Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   79 / 598
(#) holusoft válasza marko061 hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Üdv.
Hogy mi hogy?Amit te lehúztál és visszadugtál az a HMV NTC és lehet hogy kontaktos és csak azért indult el.A hőkorlátozód nyomógombos és a kazántest jobb oldalán helyezkedik (magától nem indul újra a készülék ha túlfűtés a hiba).NTC szerintem cserés lesz.
(#) kameleon2 válasza bpstalker hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Sziasztok!
Csak a Computhermes termosztáthoz szólnék, mert másnál is lehet gond. Nekem a legkisebb, de vezetékes változat van és bistabil relé van benne - elemes táplálással. Sajnos ez azt eredményezte, hogy az elemek lemerülésekor szerencsésebb esetben kikapcsolva maradt a kazán, szerencsétlenebb esetben folyamatos fűtésen. Akkor határoztam el, hogy építek valamilyen használhatóbb termosztátot, mert ez igen gáz.
(#) kissi válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Ha meg hideg van és a kikapcsolt állapotban marad, szétfagy a rendszer, akkor azért szólnál... Tudomásul kell venni, hogy az elemes készülékekben CSERÉLNI kell az elemet! Az enyém használati útmutatójában az szerepel, hogy évente elemcsere, de már 3 éve működik --> viszont figyelem az elemcsere jelzését, még nem jelez és esetleg akkor panaszkodnék, ha nem jelezne a szükséges cserénél ( csak bistabil relével tudja ezt a kis áramfogyasztást elérni!).
Megjegyzem, hogy nem vagyok érdekelt a termékben !

Steve
(#) toro válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Hallgatás = beleegyezés!
(#) kameleon2 válasza kissi hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
SZia!
Az nem kérdés, hogy cserélni, kell, csak kicsit kellemetlen, hogy semmi nem utal arra, hogy lemerült, csak valami "elemi kár". Én erre értettem, hogy gáz. Értem én a bistabil relé létjogosultságát, csak nem tartom kiforrottnak ezt a megoldást. Gondolj bele, milyen megoldás lenne például egy autónál ugyanaz, ha például lemerül az akksi - nem menne a fék. Ha csak kikapcsolt állapotban ragadna be - nem is szóltam volna - mert az bárminél üzemszerű lenne -annak ellenére, hogy nincs fagyvédelem - mert az meg be van építve a kazánba..
(#) toro válasza kissi hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Nem véletlenül írják, hogy évente cserélni kell!
A kijelző azt jelzi. hogy rövidzár megy a kazánhoz, a relé viszont nem vált át!
S csak kizárólag jó minőségűt érdemes használni. Az olcsóbb termék kifolyik és a termosztát is tönkre megy!
(#) toro válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Azért nem mindegyik kazán tudja a fagyveszély állapotot észlelni!
Az olcsóbbak, még zavar jelzés esetén a szivattyút sem hagyják üzemben!
(#) toro válasza jksx hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
A fűtésköri NTC-t kellene megnézne!
(#) briki válasza jksx hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Bitermikus hőcserélőd van, ami szerintem el lehet dugulva, vagy ahogy "toro" írja, NTC érzékelő hiba/ kontakthiba. Nézd meg az ellenállását. Hogy működik a melegvíz, fűtésed? Nyomás, megfelelő a vízáramlás a HMV oldalon, és a fűtés oldalon?
(#) kissi válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Az enyémen van elem ikon ( COMPUTHERM 091 típusú, vezetékes és elemes ), ami akkor aktív, ha cserélni kell ! --> Jelez, ha kell cserélni, csak figyelni kell, mint az autón a jelzéseket! A Te hasonlatoddal :ha nincs fékfolyadék, amit jelez az autó, és Te nem öntesz utána, akkor ne akarj megállni!!
Ha van olyan típus, amelyiknél ezt nem jelzik, akkor persze gáz :yes: !

Steve
(#) alek válasza briki hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
Szerintem a füstgáz nyomáskapcsoló okozza a hibát, a benne lévö mikrokapcsoló rugója meggyengült és néha ilyen bizonytalan ki-be kapcsolást okoz. A vezérlés csak akkor veszi észre, ha nem vált át begyújtáskor, vagy menet közbe kikapcsol teljesen. Vigyázni kell vele, mert 220-al mükszik. Javítani körülményes, ha nincs megfelelö mikrokapcsoló. Ariston alkatrészként forgalmazott nyomáskapcsoló háromlábú, és tapasztalatom szerint jobban bírja idöben, mint a gyári.
Bocss! jksx-nek szól.
(#) toro válasza alek hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
Szerintem a rúgónak nem lehet baja!
A venturi csőben (is) lehet egy kis kosz!
De lehet, hogy a kazánköri hőcserélő van tele szennyeződéssel-oxidációval, s ez valóban a pressostáttal kapcsolatos!
(#) jksx válasza toro hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
Rámértem az NTC-re ~ 28 foknál 7,2kohm.
Melegíteni egy hajszárítóval tudtam csak 3,6kohmra csökkent az értéke kb. 45foknál.
Mindkét oldalon (fűtés és melegvíz) hasonló értékeket mértem. Megpucoltam az ionizációs elektródát.
A presszosztát jónak tűnik.
Összerakás után egy fél napig teljesen jól működött, de most megint ki - be kapcsolgat.
(#) jksx válasza briki hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
A melegvíz üzemben is szokott ki - be kapcsolgatni.
A vízáramlás nem csökkent - amennyire meg tudom saccolni. A fűtés oldalon 1 bar nyomás van.
(#) toro válasza jksx hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
Nézd meg a Ventúri csövet!
Arra megy a pressostát másik oldaláról a silicon cső.
Fújd ki, lehet, hogy van benne egy kis kosz!
A kazánköri hőcserélőd milyen állapotban van?
Lehet az is gond, ha koszos a hőcserélő, mikor felhúz nagy lángra kevés a ventillátor által szállított levegő és azért kapcsol le.
(#) jksx válasza toro hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
Köszi.
Megnézem este.
Az az érdekes, hogy leginkább fűtés közben jön elő a hiba - ha előjön. Ilyenkor viszont a meleg vizet folyatva az is hibásan működik. Az egész ki - be kapcsolgatás olyan ötletszerű.
(#) toro válasza jksx hozzászólására (») Jan 5, 2012 /
 
A kazánköri hőcserélőd milyen állapotban van?
Lehet az is gond, ha koszos a hőcserélő, mikor felhúz nagy lángra kevés a ventillátor által szállított levegő és azért kapcsol le!
Írtam az előbb!
(#) alek válasza jksx hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Ti csak találgattok, én biztosra mondtam a hiba okát. Ez a kazán nagyon egyszerü, kevés hibalehetöseggel. Ha a füstgáz nyomáskapcsoló lábait müködés közbe megmozgatod és ki-be kapcsol tutti hibás. 220 miatt a papucsok szigetelt részét kell mozgatni, vagy kiszereled és megszakításmérövel figyeled a sípolást miközben szájjal finoman húzod a levegöt azon a csonkon amelyik összezárja a kapcsolót. Ha reszketös a sípolás finom ki-be kapcsoláskor megtaláltad a hibát, jöhet a csere. Néha a profiknak is nehéz kimérni, de mi tudjuk, hogy nem egyszerü a kazánjavítók élete. Gondoltam segítek, de ti csak keressetek tovább. Mi is így kezdtük. Ha közösen keressük a hibákra a megoldást, minden ötletet le kellene ellenörizni, föleg ha jobb nincs. Ha nem jön be ötletelhetünk tovább.
További jó keresést!
(#) dokipapa hozzászólása Jan 6, 2012 /
 
Savio kombi cirkóm van,az a hiba, hogy az inditáskor a gáznyomógomb elengedése után elalszik a gyujtóláng.A thermo elem hibályára gondolok és hol tudnám beszerezni? Bp- én.
(#) toro válasza dokipapa hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Szia!
De ez lehet mágnes és hőmérséklethatároló probléma is!
1155 Budapest, Rekettye u. 76. Tel./Fax: (1)- 419-24-61 , (1)-415-04-69
(#) toro válasza alek hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Ok, Te látod Sanyi a kazánt és a okot is?
Egy jól körülírt okozatra lehet pontos választ adni.
Azért a Te okfejtésed is megállja a helyét.
Bár szerintem a Honeywell pressostát mikrókapcsolója elég stabil (250V 6A).
(#) jksx válasza alek hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Köszönöm Nektek az eddigi segítőkész ötleteket!
Ma illetve hétvégén megnézem azt a mikrokapcsolót.
Meg rámérek újra a két NTC-re.
Tegnap délutántól persze jól működött egészen reggelig.
Így tegnap nem szedtem szét.
Az alaplappal nem lehet esetleg gond?
A két évvel ezelőtt kicserélt panelen kicseréltem a hibás kondenzátort. Ha a pressostát nem hibás akkor érdemes-e kipróbálni a régi alaplappal?
(#) gergoman hozzászólása Jan 6, 2012 /
 
Sziasztok!

Boldog új évet kívánok mindenkinek!

Kérlek segítsetek az alábbi problémában:
Van egy Saunier Duval Renova Star kombi kazánom és az utóbbi időben egyre gyakrabban kell feltölteni vízzel, már szinte naponta. Feltöltöm, beindul és felmegy a nyomás, kiengedi a felesleget, majd egy-két nap múlva újra. Próbálkoztam a felpumpálással, sajnos nem sok sikerrel.

Úgy csináltam, hogy kb. még mielőtt leállt volna kevés víz miatt( kb.1Bar) felpumpáltam amennyire tudtam(4-5Bar, ennyit olvastam le a pumpán lévő mérőről).
Van a pumpámon nyomásmérő, de nem lehet szerintem így pontosan mérni, mert a kazán nyomásmérőjén akárhogy pumpáltam, leeresztve a levegőt 1Bar volt és már villogott a piros led.
Ha felpumpáltam 5Bar-ra, akkor 1,5Bar nyomást jelzett. Plusz utána hidegen leeresztve a levegőt csak egy kicsi pisszt volt, tehát nem hiszem, hogy belenyomtam az 5bart, inkább azt a 0,5Bart.

Próbáltam a levegő nyomással melegen fűtés közben is játszani, de nem mentem vele sokra. Nyomás növekedésekor kiengedni belőle vagy növelni...

Leeresszem a kazánból a vízet és úgy pumpáljam?
Mást csináljak, mi a véleményetek?
Tudom szerviz biztosabb, de nincs rá egy vasam sem...
Előre is köszi!
(#) gergoman hozzászólása Jan 6, 2012 /
 
+++
Az előzőhöz pluszba még annyit kérdeznék, ha vízet-nyomást kiengedve és mindent elzárva pumpálom, akkor a kazán kijelzőjén lévő érték mérvadó lehet? Pumpálhatom addig?
Köszi!
(#) briki válasza gergoman hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Igen, engedd le a fűtési vizedet a kazánból, úgy pumpáld fel 0,8-1 bar-ig, és utána töltsd vissza fel a rendszert. Ellenőrizd, nem enged-e a levegő szelep pumpálás után, és hogy nincs-e átszakadva a tág tartály membránja- a levegő szelepén víz jön ki. Olvass vissza, már vagy 5 alkalommal volt ilyen kérdés!
(#) gergoman válasza briki hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
Szia!

Köszi a gyors választ!
Olvasgattam korábbi hozzászólásokat, de nem volt teljesen tiszta a téma, gondoltam megkérdezem...

A tágulási tartály feltöltő szelepén csak akkor jött ki víz, ha a nyomás csökkentése végett menet közben melegen engedtem ki a levegőt és teljesen kiengedtem. De utána újrapumpálás után nem eresztett a szelep és víz sem jött azóta sem.


Tehát leengedés után pumpálás közben a kazán kijelzőjén nézhetem a nyomást 0,8-1 bar-ig vagy nem?


Bocs, ha kiakasztalak! Nem akarom tönkretenni...
(#) mugab válasza gergoman hozzászólására (») Jan 6, 2012 /
 
(válaszolok helyette mielőtt még ....)
Nem!
A nyomást a kiegyenlítő tartály szelepén kell mérni pl. egy autós guminyomás mérővel, vagy olyan pumpával fújni amin van mérő.
Tuniillik a kiegyenlítő tartály nyomása egészen más dolog mint az egész rendszer nyomása. (Egészen addig míg a rendszernyomás el nem éri a tartálynyomást.)
Mondjuk ha a tartály szelepén már víz jött ki akkor valszeg cserés lesz...
(#) kissi válasza gergoman hozzászólására (») Jan 7, 2012 /
 
Csak egy kérdés a gyakorlott szerelőkhöz, olvasgatva a fórumot...
Ha a membrán rossz,akkor én úgy képzeltem, hogy a kazánból a vizet leeresztve, a tágulási tartály szelepét megnyomva, abból jönni kell víznek, illetve ez hideg-meleg állapottól függetlenül bekövetkezik! Jól gondolom, vagy ez másképpen jelentkezik a gyakorlatban ( gergoman írása nyomán merült fel bennem ez a kérdés, mert én a leírtak szerint gondoltam!) ?

Előre is köszi a felvilágosítást!
Steve
(#) alek válasza toro hozzászólására (») Jan 7, 2012 /
 
A gyárilag beépített kétlábú pressostátról beszélek, amivel sok a gond, a háromlábú O.K. valóban erös, de gyárilag az elsöt szerlik. Az NTC robosztus és nagyon ritkán romlik el és ha letilt nem indít azonnal újra, csak ha már hült egy kicsit, vagy kézileg kell újraindítani, a lángkimaradást, ami még szóba jöhetne piros ledd jelzi, a tapasztalatom pedig azt súgja, hogy füstpressostát. Elég sokat cseréltem már emiatt. Tehát ha azonnal visszaindul, vagy többször csinálja egymásútán a ki-bekapcsolást szerintem pressostát hiba.
Szívesen ötletelnék veletek máskor is toro, mert a segítség a bajban nagyon jólesik azoknak akik fáznak, mi ezt nagyon jól tudjuk, munkám miatt csak késön jutok gépközelbe, ezért ritkán túdnék érdemlegesen segíteni, de ha tehetem mindent átolvasok utólag, ezért néha csak helyeselve bólintok és lefekszem. További eredményes fórúmozást kívánok nektek ebben az ujj évben is.
(#) alek válasza kissi hozzászólására (») Jan 7, 2012 /
 
Ha menet közbe üzemi nyomáson a szelep csak kevés levegöt ereszt ki és vizet is ereszt ki dobhatod el. Elöbb- utóbb cserére szorul. Miután megnézted a szelepet a kazánból engedd le a vizet, és miután a kazán nyomásórája nullára esik nyitott leeresztöcsappal kezd el pumpálni a tartály szelepjét. A leeresztön még ki kell folynia pár liter víznek, csak aztán kezd levegövel feltelni. 0.8 - 1.0 bar-ig pumpáld és mérd meg egy pontosan müködö nyomásmérövel, mert a pumpáé nem mindég pontos. Ha a gumimembrán lukas ez a nyomás nyitott leresztö mellet hamar leccsökken(10-20 perc), hacsak pórusos a hiba müködés közbe fogja csak ujra elvesziteni a nyomását, amit ismét csak leeresztett rendszernél lehet kimérni.
Remélem elég részletes voltam? Csööö.
Következő: »»   79 / 598
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem