Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Témaindító: Thomas10100, idő: Jún 5, 2006
Témakörök:
Mit ír a Messages fülön a "Parse Error"-nak? Ha a pcb-height a probléma keress rá a pov fáljban! Lássuk ott mi van. (De ezt már kértem...) Mindig csak a hiba helyét nézed, a hiba okát nem!
Látom a képen, a pcb-heigth megint nem jó! Akkor nézzük azt a pov fáljban!
Innen kipróbáltam többet is, de egyik se ment.
Eddig csak a demo 2.pov fálj működött, amit PCB linkelt be.
A Messages fülön van egy ilyen sor:
"Parse Error: Expected 'numeric expression', undeclared identifier 'pcb_height' found instead" Erre gondolsz?
Igen. Most lépj be a pov fáljba és keressrá a 'pcb_height' -re. A mit a "#declare" után ír arra vagyok kíváncsi.
Rákerestem több nem működő fáljban is, de nem talált ilyen szót. Még csak "height"-ot sem.
A PCB-től kapott pov-fáljban viszont van ilyen szó, mégpedig itt: "//Do not change these values #declare pcb_height = 1.500000; #declare pcb_cuheight = 0.035000; #declare pcb_x_size = 46.025000; #declare pcb_y_size = 26.025000; #declare pcb_layer1_used = 1; #declare pcb_layer16_used = 1; #declare inc_testmode = off; #declare global_seed=seed(116); #declare global_pcb_layer_dis = array[16]"
Egy "//Do not change these values" szöveg csak van?
Azután legyen beírva: #declare pcb_height = 1.500000; írd (másold) be aztán save és run. Így néz ki! Egyébként a pcb többi adata benne van?
Igen, az a szöveg megvan. Viszont ami utána van az érdekes:
//Do not change these values #declare pcb_hight = 1.500000; #declare pcb_cuhight = 0.035000; #declare pcb_x_size = 46.025000; #declare pcb_y_size = 26.025000; #declare pcb_layer1_used = 1; #declare pcb_layer16_used = 1; #declare inc_testmode = off; #declare global_seed=seed(915); #declare global_pcb_layer_dis = array[16] Én emeltem ki félkövéren. Az bizony ott "hight" és nem "height"! Kereséssel ezért nem találtam! (Nem félregépeltem.) Csak tudnám miért... Átírtam (plussz egy "e"-betű), mentettem, de ugyan azt csinálja.
Ja hogy alatta egy sorral a "cuhight" sem jó.
Oda is írtam egy e-betűt, így már működik még a saját brd-m is!!!
Mostmár csak az a baj hogy sok alkatrészt nem ismer. Biztisítéktokot, trimmert, potikat, diódákat, elkokat, ledet...
Egyébként azt a sok img képfáljt milyen program használja? Az Eagle 3D vagy a POV-Ray? És mire?
Szia !
Szerintem a te fájlod van rosszul fordítva és belekerült ez a hiba. Itt van ez, ezt próbáld ki. ---- Azokból az img képekből lesz a 3D-s kép a PCB-ról összerakva Eagle3D használja (szerkeszti össze a pov fájlba) POV-RAY csak a megjelenítő eszköz Üdv!
Rejtéjes hiba!
Az általam feltett Eagle3D.zip-ben jó az ulp, nem az csinálja. Az alkatrészek hiányával kapcsolatban írtam én is itt. PCB! Mi a helyezt a saját képpel?
Ezzel az ulp-vel már nincs ilyen gond. Viszont az ismeretlen alkatrészek képeit ez az ulp se mutatja .
Egyébként ugye jól gondolom, hogyha megcsináltam egy panelt, felismertettem vele az összes általa nem beazonosított alkatrészt és megcsináltam a pov-fáljt, utána a panel más pozícióba állításához az egészet előrről kell kezdenem?
Helyzet a következő:
Van egy eredeti képfájl, neve: CAP_DIS_ELKO_5MM_10MM Ezt átszineztem és a nevét megváltoztattam CAP_DIS_ELKO_50MM_10MM Mivel saját alkatrészre akarom rátenni bejelölöm hogy képet lehessen hozzáadni, és meg is jelenik a listában (1.ábra 1.ábra_1) Látszik, hogy ennek más a színe, nem az eredeti kék. kiválasztom futtatom a pov készítést...ok POV-RAY futtatása... az eredeti képet kapom vissza pedig látszik, hogy az én CAP_DIS_ELKO_50MM_10MM nevű képemet használja, mert ez van a pov forrásában is (3.ábra) Itt akadtam el Üdv!
Szia !
Csak annyira kell előről kezdeni, hogy a képen látható lapon tudod a nézetet állítani, ne lépj ki belőle a fordítás során. Akkor a beállítások változtatása után csak egy gombot kell megnyomni, és kész az új pov fájl. A POV-RAY -ből se lépj ki ! Üdv!
HUH!
Ezek a képek csak az alkatrész kiválasztását segítik, nincs szerepük a pov fájl létrehozásában. Az alkatrészek az inc makróiban leírtak alapján "készülnek", ott kapják meg a színüket is. Ha az elkók színét akarod változtatni, akkor a külső, "börnek" használt Eagle3d\povray könyvtárban lévő tex_elk.png és tex_elko_axial.png fájlokat változtasd meg. Itt vannak az én png-im. Idézet: „Viszont az ismeretlen alkatrészek képeit ez az ulp se mutatja” Az ulp első lapján be kell jelölni a saját és az ismeretlen alkatrészek megjelnítését! (Ezt is írtam már)
Szia !
Ezt nem tudtam...... Viszont akkor felmerűl a kérdés, hol a többi ellenállás....dioda....IC......stb kinézete ? kondenzátorokból van vagy 20 féle alakú és színű is. Üdv!
Hát, ha neki állnál és az összes inc-ben összeszámolnád az alkatrészeket biztos ugyanannyi lenne, mint a png kép. Egy makróban több alkatrész leírása is benne van. Pl az ellenállásoknak, kondenzátoroknak csak a méretük más, így elég a makróban egy alkalmas függvényt megalkotni és a méreteket változókban megadni.
Tudom hogy írtad, de is jelöltem de nem mutatja.
Szia !
Ok Most lett világos, megtaláltam a makrókat. végül is magam is definiálhatok formát, színt ...stb #macro CAP_DIS_CERAMIC_DISK_GRND(diam1,value,leadspc,bcolour,tcolour) #macro CAP_DIS_CERAMIC_DISK_64MM_50MM(value) object{CAP_DIS_CERAMIC_DISK_GRND(5.0,value,6.35,Brown,Black)} #end Csak egy új sorban paramétereznem kell a függvényt Jó, hogy eddig csak az inc fájl felét néztem meg Gyakorlatilag az img könyvtárra nincs is szükség Üdv!
Ha bejelölöd az idegen/saját alkatrészt akkor kapsz egy listát amiből kiválaszthatod, hogy melyik képet rendelje hozzá
Én már ehhez nem nagyon tudok hozzászólni. (Szerda óta annyi hozzászólás született, mint előtte bő egy év alatt)
Azt hiszem tök érthetően annak idején leírtam már itt a 4. pontban. (és már mondtam, hogy olvasd el figyelmesen!) Az eltérés csak annyi, hogy azóta sikerült az alkatrészek előnézetét is megoldani, így nem kell vaktában keresgélni, a kiválasztandó alkatrész képét egy gombnyomással meg lehet jeleníteni.
Már mondtam hogy többször, figyelmesen elolvastam.
Te nem olvastad el elég figyelmesen az én hozzászólásomat, vagy pedig én fogalmaztam rosszul; A képen talán egyértelműbb; ha ERRE a gombbra nyomok rá, akkor nem mutatja az alkatrész képét. Ezt írtad anno: "Persze az alkatrész kiválasztását hivatott könnyíteni a már fentebb említett img könyvtárba lévő sok png kép, amit nekem viszont nem sikerült "beüzemelnem". És ezt írtad most: "azóta sikerült az alkatrészek előnézetét is megoldani, így nem kell vaktában keresgélni, a kiválasztandó alkatrész képét egy gombnyomással meg lehet jeleníteni." Erre vagyok én kíváncsi, hogy hogyan? Mert nekem még most is "vaktában kell keresgélni".
Szia !
Eagle\ulp\Eagle3D\img\ itt legyenek a képek Eagle\ulp\Eagle3D\povray\ tartalmát ha jól emlékszem áthelyezted valahova, azt tedd vissza ide Részemről nagyon nem tudok mást ajánlani, mert egy régi hozzászólás alapján töltöttem le a fájlokat és mindent oda telepítettem ahova mondta, és probléma nélkül ment minden. Leírást csatoltam Üdv!
Hát ezért mondom, hogy nem olvasol figyelmesen...
Itt van ez a topic,de nem vetted a fáratságot, hogy az elejétől végig bogarázd! Akkor tisztázzuk, a képek megjelenítése az Eagle3D 1.05-ös változatának magyarításával lett kijavítva! Amit te használsz, az nem az!!! ...látom a képen. Az eredeti 1.05 a szerző honlapjáról, a magyarítás a javítással együtt ebből a topicból letölthető. (keresd meg! 2006. december 31-én csináltam meg) És ahogy a javított magyarításnál és a sokat hivatkozott, de az Eagle Nyáktervező topicban lévő leírásban írtam az img könyvtárat neked kell létrehoznod és oda a szerző honlapjáról a png képeket kicsomagolni. Ezekután fog csak működni!
"a képek megjelenítése az Eagle3D 1.05-ös változatának magyarításával lett kijavítva! Amit te használsz, az nem az!!! ...látom a képen.
Az eredeti 1.05 a szerző honlapjáról, a magyarítás a javítással együtt ebből a topicból letölthető. (keresd meg! 2006. december 31-én csináltam meg) Magyartásként a 2006. 12. 31.-én íródott #56699-es hozzászólásod mellett levő Eagle3Dhu.zip-et töltöttem le és telepítettem fel. Ám ezzel volt nekem az a sok gond, ami később kiderült ugye a hiányzó e-betű miatt. A #110040-as hozzászólásában PCB volt olyan kedves és elküldte az ő 3d41.ulp-jét, amivel felülírva a sajátomat már nem jelentkezik a nemrég még nagyon bosszantó hiba. Ezen felül többször írtam már hogy az img könyvtárat létrehoztam, jó helyen és belepakoltam a képeket. "Akkor tisztázzuk, a képek megjelenítése az Eagle3D 1.05-ös változatának magyarításával lett kijavítva! Amit te használsz, az nem az!!! ...látom a képen." Ezt melyik képen látod? Mert nekem biztosan az 1.05 van fenn, megnéztem több helyen is. Most akkor ki nem olvas figyelmesen?! :heureka: (Egyébként elkezdtem a legelejéről végigolvasni a topicot már reggel, mert egyéb kissebb kérdéseim/problémáim is vannak, csak azokra biztos vagyok hogy végigolvasással is választ kapok.)
A te képeden az ablak neve "Engedélyezett alkatrész" Ez a megnevezés az 1.04-hez írt magyarításban volt.
Amikor megjelent az 1.05, írtam ebben a topicban (2006. dec. 30.), hogy azzal nem megy a magyarítás! Mégis azt használod, ezért voltak a hibák. Az 1.05-höz készült magyarításban ez az ablak így néz ki! Az ablak neve "Alkatrész helyettesítése" lett, és még néhány felirat is változott! Tehát letöltötted az 1.05-öt. Hozzá az 1.04 magyarítását használod! (te magad jelölted meg itt a hozzászólásaidban a forrást. Keress csak rá "Eagle3D.hu.zip"-el és láthatod, hogy a 11.10-es hozzászólásodban ott van.) Az a magyarítás a 2006 februári változat volt és abban még nincs hibajavítás. Amit meg PCB adott az az eredeti 1.05, abban sincs kijavítva az előnézeti kép. Tehát keveregsz-kavarogsz! Nem olvasol figyelmesen, ha tetszik hanem. Ha használni akarod az Eagle+d-t, akkor az összetartozó fájlokkal kell dolgozni! Másnál is megy, de te a verziókat megkavartad! Ha ezek alapján helyreteszed az egész Eagle 3D-t - ezt csak úgy tudod, ahogy írtam, - vagyis a szerző honlapjáról az eredetit, majd ebből a topicból az Eagle3Dhu.zip-et - és megfelelően működik, nos, akkor egy köszönöm mindazoknak, akik egésznap a figyelmetlenségeddel foglalkoztak, elvárható! Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |