Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Témaindító: Thomas10100, idő: Jún 5, 2006
Témakörök:
Mit ír a Messages fülön a "Parse Error"-nak? Ha a pcb-height a probléma keress rá a pov fáljban! Lássuk ott mi van. (De ezt már kértem...) Mindig csak a hiba helyét nézed, a hiba okát nem!
Látom a képen, a pcb-heigth megint nem jó! Akkor nézzük azt a pov fáljban!
Innen kipróbáltam többet is, de egyik se ment.
Eddig csak a demo 2.pov fálj működött, amit PCB linkelt be.
A Messages fülön van egy ilyen sor:
"Parse Error: Expected 'numeric expression', undeclared identifier 'pcb_height' found instead" Erre gondolsz?
Igen. Most lépj be a pov fáljba és keressrá a 'pcb_height' -re. A mit a "#declare" után ír arra vagyok kíváncsi.
Rákerestem több nem működő fáljban is, de nem talált ilyen szót. Még csak "height"-ot sem.
A PCB-től kapott pov-fáljban viszont van ilyen szó, mégpedig itt: "//Do not change these values #declare pcb_height = 1.500000; #declare pcb_cuheight = 0.035000; #declare pcb_x_size = 46.025000; #declare pcb_y_size = 26.025000; #declare pcb_layer1_used = 1; #declare pcb_layer16_used = 1; #declare inc_testmode = off; #declare global_seed=seed(116); #declare global_pcb_layer_dis = array[16]"
Egy "//Do not change these values" szöveg csak van?
Azután legyen beírva: #declare pcb_height = 1.500000; írd (másold) be aztán save és run. Így néz ki! Egyébként a pcb többi adata benne van?
Igen, az a szöveg megvan. Viszont ami utána van az érdekes:
//Do not change these values #declare pcb_hight = 1.500000; #declare pcb_cuhight = 0.035000; #declare pcb_x_size = 46.025000; #declare pcb_y_size = 26.025000; #declare pcb_layer1_used = 1; #declare pcb_layer16_used = 1; #declare inc_testmode = off; #declare global_seed=seed(915); #declare global_pcb_layer_dis = array[16] Én emeltem ki félkövéren. Az bizony ott "hight" és nem "height"! Kereséssel ezért nem találtam! (Nem félregépeltem.) Csak tudnám miért... Átírtam (plussz egy "e"-betű), mentettem, de ugyan azt csinálja.
Ja hogy alatta egy sorral a "cuhight" sem jó.
![]() Oda is írtam egy e-betűt, így már működik még a saját brd-m is!!! ![]() ![]() ![]()
Mostmár csak az a baj hogy sok alkatrészt nem ismer. Biztisítéktokot, trimmert, potikat, diódákat, elkokat, ledet...
Egyébként azt a sok img képfáljt milyen program használja? Az Eagle 3D vagy a POV-Ray? És mire?
Szia !
Szerintem a te fájlod van rosszul fordítva és belekerült ez a hiba. Itt van ez, ezt próbáld ki. ---- Azokból az img képekből lesz a 3D-s kép a PCB-ról összerakva Eagle3D használja (szerkeszti össze a pov fájlba) POV-RAY csak a megjelenítő eszköz Üdv!
Rejtéjes hiba!
Az általam feltett Eagle3D.zip-ben jó az ulp, nem az csinálja. Az alkatrészek hiányával kapcsolatban írtam én is itt. PCB! Mi a helyezt a saját képpel?
Ezzel az ulp-vel már nincs ilyen gond. Viszont az ismeretlen alkatrészek képeit ez az ulp se mutatja
![]() Egyébként ugye jól gondolom, hogyha megcsináltam egy panelt, felismertettem vele az összes általa nem beazonosított alkatrészt és megcsináltam a pov-fáljt, utána a panel más pozícióba állításához az egészet előrről kell kezdenem?
Helyzet a következő:
Van egy eredeti képfájl, neve: CAP_DIS_ELKO_5MM_10MM Ezt átszineztem és a nevét megváltoztattam CAP_DIS_ELKO_50MM_10MM Mivel saját alkatrészre akarom rátenni bejelölöm hogy képet lehessen hozzáadni, és meg is jelenik a listában (1.ábra 1.ábra_1) Látszik, hogy ennek más a színe, nem az eredeti kék. kiválasztom futtatom a pov készítést...ok POV-RAY futtatása... az eredeti képet kapom vissza pedig látszik, hogy az én CAP_DIS_ELKO_50MM_10MM nevű képemet használja, mert ez van a pov forrásában is (3.ábra) Itt akadtam el ![]() Üdv!
Szia !
Csak annyira kell előről kezdeni, hogy a képen látható lapon tudod a nézetet állítani, ne lépj ki belőle a fordítás során. Akkor a beállítások változtatása után csak egy gombot kell megnyomni, és kész az új pov fájl. A POV-RAY -ből se lépj ki ! Üdv!
HUH!
Ezek a képek csak az alkatrész kiválasztását segítik, nincs szerepük a pov fájl létrehozásában. Az alkatrészek az inc makróiban leírtak alapján "készülnek", ott kapják meg a színüket is. Ha az elkók színét akarod változtatni, akkor a külső, "börnek" használt Eagle3d\povray könyvtárban lévő tex_elk.png és tex_elko_axial.png fájlokat változtasd meg. Itt vannak az én png-im. Idézet: „Viszont az ismeretlen alkatrészek képeit ez az ulp se mutatja” Az ulp első lapján be kell jelölni a saját és az ismeretlen alkatrészek megjelnítését! (Ezt is írtam már)
Szia !
Ezt nem tudtam...... ![]() Viszont akkor felmerűl a kérdés, hol a többi ellenállás....dioda....IC......stb kinézete ? kondenzátorokból van vagy 20 féle alakú és színű is. Üdv!
Hát, ha neki állnál és az összes inc-ben összeszámolnád az alkatrészeket biztos ugyanannyi lenne, mint a png kép. Egy makróban több alkatrész leírása is benne van. Pl az ellenállásoknak, kondenzátoroknak csak a méretük más, így elég a makróban egy alkalmas függvényt megalkotni és a méreteket változókban megadni.
Tudom hogy írtad, de is jelöltem de nem mutatja.
Szia !
Ok ![]() végül is magam is definiálhatok formát, színt ...stb #macro CAP_DIS_CERAMIC_DISK_GRND(diam1,value,leadspc,bcolour,tcolour) #macro CAP_DIS_CERAMIC_DISK_64MM_50MM(value) object{CAP_DIS_CERAMIC_DISK_GRND(5.0,value,6.35,Brown,Black)} #end Csak egy új sorban paramétereznem kell a függvényt ![]() Jó, hogy eddig csak az inc fájl felét néztem meg ![]() Gyakorlatilag az img könyvtárra nincs is szükség ![]() Üdv!
Ha bejelölöd az idegen/saját alkatrészt akkor kapsz egy listát amiből kiválaszthatod, hogy melyik képet rendelje hozzá
Én már ehhez nem nagyon tudok hozzászólni.
![]() Azt hiszem tök érthetően annak idején leírtam már itt a 4. pontban. (és már mondtam, hogy olvasd el figyelmesen!) Az eltérés csak annyi, hogy azóta sikerült az alkatrészek előnézetét is megoldani, így nem kell vaktában keresgélni, a kiválasztandó alkatrész képét egy gombnyomással meg lehet jeleníteni.
Már mondtam hogy többször, figyelmesen elolvastam.
Te nem olvastad el elég figyelmesen az én hozzászólásomat, vagy pedig én fogalmaztam rosszul; A képen talán egyértelműbb; ha ERRE a gombbra nyomok rá, akkor nem mutatja az alkatrész képét. Ezt írtad anno: "Persze az alkatrész kiválasztását hivatott könnyíteni a már fentebb említett img könyvtárba lévő sok png kép, amit nekem viszont nem sikerült "beüzemelnem". És ezt írtad most: "azóta sikerült az alkatrészek előnézetét is megoldani, így nem kell vaktában keresgélni, a kiválasztandó alkatrész képét egy gombnyomással meg lehet jeleníteni." Erre vagyok én kíváncsi, hogy hogyan? Mert nekem még most is "vaktában kell keresgélni".
Szia !
Eagle\ulp\Eagle3D\img\ itt legyenek a képek Eagle\ulp\Eagle3D\povray\ tartalmát ha jól emlékszem áthelyezted valahova, azt tedd vissza ide Részemről nagyon nem tudok mást ajánlani, mert egy régi hozzászólás alapján töltöttem le a fájlokat és mindent oda telepítettem ahova mondta, és probléma nélkül ment minden. Leírást csatoltam Üdv!
Hát ezért mondom, hogy nem olvasol figyelmesen...
![]() Itt van ez a topic,de nem vetted a fáratságot, hogy az elejétől végig bogarázd! Akkor tisztázzuk, a képek megjelenítése az Eagle3D 1.05-ös változatának magyarításával lett kijavítva! Amit te használsz, az nem az!!! ...látom a képen. Az eredeti 1.05 a szerző honlapjáról, a magyarítás a javítással együtt ebből a topicból letölthető. (keresd meg! 2006. december 31-én csináltam meg) És ahogy a javított magyarításnál és a sokat hivatkozott, de az Eagle Nyáktervező topicban lévő leírásban írtam az img könyvtárat neked kell létrehoznod és oda a szerző honlapjáról a png képeket kicsomagolni. Ezekután fog csak működni!
"a képek megjelenítése az Eagle3D 1.05-ös változatának magyarításával lett kijavítva! Amit te használsz, az nem az!!! ...látom a képen.
Az eredeti 1.05 a szerző honlapjáról, a magyarítás a javítással együtt ebből a topicból letölthető. (keresd meg! 2006. december 31-én csináltam meg) Magyartásként a 2006. 12. 31.-én íródott #56699-es hozzászólásod mellett levő Eagle3Dhu.zip-et töltöttem le és telepítettem fel. Ám ezzel volt nekem az a sok gond, ami később kiderült ugye a hiányzó e-betű miatt. A #110040-as hozzászólásában PCB volt olyan kedves és elküldte az ő 3d41.ulp-jét, amivel felülírva a sajátomat már nem jelentkezik a nemrég még nagyon bosszantó hiba. Ezen felül többször írtam már hogy az img könyvtárat létrehoztam, jó helyen és belepakoltam a képeket. "Akkor tisztázzuk, a képek megjelenítése az Eagle3D 1.05-ös változatának magyarításával lett kijavítva! Amit te használsz, az nem az!!! ...látom a képen." Ezt melyik képen látod? Mert nekem biztosan az 1.05 van fenn, megnéztem több helyen is. Most akkor ki nem olvas figyelmesen?! :heureka: (Egyébként elkezdtem a legelejéről végigolvasni a topicot már reggel, mert egyéb kissebb kérdéseim/problémáim is vannak, csak azokra biztos vagyok hogy végigolvasással is választ kapok.)
A te képeden az ablak neve "Engedélyezett alkatrész" Ez a megnevezés az 1.04-hez írt magyarításban volt.
Amikor megjelent az 1.05, írtam ebben a topicban (2006. dec. 30.), hogy azzal nem megy a magyarítás! Mégis azt használod, ezért voltak a hibák. Az 1.05-höz készült magyarításban ez az ablak így néz ki! Az ablak neve "Alkatrész helyettesítése" lett, és még néhány felirat is változott! Tehát letöltötted az 1.05-öt. Hozzá az 1.04 magyarítását használod! (te magad jelölted meg itt a hozzászólásaidban a forrást. Keress csak rá "Eagle3D.hu.zip"-el és láthatod, hogy a 11.10-es hozzászólásodban ott van.) Az a magyarítás a 2006 februári változat volt és abban még nincs hibajavítás. Amit meg PCB adott az az eredeti 1.05, abban sincs kijavítva az előnézeti kép. Tehát keveregsz-kavarogsz! Nem olvasol figyelmesen, ha tetszik hanem. Ha használni akarod az Eagle+d-t, akkor az összetartozó fájlokkal kell dolgozni! Másnál is megy, de te a verziókat megkavartad! ![]() Ha ezek alapján helyreteszed az egész Eagle 3D-t - ezt csak úgy tudod, ahogy írtam, - vagyis a szerző honlapjáról az eredetit, majd ebből a topicból az Eagle3Dhu.zip-et - és megfelelően működik, nos, akkor egy köszönöm mindazoknak, akik egésznap a figyelmetlenségeddel foglalkoztak, elvárható! Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |