Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   46 / 587
(#) attila1 hozzászólása Okt 15, 2011 /
 
Sziasztok. Van egy Baxi Eco Combi 24i-típusú kazánom.Az a gondom,hogy a radiátorok hőmérsékletét nem tudom szabályozni.A HMV-szabályzója működik,és úgy tűnik,mintha át vette volna a radiátorok hőmérséklet szabályzás funkciót,de csak kis mértékben.A fűtési hőmérsékletet nem tudom szabályozni,a kazán szerint stabilan 60-65fok között van.Pedig az elött 40fokra is lehetett állítani.A HMV-et tudom szabályozni.Szétszedtem,potija rendben,változik az értéke.Valami ötletet kérnék...Ránézésre minden rendben a panelon.Nincs púpos kondi,égett alkatrész. Köszönöm előre is!
(#) toro válasza dropkick hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Szia!
Olvasd el a gépkönyvét! Egyébként a beüzemelési költségnek tartalmaznia kellene a kezelő személyzettel a működés-szabályozást (kioktatását).
http://www.saunierduval.hu/stepone/data/downloads_sd/3c/00/00/new_e...ol.pdf
(#) toro válasza attila1 hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Meghibásodott az NTC. Húzd le a csatlakozóját, vízhőfok emelkedésével csökkenni kell az ellenállásának és fordítva.
(#) attila1 válasza toro hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Hú,ez már valami Köszi előre is! Pontosan hol találom meg? A panelon van?
(#) attila1 válasza toro hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Közben szétszedtem megint,a panelon egy NTC1 jelű alkatrészt találtam,beforrasztva a helyén 130 Ohm-ot mértem.Csinálok a panelról képet,és felteszem.
(#) attila1 válasza toro hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Szia. Mellékeltem képet a panelról. De fogalmam sincs,hogy milyen csatlakozót honnan húzzak le.Ebben is segítenél? Köszönöm.
(#) toro válasza attila1 hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Nem a panelen, hanem a fűtőköri előre menő ágon van!
(#) attila1 válasza toro hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Találtam valamit,ami egy másik szondához hasonló dologgal van egy csőn,a szivattyú és a hőcserélő között.Két vezeték megy rá.Húzzam le,és mit nézzek?
(#) attila1 válasza toro hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Az érintkezőket lehúztam,kb.30fokos vízhőnél 7.76KOhm-ot mutat,és emelkedik az ellenállása lassan.
Mennyinek kéne lenni,vagy simán cseréljem?Sajnos ilyenem nincs itthon,valahonnan szereznem kellene.Ehhez a típusú kazánhoz kérjem,vagy érték után?Persze akkor tudni kéne a gyári értékét...
(#) apa33 hozzászólása Okt 15, 2011 /
 
Segítséget kérnék kombi kazánom hibájának kiderítéséhez!!!!!!!!!!!!!!!

A kazán egy demrad BK A 124 kombi kazán. Öt év működés után egyszer csak kedve szerint kezdett működni, néha adott meleg vizet néha nem. Egy gázláng hibát jelző led villogott. Gyári szerviz tanácsára központi panelt elvittem egy elektroműszerészhez aki átnézte, és jó pár forrasztást újra forrasztott. A csoda megtörtént, a kazán újra jól működött. Majd pár nappal ez előtt,mikor bejött a fűtési szezon,a kazán nem melegítette fel a vizet a fűtési körben. Meleg vizet tökéletesen ad, de a fűtés csak akkor kapcsol be ha egész este nem engedek meleg vizet. Reggel, akkor bekapcsol,de utána már nem. Ha felkapcsolna, begyújtja a lángot, minden jól működik kb 1 percig majd tiltja magát gázláng hiba jelzéssel. Szerelő ki sem akar jönni,mondván úgysem tudja mi baja.KÉREM AKI TUD SEGÍTSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(#) toro válasza attila1 hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Küldj egy képet róla!
(#) toro válasza apa33 hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Sajna nálunk kevés van belőle, így nagyon nem mélyültem bele.
De nézd meg itt: http://villamdexter.uw.hu/elerhetoseg.html
(#) steing hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
Sziasztok, nagyjából végigolvastam a topikot, de iszonyat hosszú... remélem nem volt még ez a téma tárgyalva, de ha mégis akkor bocsesz.
A kérdés, van egy vaillant cirko turbo kazánom és egy 'házi' napkollektoros HMV rendszerem. Nyáron készült és úgy működik, hogy az indirekt tartályból a melegvíz keresztülfolyik a cirkon. nyáron ugy ki volt kapcsolva nem is kellett. de most a fűtés miatt már megy, de a napkoli is doldozik, így a kazán HMV hideg ágára 40C feletti víz megy a hálózati kb.20 helyett. Na gondolom ez annyira nem megfelelő neki, bár ugye HMV igény esetén egy pillanatrabegyújt a kazán és el is alszik a láng mert elég magas a hőfok. Kitaláltam, hogy ezt szépen ugy lehetne kivédeni, hogy egy érzékelőt tennék a bejövő csonkra és ha a hő ott magasabb mint pl. 40C akkor kiiktatnám a melegvízigény jelet és mint nyáron mikor ki volt kapcsolva a kazán csak átfolyna a melegviz a kazánon. a kérdée az lenne, hogy az elméletem jó-e? és az 'átfolyás-érzékelő' az hogy működik? egy sima jelet ad a panlenak, hogy pl. 0=nem kell HMV 1= kell? vagy pl egy ellenállás eséssel/növekedéssel jelzi a melegvíz igényt? gondoltam egy egyszerű termosztátfelélvel,csak megszakítom a vezetéket a jeladó és a panel között és akkor nem fűt a kazán rá a már meleg vízre. köszi előre is..
(#) attila1 válasza toro hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Szia. Képet csináltam róla.A felsőre gondolok,remélem te is.Kihúztam a fekete csatlakozót,két tüske látható belül.Multival mértem rá,nem szakadt. Nem nagyon értek ezekhez,de ha jól gondolom a HMV-hőjét is ez az NTC érzékeli,és ennek függvényében lehet szabályozni,nem?Ezek szerint lehet,hogy ez jó?Nem tudom,csak próbálok logikusan gondolkodni.

Kép.jpg
    
(#) dropkick válasza toro hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Szia! Köszi a választ! Az oktatás megtörtént, együtt állítottunk be mindent a termosztáton a szerelővel. A gyári érték a HMV esetében 60 fok volt. Ezt levettem 40 fokra, és kiváncsiságból megmértem a víz hőmérsékletét, és ennél a beállításnál produkált 55 fokos vizet. Szóval ezért nem értem a jelenséget. A kazán és a termosztát könyvét is átolvastam párszor, de semmi új beállítási lehetőséget nem találtam benne. Gondoltam valaki itt már találkozott hasonlóval, mert pillanatnyilag a szerelőnek sincs ötlete. Előre is köszi, ha tudtok valamit mondani. Üdv
(#) apa33 válasza toro hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Sajna Willám Dexter tőlem olyan messze van mint Makó Jeruzsálemtől, mire elviszem hozzá a kazánt, nem éri javíttatni, a javítási költség meg a szállítási költség miatt.
Én úgy vettem ki, hogy ezekből a kazánokból elég sokat eladtak Magyarországon, csak nagyjából most kezdenek tönkremenni, meg még az elején a vásárlás után kapott nagy médiafigyelmet, hogy ennek a gyártónak a konvektorai gyárilag életveszélyesek,ezek után már nem sok ilyen márkajelzésű terméket adtak el itthon.
(#) toro válasza steing hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Szia! Gondolom, VUW kazánod van. Jól kitaláltad a rendszert, de vigyázz vele - főleg nyáron. Augusztusban a napkollektor - napsütéstől függően - akár 85-90 fokos tároló hőmérsékletet tud "gyártani". Mindenképpen építs be egy forrázás elleni védelmet. Ez egy kapilláris csöves termosztát, amely a hidegvizet bekeveri a HMV kimenő meleg ágához. Ha ezt beállítod kb. 42-fokra, így mindenre használható. A kazánra ne engedd rá a direkt forró vizet!
A VUW kazán, HMV üzemmódban a kazán előre és visszatérő oldali NTC-k ellenállás változásai szabályozzák a SIT 845 szelep kék tekercsének feszültségváltozásaival a gáz nyomást 2-10 mbar között. HMV nyitáskor, egyszer begyújt a kazán és a lemezes hőcserélőn átfolyó napkollektor által felmelegített HMV közvetetten megfűti a kazán hőcserélőjét is. Mivel a tárolóból folyamatosan érkezik a melegvíz, a kazán szivattyúja minkét NTC-t "ellátja melegséggel" és azt érzékeli, hogy nem kell begyújtania.
(#) toro válasza apa33 hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Bocsi, nem azt írtam, hogy menj el hozzá - hanem, hogy infót kérj. Ez ilyen kazán - olcsó! Egyébként olyan oroszos. Jó masszív benne minden: elektródák-, hőcserélő. Ami szerintem rossz az a váltószelep és az elektronika és az összeszerelés. Bartelli&Partner a gyártó taljánországban.
(#) toro válasza dropkick hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Mióta üzemel a rendszered?
Lehet az is, hogy valamilyen lerakódás van az érzékelőn.
(#) toro válasza attila1 hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
A felső az NTC.
Az alsó a biztonsági termosztát (stemco).
Bocs, mégegyszer elolvastam az írásod. A HMV-nek külön van érzékelője.
(#) toro válasza toro hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Elnézve a képet a kazánodról, az aluminium égőfedél eléggé +
"elvesztette a szinét"! Érdemes lenne a hőcserélőjét tisztítani.
(#) gazszeres válasza steing hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Szia!
A napkollektoros rásegítés igen környezet barát megoldás, ezt jónak tartom. Írásiból arra következtetek, hogy "fogalmad sincs hozzá" A kollektor hőmérséklet szép nyári délután akár a 240 C is elérheti. Persze, hogy minden érzékelőt hiba kiállásra kényszerít. Nap kollektort közvetlenül kazánra mi nem kötünk. Pont e miatt. Ehhez egy csőspirállal szerelt hőcserélőt használunk, és még véletlenül sem engedjük olyan rendszerbe ahol az NTC-k max 90 fokig szavatoltak. Sajna ez van, így kellene használnod a kollektorokat.
Gondold át újra, hogy helyesek e a kötések.
(#) steing válasza toro hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
hello,

igen VUW 242 a kazán. Van egy ESBE szelep az indirektből kifele menet, 45-50C körül kever.

Szóval akkor miért ne engedjem rá a naposmelegvizet a kazánra? nem értettem pontosan bocs. Azt értem, hogy a lemezes hőcserélőn keresztül folyik, de az nem károsítja a kazánt, ugye? Amikor a kazán HMV üzemben van akkor egy 'külön kiskörön' keringet vizet a gázégő és a lemezes másikoldala között, nem? Mint a fütéskor, csak nem a radiátorokra nyomja. De ki lehet-e cselezni a kazán azzal, hogy megszakítva az átfolyásérzékelőt, nem adjuk neki a jelet, hogy gyújtsa be a gázt, hanem csak hagyjuk, hogy a lemezeshőcsrélőn keresztülfollyon a melegvíz? ha meg télen nincs elég meleg akkor megszüntetem a megszakítást és akkor melegíti a vizet??
(#) toro válasza steing hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
1. Ha bele akarsz bonyolódni, akkor kell hozzá 1 db. termosztát és 1 db 3 járatú szelep. Ha a tárolóban megvan a hőfok, a termosztát átváltja a szelepet és a kazánt kikerülő ágon lát el melegvízzel. Ha lehűlt, a szelep átvált és a kazánkör üzemel.
2. 40-42 fokos vizet ráengedhetsz a hőcserélő előtti ágra. Ha olvastad amit írtam, egyszer begyújt a kazán s ha folyamatos a tároló hőmérséklete többet nem fog begyújtani az égő. Kipróbáltam - működik!
(#) steing válasza toro hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
hello, köszi a választ. igen a 3 járatut szeretném elkerülni, mert nehezen megvalósítható a csövek helyzete miatt.

akár 50Cos viznél is begyújt egy pillanatra és elalszik, de kb 20-30mp-ként ujra rágyújt egy pillantra. Csak azt nem szeretném, hogy esetleg a kazán károsodjon. ezért gondoltam, ha a HMV igény jelet valahogy át lehetne verni, hogy egyáltalán ne is akarjon rámelegíteni akokr ha magasabb mint 40. köszi
(#) steing válasza gazszeres hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
hello, igen, környezet barát ebben egyetértünk, de azért van némi fogalmam hozzá...
Nem írtam, hogy bármi is hibára állt volna ki, de azt sem hogy a kollektort közvetlenül a kazánra kötöttem volna. Nem is nagyon értem, hogy ezt hogy jöhetett, van ember a földön aki így csinálja?? mi pl. álltalában este fürdünk amikor nem igazán süt a nap... Na de vissza a témára. Mint írtam, az indirekt tárolóból megy a víz a kazánra. mi nem 240Cos.
Szóval, nekem arra lenne szükségem, hogy egy hozzáértő megmondja, át lehet e verni a kazánt azzal, hogy azt a jelet megszüntetjük ami miatt elkezd HMV-t gyártani. és hogy mi adja ezt a jelet.
(#) tibibalogh520 válasza steing hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Szia!
Ahogyan előttem is írták, kell az indirekt bojlerbe egy termosztát, mely ha érzékeli, hogy rendelkezésre áll az adott hőfok(40-50 fok), akkor működtet egy kis relét.
Ez a relé, meg szakítja, a kazánban lévő HMV áramlás érzékelő áramkörét.
Szóval a kazán egyszerűen "látni sem fogja", hogy megnyitottad a meleg víz csapot, ezért nem fog gyújtani még rövid időre sem.

Ezt a relét minél közelebb helyezd el a kazánhoz, mert a vezérlőpanel áramlás érzékelő bemenete, nem feltétlen zavar védett, ezért hosszabb vezetékezés esetén összeszedhet mindenféle zavaró jelet.
Alapjában véve, ezért kell a relé... amúgy maga a termosztát is szakíthatná az áramlás érzékelő áramkörét.
(#) steing válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
szia, pont erre kerstem a válszt, de még most sem látom, hogy ezt válaszolta valaki.

Szóval meg lehet akkor szakítani az áramkörét. és az áramlásérzékelőjét kell. Köszi, már csak meg kell valahogy keresnem, hogy melyik az. Ma lenyitom az elejét. Az a HAL szenzor vagy mi? olyant láttam a kezelésiben. ha igen akkor ok, mert megvan, hogy hova van bekötve, onnan megtalálom..
köszi
(#) apa33 válasza toro hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
A kapcsolatfelvétel megtörtént még az első hibánál, Ő azt 20-30Ft javítási költséggel megoldotta volna + kazán leszerelés, felszállítás Bp-re, meg visszaszállítás újból felszerelés, az egész többe jött volna, ki mint egy új kazán (pld baxi fourtech 24) árának a fele. Ja és azt nem garantálja, hogy a közeljövőben nem lesz ismét rossz. Az első hibát a szakszerviz tanácsára (az 7.000Ft volt) egy elektroműszerész 1000Ft-ért kijavította. Ma reggel is bekapcsolt a kazán, de miután engedtem meleg vizet már nem kapcsol újból be, csak az éjszakai állás után fog ismét reggel indulni. Dexter segítsége abban merül ki, hogy vigyem fel, és Ő megoldja a hibát, ami apró lehet, filléres dolog, de nála az 20-30E között van. Mondjuk valahol megértem, mert a tudást meg kell fizetni.De ez számomra sok.Inkább veszek fel hitelt, és veszek egy megbízható kazánt, mást nem tudok, ezt meg megpróbálom alkatrésznek eladni.Dexterről csak annyit még, hogy miután az első hibát megtaláltuk, jó szándékilag a hibát és annak javítását felraktam a fórumába. Nagyon gyorsan eltűnt ezek után a hozzászólásom, és más nem tudott tanulni a "hibámból". Ezért is próbálkozom más fórumban, hátha valaki már találkozott ilyennel és pár ezer Ft-ból javítható a hiba, mert biztos vagyok, benne nem súlyos baja van a kazánnak, ha hosszabb üzemeltetési idő után újra működik.
Azért KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(#) tibibalogh520 válasza steing hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Szia!
Nincs mit.
"Gázszeres", vagy "Toro" valószínű konkrétabb segítséget is tud neked adni, amennyiben a kazánod típusát is felfeded.
Még annyit, ha valóban HALL elemes a szenzor, akkor az három vezetékes, ez esetben érdemesebb lenne a +táp vezetéket szakítani (talán kevésbé lenne zavarérzékeny, mintha az impulzus vezetékkel tennéd ezt).
Ha esetleg "REED" csővel van megoldva, az kétvezetékes, tehát mindegy melyiket szakítod...
Következő: »»   46 / 587
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem