Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Az áramváltó az valami egész más.
Az itt helyes kifejezés a fojtó, vagy szűrő tekercs.
Szerintem ha rossz lenne a tranzisztorod akkor kimenet sem lenne és a táp is valószínű hogy durranna egy nagyot mert a főtranyók akár egymásra is nyithatnak rövid zárt okozva ezzel a primeren.
Az ic-k meg ritkán halnak meg, így meg főleg hogy vezérlést ad, mondjuk 90% kitöltési tényezőt és amiatt magas a feszültség állandóan. Ha az ic-d rossz volna akkor ugyancsak nem menne a tápod. Én a helyedben visszacsinálnám az átalakítást és megnézném úgy. Ezután pedig a 5vra vagy 12v-ra (ha áttetted már a figyelést) menő ellenállásra tennék sorba egy 50k potit és megnézném úgy is. Legfeljebb ezután cserélnék ic-t. Én rendszeresítettem egy tl494 pc tápot amiben tesztelni szoktam a tl ic-ket. Tettem bele egy ic foglalatot ebből a célból.
Nem érted h nem tudom visszaállítani??
Sziasztok!
Szükségem volna egy pctáp trafó átalakítására. A szecundert akarnám újra tekerni más feszültséghez. Szerintetek hogyan kivitelezhető pár mondatban és mi kell hozzá? (milyen drót és esetleg speciális szerszám kell ha kell hozzá) Köszönöm a válaszokat! Üdvözlettel: 1984white
Üdv!
Ha jónéhány oldalt visszalapozol (kb2010 körül) minden kérdésre kapsz választ.
Sziasztok!
Ma is szétfőztem egy trafót. Nagyon nagyon óvatosan jártam el. Sikerült levenni a tetejét , már csak az E mag maradt a csévetest körül. Aztán visszatettem még hevülni a vízbe. Kivettem, és nagyon finoman meg"feszegettem", hogy elváljon a csévetesttől. Természetesen ettől nem lett semmi baja, de szépen megmozdult itt-ott, mindenhol. Gondoltam egy nagyot, és egy fakanál nyelével akartam óvatosan kinyomni a csévetestből az E magot. A legvastagabb részét nyomtam, amikor 3 részre tört Valaki le tudná írni pontosan a "technológiát", amivel nem fog szétesni a mag? Úgy látszik hogy a ragasztó tényleg lepuhul a melegtől... ....de a ferrit is! :S
Nitróban való áztatás. Tovább tart, viszont nem fő szét a mag...
Köszönöm!
A nitró az a nitrohigítót jelenti? Egy éjszaka alatt szétázik?
Igen a "Nitró" az niróhígító. A másik kérdésre passz.
Illetve hallottam egyik osztálytársamtól hogy ő kromofágba áztatta és úgy hamarabb bomlik mint nitróban. Csak nem tudom hogy a kromofág mennyire károsítja a magot.
Egy éjszaka nem, általában több nap kell neki. Azt szoktam csinálni, hogy 2 nap áztatás után (lezárt üvegben) egy erősebb szőrű kefével vagy ecsettel eltávolítom a feloldott trutyit, és valami lapos eszközzel kipiszkálom a mag belső feléből is, már amennyire hozzáférek. Ezután visszateszem még 1-2 napra ázni. Utána már simán szét szoktak jönni, ha mégsem akkor megismétlem az előbbi műveletet. Ez a módszer időigényesebb, viszont biztosan nem fogsz eltörni egyet sem, szemben a főzéssel, ami nekem nagyon nem vált be.
Köszönöm, ezen túl így fogok próbálkozni.
Üdvözletem!
Találtam egy nagyon jó Pc táp átalakítása ötletet: http://www.instructables.com/id/The-Ultimate-ATX-Power-Supply-Mod-W...#step1 Van egy 400w os pc tápom és érdekelne hogyan tudnám átalakítani. Olvastam, hogy akkor indul el, ha valamelyik két vezetéket rövidre zárom. De olvastam olyat is, hogy ez nem valami jó ötlet. Ahogy a linken láttam tettek be két darab nagy értékű ellenállást. Ezeket nem tudom, hogy oda rakta-e be. Sajnos nem tudok annyira angolul. Érdekelne minden vélemény ebben a témában, mert amiket olvastam elég zavaros képeket mutattak. A feszt az alaplap vagy a hardvereknek szánt csatlakozókból szokták levenni? Ahogy olvastam a tápom leírását a max áramerősség a driver csatlakozóin vannak. Vagy ahogy a linken is van az azonos színűeket közösítsem és akkor több áramerősség lesz? Minden választ előre köszönök!
Az ellenállások a táp minimális terhelését biztosítják (Az általad belinkelt képen "Minimum loads"). A Te tápodon feltüntetett adatokból kiszámolhatod az értékeket.
Szia!
A linkelt lapból nem derül ki egyértelműen, de én úgy látom hogy a megoldás nagyon tróger, és átalakításnak nem nevezhető. A zöld vezetéket kösd le földre, és akkor indul a táp. Nem kell semmi ellenállást oda tenni, annak a vezetéknek direkt ez a funkciója (ha megnézel egy kapcs. rajzot, akkor beláthatod, hogy 0 Ohm-on keresztül leteheted földre!). A kivezetésekről: Ami azonos színű kivezetés, azok garantáltan azonos feszültségűek. Nincs semmi misztérium azok belül egy hatalmas nagy "óncsomóból" ágaznak el. Hogy melyik csatlakozóról mekkora áramerősséget vehetsz le, az csak a vezeték keresztmettszetétől (és nyilván anyagától meg hosszától is, de ebbe ne menjünk bele) függ. Olvasd el az "AT táp átalakítása szimmetrikus labortáppá" (valami ilyesmi címe van) cikket. Ezen kívül kicsit nézegesd az AT vagy ATX tápok kapcsolási rajzát, kitérve a vezérlő, komparátor, és "supervisor" IC-kre.
Gondolom, hogy ez egy műterhelés, de nem tudom, hogy hova építik bele.
Mivel kettő van elképzelésem szerint a 12 és 5 v os részbe egyet, egyet Meg ugye, hogy a gép elinduljon zárni kell valamelyik pontokat. Ez biztonságos?
Teljes mértékben biztonságos. Sem anyagi, sem erkölcsi, sem egészségügyi károkozás esélyét nem hordozza. Az is lehet, hogy mindkettőt az 5V-ra kötik, szóval párhuzamosan őket. Amúgy azért van ott mert ha mondjuk a -12V-ot terheled, akkor a terhelőáram függvényében meredeken esne a -12V -os kimenet feszültségének abszolut értéke. Az ellenállások meg mindig terhelik egy kicsit a szabályzott ágakat, és így "nagyobb kakaón" megy a táp. Így aztán több jut a -12V os ágnak is--> több áramot lehet belőle kivenni.
Igazad lehet.
http://www.instructables.com/id/ATX--%3E-Lab-Bench-Power-Supply-Con...nning/ Valószínűleg így van kötve. Az azonos színű vezetékeket szerinted csoportosítsam, vagy csak 1-1 et hagyjak belőlük?
Szia!
Bár nem nekem írtad a kérdést, de már elég profin használok ATX tápot labortápként. (Hiába, az évek tapasztalata.. ) Egy feszültségből minimum 2-3 kábelt azért hagyj meg, de ha biztosan nincs rá szükséged, akkor hagyj meg csak egyet, de a mozgatástól elég könnyen leválhat az alaplapról. Műterhelés tapasztalataim szerint nem nagyon kell,mert így is leadja a szükséges feszültségeket. Üdv!
A feszkábelokat szerintem meghagyom, mert elfér. A műterhelést megépítem hozzá, mert hallottam olyat, hogy a 12v os ág megbolondul , ha nincsen terhelve az 5v os rész.
Ez butaság.. Én eddig talán 1x használtam az 5V-os ágat, mindig 12 voltot használok, közben pedig az 5V pedig teljesen üres,és semmi baja a tápomnak.
Hogyha berakom az okoz valami bajt?
A tápod adatlapját nézd meg. Régebbi tápoknál az 5V, 12V és a 3,3V-os ágaknál elő volt írva egy minimális terhelés (5V-1A, 12V 0,3-05A, ill 3,3V 0,3-05A körül) újabb tápoknál nem mindnél kell. Átalakításkor a szükségtelen ágakból ki szokták venni a figyelést.
Egyébként mire kell a táp arról nem nyilatkoztál. A célodnak megfelelően kellene hozzányúlni.
Stabilabb lesz a kimenő feszültséged.
Sokszor kell 5A körül 12v szerelésekkor meg teszteléskor.
A táp elvileg 12v on 16A-t visz. Ez szerintem elég szélsőséges érték. Meg volt egy felesleges tápom ami ne álljon már a polcon Az ellenálásnak az értéke és teljesítménye mennyi legyen?
5V 1A-re 5 ohm, legalább 10W, 12V 0,5A-re 24 ohm szintén 10W. Nem disszipál ennyit, de nem árt a 2x túlméretezés. Olyan helyre célszerű tenni, ahol a ventilátorod hűteni fogja.
Egyébként a tápod adatlapján milyen áramok szerepenek?
Vannak hűtőborda darabjaim, meg berakom a dobozába ahol a ventilátor hűt mindent.
+3,3 20A +5 20A +12 16A -5 0,5A -12 0,8A +5sb 2A
Vannak ám olyan tápok is, ahol a feszültség"figyelés" nem az 5V-ról van visszacsapva, hanem az 5V és 12V összege van leosztva. Az összegzést úgy kell elképzelni, hogy 1-1 ellenálláson keresztül mennek egy közös ellenállásra, és az megy a földre. A három ellenállás közös pontja pedig a vezérlő IC hibajelerősítőjébe. A műterheléses bohóckodás teljesen OFF, ha labortápról van szó akkor meg pláne.
Lehet, hogy igazad van, de a műterhelés nem biztos hogy "bohóckodás".
Eddig 4 rajzból 3 így volt. Ha megterhelem a 3 és 12 voltot abból elv nagy baj nem lehet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |