Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MSP430 mikrovezérlők
 
Témaindító: gomzito, idő: Ápr 21, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   18 / 139
(#) Norberto válasza icserny hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Ebben a topikban egy picit OFF lesz, de azért megkérdezném: egy ilyen ábra "összeszerencsétlenkedése" kb. mennyi ideig tart?
(#) szitko válasza bedoweb hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Írd be, hogy tanuló, vagy egyetemista vagy,a lakhelynél meg ország, megye, cím, de elötte (pusztán jóindulatból, és ne vedd se sértésnek se másnak) olvasd el a (#1065326) hsz-t.
(#) icserny válasza Norberto hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Jórészt attól függ, hogy tudja-e az ember, hogy MIT akar megrajzolni, vagy menetközben kell kitalálni. A szerencsétlenkedés főleg ez utóbbira érvényes (gyakorlatilag ráment a mai napom).
(#) David.zsombor hozzászólása Nov 18, 2011 /
 
Nem akar felmenni az lcd-s óra progi... tud valaki segíteni? Hibaüzenetek IAR-al:

Error[e46]: Undefined external "nokia_gotoxy" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "nokia_write_data" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "printlcd" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "logo" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "nokia_clear_screen" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "nokia_init" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "normal" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "invert" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "DS18B20_Init" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "ds1820_egesz" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "ds1820_tized" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "orapont" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
Error[e46]: Undefined external "kszam" referred in main ( C:\Users\Zsombi\Desktop\ÓRA\Debug\Obj\main.r43 )
(#) David.zsombor hozzászólása Nov 18, 2011 /
 
CCS nél:
MSP430: Trouble Writing Memory Block at 0xdc92 on Page 0 of Length 0x1a12: This operation is not supported by this driver
MSP430: GEL: File: C:\Users\Zsombi\workspace_v5_1\ora\Debug\ora.out: Load failed.
(#) t0bi válasza icserny hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Nagyon jó rajzkészséged van :yes: köszönjük, igy sokkal érthetőbb a működés.
Már szépen fejlődik az I2C-Nokia LCD MSP4302231-el, de csak lépésben. Mitől lehet, hogy lefuttatva a programot mást kapok eredményül, mint lépésekben lejátszva (USI I2C használatában). Már tettem be szűrőkondit, felhúzó ellenállást, lecsökkentettem az óra frekijét, betettem "delay"-t pár helyre, de nem jó. Találkoztatok már ilyennel? :no:
(#) icserny válasza t0bi hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Idézet:
„Nagyon jó rajzkészséged van”
Nekem? Egy szál se! Innen vettem a mintát a rajzoláshoz, s John Davies könyvéből az ötleteket. A többi meg az Inkscape-nek köszönhető.
(#) DecebaL válasza David.zsombor hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Szia!

IAR -al semmi kép sem fog felmenni, csak ha full verziód van mert a program mérete majdnem 16 Kb. CCS -en fel kell mennie. CCS -be fontos hogy a Printf minimális -ra legyen beállítva mert ha nem akkor nem fog beleférni a program a 2553 -as prociba.
(#) balux33 válasza t0bi hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Szia!
Lenne még pár kérdésem ezzel kapcsolatba!
Az első hogy a háttérvilágítás mekkora feszültségről megy és kb mekkora az áramfelvétele ?
A másik hogy a driver-ed publikus ? mert ha igen megköszönném ha megosztanád velem .
Üdv.
(#) David.zsombor válasza DecebaL hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Ez lesz a probléma. Hol tudom beállítani?
(#) DecebaL válasza David.zsombor hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Project -> Properties, majd baloldalt a listában kiválasztod C/C++ Build, további info a csatolt képen.
A program felmegy a minimal -al és a noFloat -al is. Én a noFloat -ra állítva használtam.
(#) David.zsombor válasza DecebaL hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Nekem nem így néz ki a properities...
(#) David.zsombor válasza DecebaL hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Melyik verziót használod?
(#) David.zsombor válasza DecebaL hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Áhh nemmegy Most valami más baja van a 4.0-val
(#) DecebaL válasza David.zsombor hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
4.2.4.00033
(#) David.zsombor válasza DecebaL hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Letöltöttem azt is de:
MSP430: Trouble Writing Memory Block at 0xc000 on Page 0 of Length 0x1c92: Could not write device memory
Az 5 nél meg nem tudom hol lehet átállítani de:
MSP430: Trouble Writing Memory Block at 0xdc92 on Page 0 of Length 0x1a12: This operation is not supported by this driver
MSP430: GEL: File: C:\Users\Zsombi\workspace_v5_1\ora\Debug\ora.out: Load failed.
Az 5 nem talál más hibát de a 4 még vagy 38 at ilyesmit:
"unsigned char *" is incompatible with parameter of type "char *"
(#) t0bi válasza balux33 hozzászólására (») Nov 20, 2011 /
 
Már feltettem a forrást külön-külön, de felrakom egyben is, így jobban érthető. Nem titok, én is másoltam innen-onnan.
Nokia 6100 displayhez való, de sok más tipusnak is ugyanez a displaye. Kétfajta gyártmány van, nekem EPSON (zöld panel). Ha neked PHILIPS (barna panel) van, akkor át kell írni az LCD utasításokat.
Először meg kell alkotni a 85 x 85 pixeles bmp képből konvertált "picture.h" header fájlt, ebben van a kép. Ezt be kell másolni az inc könyvtárba és mehet a program.
A program először egyfajta színnel feltölti a teljes képernyőt (a szín megváltoztatható), majd a képernyő közepére helyezi a képet.
Az LCD háttérvilágítását a telefon LI-Ion akksijával oldottam meg. Az MSP430 Launchpad 3,3 Voltja hajtja meg az LCD elektronikáját, ezzel sorbakötöttem az akksi 3,7 Voltját, így az LCD kereken 7 Voltot kap. A fogyasztása kevesebb, mint 15 mA.
  1. #include <msp430g2452.h>
  2. #include <picture.h>
  3.  
  4. /*************************************************************
  5.    először meg kell alkotni a  picture.h  include fájlt.
  6.    85 x 85 pixeles bmp képet át kell konvertálni .h fájlnak
  7.    és a 7225 bájtot beleírni az alábbiak szerint:  
  8.  
  9.    const char bitmap[]=
  10.    {*********7225 db fájl*************}
  11.  
  12.    Ezután a picture. h fájlt be kell másolni a ...\430\inc mappába
  13.  
  14. **************************************************************/
  15.  
  16.  
  17. //*******************************************************
  18. //          GPIO Definitions
  19. //*******************************************************
  20. #define LCD_CS_PIN    BIT6
  21. #define LCD_SCK_PIN   BIT7
  22. #define LCD_DIO_PIN   BIT5
  23. #define LCD_RES_PIN   BIT4
  24.  
  25. #define LCD_RES_PORT  P1OUT
  26. #define LCD_CS_PORT   P1OUT
  27. #define LCD_DIO_PORT  P1OUT
  28. #define LCD_SCK_PORT  P1OUT
  29.  
  30. //*******************************************************
  31. //          Color Definitions
  32. //*******************************************************
  33. #define BLACK       0x00
  34. #define WHITE       0xFF
  35. #define RED         0xE0
  36. #define GREEN       0x1C
  37. #define YELLOW      0xFC
  38. #define CYAN        0x1F
  39. #define MAGENTA     0xE3
  40. #define BLUE        0x03
  41.  
  42. //*******************************************************
  43. //          EPSON Controller Definitions
  44. //*******************************************************
  45. #define DISON       0xAF
  46. #define DISOFF      0xAE
  47. #define DISNOR      0xA6
  48. #define DISINV      0xA7
  49. #define SLPIN       0x95
  50. #define SLPOUT      0x94
  51. #define COMSCN      0xBB
  52. #define DISCTL      0xCA
  53. #define PASET       0x75
  54. #define CASET       0x15
  55. #define DATCTL      0xBC
  56. #define RGBSET8     0xCE
  57. #define RAMWR       0x5C
  58. #define RAMRD       0x5D
  59. #define PTLIN       0xA8
  60. #define PTLOUT      0xA9
  61. #define RMWIN       0xE0
  62. #define RMWOUT      0xEE
  63. #define ASCSET      0xAA
  64. #define SCSTART     0xAB
  65. #define LCD_OSCON   0xD1
  66. #define LCD_OSCOFF  0xD2
  67. #define PWRCTR      0x20
  68. #define VOLCTR      0x81
  69. #define VOLUP       0xD6
  70. #define VOLDOWN     0xD7
  71. #define TMPGRD      0x82
  72. #define EPCTIN      0xCD
  73. #define EPCOUT      0xCC
  74. #define EPMWR       0xFC
  75. #define EPMRD       0xFD
  76. #define EPSRRD1     0x7C
  77. #define EPSRRD2     0x7D
  78. #define NOP         0x25
  79.  
  80. //*******************************************************
  81. //      Macros
  82. //*******************************************************
  83. #define sbi(var, bit)  (var |= bit)
  84. #define cbi(var, bit)  (var &= ~bit)
  85.  
  86.       //Sends a 9 bit command over SPI to the LCD with
  87.       //the first bit HIGH indicating "command" mode.
  88. void lcd_command(unsigned char data)
  89. {
  90.       char j;
  91.  
  92.       cbi(LCD_CS_PORT, LCD_CS_PIN);      // enable chip, p0.20 goes low
  93.       cbi(LCD_DIO_PORT, LCD_DIO_PIN);    // output low on data out (9th bit low = command), p0.19
  94.  
  95.       cbi(LCD_SCK_PORT, LCD_SCK_PIN);    // enable chip, p0.20 goes low
  96.       sbi(LCD_SCK_PORT, LCD_SCK_PIN);    // enable chip, p0.20 goes high
  97.  
  98.       for (j = 0; j < 8; j++)
  99.       {
  100.       if ((data & 0x80) == 0x80) sbi(LCD_DIO_PORT, LCD_DIO_PIN);
  101.       else                       cbi(LCD_DIO_PORT, LCD_DIO_PIN);
  102.  
  103.       // send clock pulse
  104.       cbi(LCD_SCK_PORT, LCD_SCK_PIN);  
  105.       sbi(LCD_SCK_PORT, LCD_SCK_PIN);    
  106.  
  107.       // left most bit first: LSB
  108.       data <<= 1;
  109.       }
  110.       sbi(LCD_CS_PORT, LCD_CS_PIN);        // disable
  111. }
  112.  
  113.       //Sends a 9 bit command over SPI to the LCD with
  114.       //the first bit LOW indicating "data" mode.
  115. void lcd_data(unsigned char data)
  116. {
  117.       char j;
  118.  
  119.       cbi(LCD_SCK_PORT, LCD_SCK_PIN);      // send clock pulse
  120.       cbi(LCD_CS_PORT, LCD_CS_PIN);        // enable chip, goes low
  121.       sbi(LCD_DIO_PORT, LCD_DIO_PIN);      // output high on data out (9th bit high=data)
  122.  
  123.       cbi(LCD_SCK_PORT, LCD_SCK_PIN);      // send clock pulse
  124.       sbi(LCD_SCK_PORT, LCD_SCK_PIN);
  125.  
  126.       for (j = 0; j < 8; j++)
  127.       {
  128.       if ((data & 0x80) == 0x80) sbi(LCD_DIO_PORT, LCD_DIO_PIN);
  129.       else                       cbi(LCD_DIO_PORT, LCD_DIO_PIN);
  130.  
  131.       cbi(LCD_SCK_PORT, LCD_SCK_PIN);  
  132.       sbi(LCD_SCK_PORT, LCD_SCK_PIN);    
  133.  
  134.       data <<= 1;
  135.       }
  136.       sbi(LCD_CS_PORT, LCD_CS_PIN);         // disable
  137. }
  138.  
  139. //************************************************************************
  140. //************************************************************************
  141.  
  142. int main(void)
  143. {
  144.       WDTCTL = WDTPW + WDTHOLD;  // Letiltjuk a watchdog időzítőt
  145.       P1DIR = 0xFF;              // P1 legyen digitális kimenet
  146.       #define COLOR1 RED       // Szín1 kiválasztása
  147.      
  148. //  *****************************************************************************
  149.       // Oszcillátorok beállítása
  150.       WDTCTL = WDTPW + WDTHOLD;           // Letiltjuk a watchdog időzítőt
  151.       BCSCTL3 = LFXT1S_2;                 // ACLK forrása VLO (LFXT1Sx: '10')
  152.       IFG1 &= ~OFIFG;                     // Az "oszcillátor hiba" törlése
  153.       DCOCTL = DCO2 | DCO0;               // DCOx = 5; MODx = 0;
  154.       BCSCTL1 = XT2OFF+RSEL3+RSEL2+RSEL0; // RSELx = 13 (lásd slaz061b p3.)
  155.       BCSCTL1 |= DIVA_3 + RSEL1;          // ACLK osztója: 8 és RSELx = 15
  156.       BCSCTL2 = SELM_0 +                  // MCLK forrása: DCO
  157.                 DIVM_0 +                  // MLCK osztója: 1
  158.                 DIVS_0;                   // SMCLK osztója: 1
  159.      
  160. //  *****************************************************************************  
  161.       // Display beállítása
  162.       cbi(LCD_RES_PORT, LCD_RES_PIN);
  163.       __delay_cycles (200000);
  164.      
  165.       sbi(LCD_RES_PORT, LCD_RES_PIN);
  166.       __delay_cycles (2000);
  167.      
  168.       lcd_command(COMSCN);       // common scanning direction(EPSON)
  169.       lcd_data(0x01);
  170.    
  171.       lcd_command(LCD_OSCON);    // internal oscialltor ON(EPSON)
  172.  
  173.       lcd_command(SLPOUT);       // sleep out(EPSON)
  174.  
  175.       lcd_command(PWRCTR);       // power ctrl(EPSON)
  176.       lcd_data(0x0F);            // everything on, no external reference resistors
  177.  
  178.       lcd_command(DATCTL);       // data control(EPSON)
  179.       lcd_data(0x05);            // correct for normal
  180.       lcd_data(0x00);            // normal RGB arrangement
  181.       lcd_data(0x01);            // 8-bit Grayscale
  182.      
  183.       lcd_command(PTLOUT);
  184.  
  185.       lcd_command(RGBSET8);
  186.       lcd_data(0x00);
  187.       lcd_data(0x02);
  188.       lcd_data(0x04);
  189.       lcd_data(0x06);
  190.       lcd_data(0x08);
  191.       lcd_data(0x0A);
  192.       lcd_data(0x0C);
  193.       lcd_data(0x0F);
  194.       lcd_data(0x00);
  195.       lcd_data(0x02);
  196.       lcd_data(0x04);
  197.       lcd_data(0x06);
  198.       lcd_data(0x08);
  199.       lcd_data(0x0A);
  200.       lcd_data(0x0C);
  201.       lcd_data(0x0F);
  202.       lcd_data(0x00);
  203.       lcd_data(0x06);
  204.       lcd_data(0x09);
  205.       lcd_data(0x0F);
  206.      
  207.       lcd_command(VOLCTR);  // electronic volume, this is the contrast/brightness(EPSON)
  208.       lcd_data(0x24);       // volume (contrast) setting - fine tuning, original
  209.       lcd_data(0x03);       // internal resistor ratio - coarse adjustment
  210.  
  211.       lcd_command(DISINV);
  212.  
  213.       lcd_command(DISON);        // display on(EPSON)
  214.      
  215.       lcd_command(NOP);
  216.  
  217. //  *****************************************************************************      
  218.        // LCDClearScreen
  219.        long  i;    // loop counter
  220.        
  221.        // Row address set  (command 0x2B)
  222.        lcd_command(PASET);
  223.        lcd_data(0);
  224.        lcd_data(131);
  225.  
  226.        // Column address set  (command 0x2A)
  227.        lcd_command(CASET);
  228.        lcd_data(0);
  229.        lcd_data(131);
  230.  
  231.        // set the display memory to COLOR
  232.        lcd_command(RAMWR);
  233.        for(i = 0; i < (132 * 132); i++) {
  234.          lcd_data (COLOR1);             }
  235.          
  236. //  *****************************************************************************
  237.        // LCDWrite130x130bmp.c
  238.  
  239.        long    j;    // loop counter
  240.  
  241.        // Column address set  (command 0x2A)
  242.        lcd_command(CASET);
  243.        lcd_data(23);
  244.        lcd_data(107);
  245.  
  246.        // Page address set  (command 0x2B)
  247.        lcd_command(PASET);
  248.        lcd_data(23);
  249.        lcd_data(107);
  250.        
  251.        // WRITE MEMORY
  252.        lcd_command(RAMWR);
  253.  
  254.        for(j = 0; j < 7225; j++) {
  255.        lcd_data(bitmap[j]);      }
  256.  
  257. // ******************************************************************************  
  258.        // LED villogtatása, ha az LCD-be írás kész
  259.        while(1) {
  260.          P1DIR |= BIT0;
  261.          P1OUT ^= BIT0;              //P1.0 állapotának átbillentése
  262.        __delay_cycles(250000);       //Várakozás kb. 250 ms ideig
  263.        }
  264. }
(#) balux33 válasza t0bi hozzászólására (») Nov 20, 2011 /
 
Szia!
Köszi hogy feltetted, majd ha lesz időm átnézem.
Hát nekem ezzel a háttérvilágítással lesz gondom.
Az egyik osztálytársammal akarunk közösen összehozni egy nagyobb óra méretű kütyüt ami óra is és ki is ír egy szöveget a kijelzőre egy memóriakártyáról. Na ez már egy 8x8 centis méretben működik is egy 3410 lcd-vel de ő mindenképpen színeset akarna, de még ezzel is meg kell küzdeni hogy beleférjen,ha még egy dc/dc konverter is kel akkor már végkép nem fog.
(#) balux33 hozzászólása Nov 20, 2011 /
 
Közben készülget még egy nagy led-es óra az osztályterembe,már csak a maradék két kijelző panel van hátra. Egy MSP430G2252 vezérli az egészet és a ledeket egy TLC5916 hajtja meg multiplexelve.
Rakok fel pár képet róla
(#) Beachway válasza icserny hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Nos így lefordítja hibátlanul.Viszont ha az oldalról én írom be akkor nem.Pedig minden egyezik. 7 szer próbáltam meg. Még olyat is csináltam, hogy két IAR programot nyitottam meg, és az egyikben a működőt, a másikban a nem működőt.Minden beállítást meg tudtam nézni, de nem találtam eltérést a kettő között.Nagyon kíváncsi lennék mit rontottam el!!Minden kezdet nehéz, de ennyire??

Ladflas6.eww
    
(#) icserny válasza Beachway hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Az .eww állomány helyett ZIP-peld össze a projektet, úgy csatold be! Ezen az oldalon igyekeztem részletesen leírni az új projekt létrehozásának lépéseit. Azt csak te tudod kideríteni, hogy mit csináltál másképp. Fontos, hogy minden projekt külön könyvtárba kerüljön!

Ha vágólapon keresztül másolod a programot, akkor soha nem másolj HTML oldalról, hanem mentsd le, és Notepad, vagy Total Commander Viewer (F3), vagy egyéb - csak szöveges - alkalmazásból másolj. Számíthat esetleg az is, hogy Unicode vagy ANSI kódolású a forráskód, vagy van-e sorvége az utolsó sor végén.
(#) Beachway válasza icserny hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Na akkor ez volt a hiba. Vágólapról másoltam HTML oldalról. Ezt nem tudtam. Így egyszerűbbnek tűnt, és a karakter hibát is el tudtam kerülni. Köszönöm a segítséget.
(#) DecebaL hozzászólása Nov 21, 2011 /
 
Elkészült az új forrasztóállomásom, de a doboz amibe akartam rakni sajnos kicsi. Muszály volt befejeznem, mert egy Praktikeres 4e Ft forrasztóállomásom van és a hétvégén szétesett a pákája forrasztás közben. Ilyen pákát vettem, sajnos a rotációs enkóder nem olyan amilyet szerettem volna.
A programban biztos van egy két hiba, ami használt közben majd előjön.
A háttérvilágításért hálás köszönet Szitko fórum társunknak.
(#) mzozo95 hozzászólása Nov 23, 2011 /
 
Sziasztok!

Szeretnék egy msp430->PC soros kommunikációt létrehozni(c nyelven persze)...(tehát egy integert vagy akármilyen hasznosítható információt szeretnék küldeni a PC nek)...
( a PC oldal megírása nem problémás)

{eddig sajnos csak PC_>msp irányú kommunikációra találtam példákat...}

Valaki tudna segíteni?

Zoltán
(#) icserny válasza mzozo95 hozzászólására (») Nov 23, 2011 /
 
Nézd meg ezt a cikket!
(#) szitko hozzászólása Nov 24, 2011 /
 
Sziasztok.
Elkapott engem is a nokia lcd láz. Előszedtem egy 5110-es kijelzőt és elkezdtem kísérletezgetni vele, és el is akadtam. Odáig nagyjából megértettem, a meghajtó programot (5110.c), hogy a beolvasott karaktert a megadott X,Y pozícióba írja ki:
  1. LCD_write_english_string(39,3,"*");

És itt van a problémám. A 39 ugy az X pozíció, amit pixelenként lehet megadni. De az Y pozíciót nem lehet pixelenkén megadni? Csak soronként?
(#) balux33 válasza szitko hozzászólására (») Nov 24, 2011 /
 
Szia!
Amit eddig én láttam driver-t annál csak így lehetett megadni, vagyis a sorok számát nem a pixelekét, de ez a kijelző vezérlője miatt van így.
Nem értem miért baj ez,úgyis egy sornyi magasak a karakterek is.
(#) icserny válasza szitko hozzászólására (») Nov 24, 2011 /
 
Bonyodalmat okozna, ha Y irányban nem bájthatárra kerülne a szöveg, mert akkor össze kellene kombinálni a korábban írt, vagy később kiírandó sorral. Visszaolvasni azonban nem lehet a kijelző memóriáját, tárolni meg nincs hol...
(#) szitko válasza icserny hozzászólására (») Nov 24, 2011 /
 
Köszi a válaszokat. Most találtam meg az adatlapját, és így már világos. Ezekszerint, ha szerkesztek egy karaktert, azt is a sorokhoz kell igazítani. (pl. egy nagy 3-ast, ami mondjuk 3 sor magas, de 3,5 már nem lehet.)
(#) szitko hozzászólása Nov 24, 2011 /
 
Eljátszottam ma a nokia Lcd-vel, és a gyorsulásmérővel, és ezt csináltam belőlük. Plusz a lányom nyaggatott, (4 éves) hogy csináljak neki valami játékot. Hogyan tudnám megcsinálni azt, hogy a * ne tudjon kimenni, egy adott körből, amit egy bmp-ből viszek be?
Következő: »»   18 / 139
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem