Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ha új, bontatlan a flakon akkor 2-3 másodperc is elég, ha használtabb akkor akár 5-10 perc is lehet. Nagyon egyszerű, onnan látod hogy jó-e hogy elég ezüst színű lett-e vagy sem. Ha viszont túl sokáig hagyod benne akkor elfeketedik a felület.
Szia!
A tapasztalataimat mondom el, enélkül mindig gond volt: Én először is egy edénybe belehelyezem a tiszta, zsírmentes, etanollal átmosott panelt . Ezután kinyitom a TN160-at és annyit öntök a tálba, amennyi jócskán ellepi (3-4 mm-errel), majd kb. 10 percig hagyom a tálba, és közben mozgatom, így gyorsabban, jobban feltapad az ón. Miután kész , mindent elmosok alaposan és az ónozót visszaöntöm, majd ragasztóval leragasztom a tetejét, és rettentő erősen visszacsavarom a dobozt. A nyákot alaposan átmosom , és etanol alkohollal (96%-ossal) átmosom rendesen a nyákot. Amíg ezt az utolsó lépést nem tettem meg, folyton oxidált. Ezután lehet forrasztani!
bcsoft
Én is duplázom a maszkot, de pont ezért van egy kis rezgés a vonalak kontúrjain. (hogy finoman fejezzem ki a dolgot) Mi az a BCsoft oldal? az adatlapodon nincs hozzá link.
Az oldal megegyezik a "nevemmel".
A duplázás pedig egy kis trükköt igényel. A nyomtatásnál az egyik lapot tükrözve kell nyomtatni. Így egymással szembe fordítva teljesen illeszthető, és nem lesz közte a nyomtató média miatti árnyék, ami a média vastagságából ered.
pcroland
Igen amit látsz, az a valóság. Ez volt az első nyák, amit ezzel a módszerrel csináltam. Olyan vastag rajta a festék mint a ... Beszéltem gulasoftal, és szerváltam tőle ehhez a 2 komponenses festékhez oldószert. Már meg van vagy 1 hónapja, de nem volt időm vele kísérletezni. Szerintem sokkal jobb lesz az önterülés a felhordás után ha hígabb. Jelenleg ez szinte 0. A hígítással sokkal vékonyabb is lesz a festék réteg. Nem is fog ártani, mert most alig látszanak a festék alatti vezetősávok. Bőven elég lenne egy 35um-es réteg. Most vagy 6-szor olyan vastag. Itt van több kép erről a szériáról.: Bővebben: Link Dobok be egy képet. Bár nem a legjobb kép, de azért látszik a lényeg. Csalóka. A valóságban szebb.
A fólia vastagsága miatt nincs alávilágítás?
Ha a festékes oldallal a nyák felé fordítod, akkor nincs.
Bedobom a Lay file-t is, hogy látszódjon mi milyen vastag.
Értem! Szerintem is hígítani kell , mert nem tud elterülni, csak folydogál. Amúgy a minta még jól is nézne ki, de a vastagság már nem esztétikus
A laser fólia kb 80-150 mikron vastag.
Természetesen van alá világítás, de én még 15 mil-es vonalnál sem tapasztaltam problémát. Igaz, azt már nem vaskloridban marattam mert az szét cseszte a vonalakat.
Meg van.
Látom átépítettél egy sütőt. Én is vettem egy légkeveréses sütőt, meg hozzá egy PID-et. Most kísérletezek vele, hogy tökéletes legyen. Bővebben: Link Látom te hekkeltél bele ventilátort. Nekem van benne de kicsit be van állva. Ki lehet azt pucolni? vagy kéne másik? Mivel kenjem meg a csapágyakat? Fújtam bele WD40-et, de 200 fok környékén erős szaga lett a WD-nek.
Hmmm...
Ha jól gondolom akkor ezt nem hengerrel hanem szitával kéne felvinni. A nagyok legalábbis így csinálják. Mondjuk lehet még mindig kevesebb az anyag veszteség mint a hengernél.
Mivel a venti kívül van a sütőn. Így a kenés nem gond - egyenlőre. Igaz mikor össze raktam akkor száraz teflonnal fújtam be a perselyeket ami kb 1000 fokig hőálló. Sajna ez ipari felhasználásra van, de tudok privát beszerzést is.
Az ilyen festékből 2 féle van. Az egyik amit én is használok. Azt le kell világítani, és az marad meg, amit ért a fény. Van egy másik fajta is, amit eleve szitázáshoz találtak ki, az nem fény érzékeny.
Különben meg próbáltam a szitázást, hogy egy homogén réteg kerüljön rá. Csak áltattam magam. Nem jó megoldás. Pedig a szita nagyon fincsi volt. Nekem a szitán, és a spatulán is maradt sok kidobandó fölösleg sajna. A hengerben is. Erre lenne jó valamit kitalálni. Miért nem tud ez rendesen terülni...
Nekem is kívül van a motor. Mondom gyárilag van benne. Mégis büdös lett. Az a száraz teflon nem lenne rossz, csak 2 fújás miatt nem veszek egy flakonnal. Gyárilag se az lehetett benne kenésnek. Ki ganyézom, megkenem valami grafitos cuccal, és szerintem ennyi. Ha nem lesz jó, akkor repül.
Valamikor dobozokat szitáztam. Ott a lehúzón szinte semmi festék nem maradt, csak a szitában minimális.
De éppen mos kísérleteztem, szitára pozíció feliratot csinálni dry fóliával. Az első tesztek biztatóak. Az oldalamon be fogok számolni róla. Szerintem élet képes.
Na. Ezzel ne csak az oldaladon számolj be, hanem itt is.
A szitázásnál azt mondod, hogy nem marad semmi festék. Hát dehogynem. Sok marad, mert ugye ott nagy szériában csinálsz egymás után sokat. Itt az lenne a jó, ha végig húzom, és a festék pont elfogy, és mindenhova jutott is. Na ez így nem megy. Valamennyi mindig maradni fog. fölül is meg a szitában is. Az aranyból is csöppen. Csak jó lenne ha kevés.
Sziasztok
Kommentár nélkül Lötstop kampec .Nem kívánok magyarázkodni minden látszik , és ez sem trükk felvétel. http://www.youtube.com/watch?v=hd5eSiOmuKs&feature=youtu.be
Az ok, de ez egy gyárilag a sütőbe való ventilátor.
Valahogy így néz ki. Kép alul. Nem tudom milyen az a csapágy amit mondtál. Szerintem nem lehet ezt a gyárit kicserélni. Mindegy is. Majd szétszedem, és meglátom.
Az én festékes lötstoppomat csak és kizárólag mechanikailag lehetett levakarni. Ez valami gyenge helyettesítő lehetett. Örülj neki.
Azt nem értem, hogy miért szedném le úgy egy nyákról a festéket, ahogy a videón volt??? Ennek semmi értelme. Ha valahol megrepedt, vagy valami, akkor ott lokálisan le kell kaparni, és ennyi.
Hello
Örülök , de ez csak úgy kipattant az agyamból , és egyébként gyári , ha jól emlékszem cd író elektronika volt valamikor.De egyébként kösz a dicséretet.És hát talán egy perc sem kellene , és így le lehet szedni az egészről.
Mondjuk ha le kellene másolni , de lehet sok dolog miatt is , csak mint volt korábban egy fórumtárs , hogy , és miként lehetne leszedni a lötstopot , hát le lehet.De egyébként abban igazad van , hogy nyilván én sem szedném le csak ott ahol kell .
Azért egy beültetett nyákról, amin smd is van bőven, biztos nem fogok fémdörzsivel nekiállni súrolni a nyákot. Inkább csiszolópapírral helyileg lecsiszolom, vagy késsel lekaparom.
Nyilván a helyzet adja , hogy abban a szituációban mi a legmegfelelőbb, de erre a mondjuk legyen egy törött nyák amin sok smd van , de van annyi hely , hogy lehet csiszolni , vagy dörzsizni ,akkor a törött rész mentén párhuzamosan Leukoplast tapasztanék , mert az elég strapa bíró.És csiszolás , vagy dörzsizés után kapok , egy tiszta párhuzamos felületet a törés két oldala mentén.Ami után szépen lehet kivitelezni a javítást.
A képből ítélve a venti csapágyas és nem perselyes. Ez jó.
Nézd meg a csapágy méretet. Vegyél ugyan olyan méretet, de C3 Z2 jelöléssel. Az bírni fogja kb 320 fokig.
Sziasztok!
Abban kérnék segítséget, hogy Attila86 által leírt forrasztóállomás nyák tervét kellene kinyomtatnom unokaöcsémnek. Viszont nem tudom mekkorában nyomtassam. A kép dpi szerinti mérete óriási (41.7x19.5). Van valami módszer a valós méret meghatározására? Előre is köszönöm a segítségeteket.
Igen mondjuk normális esetben felkerül pdf-ben, de ezzel max annyit, hogy a nyomtatásnál a hasadra ütsz, és ha nem jó a méret akkor variálod addig amíg az rajzol lévő ic lábak pont ott lesznek ahol egy precíziós tokon vannak.
A pdf-az pont méret lenne. Az eagle boardot a demóval is meg lehet nyitni, és méretarányosan nyomtatni.......
Sziasztok!
Pdf -ből hogyan csináljak negativ pdf -et --volt egy linkem sajnos nem találom . Feltöltöttem a netre és visszajött negativba. |
Bejelentkezés
Hirdetés |