Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Van egy autós erősítőm amibe ha teljesen bedugom az rca csatlakozót ami a fejegységből jön,akkor az erősítő védelme bekapcsol és nem szól.Ha csak az rca dugó kiállórésze ér bele akkor hibátlanul szól.Mit lehet ezzel kezdeni?Több fajta kábelel próbáltam már,szétszedtem az erősítőt is nincs elszakadva a forrasztás vagy ilyesmi.
Jelenleg egy kis aktív mélyláda hibátlanul üzemel erről a kábel szettről,próbáltam egy 3-ik erősítővel azzal is ezt a hibát csinálta,de előtte meg 3 erősítő is működött hibátlanul,meg ez a kis aktív megy most is.Valami tipp?
Szia!
Klasszikus eset, vagy a fej RCA kimenetén, vagy az erősítő bemenetén megszakadt a testelés... Néhányszor már előfordult ez itt! Itt is beszéltük már! No meg itt is! Itt is ilyesmi! Ez volt már? Hasonló hiba... Srácok, ezért kellett volna a kis könyv... Pityu
Szia!
Tegyél sorba a bemenettel egy kisebb kondenzátort (polarizálatlant), p.l. 1µF-ot, és úgy próbáld ki! / RCA alj, RCA dugó, testek össze, a két középső ér közé pedig a kondi./ Vagy, érintsd csak a testeket össze, mi történik... Pityu
Ha csak a testet érintem össze akkor kapcsol le,ha csak a meleg pontot akkor meg szól.
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulok felétek, mi szerint van egy autóerősítőm, mely úgy tudom fordított tápot kapott és nem működik. Nem vagyok benne biztos, de mikor fesz. alá helyezem az eszközt, elvilegben melegedniük kellene a végfokoknak. A 4db végfokból egy melegedik csak, az erősítő ennek ellenére meg sem nyikkanik... Az erősítőben van 2db A2000Vm és 2db TDA 2030. Az A2000Vm-et sehol nem tudom beszerezni. Szerintetek is az lehet a probléma, hogy a végfokok kimentek? A segítségeket előre is köszönöm!
Szia!
Milyen erősítő ez? Hasonló hiba volt itt néhány oldallal ezelőtt... Olvass csak vissza!
Én úgy oldottam meg hogy a high level inputra kötöttem át az egészet,kicsit van alapzaj,de működik.Az egész RCA megoldást elfelejtettem.Az említett földhurok problémára ez jó lehet? Bővebben: Link
Nem. Ez egy tüneti kezelés. A probléma valós okát nem szünteti meg.
Ez galvanikusan leválasztja a 2 berendezést egymástól, Megjegyzem nagyon silány minőségben. Meg kell találni a zaj forrását, és azt ki iktatni.
Még mindig egy régi problémámmal fordulok hozzátok. Az erősítőm nagyobb terhelés után 10-15 perc után felmelegszik, kézzel sem fogható. Már vettem új Kick erősítőt, gondoltam az előző a rossz. Vettem új mélyládát, új vastag kábeleket és mindezek ellenére sem múlt el a gond. Még fejegységet nem cseréltem. Lemértük az Ohm-okat, azok jó. A mélyláda 1500/1000W DLD, hozzá az erősítő Kick két csatornás 900w-os, 16mm kábelek vannak hozzá, fejegység Pioneer Deh 2800. Mi lehet a gond, hogy túlmelegszik?
Ha tényleg 900W-ot ki bír böffenteni a vég akkor kevés a 16-os kábel. De nem irtad milyen hosszan vitted a kábelt hogy van testelve, mekkora aksi, generátor van az autóban?
1 Ohmon 900W-os az erősítő, kettőn, amin használom is 600W. A kábel 5m hosszú, az árnyék 1m. Testelve a hátsó ülés alatt van, egy csavar-anya közé. Az aksi 75 Amperos ami 2 éves. Generátor van a kocsiban és tölt is. Vki azt mondja, hogy kellene bele kondi is, vki az hogy nem szükséges. Szóval már nem tudom mit vegyek, mit csináljak...
Üdv !
A woofer hány Ohm-s ? Mint írták a 16cm/2 kevés , még a 20cm/2 is határeset , ha valós a teljesítmény. Itt már a (-) is illik az akkumulátorról vini. Nagy a feszültség esés , egy nagy böffenetnél , mivel a karosszéria egy rossz vezető. A kondi csak segít a csúcsokon. Öreg T
Jaaaaj. Ez egy örök vita forrás.
Nagyon nem értek vele egyet. Annó hangnyomás versenyen 5-600A-t csavartam át a kasznimon, és tökéletesen jól működtek az erősítők!. A kaszni össz keresztmetszete, ami valójában szerepet játszik az áram szállításában, nagyon vastag.
Szia. Én nem látok itt semmi gondot. Minden erősítőnek 100% alatti a hatásfoka, a veszteséget a házon elfűtik. Úgy hívják, hogy disszipáció... Amúgy 600W mély mellé már az első szetthez is dukálna erősítő, ezért különösképp vékony a 16-os kábel.
Mélyládám 2 ohm-os, és azon megy az erősítő is. De ahogy látom, legtöbben úgy gondoljátok hogy a 16mm kábel lehet a melegedés oka. Remélem ha abból is veszek vastagabbat akkor már megszűnik a problémám.
Idézet: „2 ?-os, és azon megy az erősítő is” .ülye kérdés, de azt te hol állítod? :eek2: Szerintem köze nincs a kábelezéshez... A 16mm2-es kábelen alapban , melegedés, és számottevő veszteség nélkül átfolyhat 87A! Én a Villanytrabiban 200A-t küldtem át 16mm2-es kábelen, úgy, hogy 200mV esett 1 méteren 200A-nél. Ha, neked analóg 900W-os erősítőd van , és 600W-ot tud 2ohm-on, ahhoz a 600W-hoz, közel 1000W-ot vesz fel az akkuból... Nos, ez az 1000W 12V-on 84A áramfelvételt jelent, tehát a 16-os, még talán sok is! (Na jó, autóhifiben olyan nincs, hogy sok, inkább, több mint elég!) A feszültségesésed a kábelen: 5+1m x 84mV, tehát max 0,5V esik az egész kábelezéseden! Ami az erősítőt ilyen esetben jobban melegítené: -Kisebb bemenő (12V)tápfesz, kisebb szekunder feszültség a tápegységben, tehát kisebb kimenőteljesítmény... ez nem! -Kisebb bemenő (12V)tápfesz, a vezérlés a kisebb feszültségből dolgozik, és a tápfetek gate feszültsége csökken, nem nyitnak ki rendesen, így nő az átmeneti ellenállásuk (Rds on), és jobban melegszenek! Ez igen! Viszont erre van a normálisabb erősítőkben a túlfesz, és alacsony fesz védelem, ami k.b. 10,4-10,7V esetén (akkukímélés is) az erősítőt lekapcsolja! Nos eljutottunk odáig, hogy ha analóg erősítőd van, az bizony fűt 400W-ot, a 600W-odnál, és úgy leszlopálja az akksidat, mint a fene, és a generátorod sem fogja bírni ellátni a rendszert, plusz tölteni az akkut. Így a feszültséged leesik, és az erősítő lehet, hogy nem is hővédelem miatt kapcsol le, hanem azért, mert az akksid feszültsége már túl alacsony! Ez valahogy megmagyarázza a 15-20 perc csuma hangerőn hallgatás utáni lekapcsolást! Ezekről úgy győződhetsz meg, hogyha veszel egy feszmérős kondit, vagy rábiggyesztesz egy multimétert, és méred a feszkót! Sok sikert: EcoPityu
Üdv Emmzolee !
Hogy miért nem tetszik a kaszni ? Gyakorlati tapasztalat. Ugyan az a jelenség mint a biztosíéknél. Az akumulátortól átlagban :8-10-12 , nagy autóknál 16-20mm/2 , igen rossz minősségű vezetékkel kötik le a (-) a karosszériára . Már ott megdőlt a mutatvány. Igaz a karosszéria tobbi része már jó vastag vas vezetéknek számít , majd ismét jön egy csatlakozási pont ,ami kérdéses. Öreg díesel autóknál rendszerint cseréltem az akkumulátor test és önindító akkumulátor közötti vezetéket jobb minősségű réz kábelre 16mm/2 -re és óriási külömbség volt egy téli indításnál. Pöccre indúltak , mig a gyári kábellel csak köszörűltek és melegedett a vezeték . Egy dinamikus mély hangnál hasonló lökés lép fel , mint egy indításnál. Na jó kicsit túlzok , de a dob meg gyorsabb is mint egy öndító körbefordúlása . Öreg T.
Köszi a szakszerű válaszod. Van egy műszarész ismim, nála van multiméter, majd nála megmérjük a feszültséget kis és nagy terhelés alatt is.
Szerintem ez nálad inkább berögződés.
Sokan vagyunk így dolgokkal, hogy (csak azért mert így szoktuk, vagy mert így láttuk) Mi is így csináljuk. Ne idegesíts már, hogy te sose cserélted ki a negatív kábelt az autóban hifi beépítéskor. Nálam az az első. Az autóban gyárilag benne lévő vékonyka kábel pont akkora, hogy az autó saját szükségletét ki szolgálja. Semmivel se több. Drága a réz, és a gyártó se hülye. 1000000 X 5 cent az már sok pénz megspórolás. Szóval. Be kell oda rakni egy 70-es kábeldarabot. Idézet: „Igaz a karosszéria többi része már jó vastag vas vezetéknek számít , majd ismét jön egy csatlakozási pont ,ami kérdéses.” Ha viszont azt vesszük, hogy a tápkábeled így nem 5 méter lesz hanem 10. Mert ugye a fogyasztóval sorban van. Akkor mindjárt nem is olyan rossz a kaszni, még ha az acél rosszabb vezető is Olyan fölényben van, hogy az már túlerő. Különben azt gondolom, hogy erről éppen eleget diskuráltunk. :awink: Mindenki a saját belátása szerint kábelez. Most már úgy tudom a Hummán se kötekednek úgy ebben a témában mint régebben.
A multiméter meg a kondi digitális feszmérője nem elég gyors hogy lásd rendesen hogy mennyi a feszültségesés (kivéve ha rátolod a szinuszjelet a nyomókra), ezért építettem egy led-sávos kijelzőt a kondira.
Hali! Melóhely váltás volt, azóta a túlórák miatt alig vagyok itthon.
Teljesen igazad van!
A mintavételezések között is alá eshet a védelmi szintnek, és akkor putty! Helyesbítek,: Multiméterrel mérd meg, de, ha lehet, analóggal! (Deprez műszerrel szerelttel!) Bár a tartomány esést a kondin is látni! Ha teszemazt full bass-nál látszólag is megközelíti "AZ ERŐSÍTŐ KAPCSAIN a 11V-ot, akkor már gyanús! Pityu
Üdv !
Nem idegesítelek , vagy nem szeretnélek idegesíteni . "[i]Az autóban gyárilag benne lévő vékonyka kábel pont akkora, hogy az autó saját szükségletét ki szolgálja. Semmivel se több. Drága a réz, és a gyártó se hülye. 1000000 X 5 cent az már sok pénz megspórolás. " Pont ezért írtam . A gyártónak eszében sincs számolni a hifi megnövekedett (+) energia szükségletével . Ámmmen !
Sziasztok!
Bekötöttem a Crunch erősítőmet és egy JBL ládát a kocsimba. Pillanatnyilag a két hátsó hangszóróm van még az erősítőről hajtva, de bekötöttem egy vonalkimenetes equalisert is. Ezt nem azért, hogy jobban szóljon, hanem legfőképp a 80-as évek látványát idézve látványosságnak szántam. Nekem nagyon tetszik, mert led kijelzős és szépen világítana a kocsimban a rádió alatt. Helyet is tudok neki áldozni, hogy kultúráltan nézzen ki, stb. Van viszont egy nagyon kellemetlen probléma, ami ehhez a kis cucchoz jött a rendszerembe: Nagyon hallani a generátort és nem tudom mit kezdjek vele. Tudnátok segíteni nekem? Köszönöm!
Nagyon szépen köszönöm!
Kiindulásnak ez jó is lesz. Bár túl szép lenne, hogy ilyen egyszerűen megoldódjon.
Szervusztok Hifisek!
Azt szeretném kérdezni,hogy! Van nálam javításon egy autó erősítő, MacAudio macSonic a neve.2 csatornás.Tápegység hibával került hozzám.A hibát javítottam a táp kimenetén 36VDCmérek.Elméletileg az elegendő.Ugye? Namármost mikor kipróbálom egy 2A-os labor tápról a műhelyben,akkor csak nagyon halkan szól.Szabályozható minden,csak nagyon halk. Vég fok tranyók nem zárlatosak az tuti. Keressem a hibát a tápban,vagy inkább a végfokban? Köszönöm!
Sziasztok!
Van egy SAL WRC 500 3 csatornás, 2 x 70 W (4 Ohm) + 220 W (4 Ohm) kimenőteljesítményű autós erősítőm. Szerintetek az alábbiak közül melyik subládából hozza ki a legtöbbet, melyikkel lenne a legjobb párosítás? -SAL WRC 10 BP; Zenei terhelhetőség: MAX 200W -Mac Audio STX BOX 10 BR; Max zenei teljesítmény: 800W, Névleges Telj.: 400W, érzékenység: 89dB -Mac Audio MPX BOX 112; Max Zenei teljesítmény: 800W, Névleges Telj.: 250W, Érzékenység: 90dB -M.N.C. SUB B; Teljesítmény: 300/600W |
Bejelentkezés
Hirdetés |