Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Témaindító: Papp Ferike, idő: Jún 5, 2008
Témakörök:
Szia!
igen elég durva! -- de 20-30 évvel ezelőtt bevett szokás volt(az épitkezéshez ilyet csinálni )Néhány helyen lemértem a hurokellenállást -S NEMTALÁLTAM különösebb kifogásolni valót.
Szia!
mivel a 3f bekötése + a H:F:H: elég drága ritka esetben termeli ki az árat....
édesapá igy kötötte be annó nem hinném hogy a fizika változott volna...
Tegyél fel képet a motorról,de kW-ként 75µF állandó üzemi kondival számolhatsz,de kisérletezni kell vele,jól induljon,ne melegedjen
tisztelt balogh zoli tisztelt kadarist. naggyából már tisztában vagyok a bekötéssel, hála nektek, de két kérdésem lenne még.1. végigolvastam a topikon az összes oldalt böcsülettel és ott találtam egy hozzászolást amiben azt irták ,hogy a kondi méretezésénél nem az adattáblán szerplő kw-ot kell figyelembe venni hanem a leadott kwt értékét. a motrom adatai: 400.v 4kw. 2850/min. 8a. csillag delta.namármost a 4kw-nak a 2/3-a kb 2.6kw. melyikre méretezzem a kondit?2. kérdés. ha találok a vaterán normális áron frekiváltot, szerintetek melyikkel jobb a motort használni? egy combosabb kompresszort hajtana. ja és a frekiváltós megoldásnál kell e valamilyen kondi? elöre is a válaszokat.
Szia!
Ha lehet frekvenciaváltót használj. Minden tekintetben jobb, mint a kondenzátoros indítási megoldás. A frekvenciaváltóból 3 fázis jön ki, csak nem 3X400V, hanem 3X230V. A motort deltába kell kötnöd, és nem kell kondenzátor. Egy lágyindításos beállítással szépen indítható a motorod.
köszöm a segitséget. lehet egy kérdéssel több? egyfázisu 4kw-os frekvenciaválto létezik?
Létezik egyfázisú kimenettel rendelkező frekiváltó. Viszont 4 kW-os típusról nem tudok, max 1,1 kW-ig van itt:Bővebben: Link
De Neked egyébként is 3 fázisú kimenettel rendelkező kell.
a vaterán találtam 400v. 4kw-ost az jo nekem? bocs a sötétségért.
Az nem jó, mert Neked 230V-os kell. A kilowattal is érdemes egy kicsit feljebb menni, de azzal még éppen nem lenne gond.
körűlnéztem pár helyen de sajna 230v. 4-5kw.-ost nemigen találtm. a másik dolog meg az ár, 50 és 100ezer közt repkednek ezek a frekiváltok. ennyiért vehetek egy 230v.3kw.-os motort is. ugyhogy marad a kondis megoldás. kérlek nézd meg a kettővel ezelötti kérdésemet, hogy honnan számoljam a kondit? köszi, és sikerekben gazdag boldog ujesztendőt neked és családodnak.
Szia!
A kondit a motor teljesítményéhez kell méretezned, azaz 4x70uF. Ám mivel a kivehető teljesítmény kevés lesz. (kb. 2,5kW)nem az a lényeg mekkora a motorod, hanem milyen teljesítményre van szükséged a hajtáshoz, ezért a beépítendő motor teljesítményét úgy kell megválasztanod, hogy a csökkentett érték is nagyobb legyen, mint a szükséges. (Beépített: 1,33xPszüks=5,33kW ehhez ) A legközelebbi szabványos 5.5kW ehhez 5,5x70 uF~ 400µF szükséges. Emiatt jobban jársz egy frekiváltóval. Ebből lehet venni 4kW körülit elviselhető áron. Ha gondolod segíthetek a kiválasztásban, mert azonos paraméterek mellet is különbözőek a frekiváltók. Üdv Kalex
Bocsi,csak most olvastam,de elsö menetben szerintem motort próbálj cserélni ha van rá modod mert a 2 pólusú(2850/min) motoroknak kicsi az inditó nyomatékuk.Én egy 1440 vagy 960 Ford.körülivel próbálkoznék.Valszeg kevesebb levegöt termel de jobban indul.Az inverterrel pedig jártam ugy hogy háromfázisról tökéletessen indult mikor rá kötöttem az invertert nem akart indulni mert inditásra nem tudja azt a nyomatékot leadni mint ha a 3f hálozatra kötöd.A vége annak is motor csere 2polusról 4-re +inverter beépités lettEgyébként az inverter tipusa ami neked kell
Omron 3G3MV-AB040Nézd meg az árát csak ülj le elötte Bővebben: Link
Sziasztok! Kicsit össze vagyok zavarodva. Van egy 2.2kw 3f motor delta bekötéssel. Jelenleg 6kw az áramfelvétele a terhelés miatt. Ha átkötöm csillagba, akkor mire számíthatok nyomaték és áramfelvétel tekintetében?
Üdv Hanzy
Üdv! Mind a kettő 1/3-a lesz. Ha csak az indulási áramfelvételt akarod visszafogni akkor használj csillag-delta kapcsolót.
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy van egy Dán gyártmányu aluházas villanymotorom ami 3 fázisu és 3kw a teljesitménye , és most van rajta egy üzemi 40 mikros kondi nameg egy 120mikrós inditó és igy szépen elindul és megy is , de még csak üresen próbáltam ki azt szeretném megkérdezni hogy az üzemi kondinak mekorát használhatnék amitől még nem melegedne a motor és teljesitménye is lenne , amugy körfürészre használnám a mocit. A segitségeteket és a tanácsokat előre is köszönöm.
ez teljességgel lehetetlen amit akarsz cimbi,mert a fűrészeléshez erő kell.Ha megpróbálod leégeted a motort percek alatt.Vagy leáll.
Körfűrészhez kell a 2kw-os motor min.300-as tárcsa és 3 fázis.
Leírásotok alapján sikerült átkötnöm 220Vra a villanymotorom,ami 2.2kw-os.
Amennyiben még egy állandó kondit is bekötnék,erősebb lenne a notor,mint így,és ha igen,akkor hova kell közbeiktatnom.Működni így is működik,csak az erő nem mindegy,egy 400-as szalagfűrészt szeretnék használni vele,mivel nincs 380V-om. Ja és akkor az állandó kondi milyen típusú és erősségű legyen? Köszi! : :
Az U és a W közé kösd az állandó kondit, és 40µF-os körülit válassz.
Köszönöm,szerzek még egy ilyen kondit és kipróbálom,de már így is bizom a dologban.
Üdv.
Én is egy csillag/delta motort szeretnék bekötni.A motor egy ipari varrógépet hajt,ami eddig 380v-on üzemelt.A gépet 220v-os dugaljon keresztül szeretném működtetni ami 0.6kw-os.Mekkora kondi kell hozzá,és hogy kell bekötni?
Szevasztok! Szerváltam nemrégiben egy gép szivattyút, ami 370W-os és csillag 380V illetve delta 230V-ot lehet rajta alkalmazni. Na most ezekben annyira nem vagyok jártas, így inkább csak azt skicceltem le, ami kijön a motor felöl a vezeték házba egy csokira. A jelölések a vezetékekre vannak "matricázva". ugyebár 230V-ról szeretném kipróbálni. Tudnátok segíteni?
szia ha deltába kötöd 1fázison sokkal erősebb lesz mint 1fázison csillagba
Akkor a mutatott cikked alapján kössem át az U2 vezetékeket is, és úgy jó lesz kondival? Köszi!
Üdv!
Lerajzoltam a bekötést. Csatoltam. Csak sima sorkapocs van a motorban?? Üdv! Tomi U.i: egyébként ez Laslie74 képén az a ábra.
Tudom ,hogy lerágott csont a kérdés, de én mégse tudom hogyan kössem is be ezt a motort 380-ról 220-ra úgy, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt hozzam ki belőle. Kérném aki csinált már ilyet segítsen benne. Előre is köszönettel.
Hát ez a csont tényleg nem tartalmaz húst!
Deltába kötöd és adsz neki villanyt meg kondit.
Kicsit bővebben: Link Ha ez alapján nem megy inkább kérj segítséget villanyszerelőtől.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |