Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Persze figyelni fogom, hogy mennyire terhelem.
Átalakítottam a tápot, viszont 13,5Vnál feljebb nem megy. Az 1-es lábra csak az 5Vos ág volt kötve, ezt egyből a 12Vos ágra kötöttem majd az osztó föld felőli tagját lecseréltem egy 22k-s potira, a 2es lábra meg egy 5V és föld közé kötött poti van berakva és semmi más. 400mAel terhelem, de annál feljebb nem akar menni. Lehet, hogy az 1es láb 12V felőli tagját is le kellene cserélnem? Egyébként 4-5V környékén elkezd valami sípolni egy kicsit a tápban, ez ellen lehet valamit tenni, vagy ez így marad? Gondolom ez az alacsony kitöltési tényező miatt van.
Az SG 6105 egy kicsit veszélyesebb IC, mert külön, külön bemeneteken lásd 2,3 7 láb ellenörzi a 3,3V 5V és a 12V meglétét, Tehát ha ezt az IC-t szeretnéd felhasznállni, akkor az új feszültségről készits egy osztót ami előállitja a 3,3V; 5V; 12V-t, becsapva ezzel a tápfesz figyelést.
Csatoltam az SG 6105 adatlapját és egy ajánlott kapcsolás is található benne. Remélem segít.
Aha értem. Vagyis előállítom az új feszt és vagy fesz stabokkal vagy zenerekkel adom neki a 3,3 a z 5 és a 12V-ot. Ha adom a feszültségeket akor az új feszt nem kell visszacsatolni?
Ja de hülye vagyok. Ha csökken az új fesz csökken a csökkentett fesz is és így ad rá kakaót. Akkor így sikerülhet ha adom neki az új feszről leosztva a kisebbeket?
Péter! Ha megnéznéd az előző hozzászólásomat, abban benne van a komplett SG6105-ös tápátalakítás kapcsolási rajza!
Itt pedig egy halom 6105-ös táp kapcsolási rajza. Ha fix tápfeszültséget szeretnél, könnyebb dolgod van.
Üdv!
Hát ez nem akar működni. Jelenleg még a fesz szabályzásnál tartok a 2es láb még nincs bolygatva. Ha csatlakoztatom a hálózathoz akkor az izzó egy pillanatra felizzik majd elalszik de fezs nem jön ki a kivezetéseken. Van valakinek ötlete? Cseréljek benne ic-t?
Ne csinálj semmit! Olvasd el a hozzászólásokat, és a csatolt rajzokat. Majd utána nyúlj a táphoz.
Köszi. Elolvastam.
Bocs, nem neked szántam a hozzászólást.
Rég szóltál hozzá, igazából nem is tudom, hogy hogy állsz milyen stádiumban, de mindjárt visszaolvasok egy pár lapot.
6 oldalt visszaolvastam. Mivel részletesen nem írtad le, mit tettél eddig, elég nehéz visszahámoznom. Ha jól értelmezem:
-Egy 300 W-os Codegen tápot szeretnél átalakítani szabályozható feszültségűre, melyben nincs LM339, hanem a védelem tranzisztorokkal van megoldva. (mekkora feszültségre?) -Az átalakítást elkezdted Amarton cikke alapján (meddig jutottál el?) -Most látom a hozzászólásodat hibák vannak benne, pl. a potméter bekötése 3 lába 3 helyre, Az 1-es láb és a föld közötti ellenállás kimaradt, a rajzodon levő R61-et nem kell kikötni... Jó lenne, ha le tudnád írni lépésről-lépésre mit csináltál, egyben lenne leírva, megkönnyítené mindannyiunk dolgát. Ha jó minőségű nagy felbontású képeket is tudnál mellékelni sokat segítene.
Fix szimmertikus feszültség kell. Akkor mit ajánlasz? Az IC-nek minden képp kellenek a feszültségek. Azt a mutatott rajzot nem egészen értem de még nézegetem hogy megértsem. A trafót hogyan alakítsam át? Kössem sorba a tekercseket? Mert akkor este eljátszogatok azzal.
Jaa értem. A készenléti 5Vról egy ellenálláson át kapja a 3,3V-ot és az 5V-ot. A negatív figyelést le kell testelni a 4,5 lábbal együtt.
Akkor csak 12V-ot kell venni az új ágról? A trafót lehet tekerni nem? Mivel csak a 12V fog arról menni.
Az SG6105 2,3,7-es lábaín figyeli a 3,3, 5 és 12 V meglétét, pontosan ezt biztosítani kell neki. Akkor van szerencsénk, ha 12V-nál magasabb fix feszültségre van szükséged, mert az ellenállásértékek változtatásával megoldható.
A küldött kapcsolási rajzokat nézd át, az ellenállásokat mérd meg, jegyezd fel, utána lehet számolni. Van közöttük 450W-os Mercury táp rajza is, bár nam az ami neked van. (M-Tec KOB...) Mekkora feszültséget is szeretnél? Ez a BA119020444H IC ismeretlen küldenél képeket a tápról?
3,3 és 5 V legyen fix -2,3 láb-, a 12V-ot a kimenetről vegye osztással -7-es lábra. Az átalakított rajzot amit küldtem 13,8V-ra alakították át CB tápnak. Kiindulási alapnak jó, bár a negatív ágat nem használták, ezt is figyelembe kell venni.
Látom alakul a dolog. A trafó áttekerés legyen következő lépés, ha már minden korrektül megy.
2x40V-ot szeretnék. Az nem az Ic típusa. Az IC SG6105. Az alatta levő számok a gyártás dátuma.
A FB1,VREF1,VREF,FB2 mire szolgál? Ha azok nincsenek bekötve nem működik? Mert ha azok nem kellenek akkor értem a rajzból hogy mi hogy. A készenlétiről kapja a 3 meg 5V-ot és az új feszről a 12V-ot.
FB1,VREF1,VREF,FB2 -integrálva van benne 2 db TL431 feszültség referencia, és annak a lábai kivezetve. Az IC-n belül nincs átkötés, függetlenek.
Aha értem. Akkor keresek ellenállást előszöt is a régi +3,3 -+5 -12 ágakat kiszeden annál tisztábban látok. Meghagyon a +12V rész oda lesz az új fesz csinálva. Meg megnézem a trafót hátha sikerül sorba kötögetni ha nem akkor szétfőzöm és tekerek rá. Úgyis van 1mmes drótom. oké a kiszedegetéssel eljátszogatok este majd holnap jelentkezek. vagy még lehet ma
Ha elfogadod, én lehet, hogy a főzést későbbre hagynám. Ebben az állapotában megnézni, mi hozható ki belőle, utána lehet számolni, mennyivel kell rá több menet.
Aha. Akkor hagyjam benne a trafót? A 12Vos kivezetéseket kötöm csak be akkor a többit kiszedem meg akkor ellenállással adok feszt az IC-nek. Ahol a rajzon az van hogy az IC-t testre ott gondolom minden más le van választva arról a lábról.
Keresek 150 meg 300 ohmos ellenállást bekötöm ami nem kell kiveszem és lehet még ma mérek is.
A rajz alapján, ha kivetted a 3 és 5V-os ágakat, és az izolálás után is megy a táp, lehet növelni majd a feszültséget a következő menetben. Addig a nagyobb feszültségű ESR kondikat is elő lehet bányászni a fiókból.
Üdv!
Az a rajz hibás és nem az alapján dolgoztam. 20 voltos fesz nekem már megfelelne. Amit eddig tettem: 4-es láb csak földre egy lehúzó ellenálláson keresztül. 1 es láb földre majd oda bekötve egy 20 k trimmer közepe és egyik széle a 12 v kivezetéshez. Eddig csak ennyi.
1-es láb és a föld között kell lennie egy 1kohm alatti ellenállásnak!
Az UVAC közvetlenül a testre kell?
Igen.
Klafa. 2 és 3 kicsupaszítva 4,5,6letestelve. Szerintem mára abba is hagyom. Keresek még két ellenállást aztán a többit holnap.
A 10es lábra is kell 5V ellenálláson keresztül? A 16,17es lábon kellenek az alkatrészek meg az 5 és 12V? Csakmert ha nem akkor nem keresgélem hanem marad így ahogy van. Persze ha kell akkor rákötöm a feszültségeket. Addig is köszi minden segítséget.
Na szóval infók:
1. ATX tápról van szó. 2. A modell és típus: Aline, Modell: LC-8500BTX (Valami roman tap a ... annyuk) 3. Max teljesítmény 500w. +12v1 180w és 15A-s kimenet. +12V2 192W 16A-s kimenet. - 12v 0.8A 9,6W +3.3v 22A +5v 16A +5vSb 2.5A 12,5W Ezek a gyári felcímkézett adatok. Szóval a diódahíd készítéshez van egy at tapbol nyert skotty dióda: LT 67 SBL1640PT És KÉt dióda ami a véguk a hutobordan osszeforrasztva: LT 66 PR3002
Szóval a felsorolt didák jók egyenfeszt kreálni?
A
Idézet: sok mindenre jók , de a diódákkal kizárólag egyenfeszt lehet kreálni. Hogy ezt hogyan hasznosítjuk, az már más dolog.„didák” A felsorolt didákkal viszont ne építs diódahidat, mert az SBL1640 az 16 A 40 V-os, a PR3002 (PR302?) 3 A 200V. Hidat pedig egyforma diódákból illik összeállítani. Ha találsz még egy SBL1640-eset, azzal nagyáramú hidat készítetsz, de ha 40 V kimenő kell, akkor inkább még két PR302-eset keress!
Oke nekem eleg +-36 v de szimmetrikusan 36v
Es kb 450w eleg kimeno teljesítmény + egy kis tartalek kene legyen.
+-36 V-hoz a PR302 (FR302, HER302, UF5402) illik. A kétutas egyenirányítással 6 A-rel névlegesen terhelhető, az 432 W. Eredeti tápban a diódapárra táptól függően 8-10 A-t írnak, tehát biztonsági többlet van. Már csak trafó és meghajtás kell, ami bírja. Azaz minimum 450-es tápból kell elindulni.
Azt irja hogy 480W total out combinated, a gyari cimken
|
Bejelentkezés
Hirdetés |