Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orsós magnók
 
Témaindító: Rober_4, idő: Feb 6, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   25 / 114
(#) oregbeatsuhanc válasza jimmy47 hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Ezt a NATIONAL, nyugati kommersz magnót a 70' es évek elején karácsonyi vásár idején láttam utoljára 4000 Ft körüli áron az Újpesti Áruház kirakatában 16 éves tanuló koromban. Tetszett nagyon, de nekem akkor anyagilag csak a 2400 Ft os ZK 120 asra futotta.
(#) oregbeatsuhanc válasza pjg hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
A 4 voltot úgy is meg lehet oldani, hogy a 6,3 V os tekercsből egy keveset le kell tekerni. Mivel ez a szekunder tekercs a trafó tekercs külsején szokott lenni szét se kell a vasalást szedni, csak a külső szigetelést óvatosan leszedni, majd pótolni. Időnként feszméréssel kell mérni, hány menetet kell még leszedni. Persze kérdés, hogy a többi cső is 4 volttal működik e? Ha van 6.3 voltos is akkor a 4 V os tekercset, ha van hely a csévén, -és a trafó vaskeresztmetszete, teljesítménye elviseli- plusz tekercsként rá lehet még tekerni.
(#) zolika60 válasza oregbeatsuhanc hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Az is jó, ha van olyan a közelben.
(#) oregbeatsuhanc válasza hockf hozzászólására (») Dec 9, 2011 / 1
 
A polírozgatással nem árt vigyázni, nem szabad túlzásba vinni, mert attól a fejrés szélesedik, és dörmögni fog a készülék, ugyanis a magas frekvencia átvitel záloga a minél keskenyebb 2-3 mikron szélességű fejrés.
(#) oregbeatsuhanc válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Az a legjobb, elhiheted, mert a gumit forgácsolni igazából a nagy fordulatú köszörűvel lehet. Valamikor próbálkoztunk esztergán is úgy, hogy a gumit lehűtöttük szárazjéggel, de akkor a munkával sietni kell. Egyébként ha már van esztergagép gumisütő szerszámot is lehet drehálni, és nyersgumiból egy rezsón, vagy sütőben 180 fokon a görgőt ki is lehet sütni.
(#) meszi válasza oregbeatsuhanc hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Gumigörgőt készíteni nem olyan egyszerű, különösen ha pontos átmérőjű és ütésmentes görgőt akar készíteni.
Annak idején a rendszerváltás ellőtt belefutott az akkori cégem egy ilyen jellegű témába.
(#) tomi52 válasza oregbeatsuhanc hozzászólására (») Dec 9, 2011 / 1
 
A vaterán valaki szokott időnként görgő köszörülést hirdetni.
(#) oregbeatsuhanc válasza meszi hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Persze, a sütés után szokták palástköszörűn felszabályozni. A csőtengelyt meg illik a sütőszerszámban pontosan helyezni. Ez a munka igazából szerszámkészítőknek való tevékenység.
(#) oregbeatsuhanc válasza BEAG hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
A csapágy mosással a hangtengely esetén nem árt vigyázni, mert ha szinter az a csapágy- és általában az szokott lenni- azt elég egy fapálcikára tekert tiszta pamut rongy segítségével kitörölgetni. Ha nagyon száraznak tűnik egy két csepp BRONZITOL 3 olajjal lehet megkenni. Az oldószeres kimosogatást azért kell kerülni, mert a porkohászati gyártással belekevert, vagy kifőzéssel bejuttatott kenőanyagot nem szabad kimosni!
(#) oregbeatsuhanc válasza BEAG hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
"Szerintetek mi lehet a gond? Összegyógyulhatott az öntvény alaplemez az öntvény csapágytokkal? Merjem feszegetni / ütni, vagy ne?
Mit javasoltok?"
Nyilván a csapágycsészét az alaplemez aluöntvénybe pontosan illesztették, és lehet, hogy összerakáskor egy kis zsírral nem kenték meg a felületeket. Azonos anyagú fémek szárazon összerágódnak, különösen a puhább fémek. Szereléskor pl. ha alu anyagba fúrt menetbe acélcsavart hajtanak be, egy pötty zsírt illik kenni a csavarmenetre. Ha ezt nem teszik meg, és pontos a menet, úgy berágódhat kihajtáskor, hogy leszakadhat a csavar feje. Ilyen berágódott csavarnál már csak az segíthet, ha a menet tövére juttatunk pár csepp denszeszben oldott petróleumot, és a csavart óvatosan előre-hátra hajtjuk, míg meg nem mozdul. A kenőanyag akkor már a menetek közé jutva, bekúszva a berágódott csavart kiszabadítja. Azért írom ezt így le, mert hasonló lehet a helyzet a csapágycsészével is, tehát hasonlóképpen lehet eljárni. Óvatosan meg lehet a csészét jobbról-balról kocogtatni, és a két alu alkatrész közé be lehet a fenti kenőanyagot juttatni. Biztos hogy meg fog mozdulni, és majd ki lehet húzni.
(#) hockf válasza oregbeatsuhanc hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Köszönöm mindenkinek. Úgy tűnik találtam egy megfelelő görgőt, elég drága ugyan, de ha jó, akkor megéri.
(#) jerynyul hozzászólása Dec 14, 2011 / 3
 
Sziasztok!
Olvasgattam,hogy sokan élnek együtt AKAI Gx4000D-vel.Mindenki tudja milyen készülék,előnyeit,hátrányait ismerjük.Gondolom sokan küszködtek a nyávogás,áthallás,erős vagy gyenge szalagfeszítés problémáival.Az áthallással sajnos együtt kell élni,talán egy megoldás lenne rá,ha mondjuk a szalagnak csak egy oldalára veszünk fel.Ez azért nagy luxus lenne)
Szeretném megosztani Veletek,a nyávogással kapcsolatosan,hogy mire jutottam.Lehet,hogy semmi újat nem fogok írni,de ha lesz benne hasznos ötlet,ami másnak esetleg segít,annak örülök.Első lépés alapos tisztítás volt.A leeresztő orsó és a felcsévélő orsó rovátkolt futófelületéből teljesen ki kell takarítani az idő folyamán belerakódott koszt,és némi gumimaradékot ami a közvetítő kerékről származik.Én a nyomógörgő és a csévélők tengelyeit nagyon vékonyan kerékpár láncolajjal kentem.Ebből is az esős időjáráshoz való vált be ,mert ez kellően megtapadó olajfilmet képez,viszont nagyon kicsi ellenállást fejt.Tényleg gyönyörűen fut vele minden alkatrész.A filc beszerzése sem volt egyszerű.Kárpitos boltok sorban megbuktak vele,egyetlen helyen tudtam beszerezni,méteráru boltban.Kb.fél milliméteres méretlépcső vastagságban árulják,kb 20X30 lapokban,az ára pedig szinte ingyen van,ahol én vettem 170ft egy lapA vastagságot színekkel jelölik a rózsaszín kb1mm,a fekete kb1,5mm.Én a rózsaszínt használtam.A pontosan kivágott filckarikát én FBS ragasztóval ragasztottam fel,a pillanat ragasztó nem tűnt jónak ,mert teljesen szilárdra köt,viszont az FBS szilikon bázisú ,mint a sziloplaszt,viszont sokkal erősebb kötést ad,erre esküdni merek,ki van más területen is próbálvaA kuplung beállítása türelem játék,igazi szét össze,mivel gondolom senkinek sincs olyan rugós erőmérője,ami használható lenne erre a célra.Legalább is én nem tudtam szerezni sehonnan.Maradt az"érzésre"megoldás.Megpróbálom röviden leírni.Ha a felcsévélő orsó kuplungja túlerős akkor nagyon húz,szinte gyorsítva játszik le,gondolom áthúzza a szalagot a nyomógörgő és a tengely között.Csévélő szétszed egy alátét kivesz.Utána szalag befűz,annyit javult a helyzet,hogy az első kb.10-15 fordulatig meg-meg rántja a szalagot,így gyorsan változik a szalagsebesség,valamint képes a szakaszos rángatás miatt oldalra kirántani a szalagot a tengely és a nyomógörgő közül.Csévélő megint szét a hullámalátéten érdemes kicsit nyomni,hogy ne feszítsen annyit.Sok szét-össze után sikerült úgy beállítani,hogy nincs érzékelhető nyávogás sem a szalag elején,sem a szalag végén 18-as orsóval.Tökéletesen teker előre-hátra,nem hagy hurkot sem.Az FBS-ről még annyit,hogy kb. 150 fokig hőálló és ha elengedne akkor sem"roncsol" a maradéka durva beavatkozás nélkül eltávolítható.
Lehet kicsit hosszú voltam,és semmi újat nem mondat,de ha esetleg vki talál benne vmi hasznosat,akkor nem írtam hiába.
Ui:Lehet lesznek,akik kiakadnak ezen A"barkács" megoldáson,de bevált ,működik.
(#) Rober_4 válasza jerynyul hozzászólására (») Dec 15, 2011 / 1
 
Szia!
Köszönjük amit írtál! Szerintem akik itt olvasgatnak, nem hinném, hogy bármiféle rossz megjegyzést tennének javításod mikéntjére, sőt ezen a területen ma már mindenki úgy boldogul, amilyen ötletei vannak, mert habár a szakirodalom nagy része elérhető, ennek ellenére egyre kevesebb az-az ember, aki kellőképpen jártas lenne ezen magnók szervizelésében.
Sőt számomra is hasznos volt az iromány, mert kb. egy éve én is beleestem egy hasonló filccsere + kuplung-állítgatás problémába. Akkor én beértem annyival, hogy a filceket kipucoltam, és tisztán tettem vissza a helyükre, de azért addigra már elég elrongyolódtak. Ha esetleg még elővenném valamiért a magnót, akkor mindenképpen elgondolkodom, hogy érdemesebb lenne beszerezni egy másikat, az alapján amit leírtál.
(#) veroka válasza jerynyul hozzászólására (») Dec 15, 2011 / 2
 
Én annak idején a kuplungokat damilra kötött súlyokkal szabályoztam be. 1N=102g, ebből számolhatsz vissza. Egyszerű konyhai mérlegen kimérhetsz megfelelő mennyiségű rizst, és rákötöd az orsóra. Ezek után már be tudod állítani a kuplungot a gyári értékre.
(#) jerynyul válasza Rober_4 hozzászólására (») Dec 15, 2011 / 2
 
Szia!
Teljesen igazad van,hogy tényleg nem igazán lehet találni szakembert már ezeknek a javítására.Én egyetlen egy "öreg róka" TV műszerészt ismerek,aki régen Gelkás volt,de nem is vállalta,mivel ehhez neki nincs már türelme,ha pedig sok időt szánna mégis rá,azt meg nem tudnám megfizetni.Legalább őszinte voltMegnyugtatott,hogy üljek csak le a magnó elé nyugodtan,kísérletezzek vele bátran,egyszer csak össze fog jönni,még ha sok idő is kell hozzá.Saját bevallása szerint ő is ezt csinálná.A veroka által felrakott javítási könyv sokat segített a robbantott rajzaival,plusz a sok türelemEgyébként a páromnak pont azt mondtam,hogy végre ez egy olyan készülék amit szó szerint kezelni kell,gondozni,karbantartani.A CD,mellet valóságos felüdülés,nem az van ,hogy eltűnik a lemez és kész.Maga az egész"tortúrára"
,gondolok: a szalag befűzésre,tekerésre.Varázsa van!
Nekem ez nagyon hiányzik a mai technikai eszközökből.
Szia!
(#) jerynyul válasza veroka hozzászólására (») Dec 15, 2011 / 2
 
Köszi,ez is hasznos infoBevallom őszintén,nekem ez a rízses trükk eszembe nem jutott volna!Nagyon ötletes!!!
(#) meszi válasza jerynyul hozzászólására (») Dec 15, 2011 / 2
 
Vagy felkötött mérőhenger, a megfelelő szintig feltöltött folyadékkal. A fajsúlyt kell még tudni.
Mennyi lehet az Unikumnak?
(#) Balaa16 válasza jerynyul hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Szia!
Nekem is egy ilyen szép magnóm van. Nagyon dicsérem. A hangja jobb, mint az eredeti youtube-os videón. Persze rengetek gondom volt vele: nyávogás, rossz fejbeállítás, gyenge szalagfeszítés, erős szalagfeszítés, a felcsévélő orsó nem csévélt elég erősen így leállt, rossz kivezérlésmérő, táp gondok. Nagyjából ennyi. De ezeket leszámítva tökéletes. Új feliratokat fogok készíteni rá, mert a régiek már lekoptak. Remélem sikerülni fog. Itt megtalálod a magyar nyelvű szervizkönyvét.(hála verokának)
Üdv! Balázs
(#) Balaa16 válasza veroka hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Szia!
Még régebben, amikor elküldted nekem e-mail-ban a szervizkönyvet, én egy "piaci mérleg" szerűséget készítettem. Ezt kötöttem egy feláldozott orsó szalagjának a végére (ahogyan a könyvben szerepel) és ELKO-kat tettem nehezéknek.
Üdv! Balázs
(#) jerynyul válasza meszi hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Annak biztos jó sok)
(#) jerynyul válasza Balaa16 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Szia!
Nekem szerencsémre nem volt ennyi gondom vele,csak nyávogott.Valaki előttem a felcsévélő orsót már filcezhette,jó vastag,legalább 2,5-3mm vastaggal,plusz valami celux félét ragaszthattak a másik tárcsára,ami teljesen elmozdult.A filckarika olyan"sarkosan és összevissza egyenetlenül volt kivágva,hogy attól már akarattal sem lehetett volna rosszabbat csinálni,és sztem kétoldalas ragasztóval próbálták felrakni,az aztán teljesen elengedte.Mondjuk én még ilyen 2oldalas ragasztóból soha sem találtam igazán jót.Enyémen is a POWER felírat kicsit kopott,de még ez belefér.Egyébként,lehet sikerül hozzájutnom még egyhez potom 6000 forintért,ami állítólag teljesen üzemképes,csak filcezni kell a felcsévélőt.Ráadásul van hozzá plexi tető!Sztem ennyiért ez kihagyhatatlan vételA felírat készítést hogyan oldod meg??Ha van rá jó ötleted,megköszönném a segítséget
Üdv!
(#) Balaa16 válasza jerynyul hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Szia!
Az enyémen a filcréteg jó állapotban volt, csak meg kellett szorítani. Nálam a középső 4 gomb alatt lévő feliratok már olvashatatlanok. Szerencsére tudom fejből, hogy mi mit csinál. Ez a magnó igazából apué volt.(én 13 éves vagyok) Mesélte már nekem, hogy ahova ő ment, oda vitte a magnót is, az ORION erősítőt, és az ORION HS-500-as hangfalpárt. Szóval sok mindent megélt már szegény.
Üdv! Balázs
(#) jerynyul válasza Balaa16 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Szia!
Most nagyon megleptél,mert fiatal vagy,és megmondom őszintén nem gondoltam volna,hogy a Te korosztályodban van olyan akit egyáltalán mozgat az orsós magnók világa.Igazából Nektek a kazettás technika is nosztalgiaAz én unokaöcsém 18 éves,igazi zeneszerető,de mikor mondtam Neki,hogy orsós magnó,meg AKAI,meg magnószalag ,ő is csak annyit mondott ,hogy már látott olyan a neten.De jad belebolondítom őt isEgyébként tényleg van ezekben vmi megfoghatatlan varázs,mert a 6éves kisfiam is olyan áhítattal tudja kapcsolni,a viszonylag nyers mechanika ellenére,-hogy komolyan mondom öröm nézni.Tényleg becsüld meg,vigyázz rá,bárki is bármit mond erről a magnóról,mert bizony ez akkor is egy letűnt korszak szép emléke.Még sokáig az is lesz mert az biztos ,hogy nyers és nem egy finom szerkezet a mechanikája,de fém,és nem gyatra műanyag,ami kopás és törés szempontjából verhetetlen.Ezt még a Te gyereked is fogja nyúzni.A műanyagra jó példa volt a Pioneer CT-3 deckje,ami nekem is volt,sok ismerősömnek,nem is szólt rosszul ,de a mechanikája egy gyalázat volt!Úgyhogy a fém az fém,akárki akármit mond!A gumialkatrészekről annyit,hogy 30év után nem csoda,hogy öregednek,keményednek.Gondolj bele,hogy a manapság gyártott gumi alkatrészek mit tudnak majd 30 év múlva!Semmit!!Csak erre egy teljesen más területről példa.Én autóalkatrésszel foglalkozom.2006-os évjáratú Honda Civic 80.000km szervizén a futómű gumialkatrészei jobban el voltak érve mint egy közel300.000km-et futott Opel Astrán,pedig ez a Honda 5.600.000forintba került,az Opel kevesebb mint a felébe.Csak az Opelt még a kilencvenes évek elején gyártották.Egyszóval a minőség,tartósság,hosszú élettartam már a múlté,ez már az Opelre is igaz,s minden másra.Ezzel csak azt akartam érzékeltetni,hogy ha vigyázol erre a magnóra,még nagyon sokáig örömödet fogod lelni benne.Bocs ha untattalak hosszú irományommal!
UI: Mindenkitől elnézést semmi bajom a Hondával-nekem motorom az van,igaz húsz éves-csak a fogyasztói társadalom szemléletre haragszom!
Üdv!
(#) tomi52 hozzászólása Dec 15, 2011 /
 
Két-három éve történt.
Egy orsós magnóval vacakoltam, amikor bejött a szobába a feleségem huszon-akárhány éves fia. Ránézett, és megkérdezte: az micsoda?
(#) pjg hozzászólása Dec 15, 2011 /
 
Mondjátok már. Mennyit ér egy igazán jó állapotban lévő AKAI GX4000?
(#) Hagens hozzászólása Dec 15, 2011 /
 
Sziasztok!
Nekem is hasonló gondom lenne egy GX4000-el.
Két hete vettem és ez is eléggé nyávogott, rendeltem bele ékszíjat, azt kicseréltem, beállítottam a kuplungokat, rugós erőmérővel, úgy ahogy a szerviz könyvben le van írva. Na mondom ez már biztos nem nyávog, rákötöttem a bemenetére a freki generátort, kimenetére a szkópot, felvételbe kapcs, monitor kapcsoló benyom, és láss csodát a kimenete lüktetésszerűen nyávog. A jobb oldali felcsévélőorsót kiiktattam felvétel közben úgy, hogy a közlőgörgőt elhúztam tőle, így csak a gumigörgő húzta a szalagot, de így sem változott semmi, a lecsévélő orsó sem igazán sok vizet zavar, kézzel gyorsabban tekertem egy picit mint ahogy a nyomógörgő húzná, de így sem változott semmi. Szerintetek lehet hogy a nyomógörgő csinál ilyet, vagy mi lehet a ludas, teljesen tanácstalan vagyok. Kérlek segítsetek. Ha kell rakok fel videót is.
Üdvözlettel.:Csaba
(#) Rober_4 válasza Hagens hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
A nyávogás(lüktetés) ritmusa elárulhatja, mely alkatrész a ludas. Én nyomógörgőre tippelek, de ha nagyon gyors, akkor a görgő alatti tengely üt.
(#) Hagens válasza Rober_4 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Ha leszedem a a csövet a tengelyről, akkor nem érzékelhető annyira, akkor lehet hogy a csővel van valami gond, mondjuk a nyomógörgőt se ártana kicserélni. Csak sajnos nem nagyon tudom hogy honnan lehetne normális áron beszerezni.
(#) jerynyul válasza pjg hozzászólására (») Dec 16, 2011 /
 
Szia!
Én az enyémet egész pontosan 20.500ft-ért vettem.Hogy ez sok vagy kevés,nem tudom ,nekem megért ennyit.Meg ha arra gondolok,hogy mi manapság 20.000forint.Ennél sokkal többet hajlamos az ember elkölteni haszontalanságokra.Meg van ,így már nyugodt a lelkem
(#) meszi válasza Hagens hozzászólására (») Dec 16, 2011 /
 
A nyomógörgő és a tengely együttesen lesz a probléma oka. A görgőt még talán kicserélheted, ha kapsz valahol, de a tengellyel már nem igen tudsz mit kezdeni.
A GX 4000-nek ez gyári baja, én majd 30 éve adtam el az enyémet, előtte 4000DS-em volt.
Következő: »»   25 / 114
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem