Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ebben nincs semmi titok.
Azt szeretném elérni, hogy egy NTC ellenállással figyelem a borda hőmérsékletét. Ha az 40 °C fölé megy akkor kapcsoljon be a ventilátor, ha visszahűlt 35°C körül akkor álljon le. Viszont, ha eléri a 70 °C akkor húzzon be egy relé ami lényegében hibajelet ad. Az, hogy ez történetesen egy elektronikus adagoló vezérlője ami 350 kW hűtőteljesítményt biztosít egy üzemben szerintem most nem lényeges.
És ilyen ipari körülmények között fontos a csendes ventilátorműködés meg a lassú felpörgés? Mondom én, hogy titok lappang valahol
Az a titok csak az én egyéni hülyeségem. Sajnos rossz tulajdonságom, hogy tólragozom a dolgokat. Amúgy előre gondolkodom mert, ha ez sikerül akkor a mezérlő egység bekerülne az üzemeltetési vezető irodájába és ott már számítana a csend.
De a miérteket most nem ragozom mert fölösleges és aki olvassa annak ismernie kellene az ipari hűtéstechnikát. Maradjunk annál, hogy 40 °C - ON; 35 °C - OFF; 70 °C - ERR. A többit megoldom. Ennyi segítség kellene.
Sziasztok!
Autóakkuról üzemeltetett szivargyújtós cucchoz milyen biztosíték a célszerű? Kimondottan az a lapos autós biztosíték, vagy jó a 220V-os üvegcsöves is, csak megfelelő amperszámú legyen? Hogyan kell kiszámolni mekkora biztosítékot építsek be? 2-3A körül már szeretném ha kiolvadna, akkora áram már egész biztosan valami hiba következménye lenne. (Alapból az autós mellett döntenék, de pl az airsoft fegyveremben 220V-os üvegcsöves volt, már nem emlékszem hány amperes, pedig ott csak egy 1500mA-es akku volt, nem autóakku.) Jó lenne az üvegcsöves is, vagy maradjak az autósnál? Az utolsó pillanatig azt hittem, hogy minden szivargyújtós cuccban van biztosíték, még szerencse, hogy a biztonság kedvéért szétszedtem az adaptert, hát ebben nincs. Bár ahogy elnézem ezek a vezetékek hamarabb elillannak pár amperen mint bármilyen biztosíték.
Minden további nélkül használhatsz üvegcsöves biztosítékot.
szia,
köszi a választ, most néztem újra, hát a diódák tűzforróak, és a trafó úgy ahogy van legalabb 70 fokos, megfogni 1-3 mpig lehet csak. 5 perc utan meg olyan hang jött, mintha kihuztam volna a konnektorbol, és azóta csend van. gondolom valahol megszakadt, mert pont olyan volt a hangja. halk pukkanas es ennyi. multimeterrel se mérek semmmit. ez gondolom nem jo jel. van esetleg valami ötletetek?
megmértem, kisípoltam a trafót, minden rendben, mégse tudok feszt mérni ha a trafó áram alatt van.
ha lekötöm a jelet az előfokról, akkor szépen szól a végfok, nincs semmi melegedés, a diodak is hidegek. amint rakotom a jelet, forróak lesznek. most epp semmi feszt nem ad át, se a dc se az ac oldalon nem mérek semmilyen feszultséget. Szörnyű olvasni .. megkérlek az enter helyett inkább a shiftet nyomkodd a mondat elején !
Ha zárlatra van kötve a trafó a diódával, akkor persze, hogy melegszik.
Hali! Visszatérve a rézdróthoz, hol lehet kapni? Neten nem lehet valahol rendelni? Vagy Győr-Moson-Sopron megyében valahol? (Fontos lenne. már csak ez az egy dolog hiányzik az adóvevőmhöz )
Köszi! .az
Valamilyen trafóból vagy tekercsből szedsz ki huzalt. Nem kell mindent újonnan beszerezni, hanem bontani meg guberálni kell.
Köszi! Egyébként az mindegy, hogy lakkozott-e, vagy lakkozatlan? A kapcsolásnál ezt nem írták... (remélem nem kérdeztem olyan nagy hülyeséget )
Érdemes lakkozottat használni a tekercszárlat elkerülése végett. De ha ügyelsz arra, hogy a menetek ne érintkezzenek egymással, akkor szigeteletlen huzal is jó lesz.
Szia,
köszi szépen a tippet, ez a táp panelem, szerinted itt lehet valami gikszer? Egy 5VA-s 12V-os trafóról megy. Azt nem értem, hogy a multiméter nem mutat semmit se a bemeneten, se a kimeneten, 0.01 -00.0 között ugrál, néha felmegy 0.06V-ra. Mire gondolsz a rövidzárral? a panelen? Memérem mégegyszer hátha benéztem valamit.
Keress zárlatot-zárlatos alkatrészt a multimétered ohm-mérőjével. Ha füstölésig melegszik a trafó meg a dióda, akkor ez lehet a gond. A trafót pedig önmagában vizsgáld, a panel nélkül.
Sziasztok lenne egy nagyon nagy kérdésem, lehet nem is jó helyre írom de majd tovább dobtok vhova ahol jobb lesz
bescenneltem egy rajzot és szöveget nekem van egy ilyen dolgom ASTABIL bekötéssel (középső rajz szerint) csak annyi különbséggel, hogy potméter ven benne ami le is van írva hogy hol van. De viszont ez a potméter elhalálozott (sztem mert nem jól vezérel néha ki sem kapcsol a relé néha meg 3sec múlva néha meg 6 sec múlva szóval nincs rá szükségem) nekem elég lenne a leírt 0,6sec vagy max 0,8-1 sec A lényeg az hogy R1 és R2 és D1 helyére mit forrasszak be hogy így legyen (ha jól értelmeztem a leírást csak ezeket kell módosítani a mostaniakhoz képest Előre is köszi kisDohi
Sziasztok! FET-ről kérdeznék. Adott egy p75nf75 tipusú FET ami egy elektromos kerékpár elektrónikájában volt. Kiszedtem mert valamiért hibás az elektronika (max fordulaton forog a kerék nem szabályozható) és erre az alkatrészre gyanakodok. Szakadás vizsgálóval mérve minden lába mindegyikhez minden irányba zárlatos. Ennek igy kell müködnije, vagy meg lett a ludas?
A jó fetnek a drain (2.) és source (3.) lába között egy diódát szabadna mérni. Mindenütt máshol szakadást kellene mutatnia.
Bővebben: Link Ha mindenütt zárlatot mérsz, akkor az rossz.
Még annyit kérdeznék, hogy ha nem muszály nem akarok HQ-tól rendelni alkatrészt, hanem beszerezni helyben. Szerintetek jó lenne-e helyettesítés képpen ez az alkatrész?
IRF 1405PBF *NMOS 55 V 169 A 330 W Rdson=0.0053Ω TO-220AB Ez a jelenlegi: STP75NF75 N-MOS 75V 80 A 300 W<0.0095R(70A) 36V-os a rendszer a kerékpárban.>
Sziasztok!
Van egy 20W-os LED modulom, ami 16V maximális üzemi feszültségről működhet, és így 1,25A áramot vesz föl. Ez úgy működik, hogy ha 16V-nál nagyobb feszöltségről járatok csak akkor kell elé ellenállás vagy mindenképpen korlátozni kell az áramot? bberti261
Ha 16V, akkor 16 V a maximális fesz. Ha nagyobb feszültség áll rendelkezésre, akkor használj feszültség stabilizátort(pl.: lm317)
Üdv.
Egy kapcsolást szeretnék, ami potméterként működik de gombokkal. 2db gomb van, egyik csökkenti az ellenállást, a másik növeli, mint egy potméter(nem tudom a nevét). Az lenne a jó ha ugy lehetne állítani a potméter alap ellenállását(mint pl szoktuk mondani egy potira h 50k-s) hogy csak egy ellenállást cserélek és máris van egy uj potméterem... Nem hiszem hogy érthető volt, de máshogy nem tudtam elmagyarázni. Válaszokat előre is köszi.
És ha 16V-nál kisebb feszültséet kapcsolok rá (12V-os aksi) akkor egyáltalán nem kell elé ellenállás?
MINDENKEPPEN aramgeneratorrol jarasd, felejtsd el a sima ellenallasos megoldast, mert a leded banja!
Ekkora teljesitmenynel mar par tized ohm is jelentos lehet. Vagy nem kapd meg a megfelelo fenyerot vagy szeteg a leded. Azert nem lehet sima ellenallasrol jaratni, mert ahogy melegszik, csokken a nyitofeszultsege, ezaltal tobb aramot vesz fel es meg jobban melegszik, a vegen hohalal.
Ha digitális potit szeretnél akkor vagy veszel cél IC-t vagy megépíted ezt:
Bővebben: Link
Pontosan erre gondoltam, köszönöm. De HEStore-n nem lehet kapni 74LS191-t. Mit lehetne helyette használni? A másik dolog: csak egy féle cél IC van?
Használj CMOS fel-le számolót. Talán 40192 v. 40193
De, hestore Bővebben: Link Van többféle cél IC, de nagyon drágák. Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |