Fórum témák
» Több friss téma |
"Csak akkor nem melegszik egy motor, ha 100% hatásfokú, ilyenről én nem tudok." Jogos.
"Minden motort hűteni kell" Ez is igaz, hülyeség volt azt gondolni, hogy csak úgy beburkolom, de egyébként a benzinmotorra gondoltam éppen, mikor ezt a hűtéskérdést feltettem. Egy elektromos motorban lényegesebben kevesebb hő keletkezik, mint egy benzinmotorban. Ezért gondoltam azt, hogy egy 1-2kW-os motortól egészen a csillagos égig teljesítményű motor csak nem maradhat hűtés nélkül.., de gondolom egy pár száz wattos igen, még egy ugyanekkora teljesítményű benzinmotornak hűtés kell. Nem okoskodni akarok, csak elmagyarázom, hogy hogyan is értettem. ![]() "Elég baj az hogy csökken - ez egy külön kihívás elektromos hajtások terén." Na igen, amikor csak egy biciglist is megelőzök, vagy épp folyamatban van, sokáig imádkozok annak az 50ccm dugattyúnak ![]() Ha menet közben rövid ideig(pillanatig) egy 36 V-os motornak 50-60V-ot adnánk? (az elektronikát megkerülve, és ha kikapcsoljuk a "turbót", akkor ugyanúgy szabályoz az elektronika tovább) Pl. 30-al döcögés, előzni kell, ahogy említetted is, 40-50km-órára kell felgyorsulni. 30km/h-nál pl 20V van a motor kivezetésein, de amikor a sebesség növekedést akarjuk elérni ugrásszerűen, akkor kell még rákapcsolni 30V-ot. (pár Ah-s indítóakku, pl. motorakku, azokat amugy is erre találták ki. ) De biztos nem olyan lassú a gyorsulása egy névleges fordulatszám közeli fordulatszámú motornak, nem rakétát akarok én, de hamár a dc motorokat úgy találták ki, hogy legyen nekik nagyon nagy induláskor fellépő nyomaték, akkor nehogy már ne használjam ki. ![]()
Szomorúan néztem ki a mai nap a fejemből, miután meghallottam, hogy kötelezővé tehetik a smk (segédmotorkerékpár) kategória számára a rendszámot.
Meg is értem azokat, akik bevezetnék ezt, mert tényleg, ha elütők valakit, mert megyek vagy 60 km/h-val, és elhajtok, az atyaég nem talál meg engem, viszont ha megjegyzik a rendszámom.. stb stb. Dehogy ezt miért most akarják megint megsürgetni? Volt már róla szó a tv-ben, de ezzel is már megint a népet akarják lehúzni, és ez a zavaró, mert ezt elötte is be tudták volna vezetni, és akkor nem lenne ilyen szaga a dolognak. Gondolom ez a "rendszámosítás" műszakival, forgalmival, stb.-vel jár, és akkor nem fogom olyan könnyen megkapni a biztosításról szóló papíromat, amit az átalakított elektromos motoromra fogok majd megkötni.. ![]()
Tulajdonképpen csak az a lényeg, hogy fizess még egy kis pénzt. Az összes többi csak körítés. Az mégis csak furcsán hatna, ha azt mondanák: Fizess. Ha kérdezed miért? Akkor a válasz: Csak.
Attól mert nagyobb feszt adsz rá nem feltétlen lesz nagyobb a nyomatékod, és ezáltal a gyorsulásod.
A soros motornak ilyen tulajdonsága van, ennyi. Az armatura és a forgórész feszültségének aránya és egymásra hatása határozza meg hogy mekkora áram is fog neked folyni, mi lesz a fordulatod, nyomatékod. Minél magasabb a fordulat, annál inkább ez eltolódik. Próbálj ki egyet, és fogod tudni miről beszélek, addig csak itt irkálunk róla... Persze ettől még használható járműhajtásra - én is fogom - de nem érdemes olyat várni tőle, amire fizikailag képtelen.
sziasztok lenne egy kerdesem
![]() fogalmam sincs az elektronikahoz nem igazan ertek hozza csak lenne egy otletem ami mar nagyon reg forr bennemes ha segitenetek lehet, hogy meg is tudnam epiteni. az otlet az a kovetkezo ![]() erre szeretnek egy vilanymotrot ami van olyan eros hogy egy kb.300kg-os bicajt montenbike kerekekkel siman eleri a 50-60 km/h sebeseget akar hegyre is. ez idaig rendben is volna csak most jon az a kis ogrogi dolog amire gondoltam. mivel ez az elektromos motor akurol megy ezert szeretnek besszerelni egy generatort amit vagy labbal hajtok vagy egy benzinmotoros atalakitot lancfuresszel. elmeleti sikon keves uzemannyaggal sok kilometer es nem utolso sorban gyors is. mi a velemenyetek errol az elgondolasrol egyaltalan kivitelezheto a dolog ???
Üdv nemrég láttam egy filmet egy új "robogóról' melyet német országban gyártanak nagyon keveset asszem 5 darabot . A felépítése annyi hogy amikor tekerönk akkor a pedál áttételeken keresztül meghajt egy generátort ami tölti az aksikat az pedig hajtja a motort vagy, ha az aksi fel van töltve akkor közvetlen hajtja a motort akár és ettől majdnem hanyatt estem 80Km/h tartósan. ezt hogyan lehet lemásolni ? vagy hasonló módú járművet építeni? JA a hatótáv asszem 100 km vagy több is volt . várom az ötleteket vagy ha épített valaki ilyet a tapasztalatokat .
Szia!
Bocsi, de nem Star Wars volt a címe? Ez úgy ahogy van lekvár! Sajnos létezik az energia megmaradás törvénye! Bár nagyon híres tudósok vitatják, de itt a földön sajnos működik! Habár biciklivel simán lehet 100km-t tekerni, csak kicsit rá kell edzeni! De ebben nem sok elektronika van! Leiszt Jani
Szerintem hegynek 300 kg-ot 60 km-es sebességgel elvetélt ötlet. A generátor lábbal hajtva szintén. Gondolj bele a gépkocsi generátor alapjáraton is kb 900-at fordul percenként, és akkor alig tölt. Meddig bírnád tekerni? Láncfürésszel meghajtani a generátort, talán bírná pár percig. A zajról nem is beszélve. Miért nem egy Simson kismotorban gondolkozol? Persze 60 km-el az sem menne
de nem vizsga köteles.
Üdv lhanzi
Pedig én is 120 km/h és 100 ,120 km táv a célom .[OFF]A háromkerekű 2 motorral gyorsabbnak tűnik . A sebesség ? -de a hatótáv , azt A/h-ban mérik , sajnos meg önsúlyban . Üdv
Háromkerekűvel jobbak az esélyek, mert állóhelyzetben is lehet tekerni. Régebben én is tervezgettem ilyen városi járművet, de örökre terv szinten maradt. Városban a sok indulás megállás nagyon rontja az energiamérleget. Ezt a problémát oldotta volna meg, ha a hajtás akár állandóan mehetne egy generátorral a haladás pedig a motorokkal és az akkuról ettől függetlenül. No meg egy kis fékenergia visszatöltés. szerintem igen jó kis jármű lenne, de hát a pénz meg az idő nagy ellensége volt a projektnek.
![]()
tornádó be bicaj kábelezési egyszerü ősszedugos rajz kellene nekem
Akkor azt szeretném megtudni hogy ki épített elektromos kerékpárt házilag és mik a tapasztalatok vele kapcsolatban a hibák, előnyök és ügy minden érdekelne
heló
A titka a lítium akkumulátor és a nagy teljesítményű motor. Nem egy olcsó dolog egyik sem. Már írtam régebben is hogy generátoros pedálhajtás + veszteségeket hoz magával. Így érdemesebb egyből a kereket hajtani. Tapasztalatként nem tudom mire gondolsz pontosan. Alkatrész összeállítás, vagy összeszerelés vagy vezérlő építés? Azt kell elsőként eldönteni hogy mekkora teljesítményt szeretnél és menyi pénzt tudnál rászánni. Ebből lehetne ki indulni. De amit írtál csak az akkumulátor már meghaladja a 100000ft ot. Több motort használatát nem ajánlom. Hatásfok szempontjából szerintem érdemesebb egy erősebb motort használni mint több kicsit. De persze ez nem minden esetben igaz.
Üdv sanykaraj
Pár kép az építésről . Egyedül nekiállni veszély ,-de nem gond csak lassabb a vég .Nálunk az akku a gond sz...r .Tapasztaltam olyant ha 2 motorral megy akkor a feszmérő nem megy annyira vissza indulás(nál)kor 240/480 W. A traktor Ampermérőt még nem tettem rá , hogy ezt magamnak is igazoljam . Szóval hosszabb távon kell majd tesztelni Nagykanizsa irány (Pogányszentpéter) na az valami domb . Tavaszi terv Robbanómotoros akkutöltő ráépítés ,letérni földútra adni a környezetnek (nem bosszúból) "nagy táv" .Nincs még elektromos járgány töltőállomás .Bolhapiacon esélyes 2 bicajt venni "a motor tuttira jó(k) a vezérlő és akku az lutri. Talán ennyi .Ja 3 fázisú Brusles motor a nyerő. Üdv
Kösz válaszokat engem az érdekel hogy egy x teljesítményű motorral és x vakuval ki meddig milyen sebesével tudott eljutni és mik a tapasztalatok pl az akku kinyiffan 2év alatt vagy hasonlok. És hogy pl a menet közbeni töltés menyire megvalósítható.A és a pénz spórolás is érdekelne bicikli van ami nem működik egy generátorom is de a motor ami elég drága meg az akku
Elméletileg kivitelezhető az,hogy a láncfűrész hajtsa a generátort (a lábhajtást tényleg felejtsd el).
Én úgy csinálnám,hogy a láncfűrész motorja ami legalább van 1LE-s hajtana egy autó generátort és erre lenne kötve egy 12V-os 500-600W-os villanymotor. A generátor gerjesztésének állításával lehetne szabályozni a villanymotor fordulatszámát. Ilyesmi elven működik a dízelmozdony is. A benzin motornak kel egy szabályzás ami figyeli a terhelést így induláskor nagy áramnál felpörögne, egyenletes menetnél pedig tartana egy fix fordulatszámot. Viszont egy ilyen teljesítményű motorral nem lehet 60km/h-vál hegynek fölfele menni ![]()
Nem autó generátort kell használni, hanem inkább olyasmit ami a szélkerekekben van. A forgó rész állandó mágneses és elég 500W-os is, hiszen ekkora teljesítményt csak egy bringaversenyző ad le, ő is csak kis ideig. Ha valaki benzin motorral akar áramot termelni, na az a feleslege. Hiszen akkor azzal hajthatná a szekerét, minek a többi nehezék?
Azért írtam autó generátort,mert annak külön gerjesztés kell így annak a szabályozásával lehet a villanymotor fordulatszámát szabályozni. Van azért előnye ennek a meghajtásnak hiszen pl nem kell sebességváltó ami nagyobb járművek esetén meglehetősen nagy súly és egy komoly mechanika ami karbantartást igényel. A benzin motornak két fokozat elég, egy indító fokozat az nagy fordulatszám és a menetfokozat az pedig jó alacsony. Nem véletlenül használják dízelmozdonyokban ezt az elvet, jó fogyasztást lehet így elérni. a pazarláshoz kapcsolódóan pl. egy robogó sokal többet pazarol gyorsításkor,mert a kuplungja folyamatosan csúszik.
A vissza töltés biciklin inkább csak reklámfogás.
Szerintem sok haszna nincs. Legalábbis elhanyagolható mértékű. Az aksik valóban kb 2 év után mer cserések. Lítiumnál ez kb 4 év. 360W motor és 360W/h aksi 25-30km/h ra képes és ebből adódik hogy 1h folyamatos haladás, ami így 36km megtételére elég. Tehát ebből már kilehet szorozgatni a nagyobb teljesítményt is. pl X2 akkor 720W motor már kb 60km/h ra képes és 720W/h aksipakk. ami pl. 3*12v 20Ah ból áll. Nagyobb teljesítménynél az akkumulátorok mérete és súlya miatt már csak a lítium jöhet szóba, vagy robogó lesz belőle.
Azt hiszem a Siemens Desiro(kép csatolva), is ilyen elven működik, amit Te leírtál.
Generátort hajtja a dizelmotor, generátor meg hajtja az elektromos motort. Csak halottam, de nem biztos. Az ok, hogy az elektromos motornak nagyon-nagy nyomatéka van(amit ki is beszéltünk fentebb ![]() De pl. tanárom mesélte, hogy a nagy hajók(konténer szállítok, óceánjárók) hajtása is elektromos, dízel kavalkádja. Elvileg a hajócsavart elektromos motor hajtja, és az ezt hajtó generátor a hajó közepén van, hogy egyensúly legyen, mert ha közvetlen a dízelmotor(vagy milyen üzemanyagú) hajtaná a csavarokat, akkor a hajó farnehéz lenne. Tudom, itt a spórolásról van szó, a környezetbarát hajtásról, és az elektronikáról, csak mondtam. ![]()
Erőtlen lett a E-bringám. Az akku visszajelzőn a zöld led világít, az akkupakkot is mértem és terhelten 32 Volt van 36 helyett. Ez még jónak mondható. A motor fuldoklik szaggatott hangot hallat.
Van valami tippetek?
Szisztok!
Szerntem ez túl optimista hozzáállás! Én több mint két 2KW-os motorral és 120V 50Ah-s litium pakkal számolnék! Nem beszélve az ehhez szükséges vezérlőről, és adott esetben váltóról! A légellenállás hatása a sebességgel összefüggésben nem lineálisan nő! Ez csak álom, vagy milliomos hobby! Leiszt Jani
Ez kissé hibás számolás.A 360W-os motor csúcsban lead akár 500W-ot is.Tehát elindulásnál,gyorsításnál fokozottan igénybeveszi az akkut.tehát emiatt a nagyobb áramfelvét miatt sem bírja egy óráig az akku.Valamint az akku kapacitást 2-5-10 rosszabb esetben 20 órára adják meg.Ebből következik hogy a 10Ah-s akkut 10A-al terhelve nem fogja bírni egy órán át.Így a hatótáv további csökkenésével kell számolni.A lifepo4 akkuknál számolgatnak kb.25km-es hatótávval.
tehat akkor elmeleti sikon meg lehet valositani ennek nagyon orulok
![]() persze nincs akkora sebesegre szuksegem mert azt meg is kell alitani es mind tudjuka vekony kereknek kicsi a tapadasi felulete es nem akarok Flinston modra fekezni ![]() mar csak kellene valaki talaljak aki meg tudna nekem tervezni az elektronikai reszt (motor -> generator -> vilanymotor -> vezekles) a tobit megtudom csinalni, legalabbis remelem :"> ha esetleg itt van valaki aki tudna segiteni annak nagyon orulnek ![]() es koszi mindenkinek hogy foglalkoztatok a temammal
Egy teherautó indító aksi 69 ezer forint ez 225 amperrel terhelhető óránként az összes tarolható áram 1150A ami azt jeleti hogy kb 5 órán át repi minket, assem 12 voltos amiazt jelenti hogy 2700W/H ra képes ez az aksi bár ez mellet biztos nyom 30 k eröl nincs adat. Ez az aku gondozásmentes és van 2 év garancia. Motor nem találtam de ugy gondolom hogy az is van 50 ezer körül tehát ez edig 120 ezer kb és még jármú meg a szabályzó eböl sok benzint lehet veni ha 400 ft számoljuk csak eböl kb 30 litert lehet veni nem igazán éri meg főleg hogy tölteni kéne még igy is naponta és lasu és nehéz. JA és még 300W felet jogsi is kel hozzá. na mindegy azért kösz a segítséget
Ennek az akkunak a típusára azért kíváncsi lennék.Ez indító akku,tehát eleve nem tartós üzemre tervezték.Ha leterheled 225 amperrel,az szerintem max pár percig fog üzemelni.Gondolom ez egy 225Ah-s akku,aminek 1150A az indítóárama ami néhány másodperc indításra van.Nem összekeverendőek az adatok.Ennyi erővel a maruti akkum is jó lehetne,mert 35Ah és 200A az indítóárama.Ettől függetlenül ha rajta marad a villany ami kb.7A-t vesz fel,kevesebb mint egy óra alatt lemeríti.Egy éves az akku.Csak a 35Ah 10 órára van megadva.
Valamiért bicikli volt a fejemben, gondolom azért mert bicikli ropikban vagyunk. Ez miatt gondolkodtam 1KW alatt.
Én a számolással csak egy kb értékre gondoltam viszonyítás alapként. (25-30km a tapasztalat) De ha valakit pontos számok érdekelnek akkor csak rá kell keresni.
egy lengyel teherautó aksi többet nem tudok róla netten láttam de amint megtalálom megmutatom
Közben ha akut nem is de egy motort sikerült szereznem ingyen ráadásul csak kicsit kel rajta tisztítani. lehet ha sikerül olcsón akut szereznem hozzá akkor kipróbálom hogy muzsikál. A motor adatai 24v 50w és 3000ford/perc egész jó állapotban van de valamit nem értek méghozzá azt hogy 3 vezeték van benne és nincs külön testelve a motor úgyhogy nem tudom hogy jön ki a 3 vezeték van egy + - negatív de mi lehet a 3 dik holnap képet is rakok föl hátha tudja valaki (ez egy busz futásének a ventilátora volt eredetileg Ikaruszból van valószínű a évekből van ennél több nem derül ki róla)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |