Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   117 / 342
(#) Ricsi89 válasza operable hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Ezt szépen elkötötted. Az egyik szál a test lesz, a másik kettő meg a két oldal. Az izzók közös pontjára valahonnan egy testet, pl a fém vázról. Utána már könnyű kideríteni, hogy melyik a két oldali villogó szál a 3 közül. Az a baj a te bekötéseddel, hogy a testet és az egyik oldalt felcserélted. Ha egy biztos testet adsz az izzókra, akkor könnyen meglesz a másik kettő és a maradék pedig a test.
(#) CsemanAttila válasza vzsigmond hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Üdv. Egy sima relé van benne, amit a motorvezérlő kapcsol. Nincs akkora fogyasztás ami rövidzárlat lenne. Izzítógyertya akkor megy tönkre végleg, ha megszakad a szál belül, így le testel, és ilyenkor gyullad ki az izzítás lámpája.... Izzítógyertyából is van kétféle, egyik ami tudja az utóizzítást a másik meg nem. Ha az utóbbi került bele, akkor az nagyon gyorsan elhalálozik....
(#) vzsigmond válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
koszi. azota rajottem hogy eloizzitas csak akkor van ha 0 fok alatt van, amugy csak utoizzitast vettem eszre
(#) tudokem hozzászólása Jan 23, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!
Olyat szeretnék megvalósítani, hogy amikor becsukom a kocsi ajtaját, akkor ne egyszerre aludjon el a belső világítás, hanem fokozatosan, lassan aludjon el.

ehhez a tervhez szeretnék segítséget, tanácsokat kérni. a válaszokat nagyon szépen köszönöm!
(#) Sorby válasza tudokem hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
Itt van az oldalon egy kapcsolás!
(#) tudokem válasza Sorby hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
köszi szépen a válaszodat, de nem lehetne ezt megoldani IC programozás vagy bármilyen programozás nélkül esetleg?? mert sajna nincs senki az ismerőseim körében aki foglalkozna IC programozással...
Inkább magam forrasztgatnák, mert a nyákot meg tudom tervezni és elkészíteni suliba...
(#) zolika60 válasza tudokem hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
Ebben a topicban:Bővebben: Link több kapcsolást is találsz. Az oldal tetején a kis fényképező ikonra kattintva kilistázza a képeket és válogathatsz.
(#) tudokem válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
köszönöm
(#) s-gyuri hozzászólása Jan 27, 2012 /
 
Sziasztok!
Azt szeretném tudni, hogy van e olyan villamossági szerelő aki foglalkozik légtömegmérő felújításával. A légtömegmérőben lévő izzószálat szokták kisebb-nagyobb sikerrel tisztítani, de vajon ezt a szálat cserélni lehet e? Az e-bay-on árulnak felújítottakat cseredarab ellenében, gondolom ezeket így javították. Vannak olyan autók amelyekhez húzós áron lehet csak légtömegmérőt kapni, ilyen az enyém is: Mercedes W140/500SEL , aZ EBAY-OS cseredarab 60-80ezer körül van, az új elérheti prémiumkategóriánál a 200-300ezer ft-ot is. Mivel típushibának számít más márkáknál is, megérné vele foglalkozni....
(#) CsemanAttila válasza s-gyuri hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Üdv

Fűtött légtömegmérőben platina szálat alkalmaznak. Átmérője 0,06-0,08mm. Megeszem a kalapom, ha ezt valaki házi barkáccsal kicseréli benne. Eme légtömegmérő tud olyat, hogy minden leállításkor programozottan 1000fokra fűt fel a szál, hogy minden vackot leégessen magáról. 100%, hogy ez a rossz?
(#) VIM válasza s-gyuri hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Szia! Egyszerű villamossági szerelő nem igazán van felszerelve 70mikronos platinaszál méretre szabására. Ehhez speciális felszerelés kell és a javítandó alkatrész pontos paramétereire, hogy után gyártható legyen. Ha cserében "annyiért" javítják az nem véletlen. A garancia azért ott is garancia lehet, de nyilván a javított darab nem bír ki 20 évet. A Te kocsidba szerintem ez elhanyagolható "beruházás" az üzemanyaghoz képest. (8 hengeres, 5 literes motor) Valóban a légtömeg mérő a lelke, mert LH-Jetronic 4.1 vezérlője van és a "H" az a Hitzdrat, vagyis hevített szálat jelent.
(#) s-gyuri válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Computer kiolvasásnál gyakorlott szerelő által ez az eredmény.
(#) s-gyuri válasza VIM hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Gondolom az elhanyagolható beruházást nem a háromszázezres gyári alkatrészre érted? Ezek az autók 6-700 000 ft-tól már kaphatóak(most van egy a vaterán 290-ért hibás váltóval), nem az újgazdag réteg veszi kizárólag. Én is csak egy fan vagyok, havi 200-300 km-t autózom. Bringás vagyok aki egy kicsit élvezi a gyerekkori álmát.Csak ezért engedhetem meg magamnak.A felújított e-bayos nem tudom milyen lehet, egy kicsit tartok tőle mert 2 éve az előző tulaj tett bele egy bontottat és már az sem jó.
(#) s-gyuri hozzászólása Jan 27, 2012 /
 
Még annyi, hogy zöldkártyánál megfelelő CO mellett magas lambda értéket produkált (1,4). Gondolom ez is a légtömegmérő hibája lehet.
(#) VIM válasza s-gyuri hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Persze, hogy NEM a gyárira gondoltam, de a javított is sokba kerül. Nem tartozol senkinek sem magyarázattal, nekem pedig nem állt szándékomban rosszra gondolni. Erre azt szokták mondani:- ha vettél majmot, vegyél neki banánt is! Ha légmennyiség mérős volna a rendszer, annak pedig a kerámia lapos hordozójú ellenállás sor és csúszkája volna a rákfenéje. Különben nem esett még szó arról, hogy milyen hibával is állsz szemben? A rossz lambda érték nem feltétlen légtömegmérő hibára vezethető vissza. A pótlevegő szabályzó motor hibája is okozhat hasonló tüneteket, de inkább ki kellene villogtatni a hibatárat, mit is mutat. Vagy azt már megtetted?
(#) s-gyuri válasza VIM hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Igen, élőadatot is néztek. A légtömegmérő irreális adatot produkált. Azt mondták azt kell cserélni. A szerelőnél pedig közölték, nem kell cserélni mert most már működik, nem volt a helyére rögzítve rendesen. Azért még egy kicsit büdösnek érzem. Egy új hibajelenség is jelentkezett. Ide bemásolom a mercis fórumról:
Új rejtélyes hibával lepett meg a bálna (w140s500)egy hónap alatt másodjára:
Hidegindításkor nem esik a fordulat hanem 1200-on pörög, ugyanekkor a gázpedál nem reagál gázadásra csak amikor már majdnem(kb80%nál) lenyomom teljesen. Akkor igencsak felpörög. Ujraindításnál a hiba megszűnt.
Ez valami elektromos hiba lehet? Most még a nem létező riasztóm is bekapcsolt (riasztó nélkül vettem az autót.) Akksit lekötöttem egy fél órára, mivel távirányítót sem kaptam hozzá. Gondolom ez a hibatárolót is reseteli nehogy kiolvasásnál megtudjak valamit.

Érkezett válasz: Az állítótagod vacakol (a légtömegmérő alatti elektromos pillangószelep).
Van benne egy csúszóérintkező, azt viszi a gázbowdened, de magát a pillangószelepet egy motor hajtja, a csúszóérintkező állásától, és a vezérlőből jövő jelek alapján (pl. így tud gázt adni a tempomat, elvenni pedig a kipörgésgátló ).
Ha valami ott nem jó, akkor letiltja a mozgató motort, és csak mechanikus vészüzem van.
Ilyenkor nincs tempomat és ASR sem (világítani is szokott az ASR lámpa, ha bent van az égő...)
Azért magas az alapjáratod ilyenkor, mert vészüzemben nem mozgatja a motor a pillangószelepet, és a mechanikus alapállása nyitottabb a vezéreltnél, cirka 1200-es a fordulat.
Teljes gáznál meg azért működik, mert 3/4 gázpedál állás fölött van a szerkezetben egy ütköző, ilyenkor már a bowden is tudja vinni a pillangószelepet.
Amikor újraindítod, azért jó, mert ha nem érzékel a computer hibát indításkor az állítótagban, akkor újból megy.
Persze menet közben is letilthatja.
Nekem ugyanez volt a gondom, és csak a harmadik bontott állítótaggal lett tökéletes.
NEM kipörgésgátlós eladó állítótagom kettő tökéletes is van, ugyanis az angol donor autóimban nem volt ASR.
Az egyikben még klíma sem. Egy V8-as bálnában...
Szétszedtem 2 ilyent is, de javíthatatlanok, típushiba. Sajna nem lehet hozzájuk se csúszóérintkezőt, se mikrokapcsolót kapni.
Szerencsés esetben csak a kábelje van a motor felőli oldalán széttöredezve, ezt egy műszerész tudja cserélni.
(#) VIM válasza s-gyuri hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Talán a hidegindító részével lehet a gond, mert annak kb. 8mp az időzítése, de az is lehet, hogy a kopott ellenállás pálya miatt csinálja. Ha minden igaz, alapjárati üzemben a keverék összetételt a légtömeg mérőbe épített potméter állítja be. Nem igazán tudok többet erről a gépről, de a gyújtása sem egyszerű. Ha volna róla több infóm, szívesen megosztanám veled.
(#) s-gyuri válasza VIM hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Hát igen. Ennek a típusnak az elektromosság az ördöge. Általában nem az alkatrész beszerzése a probléma hanem a diagnosztika.
(#) s-gyuri hozzászólása Jan 28, 2012 /
 
Sziasztok!

Baj van.. Nem indul a bálna.

Pár nappal ezelőtt már produkált hibát elektromosan.

Tudni kell. hogy riasztó nélkül vettem az autót. Pár napja mégis indításkor, egy hunyorgó szervízlámpasor(gyujtáskapcsoló-feszültségingadozás?) kíséretében aktiválta magát és dudaszó kíséretében tértem haza. Sajnos a szerelőm tele volt, nem tudta vállalni. Szerinte nagy munka megkeresni és kiszerelni egy ilyen riasztót ami nem is gyári(merthogy a dudára van kötve). Ígyhát kivettem az index és a duda biztijét és mentem vele pár kört. A biztit visszatéve tapasztaltam, hogy megjavult . El is mentem vele gond nélkül dolgozni.......

Hazaindultam. A gyújtást félve adtam rá, előre izgultam a feszültségingadozástól, de a szervízlámpasor gond nélkül ragyogott. A kulcsot továbbfordítva indításhoz pedig minden lámpa elaludt. Olyan szinten, hogy se rádió, se fényszóró, se belső tér világítás, semmi sincsen. Gondolom nincs olyan bizti ami az egész áramellátásért felel. Az akksit a napokban többször megmértem, 12,8V. Gondolom a kezelhetetlen távirányító nélküli riasztó kavarhatott be. Esetleg valami tipp, hogy mi szakíthatta meg a teljes áramellátást egy elfordított kulcsnál??? Déli pu környékén tudtok korrekt szerelőt esetleg?
(#) akos70 válasza s-gyuri hozzászólására (») Jan 28, 2012 /
 
Az akkusarukat nézd meg először. Ne messziről...
(#) s-gyuri válasza akos70 hozzászólására (») Jan 28, 2012 /
 
Sarukat ellenőriztem, meg is mértem..Jónak tűnik. Vannak emlékeim miszerint hiába van meg a 12V, terhelésnél eltűnik...Ez is egy akksihiba..Ez okozhatott hirtelen áramtalanítást? Vagy ilyenkor illik pislákolnia a belsőtér világításnak legalább. Vagy esetleg egy relé teljesen lekapcsol ilyen esetben?
(#) rascal válasza s-gyuri hozzászólására (») Jan 28, 2012 /
 
Indítózás közben kellene mérned az akku sarkain a feszültséget, hogy kiderüljön az akku rossz-e? 9-10V környékéig leeshet a feszültség jó akkunál is. Esetleg áram méréssel is megpróbálkozhatsz, itt (Bővebben: Link) az első bekezdésben leírtam, hogy én hogy mértem az indítóáramot.
(#) Joco860604 hozzászólása Jan 31, 2012 /
 
Üdvözlök mindenkit, és szeretném olyan ember tanácsát kérni aki már foglalkozott hasonlo problémával, mint ami nekem van. Van egy seat cordobám 1.6-os alm motorkódu és 2000-es évjáratu. És az auto 0 fok alatt, hidegben való indításkor, elindul normálisan jár kb 5-10 másodpercig, majd elkezd rángatni, dadogni, kisebb melegedés után ujbol normálisan jár. Cseréltem rajta gyergyákat, gyújtokábeleket, hőmérséklet jeladót, gyújtás elosztót. Volt már hibakódkiolvasás is de az csak a lambda szondát irta ki tul alacsony jellel. Próbálkoztam már injektor tisztitoval is eredmény nélkül. Aki tud kérem segitsen ennek a problémának a megoldásában.
(#) jem123 hozzászólása Jan 31, 2012 1 /
 
Sziasztok!
Van egy 2007-es 5 ajtós 1.2-es Ford Fiestánk és az lenne vele a baj hogy nem hajlandó elindulni,
Tegnap még úgy ahogy ment de a motorja egyáltalán nem kb.30-40 km/h nál nem ment többel ma pedig semmi! Olyan mintha le lenne merülve de már több akkuról is próbáltam de úgysem megy!
Szerintetek mi baja lehet és mit lehetne vele csinálni (elsôsorban olyan érdekelne amit én is meg tudok csinálni és nem egybôl szervíz)!
Segítségeteket koöszönöm!
(#) zolika60 válasza jem123 hozzászólására (») Jan 31, 2012 /
 
Ezt a hibát írd le kicsit részletesebben. Mert nem összefüggőek a dolgok amikről írsz. Az indítási probléma az egy dolog. Hogy nem megy 30-40km/h-nál gyorsabban az egy másik, bár összefügghet. Viszont ezek egyikének sincs köze az akkumulátorhoz. Vagy csak nem értem mi a baj pontosan.
(#) zolika60 válasza Joco860604 hozzászólására (») Jan 31, 2012 /
 
Fals levegőt nem szív valahol? EGR szelepet nézted?
(#) jem123 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 31, 2012 /
 
Szia igazából többet én sem tudok mondani, ennyi volt a hibajelenség!
(#) kokozo válasza jem123 hozzászólására (») Jan 31, 2012 /
 
Mióta hideg van azóta nem megy? Nem lehet hogy a jó minőségű magyar benzin belefagyott a csőbe vagy a benzinszűrőbe valahol az 50% víz tartalma miatt? esetleg benzinszivattyú? Gyújtást nézted?
(#) zolika60 válasza kokozo hozzászólására (») Jan 31, 2012 /
 
A benzin nem keveredik vízzel.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 31, 2012 /
 
1-2% előfordulhat az is főleg párából. A mit írtam azt az 50% miatt írtam.
Következő: »»   117 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem