Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Klímás.Innentől merre? Lehet azt javítani,vagy bontottat venni?
Én biztosan szétszedném ,mielőtt vennék bele másikat...
Rendben,köszi!
Ö,hol is van?
A relé tökéletesen működik azzal nincs baj. Bár csak azzal lett volna a baj. Én örültem volna a legjobban.
Ha jól értelmezem akkor a Te javaslatod az lenne hogy a 86-ra ajtó kontaktust a 30-as lábra a gk testet kössem és a 85-ös lábra egy pozitívat a 87-esre a ledet kössem?
Aszongya az okosság, hogy a műszerfal alatt...
Helló! Amolyan sebességtartó szerűséget szeretnék készíteni. Ami egy kicsit nehezíti a dolgot, az az, hogy egy 94-es Mitsubishi Lancer-ba kellene, ami ráadásul 2.0 Dé. Már nagyjából kivan találva a 3 pedál kapcsolója, valamint egy olyan védelem, hogy csak 5.-ben lehessen bekapcsolni. Ott akadtam el, hogy ötletem sincs milyen elektromos dologgal lehetne "megfogni" a gáz bowdent, hogy az adott sebességet tartsa. Mellékeltem pár képet, hátha így előbb jön valami jó ötlet. Előre is köszönöm!
Relé 30-as láb: akku (+)...ha testeled, nem csináltál semmit.
Akkor KöbZoli rajza alapján mit hova kössek?
Köszi szépen,megkeresem!
Már kétszer leírtam egyszer számokkal is. Ha nem működik, te nem csinálod jól. Próbáld ki a relét. 85 plusz, 86 negatív kattan-e. Ha igen, akkor vagy nem kapcsol az ajtókapcsolód, vagy rosszul kötöttél valamit.
Szia!
A sebességtartó-szerűség, az a tempomat? Ha igen,akkor kevés a gázbowden "megfogása" (lejtőn gyorsulna, emelkedőn lassulna). A tempomat működését (feladatát)pár szóban azért leirnám, kiindulásnak nem árt ismerni. A biztonság a legfontosabb(itt is). Tehát: véletlen bekapcsolni ne lehessen, fék vagy kuplungpedál megnyomására kikapcsoljon, bizonyos sebesség alatt ne lehessen bekapcsolni (ez kb. 50-60 km/ó szokott lenni),gyújtás levételekor "nullázza" magát,stb. Ami kell hozzá: fék- és kuplungpedál kapcsoló, sebességjeladó, beavatkozó szerv(ez ilyen esetben többnyire vákuumos membrános munkahenger), vákuumszelep, vezérlő és a kapcsoló(k). A vezérlés manapság nem kerül sokba, ha van ismeretséged PIC-es , vagy AVR-es körökben. A gombnyomással bevitt sebességértéket kell "tartania" a vezérlőnek, ha csökken, az egyik vákuumszelep nyitásával a munkahenger húz a gázkaron, ha nő, a vákuum elengedésével engedi vissza a gázt.Extraként megoldható a sebesség növelése-csökkentése is. E-bay-en 25-30 Eur egy használt "munkahenger", mig a komplett új tempomat 120 körül már kapható. (Itthon 45 e. Ft.) Ha az épités örömét választod , javaslom, hogy nézz körül pár bontóban, öreg VW-ben (passat, golfIII, corrado), előfordul pár általad felhasználható alkatrész. Remélem segitettem ötletelni. Üdv: hp
Kipróbáltam amit írtál. 85 86. Kattanni kattan. Tehát a relé jó. Holnap megpróbálom még egyszer hogy működik e a bekötés amit írtál.
Helló! Tisztában vagyok a tempomat működésével. Írtam, hogy a 3 pedál kapcsolója már megvan, elég megérinteni és egyből szakítja az áramkört. Valamint ott van, hogy csak 5.-ben lehet bekapcsolni... Olyan egyszerűt szeretnék mint a faék, vagy egy vödör szög. Épp a biztonság végett. Még véletlenül sem akarom azt, hogy valamiért hülyét kapjon az elektronika és bármelyik irányba kiakadjon! Azért Köszi!
Muszáj neki működni. Ha csak nem kötsz el valamit. A másik két láb csak egy kapcsoló. Ha azon rajta van a fesz akkor oda kapcsolja ahova szeretnéd.
Köszi. Néztem már azt is, de ott nagyon más a helyzet. Nekem csak egy valami kéne ami elektromos, és erősen "megfog" egy drótot. Lényeg annyi, hogy ha eltünik a jel, azonnal elengedje.
Ezer Köszönet érte! Holnap keresem majd! Üdv.
Többnyire az az elektronika szokott tönkremenni, ami a motor mellett van.
Ha minden igaz, megy oda 3 vezeték, 2 vastag az állandó + és - , a vékony vezérel. Ezen valami néhány volt körüli feszültség mérhető, ami a fokozatkapcsoló tekerésével változik. Ha ezek megvannak, akkor tuti az elektronika rossz.
Az én kérdésemre nem tud senki választ adni?
Látatlanban nem.
A töltésjelző izzónak van két kivezetése egyik vége megy a generátor D+ kivezetéséhez, másikok gyújtáskor kell +nak lennie. Ki kell kapni az órát, és kilámpázni, mert valamelyik hibádzik.
Igazad volt. Tökéletesen működik. Én voltam béna és valamit biztos elkötöttem. De most már működik. Egy kérdésem lenne még. Most ha nincs rajta gyújtás tökéletesen működik de ha ráadom akkor nem világít. Ezt meg lehet oldani hogy így is és úgy is működjön?
Szia!
Ebből annyi derült ki számomra (amellet, hogy nem mértél semmit), hogy a "ledek" közös pontja gyújtás pozitiv a műszerfaladon,(mint irtam neked) valamint, hogy ha kihagyod a relét és a helyére egy diódát teszel, akkor működni fog, mivel izzó az a led.... ..Ha kihagyod a diódát, akkor gyújtás ráadása nélkül az ajtó zárt állapotában fog világitani folyamatosan az az izzó.. Ne add fel, sikerülni fog. üdv:hp
Három vezeték van.Kettő a motor táp,egy pedig a vezérlés lenne.Ennek a vége a hőfok állító potira megy(asszem 100K-s),a másik kettőt nem tudom,nagyon bebújik a müszerfal alá.Megmérem mindet.
Köszi!
Köszi a tippet. Nem adom fel. Bár most amit írt Zolika60 az úgy tökéletesen működik. Egy kis apró kattogás hallatszódik amikor a relé működésbe lép de ez elhanyagolható. A fő hogy működik.
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni hogy Mercedes w202 (C osztály 93-2000-ig) ben miket lehet előhozni a műszerfalon, mert a szervízkijelzőt akartam lenullázni, de valamit máshogy csináltam és sikerült kihozni egy valami furcsa kódot ha jól emlékszem 31 13, ezt írta. Ez mit jelent, miket lehet még kiíratni vele gombok nyomkodásával, gyujtás 1-2 poz. val stb.-vel. Köszi!
WagonR TP poti problem ! Tudnatok hogyan kellene "kisimitani " a potmeter jelét ? 5 volt egyenáram van rajta. (fojtoszelep allaserzekelo.....)
Üdv. Kiegészítő fűtés megoldásokat keresnék. Vízkört kéne valahogy fűteni egy kicsit. Kettő is kéne, egy 220-as valami, egy ford transitba. És egy 12V-os egy Lancerba. Van valakinek valami jó ötlete? Előre is köszönöm!
Szia. A 12 V-os ötletedet el is felejtheted. Mire felfűtöd a vízkört, nem marad nafta az indítónak. Főleg, hogy az ötlet eredeti motiválója is az lehet, hogy hidegben nem indul. Érdemesebb a rá szánt összeget szükség szerint a motorra költeni.
Esetleg egy köztes megoldás, hogy szerzel egy motorfűtőt, ez nem más, mint egy fűtőszál, ami egy hengerbe van, ebből a hengerből két cső lóg ki, elvágod a kocsiba megfelelő helyen a vízcsövet, és közékötöd. Majd csatlakoztatod a hálózathoz. Lényegébe a vízet felmelegíti ezáltal a motort is. IFA-k ba láttam ilyet, mert ugye ha valami akkor az utál indulni hidegbe.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |