Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
kedves hozzáértők legyetek szívesek segíteni. a képen látható porszívóból kivett fordulatszám szabályzó beköthető egy 65 w 2800 fordulatú 220v 4uf a kondi nem szénkefés motorba és még a bekötési rajz kellene. Üdvávid
Oda nem lesz jó.
Sziasztok!
Az lenne kérdésem ,hogy egy villmotorhoz 4 uf kondi van előírva mennyire okoz problémát, ha 14uf teszek bele. üdv: Dávid
Kijöhet belőle a füst. Próbára ráteheted, de figyeld nehogy túlmelegedjen.
Szerintem felejtsd el ezt a motort, önmagában nem jó fúrógépnek, ékszíjtárcsával le lehet csökkenteni a fordulatát, vagy frekvenciaváltóval lehet szabályozni, de nem éri meg szerintem megcsinálni. Esetleg ha csak üvegszálas nyák lemezt akarsz fúrni, akkor jó (a nagy fordulatszám miatt, ill. ahhoz megfelelő a teljesítmény is).
Szia!
Köszönöm a választ.Tehát ha ékszíjtárcsával csökkentem a fordulatszámot mennyi teljesítményre képes: mondjuk tízes fúróig bezárólag. 800 ford Üdvávid
A teljesítmény nem változik, az áttétel miatt megnövekszik a nyomaték, viszont ezzel a teljesítménnyel így sem lesz túl erős, de ha nem nyomod nagyon, akkor bírja szerintem a 10-es fúrót is.
Kösz!
Ez már megnyugtató válasz ,mivel nagy házi gyártásokat nem fogok készíteni csak alkalmanként használom. Kösz még egyszer Üdvavid
Heló!
Flórabeszt FSM R1 (KH3161) elektromos fűnyíróval kapcsolatban kérnék sagítséget. Szénkefés motorja van és egy CXDZ 061130 jelölésű elektronikával van vezérelve. Ebben van egy 220V-os relé, IL 2010BD IC, egy 3 lábu tranyó vagy tirisztor vagy triak (felirat nem látszik rajt csak annyit tudok leolvasni:600B). A relé bekepcsoláskor behúz, de a motor nem indul el. Az elektronikára külön csatlakozik az állórész tekercsek két kivezetése és a szénkefék. A hálózat egyik pólusához mérve a szénkefén és a forgórész tekercsen megjelenik a 220V. A másik polust direktben a másik szénkefére kapcsolva a motor elindul, de rettentően szikrázik a kommutátor. Sem a forgórészen sem az állórészen nem látszik égés vagy sérülés, sem a jellegzetes elektromos égés (zárlat) szagot nem lehet érezni. Esetleg az elektrónikát milyen kapcsolással lehetne helyetesíteni, mert sehol nem találok a tipus szerint.
Nem tudom elindítani ezt az antennaforgató motort se váltóárammal,se egyenárammal.Megszorulva nincs ,égés nem látszik rajta.A szemközti tekercsek sorba vannak kötve és a két pár egyik vége közösítve van ,így van 3 kivezetése.A huzal kb 0,3mm átmérőjű és kb. 400 menet tekercsenként.Akárhogy kötöm be csak megrezzen a forgórész,nem indul,12V-tól 36V-ig próbálkoztam.Emlékeim szerint ennek 90 fok fáziseltolású,kétfázisú áram kellene.De hogyan tudok ilyent legegyszerűbben létrehozni? Csak egyszerűen kellene egy indítókondi mint az egyfázisú motor segédfázisához? Ha igen akkor mekkora? Semmi adat nincs a dobozán, de nem hiszem hogy 36V-nál nagyobb feszültség kellene hozzá.Ehhez hasonló szerkezet: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=284971
Úgy látom, ez valóban egy segédfázisú motor.
Tehát az egyik tekercspárral sorban kell egy kondi. Ha ez a motor is 18v-os és a teljesítménye is hasonló a conradban levőhöz, akkor kb 500 uF. (ez csak egy durván becsült érték). Bár a képen nem vehető ki, de az is lehet, hogy ez léptetőmotor. Ebben az esetben saját vezérlő áramköre van. De akkor is működik a fentebb leírt módon, legfeljebb a fordulata nem annyi. A harmadik lehetőség, hogy árnyékolt pólusú motor, a képen viszont nem látok árnyékoló gyűrűket.
Köszönöm a választ!
Így már sejtem hogy mit rontottam el.Abból indultam ki hogy a szalagfűrészem 1500W-os motorján 125 mikrós kondi van .Ezt 2,2 mikróssal próbáltam és nem indult.Megyek és kipróbálom.
Elindult.
Az 500 már sok volt neki,de egy 100-assal simán megy.Úgy látszik hogy ez az érték mindenhová jó Köszönöm a tippet!
Első lépés 3 fázisu korába láttad e müködni(több percen keresztül,nem melegedett e) Második lépés deltába kell kötni. így igaz nehezebben indul. harmadik lépés kondenzátor értéke, 70MF/kw de ez melegedés függvénye ha terheletlenül melegszik kevesebbre kell venni az értékét,ez üzemi kondenzátor Indításhoz 180 MF Negyedik lépés Ha csak tűzi fához kell,növelni kell az áttételt (kevesebbet forduljon a kerék (a legjobb addig növelni ameddig a fával nem tudod lefolytani a motort,"nekem 1.7kw-os motorral is működött" Nem baj az ha az embernek tíz ujja van igy szüllettünk.
Nincs mit. A 2,2 mikrósnak nagyon nagy a (kapacitív) ellenállása, azért nem tud elindulni vele a motor.
Egy autóhűtő ventil- motorját fúrógéppel meghajtva 12V-ot ad, de ha leterheltem akkor csak 7-8 at. Van erre valami megoldás hogy tartsa, a feszt? Plusz vezetéket nem tudok rátekerni? Hely az még lenne a vasmag között bőven.
Köszi
Biztosan újra lehetne tekercselni, de azért az nem úgy megy, hogy hipp-hopp újratekercselem...
Egyébként, van egy maximális teljesítménye, amit fölvesz, és egy amit a megfelelő fordulatszámon le tud adni. Szerintem vagy a fordulatszám túl kicsi, vagy a terhelés túl nagy.
Ha rövidrezártam, akkor 20 A-t is adott, és ha 75 wattos izzóval terheltem, akkor már csak 8 voltot adott.
Akkor olyat rem lehet hogy a végeket megkersve (4 vége van) folytatom a menetszámokat?
20A-t biztosan leadott, de közben a feszültség nulla körül lehetett, vagy nagyon minimális. 75 W-os izzóval vagy azért volt a feszültség 8 V, mert annyit tud a motor, vagy kicsi a fordulatszám (továbbra is). A 4 kivezetés azért lehet, mert esetleg 2 fordulatú a motor. Tehát ha így van, akkor ugyanazon a fordulaton különböző teljesítményt ad le (egyforma feszültséggel). még mindig azt mondom, hogy a fordulatszámot kéne növelni.
Adattábla nincs? Esetleg fénykép, vagy hogy milyen autóból való.
Nincs négy kivezetése, csak szétszedtem és a tekercsnek láttam a négy végét.
Müködés közben, 4-5 A-t vesz föl, tehát akkor nem is fog sokkal többet leadni, azonos feszültség mellett. Ezek szerint, az olyan motor (generátor) ami, 12Von 10-20 A-t adjon már jóval nagyobb méretűnek kell lennie. (ha egyáltalán létezik ilyen....) Ez nem jó
Ha mindenképp szükség van rá, akkor bontóból be lehet szerezni autóba való generátort, de ahhoz mindenképp kell feszültségszabályozó is. De lehet kapni különféle teljesítményű egyenáramú motorokat használtan is.
Autógenerátorom van csak az otromba nagy. Nekem valami nagyon jó Súly, méret/teljesítmény arányú motor kellene.
Az autó hűtőventilátorának motorja soros motor. Ilyen kapcsolásban generátornak nem a legjobb. Alakítsd át párhuzamos gerjesztésűre, jobb eredményt érhetsz el, és a gerjesztőáram szabályozásával a kimenő feszültséget is állandó értéken tudod tartani. Azért olyan nagy teljesítményre ne számíts.
Üdvözlök mindenkit szép napot!
Azt szeretném megtudni márha valaki más is tudja, adott egy 220V segádfázisu villanymotor, inditó köndenzátoros, Kérdés: Létezik olyan ha felcseréljük a segédfázis kivezetéseit a főfázishoz képest akkor kissebb lesz az inditó nyomaték? lásd kép. ha a zöld vezetéket felcseréljük? minden marad csak a zöldet csréljük fel....
Ha a két zöldet megcseréled, akkor a motor fordítva forog. Az indítónyomatéknak egyformának kell lennie mindkét irányban.
Üdvözletem lenne egy olyan kérdésem hogy adott egy elektromos láncfűrész motorja és annak szeretném szabályozni a fordulatát hogyan tudom ezt elérni és milyen szabályzó kell hozzá?
Előre is köszi
Sziasztok. Arra volnék kíváncsi mitől függ az hogy milyen teljesítményű kondenzátor kell a 220-as villanymotor indításához.
A motor teljesítményétől függ a kondenzátor kapacitása.
Szia . Köszi a felvilágosítást. Ha leírom az adatlapját tudsz ebben segíteni?A motor 380/ 220 V igaz e az hogy ha 220-ra kötöm fele akkora lesz a teljesítménye és fordulatszáma mint amennyi az adatlapon szerepel? Asztali körfűrészt hajtatnék vele.
Üdv.
Azt szeretném kérdezni hogy a képen látható villanymotoron a sorcsatlakozó melyik lábára kellene vezetéket dugni a konnektorból, hogy menjen? |
Bejelentkezés
Hirdetés |