Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Igen a végleges megoldást kerestem mert sürgetett az idő. Az egész vezérlés összetettebb (ha azt leírom akkor még jobban belekeveredünk) csak a meghibásodott részt szerettem volna kiváltani addig míg meg nem érkezik a gyári alkatrész. Azt hittem hogy ha csak egyszerűen a tényekre hivatkozom akkor könnyebb a megértése. Szerintem nem volt kínlódás. Yodamester90 kapásból megértette hogy mit szeretnék. Szeretném megköszönni mindenkinek a fáradozását aki próbált segíteni. ![]()
Sziasztok!
Egy olyan áramköri rajzra lenne szükségem amivel meg lehetne csinálni a következőt: Egy olyan áramkör kellene amely ha záródik egy relé segítségével megbont egy másik áramkört, és egy harmadikat (egy időben a második bontásával) zár is. Ha ehhez 2 relé kell vagy egyéb más olcsóbb alkatrész az sem probléma csak meglegyen az, hogy ha én lezárok egy áramkört akkor egy másik megszakadjon és egy harmadik záruljon egyidőben. Kezdő vagyok, össze tudtam rakni egy tranzisztoros, IC-s villogót de eddig ennél bonyolultabb dolgot nem tettem... ![]() ![]()
Hello!
Nem lett volna célszerű közölni, is hogy mit szeretnél készíteni? És mit jelent részedre, hogy "egyidőben" mert eddig ez egy relé, aminek váltóérintkezője van. De a feszültségnemet és áram értéket is közölhetted volna, mert lehet valamilyen kapcsolással, a reléken kívül is megoldható a dolog. Szóval egy idődiagrammot a hozzáfűzhetnél. Ha ez egy szünetmentes táplálás lenne pld., akkor messze nem olyan egyszerű a dolog. (áramkört nem "lezárni", hanem csak zárni szoktunk.) üdv! proli007
Jó bocs, mondtam hogy kezdő vagyok ezen a téren... A az áramforrás egy 12 V -os autóakkumlátor lenne. A lényege az egésznek: Egy áramkört szeretnék amiben ha megnyomok egy kapcsolót akkor egy másik áramkör megszakad és egy harmadik lezáródik a kapcsoló megnyomásának pillanatában. Most hogy ezt hogy lehet megoldani (relével vagy anélkül), az érdekelne.
Bocs, az áramforrás egy 9 V-os elem lenne, csak valamiért nem engedi módosítani az előző hozzászólást
![]()
Hello!
Hát ez nem komplikált, csak kérdés ezt akarod-e vagy sem... Ha nincs 9V-os reléd, akkor lehet 5 vagy 6V-osat is használni egy soros ellenállással, hogy a relén 5-6V legyen. De nem írtad meg mekkora áramot szeretnél kapcsolni, plusz, vagy mínusz ágban, vagy más feszültséget... üdv! proli007
Sziasztok,tudom ez nem a reklm helye,de hegyekben állnak nekem az öntartó polár relék, panelon 4db,ULN2803A meghajtó IC-vel(50V-ig,500mA-ig) v nélküle.Fotó itt://ha9ai.fotoalbum.hu a cuccok között 3.oldal bal-alsó kép.Infó itt, v a képeken találtok email címet...és olvasom hogy nem bírtok a problémával...
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e 12 Voltos 30 Amperes relével mondjuk egy 230 Voltos 60 Wattos villanykörtét működtetni? Köszönettel: Aegis
Szia!
Amennyiben egy autórelére gondolsz, az nem alkalmas 230V kapcsolására. Mi lenne a probléma?
Szia! Minden relének megadják a paraméterei közt, hogy mekkora áramot tud biztonsággal kapcsolni. A feltüntetett váltakozó és egyen feszültség értékek választ adnak a kérdésedre. Ha nincsen a tokozásán feltüntetve ez az adat, típus alapján keresd elő a netről az adatlapját. Ha kisebb érték van feltüntetve semmiképpen se kísérletezz vele, mert akkor a saját, és a környezetedben élők életét súlyosan veszélyezteted.
Üdv.: SzervízMacska
Helló! Szeretnék segítséget kérni egy relés kérdésben.
Szóval van egy riasztóm ami a riasztás kezdetén 3 mp-ig behúz egy relét. Én ez mellé a riasztó mellé szertnék egy relét tenni ami ha megkapja ezt a 3mp-nyi feszt, akkor behúz és mindaddig behúzva marad amíg el nem veszem tőle a feszültséget. majd ha visszaadom neki akkor nem húz bemindaddig amíg meg nem kapja újra azt a 3mp-ny i feszt. Végülis egy olyan relé kellene ami egy gombnyomásra bekapcsol és úgy is marad, amíg kap feszültséget.
Olyan relé kell neked, amiben a "hasznos" érintkezőkön kívül van egy nyitó kontaktus is. Az indító nyomógombot kösd be normálisan a tekercsre, a nyitó érintkezőt meg párhuzamosan a nyomógombbal. A "hasznos" érintkezőket meg arra használod, amire akarod.
Ó, de túlbonyolítottam
![]() Ez így milyen egyszerű.Köszi a segítséget.Helló
Úgy nézem, elírtam, bocs. Ez így csengő lesz. A nyomógombbal egy záró kontaktust kell párhuzamosan kötni!.
Nembaj, mert a lényegre rávezettél, mert én már valamiféle kapcsoláson gondolkodtam:S.
Szóval köszi.
Sziasztok!
szükségem lenne egy kis segítségre. nagyon kezdő vagyok elektronikában,de minél kevesebb a gyakorlatom, annál több a lelkesedésem ![]() ami nekem kell, egy szimpla egyszerű kis relé. talán már meg is találtam, de nem vagyok biztos benne: 14.0200.10 KRACKER relé (szívócső előmelegítő relé) úgy látom, h öntartó, de meddig? vagy rosszul látom? amihez kell. akarok egy nyomógombot,mely behúzza a relét,mely nem engedi el önmagát mindaddig,amíg egy másik nyomógombbal le nem állítom. 12V-os a rendszer, autóba kellene. arra gondoltam,hogy egy ilyen öntartó relét tennék be, majd a vezérelt bemenetére kötnék egy másik szimpla bontórelét. remélem érthető,ha nem,megpróbálok összehozni egy skiccet előre is köszi mindenkinek!
Létezik olyan, hogy "bistabil" relé is.
Csak az átbillentéséhez kell áram...
Én így oldanám meg:
ha jól olvasok utána ennek a lényege,hogy ha az egyik pár lábára kötöm,akkor az egyik áramkört kapcsolja,ha a másik párra,akkor a másik áramkört. magyarul két kapcsolóval tudom az első áramkört nyitni,zárni.
hol lehet ezt kapni? és mennyiért?
ezen gondolkodtam én is,csak ebben az esetben a vezérelt és a vezérlő jel azonos lenne. nem fog ez gondot okozni? pl szétolvad a kis kapcsolom,vagy akár a relé? konkrétan a kürtöt szeretném rákötni,nem tudom mekkora az áramfelvétele
HE Store?
Itt például röviden le van írva: Bővebben: Link
szétnéztem,de nem igazán találtam nekem megfelelőt. a bistabilok mind alacsony áramerősségűek (2x1A)
van esetleg a bistabilnak más elnevezése is? pl van köze a morze reléhez?
Dehogy gond. Jól fog működni, ugyanis a relé két áramkörös, s az egyiken a tartás van, a másikon pedig a terhelés. Két független érintkezőpár. Nem kapcsoló kell, hanem nyomógomb. Egy záró és egy nyitó.
való igaz,a nyomógomb nem károsodhat.és mi van a relével?
amit én látok (javíts ki,ha tévedek,nem vagyok még túl járatos ebben a témában): van egy 5 pólusú relém. ha a nyomógombot megnyomom,a relé bekapcsol,és az egyik vezérelt jel visszamegy a vezérlő jelre.így lesz öntartó. a másik vezérelt jel pedig a fogyasztóhoz. ezzel viszont a két külön áramkört összekötöd,nem? vagyis a tartás áramkörbe visszavezeted a terhelt áramkört,vagy a két vezérelt jel abszolute független egymástól? amúgy köszönöm a választ, és ne értsd félre,nem kötözködni akarok,csak megérteni
Semmi gond, természetesen segítek, amiben és ahogy tudok. Szóval, "vezérlő" és "vezérelt" Számomra ez nem érthető. Nem pusztán 12V egyenről van szó?
A relé egyik áramköre a záró nyomógombot váltja ki. Tehát ha megnyomjuk a záró gombot, akkor a relé tekercse áram alá kerül, minek következtében az öntartás megvalósul. A relé másik áramköre is ugyanebben az időpillanatban is zár, ami pedig a fogyasztót helyezi áram alá. A relé és a fogyasztó vesz fel áramot. Az öntartásért felelős érintkezőkön csak a relé árama fog folyni. A fogyasztó érintkezőin pedig a fogyasztó árama. Két egymástól teljesen független áramkörös relét kell választani. Természetesen ami elbírja a fogyasztó áramát is. A relével párhuzamosan még kell egy dióda. (A dióda csíkos fele a + felé néz)
most már értem,köszönöm.
még átgondolom melyik ötletet valósítom meg,mert tény,h ez az egyszerűbb ötlet, viszont ennek van egy hátránya. ha leveszi az akksit old a relé. ha visszarakja,elnémul a kürt,nem szólal meg többé. a bistabil relé megőrzi utolsó állapotát,vagyis ha leveszi az akksit,majd visszarakja, továbbra is szólni fog a kürt. ettől függetlenül köszönöm a segítséget, mert sokat tanultam belőle.
Ha megnézed a relé adatlapját, van rajta egy ilyen paraméter: Set/Resettime kevesebb mint 8 ms. Ez utalhat arra is, hogy bistabil relé, vagyis egy impulzus Set, másik impulzus Reset.
De ezt autóvillamosságban járatosabb valaki tudná megmondani. Nem volt még Diesel autóm, ez a cucc elvileg a szívócsőben elhelyezett előmelegítő fűtőszálat kapcsolná.
Üdv! végiggondoltam,és úgy döntöttem mindkét fajta kapcsolást felhasználom.
a választás az RT314F12 bistabilra és az LMR2-12D DPDT relére esett. a kérdésem már csak az,hogy a te általad említett módszerben diódát kell használni,de én testet akarok kapcsolni. akkor is kell dióda? ha igen,hogy álljon? köszi a segítséget mégegyszer!
az egész kapcsolás így nézne ki:
a lényeg, van egy gomb,amit ha benyom,megszólal a kürt,és nem hagyja abba,amíg egy másik gombot meg nem nyom. (ha leveszi az akksisarut,és visszateszi,akkor is szólni fog). ezzel egyidőben az indításgátló relé testjét megszakítja,így nem tudja elindítani az autót. a másik relénél van egy gomb,amit ha megnyom,önzáródik, és biztosítja az elindítás lehetőségét mindaddig,amíg le nem veszi a gyújtást. tudom,kicsit paranoiás vagyok,de ezek után ha megfelelően rejtem el a kapcsolókat, már csak a tréler segít a tolvajnak ![]() kiegészítés: mindenhárom esetben a kapcsoló nyomógomb!!!
Ahhoz, hogy elvigye az autót, alap esetben kell a kulcs. Ha van kulcsa, akkor vagy ellopta, vagy bennehagytad, vagy lemásolta valahogy, fordított rá annyi energiát, hogy nem fogja megakasztani egy indításgátló relé, amivel kb. 3 dolgot szakíthatsz meg egy autóban, mindet át lehet hidalni. Ha immos, akkor másolt kulcs nem megy, vezetékeket is hiába érintget össze...vagy visz egy mókolt elektronikát az autólopáshoz, vagy elhúzza...de ha rákattant, akkor elviszi. Még lesz pluszban 2 reléje, meg néhány kapcsolója...
Ha már akku sarkot szedeget, akkor nagyon ráér, és megkeresi a módját, hogy elkösse, lehet, hogy már rég elvitték tréleren és egy elhagyott tanyán flexelik szét alkatrésznek... Mit is írtál, milyen autó volt ez? Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |