Fórum témák
» Több friss téma |
egy ceruza vastagságu kb 2 cm hosszu csévére, primer 50-60 menet 0,3- 0,5 mm cuz, szekunder 500-600 menet 0,1 cuz. soronként papirral szigetelve. kb fél orai munka.
Köszi szépen a segitséget. De gondolom középre is kell valami? A primer végét össze kell kötni a szekunder elejével?
szigoruan légmagos. viszont a szigetelésekre figyelj oda. kb 4-6 kv. és a primer van kivül.
Nekem ilyen villanócsövem van. Honnan tudom,hogy melyik a negativ lába. Bocsi a sok hülye kérdésért,de én még csak nagyon kezdő vagyok!
Bővebben: Link Egy rajzot tudnál nekem feltenni,hogy hogy tekercseljem? Bármilyen papir jó? Nekem a tekercs végei mindig letekerednek. Mit csináljak vele?
megforditod, és a másik oldalán van egy + meg egy- jel. egyébként a - a hosszabb.
ugy tekered ahogy jol esik. szigetelésnek jo a selyem papir. 1-1mm -rel szélesebbre vágd és olloval finoman vagdost be a szélét 1-2 mm ként. nagyon gondosan tekerd nehogy lecsusszon a drot széleinél.
Megépitettem teljesen előről az egészet és csak nem akar működni! A glimm lámpa még most sem világit. Szerintem a Graetz hid ment tönkre. A 15nF-es kondenzátort most nem raktam bele.
Elegem van most már ebből a sz.rból,hogy nem akar működni.Már mindenféle variációt kipróbáltam.
Össze raktam még egyszer és a glimm lámpa megint csak folyamatosan világit. A villanó cső lábaira rámértem és mind a 3 esetben 295V - ot mutatott a műszer. A gyujtó trafóm nem tudom,hogy meg felel-e mert egy fényképező vakuból lett kiszedve ami 2db 1,5V-os elemmel működött.
Nagyon kérném a segitségeteket,hogy mi tévő legyek most. KÖSZÖNÖM ELŐRE IS.
Belinkelnéd a strobi rajzát illetve tennél fel képeket a kész áramkörről?! Látatlanban csak annyi, hogy a csövet kb 600V DC-vel kellene előfeszíteni. Amíg nincs még csak hasonó feszültség a csövön, addig kár a gyújtóval foglalkozni. Csak szépen sorban és mennie kell.
Hello!