Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Második akku leválasztása
Témaindító: Kruzslecz Mihály, idő: Okt 26, 2008
Azt leszámítva, hogy a dióda miatt a kis akkud alul lesz töltve, pontosan mekkora az áramfelvétele a készülékednek, amit működtetni akarnál így? Egy 1,3Ah akkut 13mA áramfogyasztás kb. négy nap alatt teljesen lemeríti. Ha meg nemis volt feltöltve rendesen, akkor meg jóval előbb.
Igen, az áramfelvétel valahol 10mA környékén van. Úgy okoskodtam, hogy a generátorfeszültség -0,6V elég lesz a standby töltéshez, de lehet hogy meg kéne az akku kapacitását növelni?
Az 1k ellenállás csak szemléltetni akarta az eszközt... Fontos a töltőáramot korlátoznom?
A diódán eső feszültséget ki tudod küszöbölni ideális diódával amin "szinte" nem esik feszültség, a töltőáramot meg korlátozni kell mert egy teljesen kimerült akku igen nagy áramot venne fel.
Köszönöm mindenkinek, megpróbálok pontos áramfelvételt mérni, kikupálom magam multifuseból is, és remélem működni fog. Mégegyszer köszönöm a gyors segítséget!
Fontos a töltőáramot korlátozni, ezt legegyszerűbben a soros dióda és soros megfelelő teljesítményű izzó alkalmazásával teheted meg. Az igaz, hogy a második akku sohasem lesz teljesen feltöltve, de mivel puffer üzemben használod, legalább nem tudod túltölteni. Ha fontos, hogy teljesen fel legyen töltve, akkor egy rendes akkumlátor töltőt kell készítened, amit egy 16 - 17 V -os step up konverterről táplálhatsz. Ezesetben a szétválasztás automatikusan megtörténik.
Én is ilyenben töröm a fejem, csak a soros izzó helyett egy RXEF 010 regenerálodó biztit tennék. A készülék nem kényes a tápra, 10-30V mehet neki, csak az áramfelvételét bajos mérni, mert adatgyűjtögetés közben alig fogyaszt, de mikor az adatcsomagjait elküldi, akkor kicsit többet eszik. A küldés viszont teljesen rendszertelen időközönként történik.
Csakhogy az nem standby töltés, ha csak akkor van töltés, amikor megy a generátor, ezt nem kellene elfelejteni! Főleg nem az, ha jelentősen és rendszeresen merítve is van a kis akku! A standby töltés az, amit a szünetmentes tápok csinálnak, hogy a nap 24 órájában rajta van a 13,8V az akkun, és lemerítve meg kb. soha nicsenek. Ilyen generátoros töltésnél bizony ugyanúgy kellene tölteni a kis akkut is, mint a nagyot. Én továbbra is azt mondom, hogy relé kell az összekapcsoláshoz, hogy járó motornál a kis akku is a generátorra legyen kapcsolva, maximum valami áramkorlátozás kell elé, ami pl. egy helyzetjelzőizzó is lehet.
Mi értelme a leválasztásnak? Ez valami lopásgátló holmi? A 10mA fogyasztás a nagy akkunak nem okozna problémát, soká merítené le. Ha mégis kell a leválasztás, akkor úgy táplálnám, hogy a nagy és a kis akkuról is egy-egy diódával vinném rá az áramot a készülékre, így akármelyik akku kiesik, a készülék tovább tud működni.
A bizti mégha regenerálódik is, mégiscsak bizti, és nem áramgenerátor. Az izzó meg olyasmi.
Ez egy gps jeladó, de munkagépbe szerelve, amit áramtalanítani kell. Viszont megvan a veszélye, hogy a munkaterületről elszállítják áramtalanítva, ezért lenne jó a szünetmentesítés.
Akkor érdemes egy üzembiztos töltő áramkört készíteni, jól elrejtve a többivel együtt.
Akkor erre jó lenne az, amit írtam a két diódával. Áramtalanításkor a kis akkuról fut a cucc tovább, egyébként meg mindkét akkuról megy párhuzamosan, ami nyílván a nagy akkunak semmi problémát nem fog okozni. Az egyedüli gond, ha szabotálni akarnak és a nagy akku helyett megtáplálják mondjuk 300V-al a rendszert, de gondolom akkor más is tönkremenne a gépen, nem csak épp a jeladót tenné tönkre.
Ezzel a két diódás dologgal is töltődne a kis akksi, tehát kéne bele izzó vagy töltőáramkör?
Valahogy így kellene, ahogy a rajzon van. A relé tekercsét a töltésjelző izzó és a test közé kötni, hogy csak akkor zárjon a relé, ha jár a motor.
Nekem van egy három diódás, és nem kell relé.
Csak épp idővel szépen csendben elszulfátosítja a kis akkut...
Ha áramtalanít, (az nincs a rajzon) úgyanúgy megszakad a töltés, és visszakapcsoláskor elindul, csak automatikusan. Előbb utóbb mindenképp elszulfátosodik.
Előbb-utóbb igen, csak nem mindegy, hogy három vagy hat év alatt. De nekem mindegy, én csak szólok, hogy a soros dióda nem ekvivalens azzal, hogy relével kötjük össze az akkukat. De ha már dióda, akkor mindenképpen schottky legyen.
Még egy lehetőséget agyaltam ki, szeretném a véleményeteket kérni. A munkagép akksija 24V-os, de a jeladónak elég a 12v-os segédakku is. A hestoreból kinéztem az Bővebben: LinkLM2574 kapcs. üzemű fesszab. IC-t, és ha ezen beállítunk egy töltőfeszt, ez szépen állandó feszültségen töltené a kis akksit. Tudom, hogy nem ideális, de egyszerű. A kérdésem, hogy mennyi legyen ez a töltőfesz, illetve kell-e a kimenetre áramkorlátozás (pl izzó), és mekkora? Köszi: István
Nem tudom, megoldódott-e közben a probléma, de ha a 24-es aksi 2 db 12-est jelent (vagy ha középről levehető a 12 volt), akkor van egy kézenfekvő és egyszerű megoldás.
A 2 aksi összekötőjétől vinni kell egy vezetéket a fogyasztóig, ez lesz a a negatív bemenet. A pozitívot meg le lehet venni bárhonnan a gép +24V pontjáról. Így kapsz egy 12 voltos tápot, ami akkor is megmarad, ha a negatív pólust az áramtalanító kapcsoló megszakítja.
Ennél a megoldásnál gondoskodni kell arról, hogy az alsó akku ne merüljön le jobban, mint a felső.
Azt hiszem, pár mA-ről van szó. Az önkisülésük különbsége nagyobb ettől.
Köszönöm, ez nem jutott eddig az eszembe. Megnézem, hogy megcsinálható-e. Köszi...
Helló!
Szeretnék egy kis segítséget kérni abban , hogy hogyan lehetne 2 aksi töltését megoldani az autóba úgy , hogy ha az autó "eredeti "akkumulátora" elérte a 12.40 V - os töltöttségi szintet , akkor a töltés menjen a 2. aksira? A 2. aksi ha áll a motor , akkor nem lenne hozzákapcsolva az eredeti aksira. A 2. aksira azért van szükség , mert a riasztó 1 nap alatt annyira leszívja az aksit , hogy nem indul el az autó. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2012
Először a riasztót nézd meg. 20-30mA-nél többet nem szabad felvennie.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2012
Hello,
Szerintem masodik akku bekotese nem megoldas. Nem oldha meg a problemadat csak elodazza. Harom esetehet: 1. Riasztod rossz, tul sok aramot vesz fel. Vegyel ujat vagy javittasd meg. 2. Akksid rossz, mar nincs akkora kapacitasa hogy a riasztot kello ideig el tudja latni. Vegyel uj akkut. 3. Valami masik elektronika ment tonkre es az meriti le az akksit. Miota all fenn a problema? Most vetted az autot? Eselyes az akkucsere, ha mazlid van segit, ha nem akkor atvertek es valami nagyobb baja van. Ha mar regen is a tied volt, akkor hogyhogy most jott csak elo? Eselyes hogy akku tonkremment. Riaszto nelkul tovabb birja?
Megjött a hideg, és ezt tudomásul kell venni. Ez a tény többlet terhet ró az akksira, Fűtés, ablak párátlanítás, fűtés, gyakoribb ablaktörlés, tompított fény állandó használata stb. Már ezek miatt is kevesebb töltés jut az akksira. Tovább romlik a helyzet a városi használatban a gyakori indítás, rövidebb utak, nincs is idő az akumlátor feltöltésére. Ráadásul az akumlátornak a kapacitását tovább csökkenti a hideg idő. Ezt a gyűrődést egy 100 % -os akumlátor is nehezen viseli, de egy gyengébb állapotban levő így jelzi a hideg idő beálltával, hogy újat kéne venni. Mert ha nem, akkor majd mínusz akárhány fokban úgy otthagy, mint a pinty. Csinálhatsz mindenféle hókuszpókuszokat, hidd el, csak ideid óráig segít, és pont akkor fog otthagyni, mikor a legnagyobb szükséged lenne rá.
A probléma a riasztó bekötése óta áll fent.
- Ha nem aktiválom a riasztót , akkor nem merül le olyan gyorsan az aksi (kb 4-5 napig bírja akkor) - Ha bekapcsolom a riasztót , akkor 1 napig bírja. A riasztó utólagosan lett beszerelve kb 1 hónapja.Az autót használtan vettem , lehet hogy az aksi a baja nem tudom, de nem akarok most új aksit venni , mert ha nem az a gáz , akkor csak kidobom a pénzt. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |