Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Szia, sörözés előtt, vagy utána, vagy esetleg közben kell használni?
Szia, egyenlőre ezt találtam:
Ezt nézd meg.
Sziasztok lenne egy olyan problémám,hogy van egy SAL wrc 500-as 2+1 csatornás autós erősítő.
És azt produkálja,hogy menet közbe elkezd recsegni és szaggatni a hang majd lassan elhalkul és elhallgat. Utána van, hogy lehalkítom a magnót visszahangosítom és működik rendesen egy darabig.Plusz azt vettem észre,hogy inkább nagyobb hangerőnél jelentkezik a probléma.Tesztelve lett másik magnóval is és ugyanazt produkálja. Szerintetek mi lehet a gond ? A segítségeteket előre is köszönöm.
Nekem úgy tűnik, mintha túl hajtanád.
Mekkora a tápkábele? (Hossz, Keresztmetszet) A negatívon mekkora a kábel? (Hossz, Keresztmetszet) Biztosíték fajtája a tápkábelen? Arra gondolok, hogy le esik a tápfesz valahol, és az erősítő szenved a kis táp miatt. Meg mérheted nagy terhelés alatt mekkora fesz van az erősítő táp csatlakozóján. Persze a digitális műszer hülyeséget mutat, ha rövid ideig tart a terhelés. Például ha csak a basszus húzogatja a tápot, azt nem tudod meg mérni. De mondjuk egy folyamatos mély hang vagy búgás jó lehet ilyen célra.
Nekem is ilyen volt amíg el nem adtam, túlmelegszik és így szórakozik a védelem benne, ha túl kevés lenne a táp akkor a basszusoknál letiltogat.
Hát igen. zozogtti le írta az első sorában mi a probléma.
Idézet: „Sziasztok lenne egy olyan problémám,hogy van egy SAL wrc 500-as 2+1 csatornás autós erősítő.” Rendes cuccot kellene venni, és nem fordulna elő ilyesmi.
Szia kb 4 méter 2.5 a betáp és 35 amperes késes bizti és
50 cm 2.5 a test. Azt el felejtettem odaírni,hogy beraktam egy régi 35amperes relét az erősítő elé mert a régi magnó mindig bekapcsolta az erősítőt ha beraktam az előlapot és nem volt bekapcsolva. A relé berakás után kb 1 héttel kezdte ezt csinálni,és persze nem vettem ki,hogy úgy kipróbáljam. Ha csak az lesz a baja magam És persze nem melegszik benne semmi
2.5-ös???? Hogy az a %#&@ß$?? !
Nem írok csúnyát. Tegyél be legalább 10-es, vagy még inkább 16-os kábelt egy 50A-es AGU biztosítékkal. Az a minimum ami szükséges egy ilyesféle erősítőhöz. Nagyon fontos, hogy ne csak a + kábel legyen vastag, hanem a - is!!! Az is legyen 16-os! 2.5-ös... Még jó hogy elektronikával foglalkozol.
Bocsi nem nagyon foglalkozom elektronikával ezért is bocsánat ha butaságokat írok.
Ki is cserélem mindjárt.
Ezt a 35A-es relé dolgot meg ne erőltesd. A remote szálra tegyél inkább egy kapcsolót, hogy az erősítő akkor kapcsolódjon be amikor akarod. Akkor nem lesz veszteséged a nagy áramú relén.
Az ilyen dolgok miatt szokott tűz lenni az autóban. Én már láttam olyat, hogy versenyen kigyulladt egy autó motorterében a kábel a csatlakozás után. Sz..R volt a kontakt, és füstölt. Úgy kellett eloltani. Másik cimborámnak meg a rosszul meghúzott tápkábel miatt leolvadt a tápkábel köpenye, és ki is kellett cserélni a kábelt.
Erre nagyon figyelni kell!!! Sokan hajlamosak ezt el bagatelizálni. Azt gondolják, hogy balesetek csak mással történhetnek. De nem. Arról nem is akarok sokat beszélni, hogy a szomszédom autójának a leégését is láttam. És most égett le a cimborám kocsija Németországban. Mind két esetben 5 perc elég volt a vissza fordíthatatlansághoz! Nincs időd semmire! Vegye ezt mindenki komolyan. Az is egy másik dolog, hogy sok embernek olyan nagy, és kemény ládája van a kocsiban, ha neki ütközik valaki, akkor a kocsi nem tudja elnyelni az ütést, és a láda kinyírja a hátsó ülésen utazó utast. Ez már egy másik téma. Nem is akarom idekeverni, csak meg említeni. Eléggé régen hifizek. Tudom mit beszélek.
Sziasztok.
Van nekem egy Magnat Bull Power 4600 tipusu autós erősitőm. Az a baj vele, hogy nem kapcsol be csak felvillan a led pirosan és el is alszik. Nem vált át zöldre. Kicseréltem benne a TL494 IC-t és egyszer be is kapcsolt, de mikor ujra probáltam volna már nem. FET-ek nem zárlatosak, végfokozat is jó. Tápjánál van még egy NE4558D IC is. Merre keressem a hibát? Mellékeltem a kapcsolási rajzot róla.
2000 óta autóhifizek, és versenyzek. Tudom miről beszélek. Láttam én már 16-os kábelt is bele égni a gumiszőnyegbe.
Különben nekem meg mindegy. Nem akarok senkit meg téríteni. Ez csak jó tanács. (azért gondolj bele mi történne a 2.5-ös kábellel ha véletlen rövidre zárnád az akksin pl: autóbaleset idején...) Aki okos megfogadja, aki nem az majd elszenvedi...
A zöldnek kellene először be indulnia. Mármint akkor, ha elindulna a táp. A védelem nagyon gyorsan le kapcsolja. Tehát csak zárlatos lesz valamelyik vég tranyó vagy ilyesmi.
A 4558 figyel a védelemre. Az egyik fele a túlmelegedésre figyel, a másik meg a végfok felől jövő túlterhelés, vagy zárlat jelzésre. Az ntc ellenállás nagyon valószínű, hogy nem ment tönkre, így marad a végfok.
A 4558-ra a Q116, Q216, Q316, Q416 tranzisztor adja a jelzést. PRO a jele a rajzon. Azok meg akkor nyitnak, ha gáz van a végfokkal. Forraszd ki a vég tranyókat, és jelöld meg melyik hol volt. Aztán mérd ki a tranyókat, és meg tudod melyikkel volt gáz. Végtranyók nélkül be kell indulnia a cuccnak. Kb 0.5A-t kell a végfokok nélkül kajálnia. Ha beindult, akkor mérd meg a 35V-okat, és a + - 15V-okat is. Próbáld ki.
Rendben. Köszi szépen, holnap kiszedem a tranyókat, de lehet még most nekiállok. Bár most értem haza a melóból. Jövök ha végig mértem mindent és irom a fejleményeket.
Kiszedtem a végtranyókat, de semmi. Ugyanugy bekapcsolásnál pirosan világit és ki is kapcsol, azaz elalszik a led. Az összes végtranyó hibátlan.
Na de úgy próbáltad be kapcsolni, hogy nincs benne egyik végtranyó sem?
Nem írtad. Azt furcsállom, hogy mitől villan föl bekapcsoláskor a piros led, aztán annyi. Ha kivetted a végtranyókat, akkor nem kapcsolhatnak be a Q116, Q216, Q316, Q416 tranyók. Ezek nem küldenek + feszkót a Q1 tranyónak, tehát az se tudja felhúzni a 4558-as + bemenetét magas szintre. Így a 4558 kimenetén sem lehet magas szint, azaz nem világíthat a led. Így kb le is írtam a védelem működését. Ezek alapján nézegesd meg nálad mi a gáz. Lehet elszállt valamelyik tranyó, vagy az ic, de nem hiszem. Hacsak nem mókoltál vele, és attól lehetett valami zárlat. Nézd meg a TL494 referencia fesz kimenetét. A 14-es lábán kellene lennie +5V-nak. Ha ez nincs meg, akkor lehet baj. Van egy brutális módszerem, amivel be tudod kapcsolni a cuccot. Ki iktatod a védelmet! CSAK SAJÁT FELELŐSÉGRE. - Ha kiforrasztod a D4 diódát, akkor ki iktatod vele a túlmelegedés védelmet. - Ha kiforrasztod a D3 diódát, akkor meg a hangszóró kimenetről jövő DC fesz, és túlterhelés védelmet hagyod ki. Ilyenkor ugrani kell a halottnak is. Ha beindul, akkor nagyon figyelj, hogy melegszik-e valami, esetleg el is szállhat. Gyorsan le kell kapcsolni ha van valami. Ha megy szépen, akkor nyertél. Meg méred a +-15V-ot, meg a +-Tápokat(35V). akkor csak a védelemnél lehet valami szívás. Abban van vagy 10-15 alkatrész. Kiméred, és meg lesz a bűnös. Mindenek előtt nézted a tápban lévő nagy feteket? Azok jók?
Természetesen kivan szedve az összes végtranyó és ugy probáltam inditani. Nem mókoltam vele, csupán a TL494-et cseréltem, ezen kivül semmit sem. Mert arra gyanakodtam. De akkor kiszedem a tápban lévő FET-ket és rámérek azokra is, bár nem látszik sehol semmi égésnyom, vagy feketedés. Ezeket csak a hétvégén mert elég sok időbe telik kiszedni meg végigmérni. Addig is köszi a segitséget.
Sziasztok!
Van egy Pioneer GM-600 autó erősítőm (állítólag működött mielőtt kaptam). A vezetékek "természetesen" le lettek vágva kiszereléskor. Megfejtést szeretnék, hogyan szereljem össze. Mellékelek pár képet, az enyémről és amit találtam a neten, hogy milyen volt a csatlakozó eredetileg (DIN?). Valamint ahogy nézegettem azt találtam hogy ez csatlakozott egy cd-rd100(előerősítő?) egységhez ami nekem nincsen. Szétszedtem és a fényképekre odaírtam a megfelelő vezetékekhez, amit a panel hátulján olvastam (acc, ilm, btb, g, ...).
Legnagyobb kondi lábaira megy a tápfeszültség (acc és g-vel egyenlőnek kellene lennie), az L R - jobb bal bemenet plusz kell hozzá a G is ugye, mint föld. Az ILM-ről fogalmam sincs, meg kell keresni, hogy az IC hányas lábára megy, meg kell keresni az IC adatlapját, és el kell dönteni, hogy oda mit vár.
Tedd el emlékbe, ha gondolod, mert ennek már semmi haszna. Bármelyik mai fejegység többet présel ki magából... Ipartörténeti emléknek jó lesz az unokák számára. ( Én is őrizgetek egy GM920-ast, sajnálom kidobni. )
Add nekem !
Tobb mint 50 darabos AutoErosito gyujtemenyem van. A fele. Az emlitett 600-asbol dobozos. Viszont 920-asom meg nincs. Egy tabla csokit tudok adni cserebe. ) (Amit akar hazhoz is viszek, mert ugy latom nem messze lakunk egymastol.)
Sziasztok!
Segítségere lenne szükségem! Arról lenne szó, hogy van egy pioneer gm 2000a típusú erősítőm. Mikor megkaptam működött, bár nagyobb hangerőnél az egyik relé leoldott, de még így is hallgatható volt. Aztán az egyik pillanatban, elszállt és zárlatos lett. Szétszedtem, majd láttam, hogy 2 ellenállás, R152 és R153 alatt égésnyom tapasztalható. A mellékelt dokumentum 3 oldalán kb. középen, látható e két ellenállás beépítésének helye. A két ellenállást kiforrasztottam és megmértem, de a gyári értéket mutatta, szóval nem tudom mi lehet a baj. Ha valaki tudna segíteni, hogy merre és mit keressek, hogyan tovább, megköszönném! Üdv Gergő!
Akkor gondolkozzunk egy kicsit.
Ha a két ellenállásod (R152 és R153) fűt, az szerinted mitől lehet? Hát valószínű attól, hogy nyitva van az a tranyó. Nem? Lehet leégett, de lehet, hogy az UPC1298V meghajtó nyitja a két tranyót egyszerre. Méregess.
Zolika elnézte!
Az a két 1,5K-s ellenállás az állandó -27V és a test között van! 27V az 1,5k-ón, az 0,5W hőveszteség... Az azért, ha közel van a gondolom, jó kis bakelitnyákhoz, oda tud neki pörkölni, üzemszerűen is! Nem véletlenül 1W-osak! Valami előterhelés szerűség lehet, bizonyára a számomra "újszerű" szekunder oldali áteresztőtranzisztoros feszültségszabályzó számára... Vajon miért nem engedték szabadjára, mint a Daewoo-ban? (az IC bírná még a 2x45V-ot is) Szóval a két ellenállást hagyd, máshol van a hiba, ezeknek semmi köze hozzá! Jön a tápteszt, fesz szabályzó teszt, majd a végfokok... Táp megy-e, a kettős diódákon megjelenik-e valami (2x30V körül) Csak ha a meghajtó IC lábait végigméred egyenfeszre, kiderülhet a turpisság! Pityu
Bár nem vagyok teljes mértékben hozzáértő, de azért kapisgálom .
Nos az a helyzet, hogy mérném Én, bár (elférne a segítség, hogy merre), csak ahogy áram alá helyezem egyből kinyomja a benne lévő biztosítékot... Lehet, hogy érthetetlennek tűnök, de tudtok más megoldást? Lehet, hogy az lesz a legjobb ha így eladom... Mindenesetre köszönöm az eddigi válaszokat és, hogy időt szakítottatok a visszaírásra! Gergő
Ha REM nélkül tápra helyezve azonnal biztigyilkol, akkor az esetek 98%-ában a kapcsoló tápfetek közül valamelyik, vagy akár mind zárlatos! (Q37-Q40)
Ezeket kiforrasztva (benne, macerásabb) kell megmérni, esetleg kipróbálni először! Pityu
Megpróbáltam kiszedés nélkül rájuk mérni, és ahogy látom a Q39-es bizony zárlatos...lehet egyáltalán ilyet kapni, vagy helyettesíteni valamivel?
Egyébként NEC K817 (05) típusú... Köszönöm a választ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |