Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv! Nagyon kezdő vagyok és csak egy rövid kérdésem lenne. Egy riasztót szeretnék egy 9 voltos izzóval összekötni. A cél az, hogy amíg riasztózik, addig világítson az izzó. Megnéztem a riasztót és 0,1-0,2 volt feszültség van a riasztó külső egysége (egy kihangosító) felé. Beszereztem egy LTV4N25 típusú optocsatolót. Szerintetek az működőképes, ha az 1-es és 2-es lábára rákötöm ezt? Nagyon laikus vagyok, köszi előre is
Hello!
- A 0,1-0,2V feszültség, semmire sem jó egy optonál. Az optocsatoló Led számára, minimálisan 1,5V (és 5-20mA áram) feszültség szükséges, mert az egy infra Led dióda, minek nyitófeszültsége 1,5-2V között van. (adatlapján megnézheted) - Nem ismerem a riasztókat, de ha ez kihangosító kimenet, akkor lehet hogy ott hangfrekvenciás (váltófeszültség) jel van, vagy elmérted a kimentet, vagy nem a GND-hez, hanem a táphoz kellett volna mérni. - Amúgy az opto nem fogja meghajtani az izzót, csak valami plusz tranyóval. - És egyáltalán csak akkor szükséges optocsatoló, ha a riasztó és az izzó, más tápfeszültségről táplálkozik, esetleg igen messze van egymástól és függetleníteni szeretnénk. Egyéb esetben szükségtelen az optocsatoló galvanikus elválasztása.. üdv! proli007
köszönöm szépen a választ! Volt egy led is a riasztóban mely akkor világít, ha mozgást érzékel. Ennek a helyére bekötöttem az optocsatolót és működik, köszi! Igen, másik tápja van a riasztónak és az izzónak. Köszi
Az egyik korábbi hozzászólásban (#761247) láttam, hogy létezik ilyen úgynevezett linear optocoupler. A kérdésem annyi, hogy egy "hagyományos" optocsatolót (tehát amelyiknek nincs "visszacsatoló" fototranzisztora) ugyanilyen elven használva milyen pontosság érhető el? Tehát ha áramgenerátorosan hajtom a LED-et és nincs visszacsatolásom. Esetleg - ha úgy jobb a linearitás - az áram nem 0-ról indulna, hanem elő lenne feszítve a LEDa nyitásának könyökpontja fölé. Van valakinek tapasztalata?