Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 70
(#) mezei dávid hozzászólása Dec 2, 2011 /
 
Sziasztok!
kedves hozzáértők legyetek szívesek segíteni.
a képen látható porszívóból kivett fordulatszám szabályzó beköthető egy 65 w 2800 fordulatú 220v 4uf a kondi
nem szénkefés motorba és még a bekötési rajz kellene.
Üdvávid
(#) zolika60 válasza mezei dávid hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
Oda nem lesz jó.
(#) mezei dávid hozzászólása Dec 2, 2011 /
 
Sziasztok!
Az lenne kérdésem ,hogy egy villmotorhoz 4 uf kondi van előírva mennyire okoz problémát, ha 14uf teszek bele.
üdv: Dávid
(#) zolika60 válasza mezei dávid hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
Kijöhet belőle a füst. Próbára ráteheted, de figyeld nehogy túlmelegedjen.
(#) gabe76 válasza mezei dávid hozzászólására (») Dec 3, 2011 /
 
Szerintem felejtsd el ezt a motort, önmagában nem jó fúrógépnek, ékszíjtárcsával le lehet csökkenteni a fordulatát, vagy frekvenciaváltóval lehet szabályozni, de nem éri meg szerintem megcsinálni. Esetleg ha csak üvegszálas nyák lemezt akarsz fúrni, akkor jó (a nagy fordulatszám miatt, ill. ahhoz megfelelő a teljesítmény is).
(#) mezei dávid válasza gabe76 hozzászólására (») Dec 4, 2011 /
 
Szia!
Köszönöm a választ.Tehát ha ékszíjtárcsával csökkentem a fordulatszámot mennyi teljesítményre képes: mondjuk tízes fúróig bezárólag. 800 ford
Üdvávid
(#) gabe76 válasza mezei dávid hozzászólására (») Dec 4, 2011 /
 
A teljesítmény nem változik, az áttétel miatt megnövekszik a nyomaték, viszont ezzel a teljesítménnyel így sem lesz túl erős, de ha nem nyomod nagyon, akkor bírja szerintem a 10-es fúrót is.
(#) mezei dávid válasza gabe76 hozzászólására (») Dec 4, 2011 /
 
Kösz!
Ez már megnyugtató válasz ,mivel nagy házi gyártásokat nem fogok készíteni csak alkalmanként használom.
Kösz még egyszer
Üdvavid
(#) Buki hozzászólása Dec 5, 2011 /
 
Heló!
Flórabeszt FSM R1 (KH3161) elektromos fűnyíróval kapcsolatban kérnék sagítséget.
Szénkefés motorja van és egy CXDZ 061130 jelölésű elektronikával van vezérelve. Ebben van egy 220V-os relé, IL 2010BD IC, egy 3 lábu tranyó vagy tirisztor vagy triak (felirat nem látszik rajt csak annyit tudok leolvasni:600B). A relé bekepcsoláskor behúz, de a motor nem indul el. Az elektronikára külön csatlakozik az állórész tekercsek két kivezetése és a szénkefék. A hálózat egyik pólusához mérve a szénkefén és a forgórész tekercsen megjelenik a 220V. A másik polust direktben a másik szénkefére kapcsolva a motor elindul, de rettentően szikrázik a kommutátor. Sem a forgórészen sem az állórészen nem látszik égés vagy sérülés, sem a jellegzetes elektromos égés (zárlat) szagot nem lehet érezni. Esetleg az elektrónikát milyen kapcsolással lehetne helyetesíteni, mert sehol nem találok a tipus szerint.
(#) sattila144 hozzászólása Dec 18, 2011 /
 
Nem tudom elindítani ezt az antennaforgató motort se váltóárammal,se egyenárammal.Megszorulva nincs ,égés nem látszik rajta.A szemközti tekercsek sorba vannak kötve és a két pár egyik vége közösítve van ,így van 3 kivezetése.A huzal kb 0,3mm átmérőjű és kb. 400 menet tekercsenként.Akárhogy kötöm be csak megrezzen a forgórész,nem indul,12V-tól 36V-ig próbálkoztam.Emlékeim szerint ennek 90 fok fáziseltolású,kétfázisú áram kellene.De hogyan tudok ilyent legegyszerűbben létrehozni? Csak egyszerűen kellene egy indítókondi mint az egyfázisú motor segédfázisához? Ha igen akkor mekkora? Semmi adat nincs a dobozán, de nem hiszem hogy 36V-nál nagyobb feszültség kellene hozzá.Ehhez hasonló szerkezet: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=284971

DSC_0082.jpg
    
(#) gömb válasza sattila144 hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Úgy látom, ez valóban egy segédfázisú motor.
Tehát az egyik tekercspárral sorban kell egy kondi.
Ha ez a motor is 18v-os és a teljesítménye is hasonló a conradban levőhöz, akkor kb 500 uF. (ez csak egy durván becsült érték). Bár a képen nem vehető ki, de az is lehet, hogy ez léptetőmotor. Ebben az esetben saját vezérlő áramköre van. De akkor is működik a fentebb leírt módon, legfeljebb a fordulata nem annyi.
A harmadik lehetőség, hogy árnyékolt pólusú motor, a képen viszont nem látok árnyékoló gyűrűket.
(#) sattila144 válasza gömb hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Köszönöm a választ!
Így már sejtem hogy mit rontottam el.Abból indultam ki hogy a szalagfűrészem 1500W-os motorján 125 mikrós kondi van .Ezt 2,2 mikróssal próbáltam és nem indult.Megyek és kipróbálom.
(#) sattila144 válasza gömb hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Elindult.
Az 500 már sok volt neki,de egy 100-assal simán megy.Úgy látszik hogy ez az érték mindenhová jó
Köszönöm a tippet!
(#) Mályi László válasza janostoth hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Első lépés 3 fázisu korába láttad e müködni(több percen keresztül,nem melegedett e) Második lépés deltába kell kötni. így igaz nehezebben indul. harmadik lépés kondenzátor értéke, 70MF/kw de ez melegedés függvénye ha terheletlenül melegszik kevesebbre kell venni az értékét,ez üzemi kondenzátor Indításhoz 180 MF Negyedik lépés Ha csak tűzi fához kell,növelni kell az áttételt (kevesebbet forduljon a kerék (a legjobb addig növelni ameddig a fával nem tudod lefolytani a motort,"nekem 1.7kw-os motorral is működött" Nem baj az ha az embernek tíz ujja van igy szüllettünk.
(#) gömb válasza sattila144 hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Nincs mit. A 2,2 mikrósnak nagyon nagy a (kapacitív) ellenállása, azért nem tud elindulni vele a motor.
(#) dobiedvin hozzászólása Dec 20, 2011 /
 
Egy autóhűtő ventil- motorját fúrógéppel meghajtva 12V-ot ad, de ha leterheltem akkor csak 7-8 at. Van erre valami megoldás hogy tartsa, a feszt? Plusz vezetéket nem tudok rátekerni? Hely az még lenne a vasmag között bőven.
Köszi
(#) gabe76 válasza dobiedvin hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Biztosan újra lehetne tekercselni, de azért az nem úgy megy, hogy hipp-hopp újratekercselem...
Egyébként, van egy maximális teljesítménye, amit fölvesz, és egy amit a megfelelő fordulatszámon le tud adni. Szerintem vagy a fordulatszám túl kicsi, vagy a terhelés túl nagy.
(#) dobiedvin válasza gabe76 hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Ha rövidrezártam, akkor 20 A-t is adott, és ha 75 wattos izzóval terheltem, akkor már csak 8 voltot adott.
Akkor olyat rem lehet hogy a végeket megkersve (4 vége van) folytatom a menetszámokat?
(#) gabe76 válasza dobiedvin hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
20A-t biztosan leadott, de közben a feszültség nulla körül lehetett, vagy nagyon minimális. 75 W-os izzóval vagy azért volt a feszültség 8 V, mert annyit tud a motor, vagy kicsi a fordulatszám (továbbra is). A 4 kivezetés azért lehet, mert esetleg 2 fordulatú a motor. Tehát ha így van, akkor ugyanazon a fordulaton különböző teljesítményt ad le (egyforma feszültséggel). még mindig azt mondom, hogy a fordulatszámot kéne növelni.
Adattábla nincs? Esetleg fénykép, vagy hogy milyen autóból való.
(#) dobiedvin válasza gabe76 hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Nincs négy kivezetése, csak szétszedtem és a tekercsnek láttam a négy végét.
Müködés közben, 4-5 A-t vesz föl, tehát akkor nem is fog sokkal többet leadni, azonos feszültség mellett.
Ezek szerint, az olyan motor (generátor) ami, 12Von 10-20 A-t adjon már jóval nagyobb méretűnek kell lennie. (ha egyáltalán létezik ilyen....) Ez nem jó
(#) gabe76 válasza dobiedvin hozzászólására (») Dec 21, 2011 /
 
Ha mindenképp szükség van rá, akkor bontóból be lehet szerezni autóba való generátort, de ahhoz mindenképp kell feszültségszabályozó is. De lehet kapni különféle teljesítményű egyenáramú motorokat használtan is.
(#) dobiedvin válasza gabe76 hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Autógenerátorom van csak az otromba nagy. Nekem valami nagyon jó Súly, méret/teljesítmény arányú motor kellene.
(#) pucuka válasza dobiedvin hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Az autó hűtőventilátorának motorja soros motor. Ilyen kapcsolásban generátornak nem a legjobb. Alakítsd át párhuzamos gerjesztésűre, jobb eredményt érhetsz el, és a gerjesztőáram szabályozásával a kimenő feszültséget is állandó értéken tudod tartani. Azért olyan nagy teljesítményre ne számíts.
(#) steve25 hozzászólása Dec 23, 2011 /
 
Üdvözlök mindenkit szép napot!
Azt szeretném megtudni márha valaki más is tudja, adott egy 220V segádfázisu villanymotor, inditó köndenzátoros,
Kérdés: Létezik olyan ha felcseréljük a segédfázis kivezetéseit a főfázishoz képest akkor kissebb lesz az inditó nyomaték? lásd kép. ha a zöld vezetéket felcseréljük? minden marad csak a zöldet csréljük fel....

bekötés.jpg
    
(#) erbe válasza steve25 hozzászólására (») Dec 23, 2011 /
 
Ha a két zöldet megcseréled, akkor a motor fordítva forog. Az indítónyomatéknak egyformának kell lennie mindkét irányban.
(#) Aftershock hozzászólása Dec 23, 2011 /
 
Üdvözletem lenne egy olyan kérdésem hogy adott egy elektromos láncfűrész motorja és annak szeretném szabályozni a fordulatát hogyan tudom ezt elérni és milyen szabályzó kell hozzá?
Előre is köszi
(#) ladargabor hozzászólása Jan 21, 2012 /
 
Sziasztok. Arra volnék kíváncsi mitől függ az hogy milyen teljesítményű kondenzátor kell a 220-as villanymotor indításához.
(#) zolika60 válasza ladargabor hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
A motor teljesítményétől függ a kondenzátor kapacitása.
(#) ladargabor hozzászólása Jan 22, 2012 /
 
Szia . Köszi a felvilágosítást. Ha leírom az adatlapját tudsz ebben segíteni?A motor 380/ 220 V igaz e az hogy ha 220-ra kötöm fele akkora lesz a teljesítménye és fordulatszáma mint amennyi az adatlapon szerepel? Asztali körfűrészt hajtatnék vele.
(#) pizzas84 hozzászólása Jan 23, 2012 /
 
Üdv.

Azt szeretném kérdezni hogy a képen látható villanymotoron a sorcsatlakozó melyik lábára kellene vezetéket dugni a konnektorból, hogy menjen?
Következő: »»   16 / 70
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem