Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   34 / 100
(#) Mrszaszimo hozzászólása Okt 5, 2011 /
 
http://hho-pecs.eu/page.php?9

Itt a link
(#) zolika60 válasza Mrszaszimo hozzászólására (») Okt 5, 2011 /
 
Nálunk ez a topic van erre:Bővebben: Link Ez nem elektromos autó.
(#) aherhof válasza Pulyka hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Az ötleted nem új ám, én már két éve átalakítottam egy SR robogót elektromosra. Donorként mindenképpen csak ajánlani tudom, ideális alany.
(#) aherhof válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Még nem...De csak idő kérdése, külföldöm már mérik mobil padokkal.
(#) Poc válasza Pulyka hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
A simsonnak ráadásul csavarozott a hátsó kereke!
a 48V 800W robogómnak is ilyen csavarozott a kereke,és dobfékes is.Egyszerűen át lehetne csavarozni bele a motort.Meg ha jól emlékszem akkor a kereke 10"-os is!
(#) bbalazs_ válasza aherhof hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Rateszel egy rejtett kapcsolot, ami lekorlatozza mondjuk 50%-nal. Ha megallitanak, meg boven van idod kapcsolni.
(#) aherhof válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Igen ez egyszerűnek tűnhet....

Azonban ez kint kicsit másképp megy. Ha elkapnak egy ilyen robogóval hogy jóval a megengedett teljesítményszinten felül mész - sebesség, gyorsulás - akkor csak az első lépés a mobil pad - már ha ott van és ráteszik. Ha látták, hogy te 80-nal repesztesz ilyennel, és a padon kevesebbet mérnek, akkor beviszik kivizsgálásra....

Szóval nem olyan egyszerű ez. Persze nálunk jelenleg még nem foglalkoznak ezzel komolyan, de minél több ilyen tuning gép lesz, annál inkább elő fog kerülni a dolog.
(#) aherhof válasza Poc hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Az SR robogóé 12 colos gyárilag.
(#) Poc válasza aherhof hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
No akkor ez nem stimmel egy az egyben.De csavaros,tehát átrakható lenne!
(#) zolika60 hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
Ez nem autó inkább bringa.
(#) aherhof válasza Poc hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Én is 10 colos agymotort raktam bele, majd rakok fel képeket a másik gépemről. Elől alacsony gumi van, hátul még jó vastag
(#) gery.88 hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
Igen való igaz, hogy a topic címe autóra utal, de én szerintem amíg olyanok a hozzászólások témái amik segíthetik a hajtást az elektronika stb kifejlesztését addig nem baj ha egy kicsit átmegy a bringa szintjére. Elvégre ez egy kiforrott dolog és valami hasonlót kellene alkotni a kocsijainkban is.
Érdemes lenne megnézni és tanulmányozni egy kicsit. Bár lehet hogy van olyan köztetek aki profi ebben. :yes: :yes:
(#) zolika60 válasza gery.88 hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
No de a bringára külön topic van: Például:
(#) V L válasza Mrszaszimo hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Hááát...várjunk tíz évet?... lehet hogy ez a megoldás, ma már egy tucatnyi elektromos és hibrid van a piacon kb. 6...16 MFt-ért.
Tíz évesen megvehető talán 1Mft-ért, és akkor talán az akkupack is csak enyi lesz. Ha a benzin kb. 600Ft és az áram 70Ft ( Esetleg saját 3KW-os szolár a tetőn- ma kb. 6MFt) és kész az olcsó autózás.
(#) V L válasza (») Okt 9, 2011 /
 
Igen a 12V-os ólom alapú gépkocsihoz használt típusokhoz az 5...25A-es hagyományos töltőkre jó a link.
Az elektromos autókhoz igazából más akkuk és más töltők valók hasonló mint a targoncákhoz. Ez 3...10KW-ot, 24...240V-ot, és 50...100A-t jelent. Ez azért már szakembert ígényel mert feltétlenül inteligens töltő kell, főleg ha lítium akkut alkalmaznak, mert az könnyen tönkre tehető pl. túltöltéssel. Az akku akár robbanhat is egy zárlati túláram esetén vagy ha túlmelegszik!
Szóval csak óvatosan. Én nem ellendrukker vagyok én is szeretnék egy gazdaságos elektomos autót pl. városi használatra, a sokszor csak 10..20Km.-es, utak esetén még be sem melegszik és ezért gazdaságtalan környezet szennyező egy benzines.
Alig várom mikor lehetne kapni 10000 dollár kategóriában egy városi elektromos minit, sajnos egyenlőre csak álom.
(#) mgy válasza V L hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Sziasztok !
Sajna nem tartunk ott, hogy akár a 10000 $-os ( 2 milka) kocsiért vízágyukkal kellene szétoszlatni a tömeget.
50-100 km hatótávolságért, 50-70 végsebességért kevesen vennének egy elektromos "gokartot".
A E-autó jelenleg úri passzió, vagy megszállott hobbisták próbálkozása.
A hobbisták receptje:
- szerezz egy használt targonca motort
- balkézről szerezd be az akkukat
- tedd be egy kisautóba (Trabant, Polski, Mopedautó)
- próbálkozz egy sk. PWM vezérléssel
Ez eddig kihozható 200 ezerből.
- számold ki a saját munkadíjadat
- a járgány összejött és próbáld hivatalossá tenni

Nem akarok senkit lebeszélni, sőt díjjazom a megszállotakat, de nem biztos, hogy ez a jövő.

Üdv Mgy
(#) neocska hozzászólása Okt 11, 2011 /
 
Üdv! Már régota követem a munkálatokat ezen a forumon, és megtetszett! Pár kérdéssel fordulok hozzátok!
-Brushless motorral megoldhato-e?
-Mind a 4 kerékbe érdemes rakni motrot?
-Ha megoldhato brushless motorral akkor valaki egy-két szakkönyvet vagy leirást tud-e adni a tervezésükröl?
Én egy Daewoo Matiz-t alakitanék át, de egyelöre csak gyüjtögetem az alkatrészeket, s kisérletezek a mühejben
(#) mgy válasza neocska hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Nézd meg a Kellycontroller honlapját.
2 db 9 kW/72V agymotor 2 x 999 $
2 db BLDC vezérlő 2 x 499 $
Már csak kb. 400 Ah/72 V akkupack és a többi "kézügyesség" kérdése.
(#) neocska válasza mgy hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Az a baj hogy 13"-ba csak 6kW van, én olyan 7-10kW ra gondoltam.
(#) mgy válasza neocska hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Bocs !
Rosszul írtam, mert kellycontroller.com oldalon kell nézni.
A 7 kW-os-ra a saját felnidet fogathatod fel.
Egyébként az adatlapja szerint 9-10 kW is rövid ideig kivehető belőle.
A hátsó hidra szerelve 2 db-ot 14 kW az már nem is olyan rossz. Ha előre is tennél, az aksik súlya miatt széteshet a kaszni.
Targonca akkuknál 48 V/400 Ah kb. 900 kg.
(#) neocska válasza mgy hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Akksik...azok lehet Li-Ion vagy valami hasonlo vagy laptopakku szerüség (nagytételben eléggé olcson megvehetö)...
(#) V L válasza mgy hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Kedves M Gy
Én hiszek a vegyész Olah professzornak aki tíz éve amikor ta tüzelőanyag celláluk már jó hatásfokkal működött akkor nyilatkozta, hogy a jövőben a villamosenergia termelés a szolár cellákkal lesz megoldva a földön. Én pedig azt merem álítíni hohy az elektromos autó igaz több lépcsőben de legyőzi a belsőégésű motorral hajtottakat.
1- előszőr még csak a hibridek lesznek egyre gazdaságosabbak, közben a fogyasztás is lecsökken három liter alá!
2-már van 15 éves élettartamú nátrium kén akku kb. a lítiumok árában kapható, én szerintem öt év múlva már fele enyi lesz és ettől ugrásszerűen fognak terjedni a városi elekrtomos autók.
3 Ha Egy áramvonalas (Cv<0.25) kispolszki méretű autót amit két 10KW-os kerékagy motor hajt frekvencia váltóval, az akumulátorból pedig csak egy kis pakk kb. 20Km hatótávra méretezett amit egy kicsi 10KW-os agregát táplál, akkor van egy 30KW csúcs teljesítményt tudó négy személyes kb. 800Kg tömegű kisautónk, ami kb. 100Km/h utazó sebességet 140Km/h rövid idejű csúcs sebességet tud, és kb két liter az átlag fogyasztása. ( opcionálisan plusz akkuval a tiszta elektromos hatótáv növelhető modulárisan)
Az hogy a marketingesek mért nem gyártatnak egy ilyen autót az számomra is rejtély...technikailag már minden készen van! Házilagosan kb. 3-4 MFt lenne( és a reva mehetne vissza ahonnan jött). Három négy kisszériás koncepció autó is szaladgál nyugaton amik hasonlóak és magyar fejleszésű csak itthon nincs támogatva. Csak egtyszer szakadjon a gát, hogy az emberek rájöjjenek menyivel jobb egy elektromos autó
és a terjedése megállíthatatlan lesz. Én bízom benne ez a jövő.>
(#) neocska válasza V L hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Én is az elektromos és hidrogénes autokban látom a jövöt...na de ha már létezik olyan laptop akku ami atomenergiát hasznosit, miért nem csinálnak kocsihoz is.... na de ez radioaktiv hulladékot termel sajnos de ha ugyvesszük hosszuhosszu élettartamu akkukat már rég kialakitották csak sülyesztöbe kergették az áruk mijatt és az olajos emberkék hatására!
(#) mgy válasza V L hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Szia V L !
Mindenben igazat adhatok neked, de
- nézd meg a szolár cellák árát
- nézd meg az Li aksik árát
- a kis emberek álma az olcsó autózás
- a napi forgalomban látható 4-20 milliós autókkal közlekedőket nem fogjuk meggyőzni arról, hogy ülj be egy kispolski méretű, áramvonalasított elektromos "gokart"-ba, mert mennyivel gazdaságosabb és mennyivel "zöldebb".
- mai 70-200 kW-os autókból, nem ülnek át egy 20 kW-os, jelenleg játékszerbe.
Egyelőre ennyit.

Üdv Mgy
(#) zolika60 válasza neocska hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
A baj ezekkel a dolgokkal az, hogy egyenlőre még igen jó áron eladható a kőolaj. Akinek még van, ezen nem is szeretnének változtatni. Emlékszem még a hetvenes évekbeli olajválságra. Akkor terveztek is néhány kisebb fogyasztású autót. Most is egy ilyennel járok. Egy akkori Deltában, (az egy TV műsor volt az ifjabbak kedvéért) Mutattak két Francia autó prototípust. Az egyik egy városi kisautó volt, a másik egy nagyobb családi járgány. A kisebbik fogyasztása 1,6l volt a nagyobbiké 3. Sohasem kerültek gyártásba. Most ez van az akku gyártásnál is. Nemigen gyártanak olyat, ami nagy kapacitású, és sokáig tart. Ha mégis arany árban adják. A villanymotor több mint 100 éves találmány és már akkor is jó volt. (Az első autó ami elérte a 100km/h sebességet elektromos volt, csak megölte az olaj lobbi.) Villany motort még lehet kisipari módszerekkel gyártani, de akkut sajnos nem. Ez a buktatója a házi villanyautónak. Legalább is én sajnos nem látok megoldást. :no: Ha valaki mégis szóljon, mert érdekel.
(#) mgy válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
A villanymotor az E-autó árának 10 %-a.
(#) aherhof válasza mgy hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Csak egy rövid kérdés: ültél már 20kW-os elektromos "játékszerben"?
(#) V L válasza mgy hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Igen a gondolkodásunkon is változtatni kellene, van ahol nem a nagykocsi, hanem a környezetkímélő a menő.
Az öt éves olajár prognózis 30%-os emelkedést jósol, ez a villany áramban kb. 65 FT-ot jelent, tehát támogatások nélkül is nyereséges lesz a szélturbinás áramtermelés, ezért is nyomulnak az eddigi beruházók hogy újabb engedélyeket kapjanak. Elárulom el jön az az idő amikor a zöld energia fogja letörni a " kapzsi olaj lobbit"? csakhogy mivel nekik van tőkéjük ők fektetnek ebbe is a legtöbbet,
vagyis ez is nekik fog búsássan tejelni... ha nem előzzük meg őket azzal hogy milliónyi kicsi (1...5KW) házi energia rendszert telepítünk.
Meg azért itthon is szaporodnak a kicsi autók.
Egyébbként a gyorsulása kétszer jobb egy villany hajtású járgánynak tehát városi kisautónak ezért is ideális.
(#) zolika60 válasza mgy hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Ezt tudom, én az akkut drágállom.
(#) KTobi válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Hosszútávon arra gondoltam, hogy az ember felhúz egy 10kWos nagyságrendű szélgenerátort a határban, és oda jár tankolni. Hidrogéncellákal megoldva. Kicsit utána kellene járni, azt hiszem vannak tartós, karbantartást nem igen igénylő darabok. Motornak meg háromfázisú aszinkront gondoltam. Nem értem miért nem gondolkozik senki abban? Mindenki vagy DC vagy BLDCre dolgozik. Szerintem az aszinkron jobb mint a BLDC és egyszerűbb vezérelni; nincs szenzor. Nem indulhat meg hátra.

Tervbe vettem, hogy szórakozzak háromfázisú agymotorral.
Következő: »»   34 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem