Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia! Köszi a képeket, de sajnos nem jutottam megoldásra! Valami nagyon nem kerek ennél a kocsinál...
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni ,hogy ha egy body computer ami sok egyébb funkciója melett a can hálozatokat is összeköti nevezetessen a vcb-t és a bcb-t ,rendszeressen "bcb can off" hibát ír a hibatárba és a bcb can-en nincs komunikácio. A BC csere és felprogramozás után kb 1honap és ujra ez a jelenség. Természetessen az adott can vonal ujra lett cserélve tekert érpárral és új záró ellenálással ,csatlakozók kikerülésével. Az elektronikában zárlatra ,melegedésre utaló jel nem található ,ránézésre minden ép. Köszönöm.
Helló! Erről a záró ellenállásról tudnál többet mondani? Mi ez, hol van, mi van ha tönkre megy.... Kösz!
Szia.
Ez a záró ellenállás egy 120ohm-os ellenállás a can-t zárja le egyik vége ebben az ominózus bc-ben van a másik peddíg egy másik vezérlőben lenne ami fel van fűzve a can-re ,de ebben az autóban gyárilag nincs ilyen ezért egy sima ellenállás van berakva. Ha bármelyik ellenállás tönkre megy vagy elszakad a can vezeték ugyan ez a hiba ,de belemérve a can-be jó az ellenállás és szakadás sincs. Kipróbáltam már azt is ,hogy átcseréltem egy másik kocsiból a bc-t ott ugyan ez a hiba és ebben a másik bc hibátlanul működik. Köszi.
Sziasztok!
2007-es VW Jetta szerviz intervallum nullázásakor (olajcserén volt az autó) szólt a srác szervizben, hogy nem megy a kettes klíma ventilátor (azt mondta, az elöl a hűtőn a kisebbik). Tudtok tanácsot adni, hogy mit nézzek meg, mit mérjek, esetleg hol lehet a hozzá tartozó biztosíték? Elég borsos az új ára és tudom, hogy Jürgenék szeretik úgy csinálni a dolgokat, hogy egy pici hiba miatt is vegyél újat, ezért érdeklődök. (Legutóbb, mikor apukám Borájában a vezető oldali ajtóban elszállt a mikrokapcsoló a zárban és a Porsche Budában 60E! Ft-ot mondtak a komplett zárcserére, akkor is ti segítettetek, pontosan 75Ft! -ból megúsztam, vettem a Lomexben egy új lemezes nyelvű mikrokapcsolót, és belefaragtam, igaz ráment egy napon, de spóroltam 59925Ft! -ot azóta is hibátlanul működik!) Előre is köszi: enree
Például direkt tápról kipróbálni, üzemképes-e a motor. Megkapja-e a tápot, amikor pörögnie kéne? Nem tartom kizártnak, hogy ilyen hűs időben - pláne, hogy nincs is használatban a klíma - nem is kell mennie... A biztosítékok sincsenek nagyon eldugva, műszerfal bal oldala, vagy motortérben szintén bal oldalt, az akku mellett. Jürgenék elég pedánsan dokumentálják a biztosíték tábla fedelén és a motortéri relédoboz tetejének belső oldalán. Pillanatok alatt végig lehet mérni az összeset egy próbalámpával. Első körben a nagyobb értékűeket ellenőrizném (30-40A).
Szia!
Gondolod, hogy csak akkor érzékeli jónak a számítógép a ventilátort, ha éppen akkor üzemszerűen működik? Akkor ezek szerint csak ezen a két helyen lehet a bizti, ezt leellenőrzöm. Ez csak sima egy fokozatú ventilátor ugye? Amennyire fölülről rá lehet látni, két vezeték megy hozzá, akkor gondolom, nincs semmi előtétellenállás, vagy ilyesmi, ami elszállhatott. Üdv: E.
Nem nagyon értettem, hogy miből állapította meg a szervizes, hogy rossz... De ezek alapján volt valami hibakód. Ebben az esetben ezzel kéne kezdeni.
Az elektronika nem tudhatja, hogy a motor rossz, vagy a csatlakozók, vagy egy vezeték. Csak nem az előírt áramot vagy ellenállást látja. Ettől még akár működhet is adott esetben.
Helló volna valaki aki tud valmit a Volvo can bus renszeréről? mrmoho
Halálozási arány
sziasztok,érdeklődni szeretnék tud-e valaki segiteni,van egy 98-as 1.3-as 8 szelepes suzukim az a gond vele,hogy gondol eggyet és alapjáratról felpörög 3-4000-s fordulatra és ott is marad,ha leállitom akkor meg nem akar beindulni!azt állitják hogy az alapjárati motor lehet rossz de szétszedtük azt a fekete dobozt de abban semmi olyan nincs a motoron kivül ami elromolhat tehát akkor a hőgomba lehet rossz.tud-e valaki segiteni?köszi
Akkor kábelmérés. Meg megvárni a "nagymeleget".
Köszi
És ha leveszed a tűsarkút? :idiota:
Én nem is tudtam, hogy párban szeretnek. Nem túl magas az akku fesz?
Miért, szeretnek az első tompított izzók "párban" kiégni?
Hello!
Mert párosan szép az élet! Nekem egy hetes eltéréssel éget ki, 6 év után. De amúgy is kicseréltem volna a másikat is, hiszen a másik is már szépen befoncsorozta a búrát.. (Azóta eltelt már 4 év, és béke van.) Persze "normál" halogén izzó, és nem nagyobbra cserélve, mint a gyári ajánlás.. üdv! proli007
Talán mert egyszerre használod.
Ja ez igaz
De amúgy tényleg kis különbséggel szoktak kiégni, ha nemis egyszerre. Anyámnak volt, hogy totál egyszerre, elsőre nemis ott kerestük a hibát, mert ugye ilyen nincs, aztán kiderült, hogy mégis. Hogy mitől, nem tudni, talán, mindkettő már közel volt a kiégéshez, és ahogy az egyik kiégett, picit megugrott a feszültség és kiégett a másik is. De nekem is kiégett az egyik, kicseréltem, erre 2-3 héten belül kiégett a másik is, kb. 2 év és 20000km után. Annakidején egyszerre raktam be, mert ezek ilyen emelt fényűek voltak.
Hello!
Azért nem különös ez, mert az izzók kiégése 90%-ban bekapcsoláskor a fellépő hidegáram tranziens hatására jön létre. üdv! proli007
Tisztelt proli007.
Figyelgettem hozzászólásaidat és lenyűgözött a tudásod és a segíteni akarásod másokon. Bátorkodlak megkérdezni mivel nem találtam válasz kiváncsiságomra. Szóval,vannak ezek a nappali menetfény elektronikák,ami beindított autóknál felkapcsolja a menetjelző lámpákat.Az érdekelne,hogy milyen elven működnek ,milyen alkatrészekkel és házilag kivitelezhető e készíteni ilyet? Köszönöm válaszod. http://civicshop.hu/index.php?main_page=product_info&cPath=102&prod...d=1297
Hello!
Nem igazán tudom mi ez a "nappali menet fény" dolog, de ha jól sejtem akkor valami egyszerű "szürkületkapcsoló" lehet. Vagy is, ha a gépkocsi gyújtását ráadjuk, és nappal van, bekapcsolja a lámpát. (Este meg nem) Ha így van, akkor az áramkört a gyújtáskapcsolóról kell táplálni, és a fényt egy CDS ellenállással és egy ezt követő komparátorral kel figyelni. A Led-ek terhelését pedig lehet egy Fet-el kapcsolni. Ha ez megfelel a valóságnak, akkor egy CDS ellenállás, egy 555 és egy Fet plusz néhány alkatrész szükséglete van csak a dolognak. Ha a működés így megfelel, és ismert a Led-ek fogyasztása, szívesen megrajzolom néhány perc alatt.. (Még az is szükséges, hogy a lámpa testelt, vagy független, a meghajtó tranyó miatt.) üdv! proli007
Köszi a választ,de valami egyszerűbb dolog lehet,mert csak két "bemeneti" vezetéke van amit az akksira kell kötni. Ott érzékeli valami módon,hogy jár e a motor,tehát akksira érkezik töltés egy és ha a motor leáll akkor a lámpa kialszik függetlenül,hogy nappal van vagy éjszaka.
Esetleg a feszültségkülönbség alapján a nyugalmi akkufesz. aminél nem világít és a töltési fesz ami kapcsolja a led lámpákat. Üdv.
Hello!
Ez sem nagy gond, mert csak egy komparátorra és egy referencia forrásra van szükség. Ha a motor jár, akkor a generátor termel és így általában 13V felett van a feszültség, ha leáll, akkor lassan 12..12,7V közé csökken. A referencia lehet egy TL431, a komparátor, pedig egy CMOS eszköz, hogy fogyasztása minél kisebb legyen. Ha már minden áron az aksira szeretnéd kötni. üdv! proli007
Szia.
Sajnos ez egy kicsit összetettebb dolog ha szabályosan szeretnéd. A nappali menetfény szabályos működése a következő képen áll fel. Amikor beindítod az autót,automatikusan bekapcsol(tehát figyeli a generátort) amikor fel kapcsolod a világítást ki kell hogy kapcsoljon szintén automatikusa(tehát figyeli a világítás kapcsolót is). Amit belinkeltél az egy sajnos megszokott hazai barkács árú, amit egy szigorúbb műszaki vizsgabiztos azonnal kiköttet. Megépítése természetesen lehetséges. Ha valamiben tévedtem,a nagyobb tudású kollégák elnézését kérem. Üdv:feco50
És van még egy egyszerűbb kapcsolás is. Motor olajnyomás gombáról levett jellel kapcsolni a menetfényt kapcsoló relét. Ha motor jár, van olajnyomás és kapcsolhat a relé.
Ugyanerre jó a generátor segéddiódahíd kimenete is (ahová a töltésjelző lámpa van kötve). Oda és a helyzetjelzők kapcsolója közé bekötni egy relé tekercsét és sorba vele egy diódát, ami a kapcsoló felé mutat. Így amikor megy a motor, de nincs felkapcsolva a világítás, akkor a relé behúz, így bekapcsolva a menetfényt. Minden más esetben a relé kikapcsol és a menetfény elalszik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |