Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LC mérő
Hi,
Thank for the advised.. But the C8 C8 (33nF) you recomend is Y2 suppression type? Will this be ok? TIA
Üdv!
Megépítettem az LCM3 V2-t, az eredeti kapcsolás alapján. Az a gondom, hogy bekapcsolás után nem történik semmi, illetve dugasztápról bekapcsol a háttér világítás. Két hibát követtem el, amiket azóta javítottam: 1. zárlatos volt a nyák nem messze a 2950 kimenetétől. 2. egyel elcsúsztatva kötöttem be az LCD-t Az 5v megvan, akár elemről, akár tápról próbálom, és az LCD illetve a PIC meg is kapja és a PIC legtöbb lábán van feszültség. A PIC programozható maradt, az 1.2 illetve az 1.25 programmal is próbáltam. Az LCD nem sérült, kipróbáltam egy avr sakkórában, működik rendesen. Mi lehet a gond? Merre induljak?
Szia!
A kontraszt potmétert állítottad? Egyenlőre erre tudok gondolni.
A kontrasztra se reagál sajnos. Közben találtam még egy hibát, a Pic 18-19-es lába összeért, de ettől se javult meg. Holnap átnézem még egyszer nagyítóval a panelt.
A PIC mennyire érzékeny? Tönkremehetett ennyitől ? Avr-el már van tapasztalatom, azt nem zavarja túlságosan a rövidzár.
Szia.
Nemhinném hogy tönkrement a pic. A kijelző biztos jól van bekötve? Olyan sok hibalehetőség nincs. Egy képet ha teszel fel róla akkor úgy egyszerűbb segíteni. Esetleg a pic programját írd újra.
Készítettem néhány fotót hátha ti észrevesztek valamit. A kondenzátorokat már sokszor átnéztem, és rendben van a polaritás.
Újraprogramoztam, de ez se javított rajta. A LCD-t 1-16-ig kötöttem, a vezetékek párhuzamosak. Most már nagyítóval is átnéztem, de nem látok több hibát a panelen.
Üdvözöllek!
A kontraszt potira akkor is kell reagálnia, ha nem megy a PIC! 8 fekete "kockát" kell láss erős kontraszt beállításnál! Ha nem látod akkor vagy a vezetékek vannak összecserélve, vagy nincs kontraszt feszültség, vagy tönkrement a kijelző! Leiszt Jani
Nem látszik jól a képen de mintha zárlatos lenne pár forrasztási pont.
Bekarikáztam az egyik képeden. A fontosabb a kontraszt poti lába amit én zárlatosnak látok. Ha a 22pf is zárlatos ami a képen úgy látszik (bár a kép átverhet) attól még a kijelzőnek mennie kell.
Szerintem nem átnézni kéne, hanem multiméterrel (PIC nélkül) végigmérni, hogy mi mivel van összekötve, mi mivel nincs. Bár a legjobb lett volna ezt még beültetés előtt elvégezni.
Az LCD 3. lába, ha jól látom +tápon van. Szerintem azt GND-re kéne kötni.
Helyesebben, a trimmer csúszkája össze van kötve a + táppal. Ezt szüntesd meg!
Ez volt a hiba, most már működik rendesen.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Sziasztok!
Sajnos nekem is gondom akadt a kis műszerrel, mégpedig állandóan húz a relé. A 12-es RB5 kivezetésen mindig ott a feszültség ami a relét hivatott meghúzni. Ha átváltom a nullázó kapcsolót akkor eltűnik a feszültség innen, s csak a kalibrálási időre húz meg a relé rövid ideig. Persze kiírja, hogy kalibrációs hiba. Már átvizslattam jó néhányszor ezt az igen összesűrített mini panelt de nem látok zárlatot. Volt hasonló valamelyikőtöknél, vagy ennek így is kell működni? (bár nem lenne logikus)
Üdv!
Megépítettem, a műszert és működik, de ellenállást nem mér . Az ESR kalibrálás után, ha rövidre zárom a két mérővezetéket, akkor soha se áll be 0-ra, legjobb esetben is -1 +1 között ugrál a kijelzés. Próbáltam többféle mérőzsinórt, még úgy is, hogy a két vége össze van forrasztva, megpróbáltam a nyákon közvetlenül átkötni a két aljzatot, de úgy se állt fixre. Merre keressem a hibát?
Szia! Nekem akkor volt ilyen amikor nem megfelelő Tantál kondit, és a mérőkör 1n-Fosstiroflex kondiját használtam .
A középső kapcsoló feletti tantál egyik lábát forraszd ki és kössél vele sorba egy 1 kOhmos ellenállást.
Legjobb, ha egy 5 kOhmos, potit teszel bele akkor egy 1 Ohm körüli ellenállással a pontosságot is beállíthatod. Amint már korábban megírtam a tantál jósága befolyásolja ezt a hibát.
Betettem a potit, de ~150 Ohm feletti állásnál már nem mér semmit, csak kérdőjeleket ír. Alatta se nem javít, se nem ront. Összezárt mérőzsinórral most -5 és +5 mOhm között ugrál, és ellenállást továbbra se hajlandó mérni.
Kalibrálás után ugyanez a helyzet. Felcseréltem a két tantált, de az se segített. Megpróbálok majd beszerezni helyettük másikat.
Szervusz!
Mielőtt teljesen teljesen átépítenéd előbb pontosítsd, hogy mi a problémád: - Konkrétan mit jelent hogy nem "hajlandó" ellenálást mérni? (a rövidzárat mindenesetre méri, ha jól értem) - Milyen értékű ellenállást akarsz mérni? (ez nem egy ellenállásmérő hanem esr és L/C mérő, csak 20-30 Ohm alatt mér, ahol az ESR értéknek értelme is van) - Az Uesr0 értéke mennyi a kalibrálásnál?
Most jöttem rá, hogy nagyon elnéztem a mértékegységeket.... Valamilyen megfontolásból megának olvastam a milit. Így viszont a műszer tökéletesen mér ellenállást is. Most próbáltam egy 1,5Ohm és egy 50Ohm-os darabot, sajna több ilyen kicsi nincs az alkatrészeim között.
Bár gondolom nincs sok jelentősége: Uesr0:206,8mV A kérdésem most már csak annyi, hogy ezzel a +-5mOhm ugrálással érdemes-e foglalkozni?
De, van jelentősége, azért írja ki a készülék többek közt ezt az információt is, hogy hibás működés esetén lehesen következtetni a hiba okára!
Viszont a 206 mV normális érték. +- 1-2 mOhm ingadozás természetes, ehhez 100 uV (100 mikro volt) felbontással kell feszültséget mérni, miközben a PIC ADC-je 4,88 mV felbontásu (5 V a referencia) A +- 5 mOhm már határeset, a mérővezeték minősége is okozhat gondokat: - A banándugóba és a csipeszbe forrasztással kell rögzíteni a vezetéket. - A vezeték minnél rövideb legyen. - A lötyögő, könyen forgó banándugó is problémás lehet. - A csipesz is egy gyenge pont lehet, nehéz olcsót és megbízhatót találni. (nem is igen lehet) - A mérővezeték beforrasztásánál minden érszál be legyen forrasztva, előfordul, hogy már csak pár érszál maradt ép a többi pedig ki van törve a forrasztási pontnál. - Az üzemmódkapcsoló (L/C) kontaktja is lehet bizonytalanabb mint az átlag. Azért az nem véletlen hogy csak a komolyab multiméterek egy része tud 10 mOhm-os felbontással mérni, az általános multik pedig csak 0,1 Ohm felbontásuak és ott is gond lehet a nulla körűl. Igazából más módon kellene mérni ilyen kis értékeket (négyvezetékes mérés), de annak megvalósítása komolyabb hardvert igényelne.
Kösz, sikerült. Először átkötöttem a kapcsolót, ami nem hozott javulást, meg próbálkoztam még a mérőzsinór direkt beforrasztásával, de attól se javult. Az egész elektronikát megfürdettem izopropil alkoholban, és kiszárítottam. Ettől beállt stabil +-1mOhmra, és ezen belül is csak ritkán változik. A csipeszek a rendszer jelenlegi gyenge pontjai, nagyon nem mindegy, hol fogatom meg velük az alkatrészt, de majd egy alkalmas helyen próbálok jobb minőségűeket beszerezni.
Örülök hogy megoldódott a problémád!
Nálam alapértelmezett az alkoholos lemosás, még a próbanyáknál is még ha noclean folyasztószerről is van esetleg szó. Ártani soha nem árt, érzékenyebb alkalmazásoknál pedig pár rejtélyes jelenséget megelőzhet. (Meg egyszerűen zavar is a gyantás, folyasztószeres nyák látványa...)
Szervusz István!
Fentebb írtam a hitelesítési gondomat, hogy állandóan húz a relé ha kikötöm a hitelesítő kapcsolót, akkor is. Ha a relét lekötöm akkor is kinn az 5V a PIC kivezetésén. Ha a kapcsolót bekötöm és kapcsolom akkor elenged rövid időre aztán ismét folyamatosan húz, és ki írja, hogy hitelesítési hiba. Ennek így kell működni? Kösz előre is a "fejtörést"!
Szervusz!
- A megépítés után rögtön ez volt a gond, vagy később jelentkezett? - Melyik HEX van beégetve? - Próbáltad újraprogramozni? - A GND-hez képest mértél? - Egy képed van a nyákról?
Erről a flux-lemosásról mesélhetnétek nekem is: hosszú időn keresztül nem éreztem késztetést, hogy lemossam, de a múltkor megpróbáltam. Először denaturált szesszel próbálkoztam, azután acetonnal. Egyikkel sem sikerült maradtéktalanul eltávolítani a folyasztószert: valami fehér lerakódásféleség maradt utána.
Először beáztatás - lemosás volt a próba menete, ez sehova nem vezetett, ill. de: ekkor jelent meg a fehér valami. Aztán próbálkoztam beáztatott kis vattás pálcikával ledörgölni, az sem lett jobb. A harmadik próbálkozásnál ráöntés - ecsettel suvickolás minden irányból - így picivel jobb lett a helyzet, de még mindig maradt egy csomó helyen.
Én egy fogkefét használok erre a célra, jó bő denaturált szesszel, had folyjon a nyákon, közben pedig súrolom a fogkefével minden irányból.
Kösz a gyors választ!
Igen az első bekapcsolás óta ezt produkálja, már PIC-et is cseréltem de ugyan azt produkálja. Főleg C mérésnél van. A Gnd-hez képest mértem. Meg nézem hanyas verzió a hex ( még az elején valamikpr 2009-2010 körüli. Holnap lefotózom. Üdv. addig is!
Azt hiszem a denaturált szesz vizatartalma miatt van a fehéres kiválás. De függhet a fluxtól is és annak esetleges túlhevítésétől. Ezért csak a nagyját szoktam a denaturált szesszel mosni mert olcsóbb és persze erősebb ecset, fogkefe sem haszontalan.
A végső megoldás viszont az izopropil alkohol! |
Bejelentkezés
Hirdetés |