és tranyó a kerék két szélén elhelyezve. 2. Egy LED(két lábú!) és két tranyó egy tokban(3 lábú) a kerék egyik oldalán. A három lábú tranyók(ha tranyók, mert simán lehetnek fotodiódák is) közös lába az emiter. Kollektoruk felhúzóellenállással Vdd-n. Ha feltöltöttem az akkukat fényképeket is tudok mutatni, de igazán rákereshetnél a neten, mert biztosan van erről szó. Mellesleg ez nem nagyon PIC téma...
A fototranzisztornál elég két lábat kivezetni. A bejövő fény adja a bázisáramot. A háromlábú tokban a két emitter közös lábon, és a két kollektor van külön lábakon kivezetve. Ha nem hiszed, vegyél egy optocsatolót, hagyd a bázist lógni, és nézd meg, folyik-e áram a kollektor-emitter között, amikor áramot küldesz a ledjére.