Fórum témák
» Több friss téma |
Biztos nem árt. Nekem 100 nanó és 3,3 Ohm van sorban.
Szia! Ezt is növeld. A C2 lehet 100uF, de elégnek tapasztalom a 47µF-et is.
Ezt kihagytam az elöbb. Már bekerült a panelba. Az nagy baj lenne ha a C1 elkó lenne? Sajnos nincsen itthon ekkora értékű folia kondim.
Fontos hogy folia legyen. Nemtudom mi történik ha elkót raksz de akkor szerintem a negatív része az IC felé kell legyen bekötve.
A C1-et több kisebb kapacitású fóliakondenzátorból is összerakhatod, pl. 2x560nF. Az ebay-en egyre gyakrabban találkozom elkó kinézetű csatoló kondenzátorral, biztos valami jobb darab lehet. Maga a zöld szín nekem nem mond semmit: Bővebben: Link A kisebb problémákat leszámítva, az elkó szivárgó árama jelent kockázatot a hangszóróra jutó egyenfeszültség miatt.
Építsd be az elkót, mérj DC-t a kimeneten, ha ez rendben és feltűnő hibát nem tapasztalsz a hangjában akkor hagy szóljon. A bemeneti csatoló akár 10µF is lehet, egy-két évtizeddel ezelőtt ezen nem botránkozott meg senki
Rendben, köszi szépen. Körül nézek hátha találok megfelelőt.
Elkészült az összes panel. Táp panelt kézzel rajzoltam meg, mert nincsen itthon lézer nyomtatóm. Található rajta egy 12voltos segédfeszültség a szub szürő számára. Zener diódával oldottam meg. Remélem jó lesz igy is. Amit linkeltél nekem cikket abban is zenerrel oldották meg.
Íme pár kép.
Irigylésre méltóan gyors vagy A Zener-dióda tökéletesen megfelel a +/-12V előállításához. Ha a LED beterheli a szűrő tápját, akkor inkább vedd ki.
Köszönöm. Nos most van a teszt üzem. Elég komolyan megmozgatja azt a nagy hangszórót az erősítő. De viszont észre vettem valamit. Mégpedig, ha a szűrön emelem a hangerőt akkor egy bizonyos pontnál elkezd pattogni a hang, olyan mintha a hangszóró tekercse leérne a maglap aljára, de ez nem igy van. Közbe szól rendesen de ez a pattogás benne van. Ha kell felveszem videóra mert nemtudom másképpen elmagyarázni.
Nem kell levideózni ismerős a probléma. Az IC termikus védelme lép működésbe. Egyik megoldás, hogy kiveszed a szigetelőt az IC alól, és nagy gondossággal biztosítod, hogy a hűtőbordára kikerülő negatív táp ne okozzon zárlatot. A másik: úgynevezett hűtőtönk alkalmazása, mely megnöveli a szigetelő anyagon keresztüli hőátadás felületét. Bővebben: Link
Szerk.: tortyog
Benne lesz az erősitő a mélyládában, tehát se testet se negativ tápfeszt nemfog kapni. Akkor megprobálom csillám nélkül, és ha ugy jó akkor ugy marad. Pedig le is csiszoltam szépen az IC hátulját. Azt nem irtam, hogy +-36V a tápfeszültség. A mélynyomó 4 Ohm-os.
Íme a videó.
Udv!+/- 36 v-rol 4 ohmon ne is csodalkozz hogyha ezt csinalja,ekkora tapfeszultseg mellet csak 8 ohmos hangszoro hasznalata biztos.Ha mar 4 ohm lehet hogy nem csak a hovedelem hanem az aramkorlat is beleszol.
Remelem tudtam segiteni.Probald ugyanezt ki egy 8 ohmos melynyomoval es nezd meg hogy nemfog ugy csinalni.
Értem. Köszi szépen. Irták már mások itt, hogy használták ekkora tápfeszről 4 Ohmra. Azért is mertem így elkésziteni. Sajnos nincs másik trafóm. Egyébként amit reloop ajánlott az bejött. Kivettem a szigetelést az IC alól. De majd kipróbálom, hogy teszek egy jó nagy darab alu tömböt az IC alá és úgy rakom fel a bordára. Még a ládikó nincsen kész, de már így is elég keményen szól azzal a hangszóróval. És én még a hidat akartam megépíteni hozzá. Te jó ég...
Az alutömb csak akkor kell, ha a szigetelőt használsz.
Ami a tápfeszültséget illeti: 100W szinusz csúcsfeszültsége testhez képest 4 ohm-on 28V. Neked van még 8V-od, amiből hőn kívül más nem nagyon nyerhető. Persze van még tápesés, meg az IC áramfigyelő ellenállásán eső feszültség, úgyhogy igazán nagy hiba nincsen. Ha van módod pár menetet felhajtani a toroidra, akkor lehet még csiszolgatni a technikán: Bővebben: Link
Természetesen tudok még tekerni rá bőven. A 36 volt az terheletlenül volt annyi, mikor már rajta van az erősítő ugy már csak 35,2V. Ez visszaesik a 4 Ohmos méllyel 33-ra. Viszont igazad volt mert 8 ohm-os hangszóróval tök jó. Jól néz ki a védelem, csak nemtudom, hogyan oldanám meg a ventillátort. Ugy lesz megoldva a beszerelés, hogy a borda kivülre fog kerülni. Vagy ha rászerelem a bordára valahogyan a ventit akkor úgy is okés lenne? Egyébként mivel reflex láda lesz a benne áramló levegő segithet a hűtésben vajon?
Nincs jobb a kívülre szerelt bordánál. Akkor csak ennyi a rajz. Ennyit megér a hangszóró egyenfeszültség elleni védelme. Esetleg állapot jelző LED-del érdemes kiegészíteni.
Okés. Köszi a sok infót és segítséget. Ha készen lesz teljesen akkor teszek majd fel képet.
Nem igazán, hiszen a levegő ki be mozog, relatíve egy helyben áll.
Szia! Gratulálok a panelekhez! Részemről annyi tanács, hogy legközelebb ha tudod a zeneres stabilizátor tagokat a lehető legközelebb tedd a szűrőáramkörhöz (vagy az előerősítőhöz). A hosszú bekötővezeték a táppaneltől esetleg gondokat okozhat (nálam volt már rá példa).
Reloop: Hogy jött ki neked a 28V? 100W @ 4ohm terhelésen 20V számításom szerint. Vagy én tévedek? üdv!
A 20V(AC) a 100W/4ohm effektív értéke. A 28V(DC) a testhez képest mért csúcsfeszültség
Igaz! Átsiklott a szemem a kulcsszavadon (csúcsérték)...
Heló. Van 2db 7294hidam.
Külön bordán külön kimenettel. A jel ugyan az és a táp is ugyan az. Viszont a hangszóró halkan búg... Amíg egy híd volt nem búgott. Most hogy 2 van búg. MI lehet ez? Kevés lenne a 10.000µF puffer? KB 50Hz búgás mert mikor egy trafó búg az is ilyen frekvencia.
Így van bekötve. A jelek közösen a potiról, a táp pedig a kondik csatlakozóiról megy.
A potora a jel egy 3utas hangszínről megy. amikor lekapcsolom a trafót és pár másodpercig tárol a kondi elhallgat a búgás.
Hello! Valószínűleg ez földhurok. A híd panelok egyszer a +/- táppal együtt megkapják a földet, ez gondolom biztos így van nálad. A bemeneteken lévő földet viszont nem tudom hova kötötted. Ha mondjuk a jelet a hangszínszabályzóról árnyékolt kábellel viszed a végfokokhoz, és a kábel testjét (árnyékolását) mind a két helyen bekötöd (hangszín+végfok) akkor máris kialakult a hurok, hiszen a végfok és a hangszínszabályzó áramkör is megkapja külön külön a földet. Ebben az esetben szakítsd meg az árnyékolást a hangszínszabályzónál. Ha nem így kábeleztél, akkor nézd át, és törekedj arra, hogy minden egység egyszer kapja meg a földet, ami lehetőleg közös csillagpontból indul.
Hali! Az egyik csatornáról kösd le a jelet és annak árnyékolását is. Így hallgasd meg, a kétszeres nyugalmi áram felvétel okozza-e a búgást.
No a jel: Van az RCA. Egy darab. Ez a mono jel megy a hangszínbe. A hangszínből szintén mono jel jön ki. Ez a mono jel bele van kötve egy mono potiba. A mono poti kimenő részére a 2 végfok. A poti lábáról megy egy-egy drót.
Edig a táp úgy volt hogy a kondikról mentek egy-egy drótok a végekhez. Egyik ismerősöm javasolta hogy a testet vegyem le a kondiról és : a kondiról test az egyik végre és onnan tovább a test a másik hídra. Így jelentősebben halkabb lett a zúgás. Mit tehetek még? Amíg csak egy híd volt nem volt búgás. Ha az egyikről lekötöm ajelet az nem búg de a másik ugyan úgy. Ha a második véget lekötöm a jel tetstet is akkor éppen hogy csak zúg az első. Az már elfogadható.
Lehet nagyon nagy baromságot mondok, de az lehet a hiba oka hogy a most vett panelon a nagy elkók nem 2200 µF hanem 220uF? Így vettem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |